Ugrás a fő tartalomra

TDK

Mi a TDK?

„A TDK, a tudományos diákköri mozgalom 70 éve működik Magyarországon. Lényege a tanár és a diák alkotó együttműködése, amely a tehetséggondozás sajátos formája a felsőoktatásban.
Célja, hogy tudományos műhelymunkát és ezzel minőségi többlettudást, alkotási alkalmat adjon az arra vállalkozó egyetemistáknak és főiskolásoknak, akik felsőoktatási tanulmányaik mellett készek arra, hogy többlettőkét gyűjtsenek szakmai és/vagy tudományos karrierálmaik megvalósításához.”

(Szendrő Péter, az OTDT örökös elnökének köszöntője, https://otdk.hu/otdt)

„A tudományos diákköri (TDK) mozgalom a magyar felsőoktatás legszélesebb bázisú, legátfogóbb tehetséggondozási formája, az önképzés, az elitképzés és a tudóssá nevelés színtere. A mesterek, témavezető tanárok, kutatók körül kialakuló TDK műhelyek ösztönző légkörében születik meg a legtöbb tehetséges diák első tudományos élménye.”

(https://otdk.hu/otdk/kozponti-felhivas)

Ideális TDK-írási stratégia

Az ideális TDK írási stratégia már a sikeres felvételi után kezdetét veszi, hiszen tudatosan célszerű fejleszteni azokat a készségeket, melyek elengedhetetlenek a tudományos igényű gondolkodáshoz. A különféle problémák iránti kíváncsiságot már gyermekkorunk óta magunkkal hozzuk, az kérdés, hogy képesek vagyunk-e ezt magasabb, tudományos szintre emelni. Bár kikövezett útja a sikeres TDK-nak nincs, mégis összeszedtük azokat a legfontosabb lépéseket, amelyek kulcsfontosságúak a kezdetektől egészen a Pro Scientia Aranyéremig.

TDK téma és mentor kereséseKutatási téma keresése, egyéni érdeklődés vagy a kutatócsoportok ajánlásai alapján, ideálisan a leadás előtt 4–6 hónappalTémavezetők
Kutatócsoportok
Kapcsolódás műhelyekhez
Releváns kurzusok felvételeTémaspecifikus, a tudományos gondolkodást erősítő kurzusok felvételeTémaspecifikus kurzusok
Módszertani kurzusok
Összetett problémamegoldási, elemzési, módszertani, szintetizálási, prezentációs készségfejlesztés
TDK írásaTDK írása egyénileg vagy csapatbanTDK felkészítők
Témavezetők
Összetett problémamegoldási, elemzési, módszertani, szintetizálási, prezentációs készségfejlesztés
TDK részvételRészvétel az intézményi (egyetemi) TDK-n, több éven keresztül, akár évente több dolgozattalTDK felkészítők
Intézményi TDK szervezése
TDK I–III. hely
OTDK-ra jelölés
Best Paper díj
„Közgáz Diáktudós” kötetben megjelenési lehetőség
Publikáció TDK-bólJó minőségű TDK-kból magyar és idegen nyelvű publikációk önállóan vagy témavezetővel közösenTémavezetői támogatásCorvinus Kutatási Kiválósági Díj (CKK)
Best Hungarian publication based on a Scientific Students’ Associations Conference (TDK) paper
Best English publication based on a Scientific Students’ Associations Conference (TDK) paper
OTDK részvételOTDK-ra jelölt dolgozatokOTDK-ra felkészítők (pl. prezentációs kurzus, tudományterületi tájékoztatók)
Témavezetői támogatás
OTDK I–III. hely
Különdíj
PSAT Reménység Kitűző (OTDK-n legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtónak)
Pro Scientia Aranyérem pályázatOTDK évében, OTDT Szakbizottság dönt: Ha van legalább egy OTDK I. helyezés (de a nagy verseny miatt jobb, ha több van) és magasan jegyzett lapokban publikálETDT elnöke jelöl
PSA tájékoztató
PSA Aranyérem

Szekciók

A TDK szekciók szerint szerveződik. Ezen az oldalon találhatók meg az erre a félévre meghirdetett szekciók és azok ismertetései.
A szekciók szervezési feladatait szekciótitkárok látják el, akik általában a szekciót gondozó tanszék oktatói. A témát érintő kérdéssel kapcsolatban az itt feltüntetett elérhetőséget használva a szekciótitkárral érdemes a kapcsolatot felvenni és egyeztetni. A tanárok (szekciótitkárok, témavezetők) egyéb elérhetőségei az itt feltüntetettek mellett megtalálhatók az egyetemi telefonkönyvben is. A szekcióismertetők a szekciótitkárok által rendelkezésünkre bocsátott információkat tartalmazzák, melyek általában a következőket foglalják magukban:

  • gondozó tanszék;
  • szekciótitkár neve és elérhetősége;
  • a szekció témájának ismertetése;
  • javasolt dolgozattémák is (nem minden szekciónál).

A témát illetően nincsenek kötöttségek. A dolgozatregisztráció során az alábbi szekciók közül kell kijelölni azt, ahol a hallgató a témavezetőjével egyeztetve tematikusan illeszkedőnek érzi dolgozatát. A 2021. évi kiírás óta az elsődlegesen javasolt szekció mellett az OTDK-hoz hasonlóan meg kell adni egy másodlagos és harmadlagos szekciót is. Ezektől eltérhet a végleges szekcióbeosztás, amelyet az ETDT a hallgatók mellett a szekciótitkárok ajánlásának figyelembevételével szakmai és szervezési szempontok alapján önállóan határoz meg. A végső szekciók ugyanis a jelentkezések és a beérkezett dolgozatok számának függvényében indulnak el, ebből adódóan előfordulhat, hogy egyes eredetileg meghirdetett szekciókat össze kell vonnunk vagy szét kell bontanunk.
A TDK/OTDK nyelve az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) központi felhívása értelmében  a magyar. Felhívjuk az érdeklődők figyelmét, a Corvinus intézményi ETDT versenykiírása értelmében – lehetővé téve az itt tanuló nem magyar anyanyelvű hallgatók indulását is a TDK-n – a TDK-dolgozat angol nyelven is benyújtható. Az absztraktot a dolgozat nyelvével megegyezően kell leadni.
A regisztrációkor valamennyi szekció kétnyelvű, ami azt jelenti, hogy a dolgozat nyelvétől és a szerző nyelvtudásától függetlenül bármelyik szekció választható javasolt szekciónak. Kétnyelvű szekció esetében a szerző a dolgozat nyelvétől függetlenül eldöntheti, hogy a dolgozatot a szóbeli konferencián magyar vagy angol nyelven kívánja bemutatni. A kétnyelvű szekciókban valamennyi zsűritagnak magyarul és angolul is tudnia kell.
A szekcióbeosztás véglegesítésekor azonban az ETDT létrehozhat csak magyar vagy csak angol nyelvű szekciókat. Ezekre az alábbi szabályok érvényesek.

  • Az angol nyelvű szekciókban csak angol nyelvű dolgozatok szerepelhetnek, melyeket a szóbeli konferencián is angolul kell bemutatni. Magyarul nem tudó külföldiek csak az angol nyelvű szekciók esetében lehetnek zsűritagok.
  • A magyar nyelvű szekciókban a magyar a munkanyelv. Ugyan itt is szerepelhetnek a magyar mellett angol nyelven dolgozatok, de a dolgozat nyelvétől függetlenül a szóbeli prezentációk magyar nyelven folynak. Magyarul nem tudó külföldiek a magyar nyelvű szekciók esetében nem lehetnek a zsűri tagjai.
szekció nyelvemunkanyelvdolgozat nyelveabsztrakt nyelvemagyarul nem tudó küldöldi zsűritagszóbeli előadás nyelve
kétnyelvűmagyar ÉS angolmagyar vagy angoldolgozattal megegyezőnem lehetmagyar vagy angol (dolgozattól függetlenül)
magyarmagyarmagyar vagy angoldolgozattal megegyezőnem lehetmagyar
angolangolangoldolgozattal megegyezőlehetangol

