Ugrás a fő tartalomra
További menük

Kereskedelem Kutatóközpont


ÜDVÖZÖLJÜK A KERESKEDELEM KUTATÓKÖZPONT HONLAPJÁN!



A Kereskedelem Kutatóközpont a Marketing Intézet projektszervezeteként működik.

A Kereskedelem Kutatóközpont célja, hogy a hazai és nemzetközi kiskereskedelem tendenciáit, aktuális kihívásait mind vállalati, mind fogyasztói oldalról tanulmányozza. A kutatóközpont törekvése, hogy a szektor meghatározó vállalataival folyamatos kapcsolatot tartson, a projektszervezetben dolgozó kutatók és a vállalati szakemberek közötti információ- és tapasztalatcserét ösztönözze.

A kutatóközpont olyan elméletileg és módszertanilag megalapozott kutatási projektek iránt elkötelezett, amelyek színvonalas hazai és nemzetközi publikációkat, illetve gyakorlati szakemberek számára is hasznosítható kutatási eredményeket biztosítanak.  

Hírek

 Berezvai Zombor új kiskereskedelmi projektbe kapcsolódott be, amely a divatipari kiskereskedelem trendjeit és változásait vizsgálja. A kutatás a Magyar Divat és Design Ügynökség megbízásából készül, a projektet Csepeti Ádám, a Marketing Tanszék adjunktusa vezeti. A projekttel kapcsolatos további információk megtalálhatók itt.


Agárdi Irma, a Kereskedelem Kutatóközpont vezetője előadást tartott a Laurel Retail konferenciáján 2019. október 2-án “Emóció és funkció: ember-technológia kapcsolatok a kiskereskedelemben címmel”. A konferencián kiskereskedelmi vállalatok és információtechnológiai cégek képviselői vettek részt.
A rendezvénnyel kapcsolatos sajtóhírek itt elérhetők.  


  Agárdi Irma az Innoskart Szakmai Napon “Egy klaszterben a versenytással: a horizontális együttműködés hatása a vállalatok működésére” címmel adott elő élelmiszeripari és kereskedelmi vállalatok vezetői számára 2019. szeptember 19-én.

A Budapesti Corvinus Egyetem és a SPAR Magyarország között kutatási megállapodás jött létre, amelynek keretében a Kereskedelem Kutatóközpont a SPAR számára piackutatási és tanácsadási tevékenységet végez.


Új publikációk!
Simay Attila Endre (2019): Külkereskedelem mint (kölcsönös) gazdasági függés Ázsiában in Salát Gergely – Szakáli Máté – Szilágyi Zsolt (szerk.): Veszélyes vizeken. Konfliktusok és biztonsági fenyegetések a Távol-Keleten. ISBN: 978-963-4930-23-5, Typotex Kiadó, pp. 357-366Agárdi, Irma (2019): A tapintás iránti preferencia mediáló hatása a fogyasztó neme, a termék típusa és a csatornaválasztás kapcsolatában. Vezetéstudomány 50 : 1 pp. 70-79. [absztrakt]


A Kereskedelem Kutatóintézet több kutatója részt vett a 2019. aug. 27-28-án Veszprémben rendezett Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXV. országos konferencia “Ismerjük a vevőt? – A vásárlás pszichológiája” tudományos konferenciáján.Gáti M., Simay A. (2019): A magánélet védelmével kapcsolatos fogyasztói észlelések a GDPR szabályozás tükrében. [absztrakt]Agárdi Irma, Berezvai Zombor, Szabolcsné Orosz Judit (2019): Digitális innovációk hatása a kiskereskedelmi csatornák integrálására. [absztrakt]Berezvai Zombor, Agárdi Irma, Szabolcsné Orosz Judit (2019): A digitális innovációk hatása az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok teljesítményére. [absztrakt]

