Main page Budapesti Corvinus Egyetem
Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Back to contacts

CV - Gáti Mirkó György

Adatok

Gáti Mirkó György

Egyetemi Adjunktus / Assistant Professor
Marketing Intézet
adjunktus
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 2003 - 2009
    Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Marketing szakirány (B)
  • 2003 - 2009
    Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, Pénzügyi eszközök és intézmények szakirány (B)
  • 2014 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Élelmiszertudományi Kar, Agrár és természettudományi szakfordító szakirányú továbbképzés (H)
  • 2010 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola, Gazdálkodás- és szervezéstudományok (F)
Tudományos fokozatok, címek
  • 2016, PhD
    Budapesti Corvinus Egyetem
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 2013 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, tudományos segédmunkatárs
  • 2009 - 2010
    Pénzügyminisztérium, Ösztöndíjas foglalkoztatott
  • 2006 - 2008
    Oktatási és Kulturális Minisztérium - VTK Innosystem Kft., Csoportvezető - Országos Kompetenciamérés feladatainak kódolása
  • 2016 - 2017
    Budapesti Corvinus Egyetem, tanársegéd
  • 2017 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, adjunktus
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 2014, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2015, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2016, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2017, 2 hét, október-november
    Estonian Business School
  • 2018, 4 hét, április, október-november
    Estonian Business School
  • 2017, 1 hét, január
    Zágrábi Egyetem
  • 2019, 4 hét, április, október-november
    Estonian Business School
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2017, Harsányi István Ph.D. díj
    Magyar Innovációs Szövetség
  • 2017, „Kiváló cikkek” díj
    Vezetéstudomány folyóirat Szerkesztőbizottság
  • 2018, „Legjobb cikk” díj
    Vezetéstudomány folyóirat Szerkesztőbizottság
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Média szereplést vállal e rajta?
angol
felső
felső
felső
Igen
francia
közép
közép
felső
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Média szereplést vállal e rajta?: Igen
  • Nyelv: francia
    Beszéd: közép
    Írás: közép
    Olvasás: felső
    Média szereplést vállal e rajta?:
Kutatás, szakértői tevékenység

Marketing
Business marketing (B2B)
Értékesítési és eladástechnikák
Sportmarketing
Marketingkutatás
Marketing and Public Opinion Research (angol)
Marketing Management (angol)
Online marketing
Online and Digital Marketing (angol)

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

Marketing
Kis- és középvállalati marketing
Online marketing
Közösségimédia-marketing
Marketing és értékesítés
Fontosabb kutatások
  • 2010 - 2010, A banki hitelfelvevők rejtett gazdaságból származó jövedelme
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTP Bank Nyrt.
    További információk a kutatásról: A feketejövedelmek becslési metódusai Felelős részek: A rejtett gazdaság kategóriái Indirekt becslési módszerek Direkt becslési módszerek
  • 2014 - 2014, A fizikai aktivitás és a sport magyarországi dimenzióinak feltárása
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Sporttudományi Társaság – Magyar Sportmenedzsment Társaság, TÁMOP-6.1.2/11/2012-0002 kódszámú projekt
    További információk a kutatásról: Innovatív és kreatív kommunikációs, média- és marketingtartalmak feltárása, az egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás fokozásának szolgálatában, Sportolói közösségek szervezését, mozgósítását szolgáló sportszervezési megoldások és sportmenedzsment ismeretek feltárása A lakossági egészségfejlesztést szolgáló fizikai aktivitás szakmai támogatása és a szabadidő-sportolói közösségek bővítése célú konstrukció Felelős részek: Potenciális kommunikációs eszközök bemutatása, elemzése Átfogó sportkommunikációs honlap – szakmai elvárás rendszer
  • 2010 - 2010, A fogyasztói szokások változása, és a reklám szerepe a válságban, fogyasztói és vállalati reakciók
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt.
    További információk a kutatásról: Válság és reklám kapcsolata a nemzetközi szakirodalomban Felelős részek: Reklámozás a közgazdaságtanban Reklámdöntések fogyasztói érzékelése Hatékony marketingkommunikációs stratégia kidolgozása Reklámdöntések és a válság – Allokációs kérdések a brand manager számára
  • 2011 - 2011, 360 fokos marketingkommunikációs mérések
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt.
    További információk a kutatásról: A termékfejlesztést segítő marketingkommunikáció hatásmechanizmusainak feltárása Alkalmazott mérési filozófiák, és egyes mérőszámok feltárása integrált marketingkommunikációs kampányok esetében is Felelős részek: Reklámhatások – Hogyan hat a reklám? A reklámhatékonyság mérése Az integrált marketingkommunikációs kampányok mérésének kérdései KPI (key performance indicators: kulcs teljesítménymutatók) értelmezése és elemzése
  • 2016 - 2016, Vállalati társadalmi felelősségvállalás audit és stratégia
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: HungaroControl – Magyar Légiforgalmi Szolgálat
    További információk a kutatásról:
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
Elérhetőségek
Egyetemi tartózkodási hely
  • Épület: Főépület (E épület)
    Szobaszám: E355/a.
    Mellék: 5326
    Fővonal: 06-1-482
    Fax:
    Belső fax:
mirko.gati@uni-corvinus.hu
marketing.uni-corvinus.hu