A TDK-dolgozatok angol nyelven történő megírása és benyújtása előtt érdemes meggyőződni a továbbjutás esetén a tematikailag illeszkedő OTDK-szekciók ezirányú rendelkezéséről. Az idegen nyelvű pályamunkák befogadási és bemutatási szabályairól ugyanis az OTDK-szekciók saját felhívásukban egymástól eltérő módon rendelkeznek. A Közgazdaságtudományi Szekcióban például az angol nyelven benyújtott dolgozatok esetében csak megfelelő szintű tolmácsolás biztosítása mellett tartható meg angol nyelven a szóbeli prezentáció (nem csupán a zsűrire, hanem a közönségre is tekintettel). A Fizika, Földtudományok és Matematika (FiFöMa) Szekció csak indokolt esetekben fogad be idegen nyelvű dolgozatot, ez esetben is az OTDK dolgozatnak az intézményi dolgozat magyar nyelvű fordításának kell lennie, és a magyar nyelvű verziót kell feltölteni az OTDT online rendszerébe. Abban viszont nincs eltérés az egyes OTDK-szekciók között, hogy a magyar anyanyelvű hallgatóknak idegen nyelvű pályamunka esetében is magyarul kell absztraktjukat az OTDK-ra benyújtaniuk, és előadásukat magyarul (vagy legalább részben magyarul) kell megtartaniuk. Ebben a tanévben a következő szekciókba lehet a dolgozatokat nevezni:

szekciók
Agrárgazdaságtan
Bankrendszer, személyes és makropénzügyek
Családi vállalatok menedzsmentje
Digitális marketing
Digitális transzformáció
Döntéshozatal elmélete és gyakorlata
Egészségügyi gazdaságtan, politika és finanszírozás
Egyenlőtlenségek
Energiagazdálkodás és a vízgazdaság kérdései
ESG, CSR, fenntarthatóság
Európai gazdaság
Felsőoktatás-menedzsment és felsőoktatás-policy
Fenntartható pénzügyek
Filozófia
Földrajz, geopolitika, regionális fejlődés
Gazdaságmodellezés
Gazdaságpolitika és makroökonómia
Hálózat- és adattudomány
HR és szervezetfejlesztés
Interkulturális marketing és fogyasztói magatartás
Intézmények és gazdasági viselkedés
Kommunikációelmélet
Közgazdálkodás és közpolitika
Közgazdaságtan
Közlekedés és mobilitás
Logisztika és ellátási lánc menedzsment
Marketing-, média- és designkommunikáció
Marketingstratégia
Matematika
Médiatudomány
Mesterséges intelligencia és információmenedzsment
Mikroökonómia, versenypolitika
Nemzetközi kapcsolatok – Az EU előtt álló kihívások
Nemzetközi kapcsolatok – Globális kihívások
Pénzügyi piacok
Politikai gazdaságtan
Politikatudomány
Projektmenedzsment
Pszichológia és pedagógia
Sportgazdaságtan
Statisztika és ökonometria
Stratégia és nemzetközi menedzsment
Számvitel és gazdasági jog
Szociológia
Társadalmi hatású kutatás
Turizmus
Üzleti tudományok
Vállalatgazdaságtan
Vállalati pénzügyek
Vállalkozás
Vállalkozásfejlesztés
Vezetés és szervezés, változásvezetés
Világgazdaság
Viselkedési közgazdaságtan

Agrárgazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Agrárgazdaságtan Tanszék
Az agrárgazdaságtan szekció a széles értelemben vett agrárgazdaságtan és agrobiznisz területeit foglalja magában. A hagyományos agrárgazdasági termékpálya-elemzésektől, egyes mezőgazdasági vállalkozások menedzsmentkérdéseinek elemzésén, a vidékfejlesztésen és az agrárpolitika vizsgálatán át a bioenergia és a mezőgazdaság kapcsolatáig számos témakörrel foglalkozik. A szekcióban minden olyan hallgatót szívesen látunk, aki megfelelő tudást és elkötelezettséget érez magában az agrárgazdaságtan egyes területeinek tudományos igényű vizsgálatához.

témavezetőkajánlott témák
Balogh JeremiásKlímaváltozás hatása az agrobizniszre
Klímaváltozás hatása a szőlő- és borágazatra
Fenntarthatósági kérdések az élelmiszeriparban
Trópusi termékek termesztése és kereskedelme
Borda ÁronAgtech startupok
Generációváltás a családi gazdaságokban
Agrár vállalatok elemzése, vállalkozásfejlesztés
Maró Zalán MárkNemzetközi agrárkereskedelem
Országok agrárpolitikája
Hazai és külföldi alkoholos italok gazdaságtana
Natúrparkok szerepe a magyar, illetve az európai vidékfejlesztésben
Eredetvédett termékek
A vállalkozások szerepe a hazai, illetve nemzetközi értékláncokban
Mizik TamásBorpiac
Nemzetközi agrárkereskedelem
Bioüzemanyagok
Közös agrárpolitika
Precíziós mezőgazdaság
Tóth JózsefÉghajlatváltozási adaptáció az élelmiszergazdaságban
Tudás- és innováció menedzsment az élelmiszerlánc mentén
Hatékonyság- és versenyképesség vizsgálatok
Piacműködési zavarok elemzése
„Willingness to pay” vizsgálatok
Török ÁronEredetvédelem, földrajzi árujelzős termékek
Hungarikumok versenyképessége
Rövid élelmiszer ellátási láncok
Jövedelmezőség a mezőgazdasági vállalkozásoknál
Mezőgazdasági termékek, élelmiszerek versenyképessége
Az Európai Unió élelmiszer minőségrendszerei

Bankrendszer, személyes és makropénzügyek szekció

Meghirdető szervezeti egység: Makropénzügyek Tanszék
A Bankrendszer, személyes és makropénzügyek szekcióba elsősorban a Makropénzügyek Tanszék oktatási és kutatási területeihez kapcsolódó elméleti és gyakorlati megközelítésű témákat várunk:
A. Bankrendszer

  • Banki termékek és szolgáltatások
  • Banki kockázatok, rendszerkockázat a bankszektorban
  • Bankszabályozás
  • Nemzetközi pénzügyek
  • FinTech (banki digitalizáció és új technológiák)
  • Innovatív banki termékek és üzleti modell változása

B. Makropénzügyek

  • Adópolitika, adózás
  • Egészségügy‐ és nyugdíjfinanszírozás
  • Pénzelmélet, pénzügypolitika
  • Hitelpénzrendszer működése, pénzügyi egyensúlyhiányok és pénzügyi stabilitás
  • Monetáris politika, euróövezet
  • Adónemek és adórendszerek
  • Alternatív finanszírozási rendszerek
  • Államadósság, állampapír-piacok

C. Személyes pénzügyek

  • Az életpálya pénzügyei: megtakarítás, befektetés
  • Nyugdíjmegtakarítások
  • Ingatlanbefektetés és jelzáloghitelek
  • Ingatlanpiaci áralakulások és egyéb tényezők
  • Megélhetési költségek
  • Jövedelmi egyenlőtlenségek az egyén szintjén
  • Egészség és család pénzügyi vonatkozásai
  • Nemek közötti különbségek a pénzügyekben
  • Pénzügyi tudatosság, öngondoskodás és várakozások

Családi vállalatok menedzsmentje szekció

Meghirdető szervezeti egység: Családi Vállalatok Központ
A szekció központi témaköre a családon belüli utódlás vagy a családon kívül továbbműködtetés megvalósítása, ennek kapcsán a családi alkotmány, az utódlási terv, a részleges vagy teljes exit opciók, a fel- és kivásárlások stb. kérdései. Szintén meghatározó témakör a családi vállalatok professzionális működésének megteremtése, beleértve a stratégiaalkotás és a szervezetalakítás szakszerű véghezvitelét, az egyes szervezeti részterületek (pl. logisztika, marketing, HR, számvitel, pénzügy, controlling) nemzetközi standardoknak megfelelő kialakítását, szakmailag képzett vezetők felvételét, illetve a meglévő munkaerő továbbképzését, professzionális üzleti kultúra megteremtését. A családi vállalatok diverzifikációja és nemzetközi terjeszkedése, valamint innovációs aktivitása – különös tekintettel a digitalizációban történő előrelépésre – szintén tárgyát képezheti a szekciónak, minden más, itt nem felsorolt részterülettel együtt, amelyek mind a családi vállalatok fenntartását és továbbfejlesztését szolgálják.

témavezetőkajánlott témák
Drótos GyörgyCsaládi vállalat utódlása
Családi vállalat professzionalizációja
Innováció családi vállalatban
Családi vállalat digitalizációja
Családi vállalat nemzetközi terjeszkedése
Szabó KrisztoferCsaládi vállalati háttér szerepe a vállalkozóvá válásban
Családi vállalat utódlásának tervezése és megvalósítása
Innováció a családi vállalatban
Vajda ÉvaA tulajdonos család hatása a HR-ben
A bizalom szerepe a szervezeti kultúrában
Észlelt igazságosság, formalizáltság

Digitális marketing szekció

Meghirdető szervezeti egység: Digitális Marketing Tanszék
A szekcióba minden dolgozatot szívesen látunk, amelyek a marketing digitális aspektusait vizsgálják: online technológiák terjedése, innovatív megközelítés a digitális marketingstratégia tervezése, megvalósítása és értékelése során; online vásárlói magatartás és a hozzájuk kapcsolódó döntések, omnichannel marketing; aktuális, a digitális marketing kihívásaira reflektáló tartalom, amelyek megjelennek például a kis- és középvállalatok, vagy marketingügynökségek digitális marketing tevékenységében.

