Main page Budapesti Corvinus Egyetem - Budapesti Corvinus Egyetem Jump to main content
Back to contacts

CV - Dr. Simon Judit

Personal data

Dr. Simon Judit

Professor emerita
1951
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 1969 - 1974
    Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, népgazdasági tervező-elemző gazdaságmatematikai szak (B)
  • 1994 - 1994
    Harvard Business School, Boston, Advanced Management Program (H)
Scientific degrees and awards
  • 1976, dr. univ
    Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem
  • 1994, kandidátus
    Magyar Tudományos Akadémia
  • 2007, Dr.Habil
    Budapesti Corvinus Egyetem
MTA membership
  • , External member
Career
Workplaces
  • 2008 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, intézetigazgató
  • 1997 - 2016
    a Budapesti Corvinus Egyetem Német Nyelvű Gazdálkodási Központ a Passaui Egyetemmel együttműködésben, Igazgató
  • 1989 - 2009
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék (jogelődje: Marketing Tanszék), egyetemi docens
  • 1998 - 2000
    ACNielsen Piackutató Kft., ügyfélkapcsolati és értékesítési igazgató
  • 1993 - 1997
    az Osztrák-Magyar Akció Alapítvány, ügyvezető igazgató
  • 1988 - 1989
    Társadalomtudományi intézet, kutató
  • 1974 - 1988
    Országos Tervhivatal, főelőadó
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Kft. , kutatási igazgató
  • 2016 - 2021
    Budapesti Corvinus Egxetem, Marketing és Média Intézet, egyetemi tanár
  • 2014 - 2021
    Magyarországi IMP Kutatóközpont (hIMP) a Marketing és Média Intézetben, központvezető és tag
  • 2021 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet, Professor Emerita
Public activities in the university (memberships in university bodies)
  • 2008 - 2016
    intézetigazgató
  • 1997 - 2016
    igazgató, Német Nyelvű Gazdálkodástudományi Képzési Központ
  • 2004 - 2016
    Kari Tanács tag
  • 2010 - 2016
    Kari Kreditátviteli Bizottság tag
  • 2013 - 2016
    Kari Nemzetközi Kreditátviteli Bizottság tag
  • 2013 - 2016
    Kari Nemzetközi Bizottság tag
  • 2010 - 2018
    Gazdálkodástudományi Doktori Iskola Tanács tag
  • 2013 - 2018
    Gazdálkodástudományi Doktori Iskola Tanács törzstag
Membership in board of supervision and directors
  • 1993 - 2014
    , elnökhelyettes, képviselő
  • 2016 - 2018
    , elnök
Important study tours, delegacies
  • 1994, 3 hónap
    Harvard Business School, Boston
  • 1991, folyamatos
    Universität Passau
  • 1992, 2 hét
    Universität Hamburg
  • 1989, 3 hónap
    IIASA (International Institute for Applied Systems Analysis), Laxenburg, Austria
  • 1987, 2 hét
    Forschungsinstitut der Friedrich Ebert Stiftung, Bonn
  • 1988, 2 hét
    Forschungsinstitut der Friedrich Ebert Stiftung, Bonn
  • 1982, 1 hónap
    Wiener Institut für Internationale Wirtschaftsvergleiche (WIIW)
Awards, titles, honors
  • 2003, Egyetemért Emlékérem
    BKÁE
  • 2014, díszdoktori cím (Dr. rer. pol. h.c.)
    Passaui Egyetem
  • 2018, Aranyérem
    Budapesti Corvinus Egyetem
  • 2019, díszpolgári cím
    Passaui Egyetem
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
German
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
Russian
Intermediate
Intermediate
Intermediate
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: German
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: Russian
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Intermediate
    Media appearance:
Research, professional activity

Marketingkutatás, Marketingkutatás és piacelemzés, A marketingkutatás kvantitatív módszerei, Egészségügyi marketing, Marktforschung, Marketing Management und Forschung

organization science

egészségügyi marketing, gyógyszermarketing, betegelégedettség mérés, hibrid vásárlói magatartás, marketingkutatás kvantitatív módszertana, értékkoncepciók a B2B marketingben,

