Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

Belső képzés

Tanárképző és Digitális Tanulási Központ ajánlata az Intézetektámogatására

Korszerű pedagógiaipszichológiai ismeretek

  1. A digitális generáció jellemzői. generációelméletek, Y, Z ésalfa-generáció, generációk tanításának különbségei, lehetséges utak, módszerek
  2. egyéni különbségek diagnosztizálásának módjai: tanulásistílus, kognitív stílus, tanulási stratégiák, tanítási stílus, percepció ésfigyelem, emlékezés
  3. motiváció: szükségletek, motívumok és a személyiség,alapvető motivációk és hátterük, motiváció az iskolában – különös tekintettel adigitális generáció motiválására
  4. a tanárszerep változása: pedagógusszerep átrendeződése,szerepkrízis, a társadalom és a pedagógus viszonyrendszere, a tanár-diákviszony, a tanár mint facilitátor, tutor

Korszerű módszertani ismeretek

  1. Kooperatívpedagógiai módszerek alkalmazása az oktatásban
  2. Tevékenységalapúmódszerek: projektmódszer, raw case módszer, kutatásalapú tanulás,problémaalapú tanulás, a hibrid oktatás típusai, játékalapú tanulás, storylinemódszer

Tanári kompetenciafejlesztés

  1. Konfliktuskezelésaz oktatási intézményekben: konfliktusokháttere, okai, lehetséges megoldási módok
  2. Stresszkezelés,kiégés, tanulói szorongáskezelés: a stressz, a stresszt kiváltó faktorok,stressz tünetek, stresszérzékenységet befolyásoló tényezők, az iskolaiszervezeti klíma hatása a lelki egészségre, kiégés, a pszichoterror, amunkamánia, a prevenció lehetőségei, stresszmegelőzés, megküzdés és apszichológiai immunrendszer

Digitáliseszközhasználat integrálása az oktatásba

  1. Vizualitás szerepe az oktatásban
  2. Blended learning
  3. Web2-es eszközök integrálása a tanulási folyamatba
  4. Oktatás a kamerák mögött
  5. Grafikai eszközök használata online felületek segítségével
  6. Animáció készítése – animclass
  7. Tükrözött osztályterem
  8. Gamification az oktatásban: a gamification főbb lépései és elemei, ezek alkalmazása a tanítási-tanulási folyamata
  9. Mérés és értékelés digitális eszközökkel
  10. Oktatási keretrendszer használata

  • abemenet-, kimenet- és folyamatorientált pedagógiai tervezés különbségei
  • a tanulásieredmények fogalma, kapcsolata a kompetenciákkal
  • a tanulásieredményekhez rendelt releváns tanulási tevékenységek
  • a tanulásitevékenységekhez szükséges források, tartalmak és eszközök azonosításai
  • atervezett tanulási eredményekhez és tanulási tevékenységekhez szorosan kapcsolódóértékelési rendszer tervezése

  • szerepe,típusai és tartalmi elemei
  • készítésénekelőnyei
  • hallgatóioktatási portfólió
  • oktatóiportfólió készítés

  1. e-tananyagfejlesztés
  2. gazdaságiszereplők módszertani felkészítése, érzékenyítése
  3. értékelésielemek kidolgozása
  4. mentorálás,tutorálás tanári szerepekre felkészítés

  1. óramegfigyelés,óralátogatás a HALVEL eredmények javítása, oktatás minőség javítása érdekében,képzési támogatás, egyéni fejlesztési terv készítése oktatók számára
  2. videósmegfigyelés elemzés

  • digitálistananyagkészítéshez forgatókönyvek készítése, módszertani támogatása
  • digitálistananyagfejlesztéséhez videófelvétel készítés, szerkesztés, vágás,animációkészítés támogatása
  • e-learningfejlesztések támogatása

Vágólapra másolva