Digitális transzformáció szekció

Meghirdető szervezeti egység: Stratégiai Menedzsment Tanszék
A szekció a digitalizáció, digitális átalakulás kérdéseivel foglalkozik elsősorban a stratégia, a szervezet, a folyamatok és a teljesítmény aspektusai mentén, menedzsment fókusszal. [1] Digitalizációra épülő üzleti modellek, hálózatok, IT és versenyképesség. [2] Digitális stratégia/érettség/felkészültség, digitalizációs projektek vezetése. [3] Folyamatautomatizálás és -robotizálás (RPA, AI stb.). [4] Szervezetek digitális átalakulása, a jövő szervezete, kiemelten az üzleti szolgáltatóközpontok menedzsmentje. [5] A digitális átalakulás teljesítményhatásai és teljesítménymérés a digitalizáció korában. [5] Adatalapú döntések és menedzsment (BI, advanced analytics stb.). [6] CDO és más, az adatvezérelt vállalatirányításhoz kapcsolódó felelősségek, szerepkörök.

témavezetőkajánlott témák
Drótos GyörgyAdatalapú döntések és menedzsment (BI, big data, advanced analytics stb.)
Chief data officer és további, a digitális transzformációhoz kapcsolódó szervezeti megoldások
Digitális érettség és felkészültség, digitális stratégia, digitalizációs projektek vezetése
Digitális szervezetközi hálózatok és platformok
Folyamatautomatizálás és -robotizálás
Digitalizáció és versenyképesség
Szervezetek digitális átalakulása
A jövő szervezete
Üzleti szolgáltatóközpontok – mint a digitális átalakulásban élenjáró szektor – menedzsmentje
Digitális kormányzás és szolgáltatásnyújtás – digitális transzformáció a közszektorban és nonprofit szervezetekben
Fazekas NóraDigitalizáció és közoktatás
Marciniak RóbertSzervezetek digitális átalakulása
A jövő szervezete
Üzleti szolgáltatóközpontok – mint a digitális átalakulásban élenjáró szektor – menedzsmentje
Szervezeti jövőképesség mérése
Digitális érettség és felkészültség, digitális stratégia, digitalizációs projektek vezetése
Folyamatautomatizálás és -robotizálás (RPA, chatbot, blokklánc, kognitív/AI/tanuló algoritmusok stb.)
Folyamatok digitalizációja
Móricz PéterSzervezetek digitális átalakulása, digitális érettség/felkészültség, digitális stratégia
Digitalizációra épülő üzleti modellek (AI, IoT, sharing/gig economy, blokklánc, metaverse stb.)
Folyamatok digitalizációja, robotizálódása
Szukits ÁgnesA digitális átalakulás teljesítményhatásai, kontroll és teljesítménymérés a digitalizáció korában
Adatalapú vezetői döntéshozatal
CDO és más, az adatvezérelt vállalatirányításhoz kapcsolódó felelősségek, szerepkörök

Döntéshozatal elmélete és gyakorlata szekció

Meghirdető szervezeti egység: Döntéselmélet Tanszék
A szekcióba minden olyan dolgozatot szívesen látunk, amely a döntéselmélet viselkedéstudományi megközelítésével, a döntések meghozatalának elméleti vagy gyakorlati kérdéseivel kapcsolatos. A meghirdetett témakörök a vállalati döntések mellett a döntéstervezés, a társadalmi vállalkozások és civil szervezetek döntési helyzetei, és a társadalmi döntések témakörét is felölelik.   Az egyéni viselkedésváltozással és a viselkedés befolyásolásával kapcsolatos dolgozatokat is befogadunk különböző területekről. 

témavezetőkajánlott témák
Farkas MáriaVállalati fenntarthatóság
Gáspár JuditFelelős döntéshozatal egyéni / szervezeti / társadalmi szinteken
Egyéni és csoportos döntéshozatali és problémamegoldási képességek fejlesztése / támogatása
A problémamegoldás és a döntéshozatal morális és kulturális beágyazottsága
Részvételi kutatási módszertanok
Kiss GabriellaRészvételi döntéshozatal a gyakolatban
Fenntartható fogyasztás kutatása kooperatív kutatási szemléletben
Köves AlexandraFelelős döntések
Fenntarthatósági döntések
Ökológiai közgazdaságtan
Rendszerszemlélet
Szathmári AttilaDöntések a sportban
Wimmer ÁgnesViselkedéstudományi megközelítés, pszichológiai tényezők, heurisztikák az üzleti döntésekben
Pszichológiai tényezők, heurisztikák a beszállító-kiválasztásban és a vevő-szállító kapcsolatok kezelésében
Kulturális hatások az üzleti döntésekben
Teljesítménymérés, objektív és szubjektív információk a döntéstámogatásban

Egészségügyi gazdaságtan, politika és finanszírozás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Egészségpolitika Tanszék
A szekcióba bármilyen tágabban az egészségügyhöz kapcsolódó témájú dolgozatot fogadunk, beleértve például, de nem kizárólag az egészségpolitika, egészségügyi közgazdaságtan, egészséggazdaságtani elemzések, egészségügyi technológiaelemzés és az egészség és életminőség mérése és értékelése területeket.

témavezetőkajálott témák
Rencz FanniEgészség és életminőség mérése kérdőívekkel
Egészségügyi közgazdaságtan
Egészségügyi technológiaelemzés

Egyenlőtlenségek szekció

Meghirdető szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
Ez a TDK szekció kutatási cikkeket, elemző leírásokat, összehasonlító vagy esettanulmányokat fogad az egyenlőtlenség kérdéseiről, globális vagy helyi, bármely történelmi korszakban, az „ősembertől” tegnapig. A mai emberi népesség jelentős része nem fér hozzá teljes mértékben az alapvető életszükségletekhez, a friss levegőhöz, az ivóvízhez, az elegendő élelmiszerhez és a lakhatáshoz. A megfelelő egészségügyi ellátás és oktatás sokak számára még kevésbé hozzáférhető. Jelentős egyenlőtlenségek vannak a vagyon és a jövedelem, a gazdasági és társadalmi körülmények, valamint a különböző infrastruktúrákhoz – többek között a kommunikációhoz és a médiához – való hozzáférés terén. Így az egyenlőtlenség a legfontosabb kérdés, amelyet a társadalomtudományoknak, a művészeteknek és a humán tudományoknak meg kell vizsgálniuk. A történelmi perspektíva a jelen mélyebb megértését biztosítja a jövő meghatározásához.

Energiagazdálkodás és a vízgazdaság kérdései szekció

Meghirdető szervezeti egység: Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont
A szekció a meghirdető szervezeti egység kutatási témáinak teljes spektrumát lefedi. Magyar nyelvű dolgozatok mellett angol nyelvű írásokat is várunk, a dolgozatok nyelvtől függetlenül egy szekcióba kerülnek.
A víz és energiagazdálkodás egyaránt közszolgáltatások, sok hasonlósággal és számos eltéréssel, az alkalmazható szabályozási megoldások széles körével és sokféle kapcsolódási ponttal a környezetvédelem, fenntarthatóság, technológiai fejlődés vagy éppen az üzleti élet irányába. Ennek megfelelően a szekción belül mi is nyitottak vagyunk a víz- és energiagazdálkodáshoz kapcsolódó témák széles körére.

ENERGIAGAZDÁLKODÁS:
Az energiagazdaság szekció az energiaszektorral kapcsolatos széles tématerületet ölel fel. Szekciónkba az áram-, gáz-, olaj- vagy hőpiacok akár európai szintű, akár régiós vagy hazai aktualitásait elemző dolgozatokat várunk. A dolgozatok fókusza lehet a globális, európai vagy régiós trendek elemzése, a piacok átalakulása és a szektorvállalatok adaptációs stratégiáinak elemzése. Megfelelő témaválasztás az is, ha a dolgozat egy-egy hazai szakpolitikai döntés hátterének megvilágítását, egy iparági szegmens vagy akár egy konkrét, az energiaszektorban tevékenykedő vállalat stratégiájának elemzését állítja középpontba.