A gazdasági fejlődés tényezőinek vizsgálata matematikai-statisztikai módszerekkelA gazdaság innovációs-adaptációs képessége és a piaci hatások
Major research projects
  • 1996 - 1998, Das hybride Kaufverhalten: vergleichende Forschung in Ungarn und Deutschland
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: ACE
    Further info about research: A Passaui Egyetemen Prof. Helmut Schmalennel közös kutatás
  • 2001 - 2002, A vállalatok és és intézmények sikerességének mérése fogyasztói elégedettségi vizsgálatokkal
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research:
  • 2005 - 2008, Az üzleti kapcsolatok értékének integrált elméleti modellje
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research:
  • 2013 - 2015, A fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modelljének hatása a gazdasági teljesítményre
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research: A kutatás fő céljai: • az online fogyasztói elégedettség, lojalitás és ügyfélérték dimenzióinak és a köztük levő hatások részletes elemzése és integrált modellbe foglalása• az elégedettség, lojalitás, ügyfélérték hatásának, a gazdasági teljesítményre, valamint az e-kereskedelemmel (is) foglalkozó vállalkozás versenyképes működésére gyakorolt hatásának vizsgálata• Az online piacokra és azok sajátosságaira vonatkozó nemzetközi kutatási eredmények (különös tekintettel a mérési skálákra és a fogyasztói szegmensekre) adaptálása a magyar környezetre• további célunk, hogy a projektünk elvégzésével újabb kutatási irányvonalakat nevezzünk meg, mely a fogyasztói oldalt vizsgálva jelöli meg a gazdasági fejlődés lehetséges irányait.
  • 2012 - 2014, CLYMBOL: Role of health-related symbols and claims in consumer behaviour
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: FP7 THEME [KBBE.2012.2.1-01]
    Further info about research: A projekt vezetője: European Food Information Council (EUFIC), résztvevő 14 európai egyetem és intézmény. A projektről és a résztvevőkről bővebb információ a www.clymbol.eu honlapon található. A projekt kezdete: 2012. szeptember 1. Időtartama: 48 hónap
  • 2010 - 2014, A páciensek adherenciájának, a befolyásoló tényezőknek és a páciensek magatartásának vizsgálata
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: A kutatások az ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence) keretében történnek. Mivel Magyarország adatai gyengék a páciens adherenciára vonatkozóan, így a témának mind az elméleti, mind a gyakorlati relevanciája jelentős.
Membership in scientific or professional bodies/organizations
  • 2005 - 2009, titkár, leadership position (president, director etc)
    MTA IX. Osztály Marketingtudományi Bizottság, national
  • 2009 - 2014, titkár, leadership position (president, director etc)
    MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság, national
  • 2010 - 2016, elnökségi tag, alelnök, leadership position (president, director etc)
    ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence), international
Board memberships and positions
  • 2010 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, editor-in-chief, member of the editorial team
    Foreign language
  • 2010 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, editor-in-chief, member of the editorial team
    Foreign language
  • 2013 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, editor-in-chief, member of the editorial team
    Hungarian language
  • 2010 - 2016, főszerkesztő, editor-in-chief, member of the editorial team
Expert consultancy activities
  • 1998 - 2018
    Magyar Marketing Szövetség szakértője, marketing tanácsadás
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Kft., gyógyszeripari marketing tanácsadás és kutatás
  • 1998 - 2018
    S and T Marketing Szolgáltató Bt. , marketing tanácsadás, oktatás
Contacts
Location at the university
  • Building: Központi épület - Fővám tér 8.
    Room number: 359
    Extension: 5252, 5039
    Main line: 482-5252
    Fax: 482-5236
    Internal fax: 5236
  • Building: Központi épület - Fővám tér 8.
    Room number: 359
    Extension: 5150, 5059
    Main line: 482-5150, 482-5059
    Fax: 482-5059
    Internal fax: 5059
judit.simon@uni-corvinus.hu

kedd 13-15
Personal data

Dr. Simon Judit

Professor Emerita
Professor
1951
Qualifications, scientific degrees
Higher education qualifications
  • 1969 - 1974
    Karl Marx University of Economic Sciences, Master program in Macroeconomics, specialization in business mathematics (B)
  • 1994 - 1994
    Harvard Business School, Boston, Harvard Business School, Advanced Management Program (H)
Scientific degrees and awards
  • 1976, dr. univ
    Karl Marx University of Economic Sciences
  • 1994, kandidátus
    Hungarian Academy of Sciences
  • 2007, Dr.Habil
    Corvinus University of Budapest
MTA membership
  • , External member
Career
Workplaces
  • 2008 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, head of institute
  • 1997 - 2016
    Corvinus University of Budapest, German Teaching Program in Business Administration in cooperation with the University of Passau, director
  • 1989 - 2009
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, Department of Marketing Research and Consumer Behaviour, associate professor
  • 1998 - 2000
    ACNielsen Market Research Ltd., client service and sales director
  • 1993 - 1997
    Research Foundation of Austria and Hungary, managing director
  • 1988 - 1989
    Institute of Social Sciences, researcher
  • 1974 - 1988
    National Planning Office, member of staff
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Ltd., research director
  • 2016 - 2021
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, Professor
  • 2014 - 2021
    Hungarian IMP Research Centre (hIMP) in the Institute of Marketing and Media, member and head of the research center
  • 2021 -
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing, Professor Emerita
Public activities in the university (memberships in university bodies)
  • 2008 - 2016
    head of institute
  • 1997 - 2016
    director, German Education Program in Business Administration
  • 2004 - 2016
    member of the Faculty Council of the Faculty of Business Administration
  • 2010 - 2016
    member of the Committee of Credit Accreditation of the Faculty of Business Administration
  • 2013 - 2016
    member of the Committee of International Credit-accreditation of the Faculty of Business Administration
  • 2013 - 2016
    member of the Committee of International Affairs of the Faculty of Business Administration
  • 2010 - 2018
    member of the Doctoral Committee of the Faculty of Business Administration
  • 2013 - 2018
    special member of the Doctoral Committee of the Faculty of Business Administration
Membership in board of supervision and directors
  • 1993 - 2014
    , vice president, representative
  • 2016 - 2018
    , president
Important study tours, delegacies
  • 1994, 3 months
    Harvard Business School, Boston
  • 1991, persistent
    University of Passau
  • 1992, 2 weeks
    University of Hamburg
  • 1989, 3 months
    IIASA (International Institute for Applied Systems Analysis), Laxenburg, Austria
  • 1987, 2 weeks
    Research Institute of Friedrich Ebert Foundation, Bonn
  • 1988, 2 weeks
    Research Institute of Friedrich Ebert Foundation, Bonn
  • 1982, 1 month
    Vienna Institute of International Economic Comparison (WIIW)
Awards, titles, honors
  • 2003, pro University award
    University of Economic Sciences
  • 2014, honorary doctor (Dr. rer. pol. h.c.)
    University of Passau
  • 2018, Gold medal
    Corvinus University of Budapest
  • 2019, honorary citizen
    University of Passau
Language skills
Language
Speaking
Writing
Reading
Media appearance
English
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
German
Advanced
Advanced
Advanced
Yes
Russian
Intermediate
Intermediate
Intermediate
Language skills
  • Language: English
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: German
    Speaking: Advanced
    Writing: Advanced
    Reading: Advanced
    Media appearance: Yes
  • Language: Russian
    Speaking: Intermediate
    Writing: Intermediate
    Reading: Intermediate
    Media appearance:
Research, professional activity

