A 21. század fordulóján nyilvánvalóvá vált, hogy felsőoktatásnak újra kell fogalmaznia társadalmi szerepét ahhoz, hogy elfogadtathassa magát a meglehetősen kritikus környezettel. Érdemi együttműködést kell kiépítenie minden, vele kapcsolatban lévő érdekelt, érintett féllel. Ehhez átláthatóvá kell tennie működését, fel kell vállalnia az összetett társadalmi igényekkel való szembesülést, explicitté kell tennie diverzifikáltságát. A BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja 2012. január 25-i Magyar Felsőoktatás 2011 „Hazai vitakérdések – nemzetközi trendek” c. műhelykonferenciája három szekcióban vitatta meg a fenti kérdéseket.
Az első szekció a finanszírozás témájával foglalkozott, amelynek megoldása utat nyithat a felsőoktatás korszerű feladatainak ellátásához, illetve azoknál új megoldások keresésére ösztönöz. A második szekció a felsőoktatás diverzifikálódásával, az intézményi missziók sokféleségével foglalkozott, az újszerű missziók megjelenésével kapcsolatos nemzetközi trendeket és hazai vonatkozásokat tárgyalta. Viszonylag kevés igazi stratégiai figyelem irányul a felsőoktatás egy gyorsan növekvő jelentőségű vonatkozására, a nemzetköziesedésre, miközben az tényleges kitörési pont lehet az intézmények számára a globális felsőoktatási, akadémiai versenyben. A harmadik szekció ezt a témát járta körül.
168 oldal
ISSN: 2060-9698
ISBN: 978-963-89082-4-7
A kiadványban szereplő tanulmányok:
I. A felsőoktatás finanszírozása
III. Nemzetköziesedés