VÍZGAZDÁLKODÁS – A csapvíztől az árvízig

A vizet a XXI. század stratégiai elemének tartják, egyre nagyobb érdeklődés fordul felé és az éghajlatváltozás kapcsán is egyre inkább előtérbe kerülnek a víz hiányából és a kiszámítható környezeti feltételek megbillenéséből fakadó társadalmi hatások. Ennek ellenére a közgazdaságtan bevett, klasszikus eszközei gyakran korlátozott szerepet játszanak a víz-kihívásokra adott policy válaszok kialakításában. Ezért szeretnénk erre a tématerületre érdeklődőket vonzani.
Olyan dolgozatokat várunk, amelyek a vízgazdaság valamely aspektusán keresztül reflektálnak a kihívásokra (mint az éghajlat változás, a tiszta ivóvízkészletek iránti növekvő igények, a készletek elszennyeződése, a demográfiai változások, az országokon belüli, vagy azokon átívelő vándorlás…). Megfelelő témaválasztás az is, ha a dolgozat egy-egy hazai szakpolitikai döntés hátterének megvilágítását, hatását dolgozza fel, vagy egy cég / fogyasztói csoport szempontjából elemez, tár fel folyamatokat.

ESG, CSR, fenntarthatóság szekció

Meghirdető szervezeti egység: Fenntarthatósági Menedzsment és Környezetgazdaságtan Tanszék
A szekció célja, hogy teret biztosítson olyan kutatások bemutatására, amelyek az ESG (Environmental, Social, Governance) szemlélet, a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR), valamint a fenntarthatóság különböző aspektusait vizsgálják. Várjuk a vállalati stratégiák és gyakorlatok elemzésére fókuszáló kutatásokat, a fogyasztói magatartás fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjeit és preferenciáit feltáró tanulmányokat. Kiemelt figyelmet kapnak azok a munkák, amelyek bemutatják, hogyan járulhatnak hozzá vállalatok és fogyasztók egyaránt a fenntartható fejlődési célok (SDG-k) megvalósításához, valamint a közösségekkel való együttműködés szerepét a fenntartható jövő kialakításában.

Európai gazdaság szekció

Meghirdető szervezeti egység: Világgazdasági Tanszék
Az Európa szekció várja azokat a dolgozatokat, amelyek az EU-n belüli és azon kívüli, de Európával foglalkozó (Balkán, Kelet-Európa, Kaukázus stb.) témával kíván foglalkozni, több oldalról megvilágítani, kritikai megvilágításba helyezni azokat a folyamatokat, amelyek gazdaságilag, politikailag, társadalmilag vizsgálják meg kontinensünk és integrációk kihívásait, állapotát.

Felsőoktatás-menedzsment és felsőoktatás-policy szekció

Meghirdető szervezeti egység: Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja
A szekció elsősorban a felsőoktatáshoz és tudománypolitikához kapcsolódó témákkal foglalkozó dolgozatokat vár. Minden olyan dolgozat releváns a szekcióban, amelynek fő fókusza a felsőoktatási ágazat vagy a felsőoktatási intézmények működése, és a tanulságok a felsőoktatás szereplői számára fogalmazódnak meg. A szekcióban szívesen fogadunk empirikus dolgozatokat, esettanulmányokat és koncepcionális írásokat, hazai és nemzetközi összehasonlításokat. A kutatóközpontról további információ itt érhető el: http://nfkk.uni-corvinus.hu A megfelelő témavezető megtalálásában a szekciótitkár tud segíteni.

Fenntartható pénzügyek szekció

Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
A Fenntartható pénzügyek szekcióban elsősorban olyan empirikus és elméleti dolgozatokat várunk, amelyek a Pénzügyi Intézet oktatási és kutatási területeivel kapcsolatosak:

  • ESG
  • zöld kötvények
  • éghajlatváltozás finanszírozása/klímaváltozási kockázat
  • a szén-dioxid-piacok fejlődése

Az intézet munkatársainak területe, elérhetőségei és fogadóórái a Pénzügyi Intézet kutatási honlapján találhatók.

Filozófia szekció

Meghirdető szervezeti egység: Politikatudományi Tanszék
A társadalmi valóság elméleti, szisztematikus és történeti tárgyalású munkáit várjuk. A filozófiát tág értelemben felfogó, politikai filozófiai, vallástudományi témákat is várunk. Nagy hangsúlyt helyezünk a fogalomelemzésre, a jelentésátalakulások vizsgálatára, a történeti és szisztematikus tárgyalásra, melybe etikai, esztétikai, logikai, művészetelméleti, teológiai vonatkozások is bekapcsolhatók.

Földrajz, regionális fejlődés, geopolitika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Gazdaságföldrajz és Városfejlesztés Tanszék
A Földrajz, regionális fejlődés, geopolitika szekció a társadalmi–gazdasági jelenségek, egyes társadalmi csoportok földrajzi megjelenésének, területi egyenlőtlenségeinek és folyamatainak vizsgálataitól kezdve a települések és vállalatok fejlődésén át a fejlesztéspolitika és geopolitika valamennyi aspektusáig terjedő témában várja és gondozza a tudományos igényű vizsgálatok iránt érdeklődő hallgatók munkáit.

témavezetőkajánlott témák
Jeney LászlóEgy választott ország gazdaságföldrajzi különbségeinek vizsgálata regionális elemezési módszerekkel
Sikeres foglalkoztatási fejlesztések Dél-Abaúj hátrányos helyzetű településein
A fejlesztéspolitikai támogatások földrajzi összefüggései az Encsi járásban
Kocsis János BalázsTelepülés, közösség, identitás és irányítás
Urbanizációs folyamatok társadalmi vetülete
Varga ÁgnesVidéki tereink újraértelmezése a posztmodern korban: kényszerpályák, lehetőségek, dilemmák
Településföldrajzi, településhálózati kutatások a Kárpát-medencében/ V4-es országokban
Gazdaság- és társadalomföldrajzi egyenlőtlenségek a hazai térszerkezetben

Gazdaságmodellezés szekció

Meghirdető szervezeti egység: Operációkutatás és Aktuáriustudományok Tanszék
A szekció az aktuáriustudományok, biztosítás, döntéselmélet, játékelmélet, operációkutatás és többváltozós adatelemzés témakörében született, erős módszertani szemléletű dolgozatokat fogadja.

témavezetőkajánlott témák
Csató LászlóDöntési módszerek
Operációkutatás a sportban

Gazdaságpolitika és makroökonómia szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció a gazdaságpolitika és makroökonómia széles tárgykörében írt dolgozatokat várja, legyen szó akár elméleti megközelítésekről, akár a nemzetközi vagy a magyar tapasztalatok elemzéséről. Szívesen látunk minden dolgozatot az elméleti makrogazdasági kérdésektől a költségvetési vagy monetáris politikai szabályozáson át az egyes ágazati szakpolitikákig bármilyen gazdaságpolitikai és makroökonómiai témában.

Németh András OlivérKöltségvetési és adópolitika
A gazdasági növekedés elmélete és gazdaságpolitikája

Hálózat- és adattudomány szekció

Meghirdető szervezeti egység: Hálózattudomány Tanszék
A szekcióban mind a módszertani témájú fejlesztéseket, mind az empirikus adatelemzést tartalmazó tanulmányokat várjuk az üzleti adattudomány, gépi tanulás, adatelemzés, adatvizualizáció, hálózattudomány és társadalmi hálózatelemzés témakörében. A vizsgált problémák az egyetem bármely területéről érkezhetnek, azaz a közgazdaságtani, az üzleti, és a társadalomtudományi alkalmazásokat is örömmel látjuk. Tehát a big data, a számítógépes társadalomtudomány (computational social science), számítógépes nyelvfeldolgozás (NLP) témájú vagy módszerű dolgozatoknak szintén itt a helye!