ld.: http://marketing.uni-corvinus.hu/index.php?id=mmifaculty
Personal data

Gáti Mirkó György

Egyetemi Adjunktus / Assistant Professor
Institute of Marketing
Senior lecturer
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 2003 - 2009
    University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Specialization of Marketing (B)
  • 2003 - 2009
    University of Pécs, Faculty of Business and Economics, Specialization of Banking and Finance (B)
  • 2014 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Faculty of Food Science, Postgraduate Specialization Programme of Translators in Agricultural and Natural Science (H)
  • 2010 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Graduate School of Management Science, Management and Business Administration (F)
Scientific degrees and awards
  • 2016, PhD
    Corvinus University of Budapest
Career
Workplaces
  • 2013 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Assistant Research Fellow
  • 2009 - 2010
    Ministry of Finance, Scholar
  • 2006 - 2008
    Ministry of Education and Culture - VTK Innosystem Kft., Group leader - Correction and evaluation of The Standards of Learning Assessment
  • 2016 - 2017
    Corvinus University of Budapest, Assistant lecturer
  • 2017 -
    Corvinus University of Budapest, Assistant Professor
Important study tours, delegacies
  • 2014, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2015, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2016, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2017, 2 weeks, October-November
    Estonian Business School
  • 2018, 4 weeks, April, October-November
    Estonian Business School
  • 2017, 1 week, January
    University of Zagreb
  • 2019, 4 weeks, April, October-November
    Estonian Business School
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2017, István Harsányi PhD prize
    Hungarian Association for Innovation
  • 2017, "Excellent articles" award
    Budapest Management Review journal Editorial Office
  • 2018, "Best paper" award
    Budapest Management Review journal Editorial Office
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
French
Intermediate
Intermediate
Advanced
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: French
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Advanced
    Media appearance:
Research, professional activity

Marketing
Business marketing (B2B)
Értékesítési és eladástechnikák (Sales Techniques)
Sportmarketing (Sports marketing)
Marketingkutatás (Marketing Research)
Marketing and Public Opinion Research (English course)
Marketing Management (English course)
Online marketing
Online and Digital Marketing (English course)

organization science

Marketing
Small and Medium-sized Enterprises Marketing
Online Marketing
Social Media Marketing
Marketing and sales
Major research projects
  • 2010 - 2010, Clients’ incomes from hidden economy: marketing approach and empirical attempt to support risk assessment operations of banks
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: OTP Bank Plc.
    Further info about research: Estimation methods of black economy Own parts: Categorization of informal economy Indirect estimation methods Direct estimation methods
  • 2014 - 2014, Physical activities and sport in Hungary
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Hungarian Sports Science Partnership – Hungarian Sport Management Partnership, TÁMOP-6.1.2/11/2012-0002 project
    Further info about research: Exploring innovative and creative communication, media and marketing contents in favor of supporting health-related physical activities, especially organizing sport communities that can work with segmented target groups Exploring sport organizing solutions Supporting health development for households, and helping amateur sports communities and their expansion Own parts: Presentation and analysis of potential communication tools Professional expectations from a comprehensive sports communication webpage
  • 2010 - 2010, Change of consumer habits, and the effect of advertising in recession, consumer and enterprise reactions
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Telekom Plc.
    Further info about research: Connection between recession and advertisements in the international literature Own parts: Advertisements in economics Consumer reactions of advertising choices Elaborating effective marketing communications strategy Advertising choices and recession - Allocation dilemmas for the brand manager
  • 2011 - 2011, 360-degree marketing communications measures
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: Magyar Telekom Plc.
    Further info about research: Exploring marketing communications mechanisms that help product developments Applied measuring philosophies, and considerations of different measures in integrated marketing communications campaigns Own parts: Effects of advertisements - How advertising works? Measuring advertising effectiveness Measuring integrated marketing communications campaigns KPI's (key performance indicators), their interpretations and analysis
  • 2016 - 2016, Corporate social responsibility audit and strategy
    Form of participation: member of the research team
    Moneylender: HungaroControl – Air Navigation Services
    Further info about research:
Membership in scientific or professional bodies/organizations
Contacts
Location at the university
  • Building: Main Building (E building)
    Room number: E355/a.
    Extension: 5326
    Main line: 00 36-1-482
    Fax:
    Internal fax:
mirko.gati@uni-corvinus.hu
marketing.uni-corvinus.hu

see: http://marketing.uni-corvinus.hu/index.php?id=mmifaculty
Copied to clipboard