Korszerű pedagógiai pszichológiai ismeretek
- A digitális generáció jellemzői. generációelméletek, Y, Z és alfa-generáció, generációk tanításának különbségei, lehetséges utak, módszerek
- egyéni különbségek diagnosztizálásának módjai: tanulási stílus, kognitív stílus, tanulási stratégiák, tanítási stílus, percepció és figyelem, emlékezés
- motiváció: szükségletek, motívumok és a személyiség,alapvető motivációk és hátterük, motiváció az iskolában – különös tekintettel a digitális generáció motiválására
- a tanárszerep változása: pedagógusszerep átrendeződése,szerepkrízis, a társadalom és a pedagógus viszonyrendszere, a tanár-diákviszony, a tanár mint facilitátor, tutor
Korszerű módszertani ismeretek
- Kooperatív pedagógiai módszerek alkalmazása az oktatásban
- Tevékenység alapú módszerek: projektmódszer, raw case módszer, kutatásalapú tanulás,problémaalapú tanulás, a hibrid oktatás típusai, játékalapú tanulás, storyline módszer
Tanári kompetenciafejlesztés
- Konfliktuskezelés az oktatási intézményekben: konfliktusok háttere, okai, lehetséges megoldási módok
- Stresszkezelés,kiégés, tanulói szorongáskezelés: a stressz, a stresszt kiváltó faktorok,stressz tünetek, stresszérzékenységet befolyásoló tényezők, az iskolai szervezeti klíma hatása a lelki egészségre, kiégés, a pszichoterror, a munkamánia, a prevenció lehetőségei, stresszmegelőzés, megküzdés és a pszichológiai immunrendszer
Digitális eszközhasználat integrálása az oktatásba
- Vizualitás szerepe az oktatásban
- Blended learning
- Web2-es eszközök integrálása a tanulási folyamatba
- Oktatás a kamerák mögött
- Grafikai eszközök használata online felületek segítségével
- Animáció készítése – anim class
- Tükrözött osztályterem
- Gamification az oktatásban: a gamification főbb lépései és elemei, ezek alkalmazása a tanítási-tanulási folyamata
- Mérés és értékelés digitális eszközökkel
- Oktatási keretrendszer használata