HR és szervezetfejlesztés szekció

Meghirdető szervezeti egység: Szervezeti Magatartás és Emberierőforrás-fejlesztés Tanszék
A szekció a vezetéstudomány témakörein belül a szervezeti élet „soft” oldalára koncentrál. Vizsgálati fókuszában egyrészt az emberi tényező, másrészt pedig a szervezeti valóságok különböző megközelítései állnak. Szekciónkba várjuk az emberierőforrás-menedzsment és -fejlesztés kérdéseivel, a szervezetfejlesztéssel, illetve a szervezetelméletekkel és a szervezeti magatartást meghatározó egyéb tényezőkkel foglalkozó kutatásokat.

témavezetőkajánlott témák
Beke Diána DóraHibákból való tanulás
Tech start-up szervezetfejlesztés és szervezeti kultúra, szervezeti tanulás
Hartyándi MátyásSzimuláció
Komoly játék
Játékosítás
Pszichodráma
Dramatizálás
Szerepjáték
Coaching
Tréning
Vezetés- és vezetőfejlesztés
Ember erőforrás fejlesztés (hrd)
Adaptáció
VUCA
Hidegh Anna LauraKritikai menedzsmentkutatások
A digitalizáció kritikai megközelítései a munkahelyen
Diverzitás a munkahelyen
Tóth RitaVezetői játékosság – játék a vezetői gyakorlatban
A humor szerepe a szervezetfejlesztésben
Bölcsesség a vezetésben

Interkulturális marketing és fogyasztói magatartás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Interkulturális Marketing és Fogyasztói Magatartás Tanszék
A szekció szívesen fogad olyan dolgozatokat, amelyek markerting problémákat elsősorban nemzetközi, interkulturális aspektusból vizsgálnak. Ezen kívül lehetőség van hazai mintázatok megismerésére, kibontására és elemzésére is. A szekció kiemelten érinti a fogyasztó magatartás különböző területeit.

Intézmények és gazdasági viselkedés szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekcióban olyan dolgozatokat várunk, amelyek akár témájukban, akár megközelítésmódjukban az intézményi közgazdaságtan és az összehasonlító gazdaságtan szakterületéhez kapcsolódnak. Elméleti és empirikus orientációjú írásokat egyaránt várunk. Ennek keretében örömmel fogadunk olyan munkákat, melyek egy társadalmi vagy gazdasági kérdést, problémát institucionalista alapokon, intézményi közgazdaságtani háttérrel elemeznek, s olyanokat is, melyek egy intézménnyel, szabályozási kérdéssel, gazdasági rendszerrel vagy alrendszerrel, az állam és a piac működésével, a politika és a gazdaság érintkezésével foglalkoznak akár közgazdaságtani módszertan, akár más, inter- és multidiszciplináris eszköztár segítségével.

Kommunikációelmélet szekció

Meghirdető szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
A Kommunikációtudomány szekció a kommunikáció társadalomban betöltött szerepét és hatásait vizsgálja. A szekcióba a kommunikációtudomány bármely részterületéről várunk tanulmányokat.

témavezetőkajánlott témák
Adámi ZsanettCsaládi kommunikáció
Örökbefogadási kommunikáció
Benczes RékaFiguratív keretezés a kommunikációban
Cziráky FanniSportkommunikáció
Identitás és kommunikáció
Janzsó PéterVállalati kommunikáció (külső kommunikáció)
PR
Újságírás és szerkesztőségi működés vállalati kommunikációs szemszögből
Digitális kommunikáció
Médiagazdaság
Kristóf-Csáki CsillaOrvos–beteg kommunikáció
Nagy-Béni AlexandraVizuális kommunikáció: metaforák és metonímiák
Pelle VeronikaA személyközi kommunikáció változásai, verbális és nem verbális aspektusai
Sebestény JuditCsaládi kommunikáció
Szabó Lilla PetronellaMetaforák a politikai retorikában
Diskurzus és fogalmi keretezés
Szántay AntalTöbbnyelvűség
Taxner TündeTörténetmesélés a szervezeti kommunikációban
Till AnillaFenntarthatósági kommunikáció
Környezeti kommunikáció
Varga Dóra EszterPolitikusok nemek szerinti vizuális önreprezentációjának szerepe a politikai kommunikációban
Metaforák mint a meggyőzés eszközei a politikai kommunikációban
Politikai influenszerek kommunikációja

Közgazdálkodás és közpolitika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közpolitika Tanszék
A szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek a kormányzás különböző szintjeinek (nemzeti, területi, európai) és tágabban a közszektor, illetve a nonprofit szektor szereplőit, intézményeit, folyamatait, működését, döntéshozatali mechanizmusait vizsgálják, illetve valamely szakpolitika, szakpolitikai intézkedés elméleti, illetve empirikus elemzését végzik el a közgazdaságtan, közpolitika, politikatudomány, szociológia, menedzsmenttudományok és más társadalomtudományi megközelítések alkalmazásával.

témavezetőkajánlott témák
Bartha AttilaKorrupció és antikorrupciós politikák
Jóléti politikai reformok
Fejlesztéspolitika
Oktatáspolitika
Migrációs politika
Fazekas NóraKözoktatási menedzsment
Molnár Gábor TamásSzakmai közösségek szerepe a kormányzásban, közpolitikában
Közpolitikai tanácsadás, szakértelem és közpolitikai döntéshozatal
Közjavak, közös erőforrások közösségi kormányzása
Kormányzati döntéshozatal intézményi közgazdasági elemzése
Szalma IvettAz abortusz törvényi szabályozása és megítélése napjainkban

Közlekedés és mobilitás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Turizmus Tanszék
Szekció célja, hogy teret adjon a közlekedés és turizmus sokrétű kapcsolódását, a közlekedés fejlesztését, annak fenntarthatóságát, aktuális tendenciáit és a közlekedés alágazati jellegzetességeit elemző dolgozatoknak. Alábbi témák iránt érdeklődők keressék a szekciótitkárt, aki megfelelő egyetemi és külső szakmai témavezetőkhöz irányítja a hallgatókat.

témavezetőkajánlott témák
Jászberényi MelindaLégi turizmus
Keller KrisztinaKerékpáros turizmus
Kökény LászlóLégiközlekedési szektor pénzügyi teljesítményének mérése
Megosztás alapú járművek fogyasztói kihívásai
Michalkó GáborA nemkonvencionális turisztikai mobilitás
Miskolczi MárkÖnvezető járművek és a turizmus

Logisztika és ellátási lánc menedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Ellátásilánc-menedzsment Tanszék
A szekció felöleli az ellátási lánc menedzsment, beszerzés, közbeszerzés, disztribúció, szállítás, termelésmenedzsment, lean menedzsment, logisztikai teljesítménymérés, és a fenntarthatóság a logisztikában témaköreit.

témavezetőkajánlott témák
Demeter KrisztinaLean menedzsment
Digitalizáció
Ipar 4.0 (termelés és ellátásilánc-menedzsment területeken)
Jámbor ZsófiaEllátásilánc-menedzsment
Élelmiszeripari ellátási láncok
Versengő együttműködés
Kiss JánosInnováció az ellátási lánc mentén
Szállítók bevonása a termékfejlesztésbe
Losonci DávidÁgazatok digitális versenyképessége – egy kiválasztott ágazat digitális versenyképességének elemzése az EU-s adatgyűjtés felhasználásával
Nemzetgazdasági (digitális) versenyképességi rangsorok – adatgyűjtési és rangsorképzési megközelítések hatása az egyes országok versenyképességére
Vállalatok digitális transzformációjának elemzése – esettanulmány / kérdőíves felmérések elemzése alapján
Vörösmarty GyöngyiVállalati beszerzés beszerzési folyamat
Beszállítómenedzsment és eszközei
Környezeti szempontok a beszerzésben
Beszerzési szerepek és feladatok a beszerzési szervezetben
Wimmer ÁgnesVevő-szállító kapcsolatok értékelése
Teljesítménymérés és -menedzsment a működési folyamatokban, a termelésben és a logisztikában
Teljesítménymérés és üzleti kapcsolatok értékelése az online világban

