Main page Budapesti Corvinus Egyetem - Budapesti Corvinus Egyetem Jump to main content
Back to contacts

CV - Dr. Gáti Mirkó György

Personal data

Dr. Gáti Mirkó György

Egyetemi Docens / Associate Professor
Rektori szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi / Digitális Marketing
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 2003 - 2009
    Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Marketing szakirány (főiskolai)
  • 2003 - 2009
    Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Pénzügyi eszközök és intézmények szakirány (főiskolai)
  • 2014 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Élelmiszertudományi Kar, Agrár és természettudományi szakfordító szakirányú továbbképzés (főiskolai)
  • 2010 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola, Gazdálkodás- és szervezéstudományok (főiskolai)
Scientific degrees and awards
  • 2016, PhD
    Budapesti Corvinus Egyetem
Career
Workplaces
  • 2013 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, tudományos segédmunkatárs
  • 2009 - 2010
    Pénzügyminisztérium, Ösztöndíjas foglalkoztatott
  • 2006 - 2008
    Oktatási és Kulturális Minisztérium - VTK Innosystem Kft., Csoportvezető - Országos Kompetenciamérés feladatainak kódolása
  • 2016 - 2017
    Budapesti Corvinus Egyetem, tanársegéd
  • 2017 - 2021
    Budapesti Corvinus Egyetem, adjunktus
  • 2021 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, docens
Public activities in the university (memberships in university bodies)
  • 2022 -
    EMAC National Representative
Important study tours, delegacies
  • 2014, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2015, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2016, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2017, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2018, 4 hét, április, október-november
    Estonian Business School
  • 2017, 1 hét, január
    Zágrábi Egyetem
  • 2019, 4 hét, április, október-november
    Estonian Business School
Awards, titles, honors
  • 2017, Harsányi István Ph.D. díj
    Magyar Innovációs Szövetség
  • 2017, „Kiváló cikkek” díj
    Vezetéstudomány folyóirat Szerkesztőbizottság
  • 2018, „Legjobb cikk” díj
    Vezetéstudomány folyóirat Szerkesztőbizottság
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
French
Intermediate
Intermediate
Advanced
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: French
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Advanced
    Media appearance:
Research, professional activity

MarketingBusiness marketing (B2B)Értékesítési és eladástechnikákSportmarketingMarketingkutatásMarketing and Public Opinion Research (angol)Marketing Management (angol)Online marketingOnline and Digital Marketing (angol)

organization science

MarketingKis- és középvállalati marketingOnline marketingKözösségimédia-marketingMarketing és értékesítés
Major research projects
  • 2010 - 2010, A banki hitelfelvevők rejtett gazdaságból származó jövedelme
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTP Bank Nyrt.
    Further info about research: A feketejövedelmek becslési metódusaiFelelős részek:A rejtett gazdaság kategóriáiIndirekt becslési módszerekDirekt becslési módszerek
  • 2014 - 2014, A fizikai aktivitás és a sport magyarországi dimenzióinak feltárása
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Sporttudományi Társaság – Magyar Sportmenedzsment Társaság, TÁMOP-6.1.2/11/2012-0002 kódszámú projekt
    Further info about research: Innovatív és kreatív kommunikációs, média- és marketingtartalmak feltárása, az egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás fokozásának szolgálatában, Sportolói közösségek szervezését, mozgósítását szolgáló sportszervezési megoldások és sportmenedzsment ismeretek feltárásaA lakossági egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás szakmai támogatása és a szabadidő-sportolói közösségek bővítése célú konstrukcióFelelős részek:Potenciális kommunikációs eszközök bemutatása, elemzéseÁtfogó sportkommunikációs honlap – szakmai elvárás rendszer
  • 2010 - 2010, A fogyasztói szokások változása, és a reklám szerepe a válságban, fogyasztói és vállalati reakciók
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Telekom Nyrt.
    Further info about research: Válság és reklám kapcsolata a nemzetközi szakirodalombanFelelős részek:Reklámozás a közgazdaságtanbanReklámdöntések fogyasztói érzékeléseHatékony marketingkommunikációs stratégia kidolgozásaReklámdöntések és a válság – Allokációs kérdések a brand manager számára
  • 2011 - 2011, 360 fokos marketingkommunikációs mérések
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Telekom Nyrt.
    Further info about research: A termékfejlesztést segítő marketingkommunikáció hatásmechanizmusainak feltárásaAlkalmazott mérési filozófiák, és egyes mérőszámok feltárása integrált marketingkommunikációs kampányok esetében isFelelős részek:Reklámhatások – Hogyan hat a reklám?A reklámhatékonyság méréseAz integrált marketingkommunikációs kampányok mérésének kérdéseiKPI (key performance indicators: kulcs teljesítménymutatók) értelmezése és elemzése
  • 2016 - 2016, Vállalati társadalmi felelősségvállalás audit és stratégia
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: HungaroControl – Magyar Légiforgalmi Szolgálat
    Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
Contacts
Location at the university
  • Building: Főépület (E épület)
    Room number: E359
    Extension: 5579
    Main line: 06-1-482
    Fax:
    Internal fax:
mirko.gati@uni-corvinus.hu
marketing.uni-corvinus.hu

