Hallgatóknak
Fogadóóra – 2023/2024. tavaszi félév
Név / Name | Nap / Day | Időpont / Time | Helyszín / Location |
Ábele-Nagy Kristóf | Csütörtök | 17:20-18:50 | Teams, előzetes egyeztetés alapján |
Ágoston Kolos Csaba | Szerda | 11:40-13:10 | E.132. / előzetes egyeztetés alapján |
Banyár József | Csütörtök | 11:40-13:10 | E.145. / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Becser Norbert | Csütörtök | 08:00-09:45 | E.130. / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Benedek Márton | Hétfő | 13:40-15:10 | E.120/a./Teams,előzetes egyezt. alapján |
Biró Péter | Kedd | 15:30-17:10 | E.122 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Bozóki Sándor | Csütörtök | 09:50-10:35 | E.122. / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Buzády Zoltán András | Kedd | 11:30-13:00 | E.130. / Teams |
Csató László | Csütörtök | 08:00-09:30 | E.122. / Teams |
De-León Almaraz Sofía | Csütörtök | 13:00-14:30 | E.123.2 / Teams |
Diófási-Kovács Orsolya | Szerda | 09:50-11:20 | E.131 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Eisenberg-Nagy Marianna | Hétfő | 10:00-10:45 | C.708 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Farkas-Kis András Máté | Hétfő | 14:00-15:00 | E.143 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Freund Anna | Szerda | 11.30-13.00 | E.131 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Gáspár Judit | Csütörtök | 13:30-15:00 | E.132 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Gelei Andrea | Kedd | 12:00-12:45 | E.131 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Illés Tibor | Kedd | 13:40-15:10 | C.708 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Jankó Zsuzsanna | Kedd | 15:30-17:00 | E 120/a, előzetes egyeztetés alapján |
Jámbor Zsófia | Kedd | 12:00-13:30 | E.131 |
Kiss Gabriella | Hétfő | 9:00-10:30 | E.143 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Kiss János | Szerda | 17:00-18:30 | E.123.2 |
Kiss Júlianna | Kedd | 14:00-15:30 | E.128 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Kovács Erzsébet | Péntek | 13:15-14:45 | E.237 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Köves Alexandra | Csütörtök | 08:00-09:30 | E.143 / Teams |
Krátki Noémi | Csütörtök | 09:30-11:00 | E.128 / Teams előzetes egyezt. alapján |
Losonci Dávid István | Hétfő | 13:00-14:30 | E.133 / Teams |
Marieke Pahlke | Kedd | 11:30-12:30 | E.120 / Teams |
Matyusz Zsolt | Kedd | 15:30-17:00 | E.123.2 |
Miskolcziné Gábriel Mónika | Szerda | 13:30-15:00 | E.123.2 /Teams,előzetes egyezt. alapján |
Munkácsi Adrienn | Hétfő | 13:30-15:00 | E.131 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Nagy Judit | Hétfő | 13:00-14:30 | E.121.3 / Teams |
Pintér Miklós | Hétfő | 09:00-09:45 | C.708. |
Poesz Attila | ————- | —————— | ——————————————– |
Rigó Petra Renáta | ————- | —————— | ——————————————– |
Solymosi István Tamás | Csütörtök | 15:15-16:00 | C.708. /Teams, előzetes egyezt. alapján |
Szádoczki Zsombor | Hétfő | 12:55-13:40 | E.145.a /Teams,előzetes egyezt. alapján |
Szádoczkiné Varga Veronika | ————- | —————— | ——————————————– |
Szántó Richárd | Szerda | 11:00-12:00 | E.212. |
Szathmári Attila | Hétfő | 09:50-11:20 | E.128. / Teams |
Szentesi Péter Ádám | Péntek | 08:00-09:00 | E.130./ Teams, előzetes egyezt. alapján |
Sziklai Balázs Róbert | Hétfő | 09:00-10:30 | E120, előzetes egyeztetés alapján |
Szöllősi Aba | Szerda | 11:30-13:00 | E.143 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Szüle Borbála | Kedd | 09:00-10:30 | Teams |