Marketing-, média, designkommunikáció szekció

Meghirdető szervezeti egység: Marketing- és Designkommunikáció Tanszék
A marketingkommunikáció a XXI. században már nem ATL és BTL eszközök kombinációjaként vizsgálandó. Minden kommunikál, megjelennek közvetlen és közvetett üzenetek. Az infokommunikációs technológiák forradalma nemcsak a média színtéren vezetett radikális szerkezeti átalakulásokhoz, hanem a vállalati kommunikáció területén is komoly változásokat idézett elő az ezredfordulót követően. A designkommunikáció nem csupán funkció és forma, hanem tartalom, üzenet, stílus és kultúra is egyben. Ez egy szemlélet, amely a designt és az életünket meghatározó gazdaságot, valamint a stratégiai kommunikációt próbálja összekötni a hozzáillő státusszal együtt. A kommunikáció ebben a formában nem egy utólagos sallang, hanem a problémakereséssel, problémamegoldással együtt születik és kódolódik a termék, szolgáltatás vagy éppen eljárás fejlődésébe.
A TDK szekció munkája során arra keressük a választ, hogy mit jelent a vállalati kommunikáció klasszikus és legújabb eszközei közötti átjárás tartalmi és technikai értelemben, az egyes eszközök szinergiái milyen feltételek között és hogyan használhatók ki, mik az üzenethordozók fogyasztói/felhasználói befogadásának tényezői, támogatói és hátráltatói. Kitérünk így a klasszikus és új generációs kommunikációs eszközökre, az olyan közvetett kommunikációs eszközökre, mint a termék, márka, csomagolás, vagy a divat, vizsgáljuk a kommunikáció gazdasági hátterét és művészi megoldásainak hatásait. TDK szekciónkba újszerű, tudományos kérdéseket felvető a technikát bátran használó, kísérletező kedvű szerzőket és szerzőcsoportokat várunk.

témavezetőkajánlott témák
Cosovan AttilaDesignkommunikáció
A marketing és marketingkommunikáció kritikai megközelítései
Saját termék, identitás tervezése
Az oktatás jövője
Tervezői kapcsolatteremtés design elméleti megközelítései
Csordás TamásVirtuális közösségek szerepe a márkák életében
A felhasználók által előállított online tartalmak szerepe a marketingkommunikációban
Felhatalmazott fogyasztók a vállalatok ellen
Galla Daniella DominikaTudatos marketingkommunikáció
Fenntartható divat marketingkommunikációs gyakorlatai
Horváth DóraDesignkommunikáció
A marketing és marketingkommunikáció kritikai megközelítései
Saját termék, identitás tervezése
Az oktatás jövője
Tervezői kapcsolatteremtés design elméleti megközelítései
Komár ZitaMeggyőző kommunikáció és manipuláció a reklámban (fogyasztói szempontok)
Retorika és hitelesség a marketingkommunikációban (vállalati szempontok)
Karizmatikus és felelős vezetői kommunikáció
Etikus reklámkommunikáció és tudatos médiafogyasztás
Markos-Kujbus ÉvaVirtuális közösségek
Online szájreklám
Fogyasztói narratívák szerepe a marketingkommunikációban
Simay AttilaEtika és privacy a marketingkommunikációban
Digitális marketingkommunikáció

Marketingstratégia szekció

Meghirdető szervezeti egység: Marketingmenedzsment Tanszék
A Marketingstratégia szekcióba olyan dolgozatokat várunk, melyek a marketing stratégiai kérdéseit, valamint az azokhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati megfontolásokat tárgyalják, ideértve a piaci stratégia, versenyelemzés, online-marketing, kereskedelem, szolgáltatások, valamint a non-profit területek marketingstratégiai témakörét is.
A szekció a mainstream területek mellett az alternatív megközelítésekben gondolkodókat is szívesen várja (pl. posztmodern). Bátorítjuk az olyan dolgozatokat, amelyek más tudományterület és a marketing módszereit közösen alkalmazzák.

témavezetőkajánlott témák
Agárdi IrmaDigitális innovációk a kiskereskedelemben
Kenesei ZsófiaSzolgáltatásmarketing
Mitev ArielTársadalmi marketing
Posztmodern marketing
Értékesítési technikák
Marketing és pszichológia

Matematika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Matematika Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akik érdeklődnek a matematika és közgazdasági alkalmazásai iránt, valamint szívesen foglalkoznának a tananyag mélyebb megértését és azt meghaladó, új ismeretek elsajátítását elősegítő kérdésekkel.

témavezetőkajánlott témák
Tallos PéterFolyamatok modellezése differenciálegyenletekkel, lineáris és nemlineáris rendszerek
Egyensúly, stabilitás és irányíthatóság

Médiatudomány szekció

Meghirdető szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
A Médiatudomány szekció a média és az újmédia társadalomban betöltött szerepét és hatásait vizsgálja. A szekcióba elméleti és empirikus megközelítésű tanulmányokat egyaránt várunk.

témavezetőkajánlott témák
Benczes RékaFiguratív keretezés a médiadiskurzusban
Bokor TamásDigitális kompetenciák
Az MI társadalmi hatásai
Horváth EvelinVirtuális karakterek a marketingiparban
Mesterségesintelligencia-alapú képalkotás és -manipuláció
Huszti-Szlama ZsófiaDivatkommunikáció: sajtóelemzés történeti és/vagy modern kontextusban
Janzsó PéterVállalati kommunikáció (külső kommunikáció)
PR
Újságírás és szerkesztőségi működés vállalati kommunikáció szemszögből
Digitális kommunikáció
Médiagazdaság
Kovács LajosFilm, videó, reklám, közösségi média
Szervezeti kommunikáció
Kristóf-Csáki CsillaA mesterséges intelligenciához fűződő attitűdvizsgálatok
Nagy-Béni AlexandraMédiakeretezés és médiahatás online hírekben
Pelle VeronikaMédiatudatosság, digitális műveltség, felelős médiahasználat
Gyermekkori médiahasználat, digitális szülőség
Médiaoktatás, digitális kompetenciák
Újmédia-kommunikáció
Rétvári MártonEsportok és videójátékok
Közösségi média trendek és társadalmi hatásaik
Sebestény JuditCsalád és média
Családábrázolás a médiában
Szabó Lilla PetronellaMédianyelvészet
Nyelvhasználat a digitális politikai kommunikációban
Szántay AntalFilm és történelem
Kommunikáció és média története
Székely LeventeMédiafogyasztás
Empirikus kutatások
Taxner TündeTörténetmesélés az újságírásban
Médiaoktatási módszerek
Varga Dóra EszterPolitikusok nemek szerinti vizuális önreprezentációjának szerepe a politikai kommunikációban
Metaforák mint a meggyőzés eszközei a politikai kommunikációban
Politikai influenszerek kommunikációja

Mesterséges intelligencia és információmenedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Infokommunikáció Tanszék
A szekcióba elsősorban a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokat várjuk, különös tekintettel az MI technológiák társadalomra gyakorolt hatására és az ember-MI kapcsolatra. Kiemelt témakörök: gépi tanulás és neurális hálózatok, MI alapú rendszerek fejlesztése, nagy nyelvi modellek alkalmazása, valamint az MI társadalmi és szervezeti vonatkozásai. Várjuk a pályamunkákat az alábbi területekről: MI fejlesztés és implementáció, ember-MI együttműködés, MI hatása a munkaerőpiacra és oktatásra, digitális transzformáció, információmenedzsment és információkormányzás, adatvédelem és MI etika, illetve az MI szabályozási kérdései. A szekció továbbá nyitott az információs társadalommal és üzleti folyamatok MI-alapú optimalizálásával kapcsolatos kutatásokra is.

témavezetőkajánlott témák
Balogh Zsolt GyörgyInnovatív FinTech megoldások szabályozási kihívásai
Borbásné Szabó IldikóDigitalizáció mozgatórugói a KKV szektorban
Data engineering és data governance szerepe a vállalatok életében
Fodor SzabinaMesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei: Webes szövegbányászat
Alkalmazott adatelemzés
Kvantum számítással továbbfejlesztett gépi tanuló algoritmusok
Mike NimródAdatvédelem és kiberbiztonság szabályozása a modern adatalapú gazdaságban
Pintér RóbertInformációs társadalom: társadalom és technológia kapcsolata
E-kereskedelem relatív fejletlenségének okai Magyarországon
Kis-és középvállalkozások digitális versenyképessége (lásd digimeter.hu)
MI és munka kapcsolata: társadalmi percepciók

Mikroökonómia, versenypolitika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció elsősorban a következő témakörökben vár dolgozatokat: fogyasztói viselkedés, piacelmélet és versenypolitika, valamint alkalmazott mikroökonómia, beleértve a viselkedési közgazdaságtant, illetve bármely társadalmi kérdés elemzését a közgazdaságtan eszköztárával.

témavezetőkajánlott témák
Drabancz ÁronTársadalmi jelenségek/problémák közgazdasági elemzése
Gazdasági növekedés és demográfiai folyamatok kapcsolata
Fertilitáshoz/gyermekvállaláshoz kapcsolódó közgazdasági kérdések

Nemzetközi kapcsolatok – Az EU előtt álló kihívások szekció

Meghirdető szervezeti egység: Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
A szekció minden olyan aktuális témában készülő dolgozatot vár, mely az Európai Uniót érintő külső és belső folyamatok elemzésével kíván foglalkozni. Egyrészt az EU nemzetközi kapcsolataival összefüggő elemzéseket várunk, melyek akár multilaterális, akár bilaterális vonatkozásban vizsgálják az EU szerepét, pozícióját, lehetőségeit. Emellett az EU bármely szakpolitikáját érintő stratégiai jelentőségű kihívások vizsgálatával foglalkozó dolgozatokat is vár a szekció (legyen az a migráció, a biztonság, a gazdasági és társadalmi kohézió, a digitális és zöld átállás, vagy az energiaválság területe). A szekcióban az unión belüli együttműködést érintő kérdések vizsgálata is helyet kap: a tagállami érdekek közötti konfliktusok, illetve együttműködések elemzésére is van lehetőség, beleértve az intézményi kereteket érintő reformokat, valamint kiválasztott tagállamok közötti együttműködés vizsgálatának témakörét is. A jogállamisági eljárások és az EU működésének átláthatóságát érintő témakörök is helyet kapnak a szekcióban.