A Kereskedelem Kutatóközpont tagjai közül Agárdi Irma, Berezvai Zombor és a Gáti Mirkó részt vett az Európai Marketing Akadémia (European Marketing Academy) éves konferenciáján.Berezvai Zombor, Agárdi Irma, Szabolcsné Orosz Judit (2019): The impact of digital innovations on grocery retail performance. [absztrakt]Agárdi Irma, Berezvai Zombor, Szabolcsné Orosz Judit (2019): The Role of Digital Applications in the Channel Integration of Retailers. [absztrakt]

Az Európai Marketing Akadémia 9. regionális konferenciáján 2018. szeptember 12-14-én két előadással is képviseltette magát a Kereskedelem Kutatóközpont:Berezvai Zombor (2018): The Impact of Retail Regulations on Consumer Prices. In: Jaromil, Antal; Petr, Král (szerk. 2018): Marketing Challenges, Innovations and Trends in Emerging Markets. 9th EMAC Regional Conference, University of Economics in Prague: Prague, p. 36 [absztrakt]Alt, Monika-Anetta–Agárdi Irma –Berezvai Zombor (2018): Acceptance of Mobile Payment at Retailer’s Point of Sales: The Moderating Role of National Culture. In: Jaromil, Antal; Petr, Král (szerk. 2018): Marketing Challenges, Innovations and Trends in Emerging Markets. 9th EMAC Regional Conference, University of Economics in Prague: Prague, p. 51 [absztrakt]

A Kereskedelem Kutatóközpont 2018. szeptember 27-én a Kutatók Éjszakáján Kiskereskedelem,mint digitális univerzum címmel színes kiállítással, filmvetítéssel és VR szemüveges virtuális bolti sétára várja a részvevőket, akik megismerhetik a legújabb digitális technológiákat és a kutatókkal beszélgethetnek. A Facebook esemény meghívója itt található.

A Kereskedelem Kutatóintézet több kutatója részt vett a 2018. szept. 27-28-án Kecskeméten rendezett Neumann János Egyetem III. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferenciáján.Gáti Mirkó – Simay Attila Endre (2018): Közösségi média és kereskedelem a mobilon – Fogyasztói percepciók feltérképezése. III. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia “Versenyképesség és innováció”, Kecskemét, 2018. szeptember 27-28.Agárdi Irma, Török Áron (2018): Rövid élelmiszer ellátási láncok társadalmi innovációs lehetőségei Magyarországon. Előadás, III. Gazdálkodás és Menedzsment Tudományos Konferencia “Versenyképesség és innováció”, Kecskemét, 2018. szeptember 27-28. [absztrakt
 
 




  Az EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007 kódszámú, „Tehetségből fiatal kutató.” programban sikeres pályázat kutatócsoport alapítására. A Digitális innováció a kiskereskedelemben kutatási téma vezetője Agárdi Irma, amelyhez Berezvai Zombor PhD és Szabolcsné Orosz Judit MSc hallgató csatlakozott.

A Kereskedelem Kutatóközpont több tagja is konferencia-előadást tartott 2018. augusztus 27-28-án a XXIV. EMOK országos marketing konferencián, kereskedelmi témakörben.Berezvai Zombor (2018): A kiskereskedelmi szabályozás hatása a fogyasztói árakra. In: Józsa László, Korcsmáros Enikő, Seres Huszárik Erika (szerk. 2018): A hatékony marketing. EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Selye János Egyetem: Komárom, p. 563–574.Agárdi Irma (2018). Digitalizáció, mint kiskereskedelmi tevékenységet integráló tényező. In: Józsa, László; Korcsmáros, Enikő; Seres, Huszárik Erika (szerk.) A hatékony marketing : EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete. Komárno, Szlovákia : Selye János Egyetem, (2018) p. 588-601.Simay, Attila Endre ; Gáti, Mirkó György (2018). Mobil közösségi kereskedelem – Kínai megoldások és magyar attitűdök. In: Józsa, László; Korcsmáros, Enikő; Seres, Huszárik Erika (szerk.) A hatékony marketing : EMOK 2018 Nemzetközi Tudományos Konferencia konferenciakötete Komárno, Szlovákia : Selye János Egyetem, (2018) pp. 629-641. , 13 p.