Tátrai Tünde | Péntek | 09:00-10.30 | E.123.2 /Teams, előzetes egyezt alapján |
Vakhal Péter | Kedd | 15:30-17:00 | E.145, előzetes egyeztetés alapján |
Varga Anita | Hétfő | 14:00-15:00 | C.708 / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Városiné Demeter Krisztina | ————- | —————— | ——————————————– |
Vékás Péter | Kedd | 09:50-11:20 | E.145./ Teams, előzetes egyezt. alapján |
Vörösmarty Gyöngyi | Hétfő | 13:30-15:00 | E.123.2. / Teams |
Wimmer Ágnes | Hétfő | 09:00-10:00 | E130. / Teams, előzetes egyezt. alapján |
Tehetséggondozás
Tanulmányi verseny
Intézetünkben az alapszakos Tevékenységmenedzsment tárgy keretében szervezünk hallgatóinknak tanulmányi versenyt. A verseny története egészen 2008-ig nyúlik vissza, melyet 2016-ig évente megrendeztünk. Ezt a hagyományt felelevenítve 2022 őszétől ismét összemérhetik a hallgatók a tudásukat. A verseny lefedi a Tevékenységmenedzsment tárgy teljes spektrumát, és több fordulóban zajlik, melynek során a hallgatóknak komplex vállalati problémákat kell megoldaniuk. Az esetek változatossága mellett nagy hangsúlyt helyezünk az írásos és az elemzési kompetenciák és az előadói képességek fejlesztésére is. További információ és kérdés esetén Matyusz Zsolt kollégánkhoz forduljanak bizalommal.
E épület, 123.2
Telefon: +36 1 482 5520 • Mellék: 5520
TDK
A TDK munka arra ösztönzi a hallgatókat, hogy a tudományos kutatás alapjaival ismerkedjenek meg, és egy szűkebb téma tárgyalása kapcsán mélyedjenek el az általuk választott terület irodalmában. A TDK dolgozatok készítéséhez is hirdetünk meg témákat, azonban itt már nagyobb szerepe van a hallgatói választásnak, valamint az Intézeti kutatási programokban szerzett ismereteknek és tapasztalatoknak. Az egyetemi TDK konferenciára való jelentkezés határideje általában február vége. A benyújtott dolgozatokat két opponens bírálja el, és véleményük alapján kerülhet sor szóbeli prezentációra, melynek ideje rendszerint május eleje. A legszínvonalasabb dolgozatok szerzői a kétévente megrendezésre kerülő országos TDK-n (OTDK) képviselik egyetemüket. Intézetünk tanszékei külön-külön hirdetnek meg témákat, amelyek megtalálhatók a TDK hivatalos honlapján (http://tdk.uni-corvinus.hu/). A honlapon lehet megtekinteni a fontosabb tudnivalókat (pl. határidők) is az aktuális évi versennyel kapcsolatban. További kérdéseikkel, problémáikkal Kiss Jánost és Csató Lászlót, Intézetünk TDK felelőseit keressék meg személyesen, vagy e-mailben.
E épület, 123.2
Telefon: +36 1 482 5261 • Mellék: 5261
E épület, 122
Hallgatói tudományos munka
Demonstrátorok
Az Operáció és Döntés Intézet demonstrátori rendszere a hallgatók tehetséggondozását tekinti fő feladatának. Célja továbbá, hogy az egyes tanévekben olyan közösség jöjjön létre, melyben a demonstrátorok az Intézet oktatói és demonstrátortársaik támogatásával találják meg saját érdeklődési területüket, legyen ez akár kutatási, oktatási, vagy szervezési feladathoz kapcsolódás, mely személyes fejlődésüket szolgálja.
A demonstrátori program – a tanévi időbeosztáshoz hasonlóan – féléves ciklusokra tagolódik, amely egyik oldalról kapcsolódik az adott félévekben az intézetben oktatott tárgyakhoz és a folyamatban, vagy előkészületben lévő kutatásokhoz, másrészről az aktuális félévben megrendezésre kerülő tanulmányi és egyéb rendezvények szervezéséhez.
Demonstrátori jelentkezés időszaka az őszi és tavaszi félévet záró vizsgaidőszakra esik. Demonstrátornak jelentkezni a demonstrátori felhívásra Neptunon keresztül leadott pályázattal lehet.