Nemzetközi kapcsolatok – Globális kihívások szekció

Meghirdető szervezeti egység: Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
A Nemzetközi tanulmányok szekció várja azokat a dolgozatokat, amelyek az államközi kapcsolatokkal, nemzetközi szervezetek és egyéb nem állami szereplők nemzetközi rendszerben betöltött szerepével, illetve a globális kihívások nemzetközi kapcsolatokra gyakorolt hatásaival foglalkoznak. A beérkező dolgozatok foglalkozhatnak a nemzetközi kapcsolatok elméleteinek továbbgondolásával, azok empirikus tesztelésésevel, külpolitika elemzéssel, biztonságpolitikával vagy nemzetközi jogi kérdésekkel.

Pénzügyi piacok szekció

Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
A Pénzügyi piacok szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek empirikusan vagy elméleti módszerrel vizsgálják a pénzügyi piacok működését. Emellett olyan dolgozatokat is várunk, amelyek vagy ökonometriai módszerek szimulációs vizsgálatát helyezik a középpontba, vagy egy empirikus kutatási kérdés során ökonometriai/statisztikai módszerek előnyeinek/hátrányainak bemutatására törekednek. A hagyományos ökonometriai modellek mellett a gépi tanulási módszerek pénzügyi alkalmazásait vizsgáló kutatásokat is várjuk. Érdeklődő, de nem kiforrott ötlettel rendelkező hallgatók esetén a TDK témájának kiválasztásában és a témavezetői munkában a Pénzügy Intézet munkatársai segítenek. A tanszéki munkatársak kutatási területe, elérhetőségei és a fogadóórák megtalálhatóak a Pénzügy Intézet honlapján.

Politikai gazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekcióba olyan szerzők dolgozatait várjuk, akik a gazdasági folyamatokat politikai vonatkozásukkal együtt elemzik, legyen az akár iparág-, országspecifikus, térségi vagy globális keretbe foglalva. A szekció befogad minden, a klasszikus és modern politikai gazdaságtan tárgykörébe tartozó, tudományos igénnyel megírt pályamunkát.

Politikatudomány szekció

Meghirdető szervezeti egység: Projektmenedzsment Tanszék
A szekcióba várjuk azon politikatudományi tárgyú dolgozatokat, amelyek a tágan értelmezett politikai rendszer egy vagy több elemével kívánnak foglalkozni. Az írások irányulhatnak a politikai intézmények leírására és összehasonlítására, politikai szereplők (pártok, politikusok) vizsgálatára, választások vagy választói magatartás bemutatására, egyes politikai események magyarázatára, de lehetnek közpolitikai, politikaelméleti, politikatörténeti, politikai kommunikációs, vagy akár politikai gazdaságtani tárgyúak is.

Projektmenedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Projektmenedzsment Tanszék
A szekció várja azon hallgatók TDK-it, amik projektmenedzsment témakörben születnek. Ebbe éppúgy beletartozhat a hard része, mint a soft, sőt, azokat a dolgozatokat is üdvözöljük, amelyek nem a projektre, hanem a projektvezetőre vagy az aktuális trendekre fókuszálnak.

Szekciótitkár: Tóth János

janos.toth@uni-corvinus.hu

E 375

Doktorandusz

Gazdálkodástani DI

témavezetőkajánlott témák
Blaskovics BálintDigitális/virtuális projektmenedzsment
Projektmenedzsment kompetenciák
IT projektmenedzsment
Projektsiker
Fekete IstvánProjekt kockázatmenedzsment
Jelen TiborÜzleti stratégia és projektek kapcsolata
Üzleti és projekttervezés gyakorlati aspektusai
Papp-Horváth ViktóriaProjektvezető vezetési stílusa
Projektvezető személyiségjegyei
Projektmenedzsment kompetenciák
Projektsiker
Stakeholder management
Tóth JánosProjektmenedzsment kompetenciák
Projektsiker
Projektiroda (PMO) létrehozása és működtetése
Projektszervezet építése
Projektcsapat kialakítása
Nonprofit szervezet projektmenedzsmentje
Projektszervezet szervezeti implementációja

Pszichológia és pedagógia szekció

Meghirdető szervezeti egység: Pszichológia Tanszék
A szekció olyan dolgozatokat fogad, amelyek pszichológiai aspektussal rendelkeznek. Ide tartoznak például a társas rendszerek pszichológiai folyamatai, politikai pszichológia, szociálpszichológia, szervezetpszichológia és gazdaságpszichológia témakörében készült munkák. A dolgozatok vizsgálhatják a kommunikáció és a döntéshozatal pszichológiai vetületeit, akár tudományterületeken átívelő megközelítéssel is. Olyan diákok jelentkezését várjuk, akik tanulmányaik során pszichológiai ismereteket szereztek és érdeklődnek a pszichológiai folyamatok és kérdések iránt. Különösen örömmel fogadjuk azok jelentkezését, akik ezekben a témákban kutatnak vagy szeretnének bekapcsolódni kutatásokba.

Sportgazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekció a sportgazdaságtan témájával foglalkozik, amibe beleértendő a sportvállalatok üzleti működésének, valamint a sportnak köszönhető gazdasági hatásoknak (például szponzoráció, média, sportfogyasztói magatartás, kapcsolódó iparágak) a vizsgálata is. A sport, jellegéből fakadóan, alkalmas a gazdasági eredmények mellett társadalmi célok elérésére, egyéni, vállalati és társadalmi értékteremtésre, és fenntarthatósági célok támogatására is, ezért a társadalomtudomány szélesebb köréből is várunk a szekcióba dolgozatokat. A hivatásos sport mellett a szabadidősport üzleti működése és társadalmi hatásai is rendszeres témát jelentenek. Funkcionális megközelítésben fontos teret kap a sportmarketing, a sportinnováció, a humán erőforrás gazdálkodás a sportban, a sportpénzügyek (teljesítményértékelés) és az értékteremtő folyamatok menedzsmentje (pl. szolgáltatások menedzsmentje) is.

témavezetőkajánlott témák
András KrisztinaA hivatásos és a médiaképességi feltételnek megfelelő látványsportok.
A tehetséggondozáshoz kapcsolódóan az utánpótlás-nevelés.
Működési modellek vizsgálata: különböző versenyrendszerek, sportrendezvények és ezek komplex hatásrendszere.
Havran ZsoltA hivatásos labdarúgás üzleti kérdései (játékospiac, nemzetköziesedés, ligák és klubok üzleti elemzése, közép-kelet-európai fókusz stb.)
A humán erőforrás menedzsment szerepe a sportban
A hivatásos sportba történő állami és magán befektetések értékelése
Kajos AttilaA sport fogyasztói piacának kérdései
Részvételi sportfogyasztás (motivációk, attitűdök, magatartás)
Nézői sportfogyasztás (motivációk, attitűdök, magatartás)
Szatellit szurkolói magatartás
Márkaépítés a sportban
Sportegyesületek, sportcsapatok márkaépítése
Sportegyesületek, sportcsapatok online márkakommunikációja
Személyes márkázás a sport területén
Sportolók egyéni márkaépítése a közösségi médián keresztül
Munkáltatói márkaépítés a sport terültén
Sportszervezetek marketing tevékenysége
Kozma MiklósA sporteredményeken és a profiton túl (társadalmi hasznok és eredmények a hivatásos és szabadidősportban, integrált szemléletben)
Máté TündeSportrendezvények (nemzetközi, hazai, hivatásos sport és szabadidősport)
Szabó ÁgnesVállalati sport elméletben és gyakorlatban
A fitnesz szektor jelene és jövője