Marketing research, Quantitative methods of marketing research, Health care marketing, Marktforschung, Marketing Management und Forschung

organization science

health care marketing, pharmaceutical marketing, methods of measurement of patient satisfaction, hybrid consumer behaviour, quantitative methods ig Marketing research, B2B marketing

Investigation of influencing factors of economic developmentThe innovation and adaptation capability of economy and the influence of market
Major research projects
  • 1996 - 1998, Hybrid buying behaviour, comparison of Germany and Hungary
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: ACE
    Further info about research: joint research with the University of Passau, with Prof. Dr. Helmut Schmalen
  • 2001 - 2002, The measurement of company and institution success with satisfaction of consumers
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OTKA (National Hungarian Research Fund)
    Further info about research:
  • 2005 - 2008, The integrated theoretical model of business relationships
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research:
  • 2013 - 2015, The Impact of the Integrated Model of Consumer Satisfaction, Loyalty and Value on the Economic Outcome
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: OTKA
    Further info about research:
  • 2012 - 2014, LYMBOL: Role of health-related symbols and claims in consumer behaviour
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender: FP7 THEME [KBBE.2012.2.1-01]
    Further info about research: www.clymbol.eu
  • 2010 - 2014, Research on patient adherence, on influencing factors and the analysis of patients' behaviour
    Form of participation: leader of the research team
    Moneylender:
    Further info about research: www.espacomp.eu
Membership in scientific or professional bodies/organizations
  • 2005 - 2009, secretary, leadership position (president, director etc)
    Marketing Commission of the 9th Department of the Hungarian Academy of Sciences, national
  • 2009 - 2014, secretary, leadership position (president, director etc)
    Marketing Subcommission of the Commission of Business Administration of the 9th Department of the Hungarian Academy of Sciences, national
  • 2010 - 2016, member of board, vice president, leadership position (president, director etc)
    ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence), international
Board memberships and positions
  • 2010 - 2018, member of editorial board, editor-in-chief, member of the editorial team
    Foreign language
  • 2010 - 2018, member of editorial board, editor-in-chief, member of the editorial team
    Foreign language
  • 2013 - 2018, member of editorial board, editor-in-chief, member of the editorial team
    Hungarian language
  • 2010 - 2016, deitor-in-chief, editor-in-chief, member of the editorial team
Expert consultancy activities
  • 1998 - 2018
    expert of the Hungarian Marketing Association, consultancy in marketing
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Ltd. , consultancy and research in pharmaceutical marketing
  • 1998 - 2018
    S and T Marketing Szolgáltató Bt. , consultancy in marketing, teaching
Contacts
Location at the university
  • Building: Central Building - Fővám tér 8.
    Room number: 359
    Extension: 5252, 5039
    Main line: +36-1-482-5252, +36-1-482-5039
    Fax: +36-1-482-5236
    Internal fax: 5236
  • Building: Central building - Fővám tér 8.
    Room number: 359
    Extension: 5150, 5059
    Main line: +36-1-482-5150, +36-1-482-5059
    Fax: +36-1-482-5059
    Internal fax: 5059
judit.simon@uni-corvinus.hu

Tuesday 1-3 p.m.
Copied to clipboard
X
×