Agárdi Irma és Gyulavári Tamás 2018. július 3. a SPAR Magyarország felső vezetői értekezletén előadást tartott Trendek a nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelemben címmel.


Az Értékesítési rendszerek (Marketing MSc képzés) kurzus hallgatói (Molnár Attila, Szabolcsné Orosz Judit, Ujhelyi Georgina, Tóth Lilla, Bődy Alexandra) és a Kereskedelem Kutatóközpont két tagja (Agárdi Irma, Berezvai Zombor) a Laurel 2018. Retail konferencián vett részt 2018. május 16-án, ahol a legújabb kiskereskedelmi technológiákkal és trendekkel találkozhattunk. Köszönjük a Laurel Kft. meghívását!

Agárdi Irma, a Kereskedelem Kutatóközpont vezetője előadást tartott a 2018.04.27-én FMCG TOP Future Store konferencián Kiskereskedelem, mint digitális univerzium címmel FMCG és kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek. [Sajtóhírek az eseményről
 



 Új kari kutatásban való részvétel. 2018. márciustól Agárdi Irma a Társadalmi Innováció (EFOP 362) projektben a Rövid Ellátási Láncok vállalati szempontjú elemzésével foglalkozik. A kutatási projekt rövid leírása megtalálható a linkre kattintva.

Sikeres konferencia-előadást tartottak a Kereskedelmi Kutatóközpont tagjai Berezvai Zombor, Agárdi Irma, illetve Alt Mónika-Anetta (Babes-Bolyai Egyetem, Kolozsvár) “International diversification and marketing innovation: surviving strategies of FMCG retailers in a time of crisis” címmel a Retailing szekcióban 2017. szeptember 21-én az EMAC 8. Regionális Konferenciáján Temesváron. A kutatás absztraktja megtekinthető itt
 


 A nemzetközi kiskereskedelmi kutatásunk újabb sikere, hogy Berezvai Zombor, Agárdi Irma, Alt-Anetta Mónika: Az FMCG kiskereskedők földrajzi terjeszkedésében és innovációs tevékenységében lévő különbségek hatása a vállalatok teljesítményére konferencia-előadás megkapta az EMOK Best Paper díját. A cikk absztraktja elérhető itt

A nemzetközi diverzifikáció, az innováció és a teljesítmény kapcsolata az európai élelmiszer-kiskereskedelemben címmel jelent meg a Közgazdasági Szemle 2017. július-augusztusi számában Agárdi Irma, Berezvai Zombor, Alt Anetta-Mónika cikke.

A kiskereskedelmi innováció és földrajzi terjeszkedés kölcsönhatását vizsgáló kutatásunk eredményeit 2017. májusban az EMAC éves konferenciáján “Geographical Expansion and Innovation Patterns Related to The Change of Performance of FMCG Retailers” címmel mutattuk be a poszterszekcióban Groningenben. A poszterelőadás angol nyelvű absztraktja megtekinthető itt.

A CRM Panoráma kutatási projekt keretében megjelent CRM stratégiák a bank- és biztosítási szektorban című cikkünk a Vezetéstudomány 2017. februári számában. A cikk absztraktja elérhető itt, a teljes cikk pedig a Vezetéstudomány weboldalán.

Az európai élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok körében végzett kutatásunk eredményeit bemutattuk a XX. EMOK konferencián, amely 2016. augusztus 30-31-én került megrendezésre. Az előadás magyar nyelvű absztraktja megtekinthető itt.

A kiskereskedelmi innováció projekt első eredményeit prezentáltuk az EMAC 2016. évi konferenciáján Oslo-ban, a Retailing szekcióban. A konferencia-előadás angol nyelvű absztraktja megtekinthető itt.

A Kereskedelem Kutatóközpont gondozásában megjelent a hazai szolgáltató és kereskedelmi szektorok CRM tevékenységét feltáró CRM Panoráma kutatási jelentés. A kutatás az LP Solutions tanácsadó céggel együttműködve 5 iparágban mérte fel a CRM tevékenység jelenlegi gyakorlatait. További információkért kattintson ide.

Vágólapra másolva
X
×