ld.: http://marketing.uni-corvinus.hu/index.php?id=mmifaculty
Personal data

Dr. Gáti Mirkó György

Egyetemi Docens / Associate Professor
Rektori szervezet / Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet / Digitális Marketing Tanszék
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 2003 - 2009
    University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Specialization of Marketing (főiskolai)
  • 2003 - 2009
    University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Specialization of Banking and Finance (főiskolai)
  • 2014 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Faculty of Food Science, Postgraduate Specialization Programme of Translators in Agricultural and Natural Science (főiskolai)
  • 2010 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Graduate School of Management Science, Management and Business Administration (főiskolai)
Scientific degrees and awards
  • 2016, PhD
    Corvinus University of Budapest
Career
Workplaces
  • 2013 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Assistant Research Fellow
  • 2009 - 2010
    Ministry of Finance, Scholar
  • 2006 - 2008
    Ministry of Education and Culture - VTK Innosystem Kft., Group leader - Correction and evaluation of The Standards of Learning Assessment
  • 2016 - 2017
    Corvinus University of Budapest, Assistant lecturer
  • 2017 - 2021
    Corvinus University of Budapest, Assistant Professor
  • 2021 -
    Corvinus University of Budapest, Associate Professor
Public activities in the university (memberships in university bodies)
  • 2022 -
    EMAC National Representative
Important study tours, delegacies
  • 2014, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2015, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2016, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2017, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2018, 4 weeks, April, October-November
    Estonian Business School
  • 2017, 1 week, January
    University of Zagreb
  • 2019, 4 weeks, April, October-November
    Estonian Business School
Awards, titles, honors
  • 2017, István Harsányi PhD prize
    Hungarian Association for Innovation
  • 2017,
    Budapest Management Review journal Editorial Office
  • 2018,
    Budapest Management Review journal Editorial Office
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
French
Intermediate
Intermediate
Advanced
No
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: French
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Advanced
    Media appearance: No
Research, professional activity

MarketingBusiness marketing (B2B)Értékesítési és eladástechnikák (Sales Techniques)Sportmarketing (Sports marketing)Marketingkutatás (Marketing Research)Marketing and Public Opinion Research (English course)Marketing Management (English course)Online marketingOnline and Digital Marketing (English course)

organization science

MarketingSmall and Medium-sized Enterprises MarketingOnline MarketingSocial Media MarketingMarketing and sales
Major research projects
  • 2010 - 2010, Clients’ incomes from hidden economy: marketing approach and empirical attempt to support risk assessment operations of banks
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTP Bank Plc.
    Further info about research: Estimation methods of black economyOwn parts:Categorization of informal economyIndirect estimation methodsDirect estimation methods
  • 2014 - 2014, Physical activities and sport in Hungary
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Hungarian Sports Science Partnership – Hungarian Sport Management Partnership, TÁMOP-6.1.2/11/2012-0002 project
    Further info about research: Exploring innovative and creative communication, media and marketing contents in favor of supporting health-related physical activities, especially organizing sport communities that can work with segmented target groupsExploring sport organizing solutionsSupporting health development for households, and helping amateur sports communities and their expansionOwn parts:Presentation and analysis of potential communication toolsProfessional expectations from a comprehensive sports communication webpage
  • 2010 - 2010, Change of consumer habits, and the effect of advertising in recession, consumer and enterprise reactions
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Telekom Plc.
    Further info about research: Connection between recession and advertisements in the international literatureOwn parts:Advertisements in economicsConsumer reactions of advertising choicesElaborating effective marketing communications strategyAdvertising choices and recession - Allocation dilemmas for the brand manager
  • 2011 - 2011, 360-degree marketing communications measures
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Telekom Plc.
    Further info about research: Exploring marketing communications mechanisms that help product developmentsApplied measuring philosophies, and considerations of different measures in integrated marketing communications campaignsOwn parts:Effects of advertisements - How advertising works?Measuring advertising effectivenessMeasuring integrated marketing communications campaignsKPI's (key performance indicators), their interpretations and analysis
  • 2016 - 2016, Corporate social responsibility audit and strategy
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: HungaroControl – Air Navigation Services
    Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
Contacts
Location at the university
  • Building: Main Building (E building)
    Room number: E359
    Extension: 5579
    Main line: 00 36-1-482
    Fax:
    Internal fax:
mirko.gati@uni-corvinus.hu
marketing.uni-corvinus.hu

see: http://marketing.uni-corvinus.hu/index.php?id=mmifaculty
Copied to clipboard
X
×