Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

„Aki ismeri a fiatalokat, az beleláthat a jövőbe” – konferencia az ifjúsági kultúráról

2023-06-07 14:39:00

Nemzetközi konferenciát tartanak Budapesten szeptemberben a Corvinus Marketing- és Kommunikációtudományi Intézete és az Ifjúságkutató Intézet közös szervezésben, amelyre június végéig lehet előadással jelentkezni.

A fiatalok újszerűen hallgatnak zenét, új helyeken töltik a szabadidejüket és új nyelvezetet használnak. Az ifjúsági kultúra egy sokszínű és nemzetközileg is releváns kutatási terület, amelybe a Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézete és az Ifjúságkutató Intézet is bekapcsolódik egy közös rendezésű konferenciával.

„Mindkét, a konferenciát szervező intézet foglalkozik olyan tématerületekkel, amik az új kultúrához kapcsolódnak” – vázolta fel a szakmai esemény hátterét dr. Székely Levente a Marketing és Kommunikációtudományi Intézet részéről. Az egyetemen folyamatosak azok a kutatások, amelyek az ifjúsággal foglalkoznak. A marketing számára például fontos, hogy megértse a fiatal generáció fogyasztási szokásait, és új utakat találjon a megszólításukhoz. A kommunikációkutatás egyaránt foglalkozik az online térben fogyasztott kultúrával, a közösségi média hatásaival és nyelvhasználattal. „Minden területen az új utak érdekesek” – mondta dr. Székely Levente.

„Látjuk a trendeket, mégis nehéz jelenleg homogén ifjúsági kultúráról beszélni” – magyarázta dr. Kiss-Kozma Georgina, az Ifjúságkutató Intézet kutatója, a konferencia másik szervezője. Például láthatjuk, hogy a szabadidő felértékelődött az elmúlt évtizedekben, és a gazdasági szereplők számára is fontos, hogy a fiatalok mivel töltik azt. Eközben a lehetőségek tárháza is bővült, az Ifjúságkutató Intézet kutatásai foglalkoznak átalakult zenefogyasztási szokásokkal is. Legutóbbi reprezentatív kutatásukból, amit a konferencián is bemutatnak majd, kiderül, mennyire és milyen helyzetekben van jelen a klasszikus zene a magyar fiatalok életében.

Ez azonban csupán a témakör egy kis szelete. Várják a konferenciára az ifjúsági kultúrával foglalkozó kutatásokat a művészet és a marketing, a nyelvészet és kommunikáció, illetve a kultúrakutatás területéről. A konferencia angol és magyar nyelvű lesz, és az első nap délutánján egy poszterszekciót tartanak kifejezetten PhD-hallgatóknak. „Lehetőséget szeretnénk biztosítani hazai és nemzetközi kutatóknak, hogy megismerjék egymás kutatási területeit, és együttműködéseket alakítsanak ki” – mondta dr. Kiss-Kozma Georgina. „Hiszen aki ismeri a fiatalokat, az beleláthat a jövőbe” – tette hozzá dr. Székely Levente.

A konferenciafelhívás itt olvasható.

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.04.28. - 07:37:03