Jump to main content
Back to main page

Smart hotels, destination branding, castle tourism – Tourism Bulletin 24/3 is published

2024-09-17 15:33:00

In the latest issue of the magazine, articles in English have been added in the spirit of internationalisation.
Budapesti Corvinus Egyetem

A brief insight into the content of the journal: 

Foreword: 

  • Melinda Jászberényi – András Munkácsy: Guest editorial foreword for the thematic issue of the Tourism Bulletin “Travel in Science – 2024”  

The journal articles published in the current issue: 

  • Kökény Levente: Az intelligens szálloda: Az MI és a szállodaipar közötti együttműködés kihívásai és lehetőségei [The smart hotel: Challenges and opportunities for collaboration relating to AI and the hotel industry] 
  • Balázs Fekete – Kitti Boros: Travel through dynamic landscapes: Exploring key factors in developing visual identities for destination brands [Utazás dinamikus tájakon: Kulcstényezők a desztinációs márkák vizuális identitásának fejlesztésében] 

Workshop papers published in the current issue: 

  • Natália Oszkó-Jakab: Online solutions and sustainability in festival tourism [Online megoldások és fenntarthatóság a fesztiválturizmusban] 
  • Wirth Gábor – Köbli Ádám: A Balaton vár- és kastélyturizmusának helyzete és fejlesztési lehetőségei [The current situation and development opportunities of castle and palace tourism around Lake Balaton] 
  • Raffai Eliza – Happ Éva: A telepített idegenvezetők marketingtevékenysége [The marketing activity of tour representatives] 
  • Tőzsér Anett: A budapesti világörökségi helyszínek fenntartható turisztikai hasznosítása [Utilizing Budapest’s World Heritage Sites as sustainable tourism locations] 

The full issue is available on the Corvinus Mobility and Tourism Centre website. 

Copied to clipboard
X
×