A demonstrátorság pillérei: 1. oktatás, 2. kutatás, 3. közösségi és szakmai programok, események szervezése
A demonstrátorok számos ponton aktívan kapcsolódnak az Intézet mindennapjaiba. Évfolyamonként és meglévő tapasztalataik szerint azonban eltérő feladatokban érdemes szerepet vállalniuk. Intézeti kollégáink arra törekednek, hogy a hallgatókkal egyeztetve a diákok tudásának, ismereteinek és érdeklődési körének megfelelő, kihívást jelentő feladatokon és problémákon dolgozzanak együtt. Ezek a feladatok nagyon széles körből kerülnek ki. Dominánsan kapcsolódnak a felsőoktatási kulcstevékenységekhez, elsősorban az oktatáshoz.
Oktatással kapcsolatos tevékenységek:
- Az Intézet által oktatott tárgyak oktatásába való bekapcsolódás
- Tananyagfejlesztés
- Oktatási segédanyagok összeállítása
- Vizsgáztatással kapcsolatos feladatok
Kutatással kapcsolatos tevékenységek:
- Intézeti munkatársakhoz kutatási projektekbe való bekapcsolódás, ahhoz kapcsolódóan TDK írása
- Saját kutatási elképzelések tervek, támogatása, segítése
Közösségi és szakmai programok, események szervezésével kapcsolatos tevékenységek:
- TDK verseny szervezése
- Belső workshopok szervezése
- Konferenciák szervezése
- Közösségi csapatépítő programok szervezése
Demonstrátori rendszerünk céljaként a Budapesti Corvinus Egyetem nappali tagozatos hallgatóinak tehetséggondozását határoztuk meg. E tehetséggondozás célja a sikeres egyetemi hallgató, a sikeres egyetemi hallgatói életúthoz való hozzájárulás. Ennek keretében aktív kapcsolatot kereső és építő hallgatók dolgoznak együtt intézeti kollégákkal és diáktársaikkal.
Az Intézethez kapcsolódó hallgatóktól azt kérjük, hogy mélyedjenek el egy-egy témakörben, annak kapcsán fejlesszék és összegezzék ismereteiket. A tudományos munka végső célja a Tudományos Diákköri Konferencián való részvétel. A demonstrátorok szakmai fejlődését egyetemi oktatókhoz, kutatási programhoz kapcsolódás szolgálhatja.
Összességében:
- Hosszú távon mer és tud elkötelezettséget vállalni (tervezni) az intézetünk felé
- Szeretne szakmailag továbbfejlődni, a többi demonstrátorral egymást képezni, ezzel előnye származhat az egyetemi és szakmai pályafutása során
- Aktív közreműködést tervez az oktatással járó feladatokban, amely keretében ötleteivel segíti a felkészülést, illetve eredményesen működik közre egy-egy specifikus témakör feldolgozásában; egyik évről a másikra egyre sokrétűbben és egyre szélesebb körben kapcsolódik be
- Sikereket kíván elérni a kutatás során, amely TDK dolgozat megírására ösztönzi, vagy kutatásban működik közre
- Sikerrel tudja képviselni egyetemünket különféle hazai és nemzetközi versenyeken
- Olyan szakmai és baráti közösséghez szeretne tartozni, aminek a tagjai fontosnak tartják a folyamatos tanulást és szeretnek segíteni másokon
Az demonstrátori rendszer olyan alapköveket ragad meg, amelyek a demonstrátori rendszer oszlopait adják: az önkéntességet, elkötelezettséget, oktatás és kutatástámogatást, az önképzést, a fejlődést, a támogatást és a segítségnyújtást.
A demonstrátori rendszer és az Intézet kereteiben végzett munka önkéntességre épül. A diákok tanulni szeretnének, és saját felelősségük is, hogy milyen mélységekben vesznek rész az Intézetben folyó munkában, illetve, hogy mindezt miképp építik be saját tanulási, fejlődési folyamatukba. A tapasztalatok arra utalnak, hogy a demonstrátorság ideje alatt kialakított személyes (tanárok és diákok irányába egyaránt) kapcsolat a közös és sikeres munka egyik legfontosabb „alapköveként” ragadható meg.
Az egész tanéven végighúzódik a demonstrátori tevékenység fontos tartóelemét jelentő hallgatói önképzés és személyes szakmai fejlődés jelentősége. A munka kereteit és mérföldköveit az oktatóval és a hallgatótársakkal kialakított személyes kapcsolat adja, a legerősebb orientáló hatással az oktató bír. A közös szakmai és szociális rendezvények lehetőséget teremtenek a személyes kapcsolatteremtésre. A legszorosabb kapcsolat általában az adott oktatóhoz és az egymással egy patronáló oktató szárnyai alatt csapatban dolgozó demonstrátorok között alakul ki.
