Budapesti Corvinus Egyetem ×

Belső képzés

Tanárképző és Digitális Tanulási Központ ajánlata az Intézetek támogatására

Korszerű pedagógiai pszichológiai ismeretek

  1. A digitális generáció jellemzői. generációelméletek, Y, Z és alfa-generáció, generációk tanításának különbségei, lehetséges utak, módszerek
  2. egyéni különbségek diagnosztizálásának módjai: tanulási stílus, kognitív stílus, tanulási stratégiák, tanítási stílus, percepció és figyelem, emlékezés
  3. motiváció: szükségletek, motívumok és a személyiség, alapvető motivációk és hátterük, motiváció az iskolában - különös tekintettel a digitális generáció motiválására
  4. a tanárszerep változása: pedagógusszerep átrendeződése, szerepkrízis, a társadalom és a pedagógus viszonyrendszere, a tanár-diák viszony, a tanár mint facilitátor, tutor

Korszerű módszertani ismeretek

  1. Kooperatív pedagógiai módszerek alkalmazása az oktatásban
  2. Tevékenységalapú módszerek: projektmódszer, raw case módszer, kutatásalapú tanulás, problémaalapú tanulás, a hibrid oktatás típusai, játékalapú tanulás, storyline módszer

Tanári kompetenciafejlesztés

  1. Konfliktuskezelés az oktatási intézményekben: konfliktusok háttere, okai, lehetséges megoldási módok
  2. Stresszkezelés, kiégés, tanulói szorongáskezelés: a stressz, a stresszt kiváltó faktorok, stressz tünetek, stresszérzékenységet befolyásoló tényezők, az iskolai szervezeti klíma hatása a lelki egészségre, kiégés, a pszichoterror, a munkamánia, a prevenció lehetőségei, stresszmegelőzés, megküzdés és a pszichológiai immunrendszer

Digitális eszközhasználat integrálása az oktatásba

  1. Vizualitás szerepe az oktatásban
  2. Blended learning
  3. Web2-es eszközök integrálása a tanulási folyamatba
  4. Oktatás a kamerák mögött
  5. Grafikai eszközök használata online felületek segítségével
  6. Animáció készítése - animclass
  7. Tükrözött osztályterem
  8. Gamification az oktatásban: a gamification főbb lépései és elemei, ezek alkalmazása a tanítási-tanulási folyamata
  9. Mérés és értékelés digitális eszközökkel
  10. Oktatási keretrendszer használata

  • a bemenet-, kimenet- és folyamatorientált pedagógiai tervezés különbségei
  • a tanulási eredmények fogalma, kapcsolata a kompetenciákkal
  • a tanulási eredményekhez rendelt releváns tanulási tevékenységek
  • a tanulási tevékenységekhez szükséges források, tartalmak és eszközök azonosításai
  • a tervezett tanulási eredményekhez és tanulási tevékenységekhez szorosan kapcsolódó értékelési rendszer tervezése

  • szerepe, típusai és tartalmi elemei
  • készítésének előnyei
  • hallgatói oktatási portfólió
  • oktatói portfólió készítés

  1. e-tananyagfejlesztés
  2. gazdasági szereplők módszertani felkészítése, érzékenyítése
  3. értékelési elemek kidolgozása
  4. mentorálás, tutorálás tanári szerepekre felkészítés

  1. óramegfigyelés, óralátogatás a HALVEL eredmények javítása, oktatás minőség javítása érdekében, képzési támogatás, egyéni fejlesztési terv készítése oktatók számára
  2. videós megfigyelés elemzés

  • digitális tananyagkészítéshez forgatókönyvek készítése, módszertani támogatása
  • digitális tananyagfejlesztéséhez videófelvétel készítés, szerkesztés, vágás, animációkészítés támogatása
  • e-learning fejlesztések támogatása

Vágólapra másolva