Az alapkövek együttesen biztosítják a demonstrátoraink sikeres jövőképének elérését. Biztos alapot ad ennek, hogy a demonstrátori rendszer nagy hagyományokkal rendelkezik az Intézetben, lévén az egyik alapító intézetként itt jelent meg először ez az együttműködési forma az egyetemen. Ebből táplálkozik részben az a sokszínű tapasztalat, amely erős alapot ad a hallgatók bevonására, a hallgatókkal közösen végrehajtható feladatok meghatározására, a közös problémamegoldására. Ezen értékes közösség aktív és belsős tagjai maguk a hallgatók is. Célunkkal összhangban van, ha egy-egy hallgató rövidebb ideig kapcsolódik hozzánk. Mégis úgy gondoljuk, hogy az elérhető tanulási és fejlődési ív annál teljesebb, minél nagyobb felelősséget tud vállalni egy-egy demonstrátor, természetesen egyre több tapasztalat birtokában.
Az intézeti demonstrátori rendszer munkafelelősei:
E épület, 128
Telefon: +36 1 482 5554 • Mellék: 5554
E épület, 145
Képzések
Adatvezérelt ellátásilánc-menedzsment szakirányú továbbképzés
Aktuárius szakértő/szakközgazdász szakirányú továbbképzés
Biztosítási és pénzügyi matematika mesterképzés
Ellátásilánc-menedzsment mesterképzés
Gazdasági-viselkedéselemzés – mesterképzés
Gazdálkodási és menedzsment alapképzés
Haladó ellátásilánc-menedzsment – mesterképzés
Gazdálkodástani Doktori Iskola
Jelentkezőket vár az Operáció és Döntés Doktori program
A februári Kutatási Hét keretei között szerepelt a Gazdálkodástani Doktori Iskola újonnan alakult Operáció és Döntés programja. Gelei Andrea programigazgató általános ismertetőjét követően azok a kutatásvezetők mutatták be programjaikat, ahová ebben az évben kimondottan vár jelentkezőket a doktori program.
Ezek a következők:
- Coopetition in the hydrogen supply chain led by Sofía De León Almaraz
- Degrowth doughnut optimisation led by Alexandra Köves
- Horizon scanning for postgrowth futures led by Judit Gáspár
- Participatory decision processes for post-growth models led by Gabriella Kiss
- Innovative ranking methods in network science led by BalázsSziklai
- Engineering economics in matching markets led by Péter Bíró
- Firm competitiveness research at the Competitiveness Research Center led by Dávid Losonci
- Industry 4.0 and digitalization in firms and supply chains led by Krisztina Demeter
- Resilient supply chain – focus on critical infrastructure led by Judit Nagy
Workshop a bizonytalanságról és a többértelműségről az üzleti életben
2024. március 13-án a Operáció- és Döntés doktori program műhelybeszélgetést szervezett az üzleti élet kihívásokkal teli aspektusairól a VUCA-környezetünkben, amelyet a növekvő komplexitás jellemez, amely bizonytalanságot és többértelműséget generál mind a vezetők, mind a kutatók számára. A workshopot Gelei_Andrea (programigazgató) szervezte. A meghívott előadók a központi jelenségek elméleti és koncepcionális, de módszertani vonatkozásait is megvitatták, és betekintést lehetett nyerni egy folyamatban lévő empirikus kutatási projektbe is, amely a bizonytalanság és a vezetők döntéshozatali stílusa közötti kapcsolatot vizsgálja.
A részletes program a következő volt:
Kolos_Cs_Ágoston (az Operációkutatás és Aktuáriustudományok Tanszék vezetője): Bizonytalanság és kockázatkezelés
Marieke_Külpmann_Pahlke (egyetemi adjunktus; Operációkutatás és Aktuáriustudományok tanszék): A mérhetetlen ismeretlen: a többértelműség szerepe a döntéshozatalban
Jónás_Tamás (a Flextronics kutatás-fejlesztési vezetője és az ELTE docense): Rugalmas fuzzy számok Likert-skála alapú értékelésekhez
Szántó_Richárd és Szüle_Borbála (a Döntéselmélet Tanszék, illetve az Operációkutatás és Aktuáriustudományok Tanszék docensei): Bizonytalanság és döntéshozatali stílusok