Statisztika és ökonometria szekció

Meghirdető szervezeti egység: Statisztika Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akiket érdekel az alkalmazott statisztika és ökonometria, képesek a tananyag továbbgondolására, alkalmazására és szívesen tanulnának a tananyagon túlmutató ismereteket.

témavezetőkajánlott témák
Fellner ZitaHáztartások viselkedésének empirikus vizsgálata mikroszintű adatok felhasználásával
Ferenci TamásStatisztikai próbák vizsgálata Monte Carlo-szimulációval
Statisztikai modellek összekapcsolt tér és idő dimenzióban („spatiotemporal modeling”)
Túlélés-analízis többszörös eseményekkel
Többlethalálozás számítási módszereinek optimalizálása
Halálozási arány becslésének módszertani kérdései
Keresztély TiborMakroökonómiai elemzések SVAR modellel
Dimenziócsökkentés főkomponenselemzéssel és/vagy klaszter analízissel
Kovács LászlóGazdasági idősorok elemzése, kiemelten VAR és VECM modellek alkalmazása
Panel adatok elemzése
Mák FruzsinaVillamosenergia- és földgáztőzsdei árfolyamok elemzése (pénzügyi) ökonometriai módszerekkel
Pénzügyi és energiapiaci idősorok elemzése statisztikai-ökonometriai módszerekkel
Sugár AndrásA hőmérséklet (időjárás) hatása gazdasági idősorokra (pl. energia, élelmiszer/italfogyasztás) ennek modellezése
Az infláció számszerűsítésének problémái a 20-as években, avagy mi jöhet a fogyasztóiár-index után?
Az összetétel-hatás a társadalomtudományokban (Simpson paradoxon, Standardizálás, regressziós technikák) és ezek alkalmazása valamely gazdasági társadalmi problémára
Szüle BorbálaAdatelemzés a kockázatkezelésben

Stratégiai és nemzetközi menedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Stratégiai Menedzsment Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akik a stratégiai és a nemzetközi menedzsment aktuális kihívásait és az arra adott megoldásokat vizsgálják. Releváns témák a szekcióban: stratégiai menedzsment, nemzetközi menedzsment, menedzsment kihívások, menedzsment képességek, versenyképesség, folyamatmenedzsment, teljesítménymenedzsment, digitalizációs kihívások, AI stratégiai lehetőségei.

témavezetőkajánlott témák
Felsmann BalázsVállalati stratégiák, különösen a hálózatos iparágak területén (energia, közlekedés, vízszolgáltatás…)
Móricz PéterIT alapú versenyelőny-szerzés és versenyképesség
Az információrendszerek/IT szerepe szervezetekben és szervezetek hálózataiban (döntéstámogatás, folyamatmenedzsment, tudásmenedzsment, panoptikon-hatás stb.)
Sebrek SzabolcsVállalati stratégia & innováció
Vállalati képességek
Szervezeti átalakulás
Szanyi-Gyenes XéniaHazai vállalkozások menedzsment kihívásai

Számvitel és gazdasági jog szekció

Meghirdető szervezeti egység: Számvitel Tanszék
A szekció célja, hogy feldolgozza a számvitellel és a gazdasági joggal kapcsolatban lévő, közgazdászok számára releváns tudományos kérdéseket, teret adjon az eziránt érdeklődő hallgatóknak.

témavezetőkajánlott témák
a Számvitel Tanszék munkatársaiA számviteli szabályozás változásának iránya itthon és külföldön
Nemzeti szabályozások számviteli összehasonlítása
Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS)
Pénzügyi instrumentumok számvitele
Számviteli törvény, vagy magyar számviteli standardok
Számviteli törvény a gyakorlatban
Könyvvizsgálat elmélete és gyakorlata
Számvitel az adótörvények tükrében
Vezetői számvitel
Vezetői döntések számviteli támogatása
Költségszámítás és -gazdálkodás új irányzatai, számviteli kérdései
Felelősségi elven felépített számviteli rendszerek
Transzferárak számvitele
A cash flow-kimutatások elméleti és gyakorlati kérdései
Számviteli információkra épülő elemzések
Bankszámvitel szabályozásának dilemmái
Pénzügyi vállalkozások (biztosítók és lízingcégek) számviteli sajátosságai
A lízing magyar és nemzetközi szabályozása
Költségvetési számvitel jelene és jövője
Speciális céghelyzetek számviteli és könyvvizsgálati kérdései
Konszolidált beszámolók elméleti és módszertani kérdései

Szociológia szekció

Meghirdető szervezeti egység: Szociológia Tanszék
Egy társadalom- vagy fejlesztéspolitikai relevanciával bíró társadalmi probléma (például szegénység, etnikai konfliktusok, deviancia, szegregáció) vizsgálata – vagy egy fontos szociológiai elmélet, megközelítés kritikai elemzése és/vagy empirikus tesztelése.

Társadalmi hatású kutatás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Corvinus Science Shop, Center for Community Engagament
Ha a kutatásoddal azonnali társadalmi, ökológiai hatást szeretnél elérni…

Ha kutatási terepet keresel…

Ha szívesen kutatnál olyan témát, amely előre mozdítja egy társadalmi vállalkozás vagy nonprofit szervezet céljait, működését…

A Corvinus Science Shop TDK-szekciójában témaötletekkel és kutatási partnerekkel várunk változatos szervezeteknél, eltérő iparágakban, sokféle életterületen, számtalan lehetséges gazdasági-társadalmi szempontból vizsgálódva. A science shop összeköt partnerrel és akár konzulenssel is. A szekció lényege, hogy a TDK-kutatás egyúttal civilt, nonprofit szervezet, társadalmi vállalkozást – azaz a közösséget, társadalmi, ökológiai ügyet – is szolgáljon. Olyan témában, ami a szervezetet és az egyetemistát egyaránt érdekli. Ehhez a közösségbe ágyazott (community engaged) kutatást kínáljuk, mely sokféle módszertan lehetőségét hordozza úgy, hogy közben az egyetemista és a szervezet partnerré váljon, kölcsönös tanulás legyen az eredménye. A science shoppal dolgozó szervezetek többnyire társadalmi innovációt valósítanak meg, maguk is küzdenek szokásos szervezeti kérdésekkel, sokszor szeretnének mélyebben megérteni valamilyen társadalmi-gazdasági folyamatot, hasonló ügyért dolgozó hazai és nemzetközi szervezetek gyakorlatát. Így a javasolt kutatási kérdéseik is gyakran kötődnek ezekhez. Lásd a mellékelt példákat, melyek kiindulópontok, más szervezettel, témában is szervezünk kapcsolatot. A szekcióba saját ötlettel is várunk, legyen az téma vagy szervezet (társadalmi vállalkozás, civil, nonprofit), netán mindkettő.

Turizmus szekció

Meghirdető szervezeti egység: Turizmus Tanszék
A Turizmus Tanszék munkatársai sokrétű oktatási és kutatási tevékenységükhöz kapcsolódó témákban állnak a tudományos igényű kutatások iránt érdeklődő, TDK-dolgozatot írni szándékozó hallgatók rendelkezésére. Tanszékünk munkatársai minden, a tudományos igényű kutatások iránt érdeklődő, elkötelezett hallgató jelentkezését várják. Amennyiben a kutatási téma vagy a témavezető kiválasztása kapcsán merül fel kérdés, kérjük, forduljanak bizalommal a szekciótitkárhoz!

témavezetőkajánlott témák
Ásványi KatalinFenntarthatóság oktatása a turizmus képzésben
Boros KittiRendezvényturizmus
Rendezvénymarketing
Smart megoldások a rendezvények piacán
Csapody BenceFenntartható vendéglátás
Éttermi digitalizáció
Aktuális kihívások a vendéglátás-menedzsmentben
Irimiás AnnaA fiatal turisták utazási szokásai
Jászberényi MelindaKulturális turizmus
Fesztiválturizmus
Keller KrisztinaInnováció és kreativitás a turizmusban
Aktív turizmus
Turisztikai szolgáltatások fejlesztése
Kökény LászlóUtazásvásárlással kapcsolatos fogyasztói észlelések
Szállodamenedzsment és szolgáltatás
Turisztikai szolgáltatások értékesítési kihívásai
Smart turizmus
Sportturizmus
Michalkó GáborOverturizmus Budapesten
Turizmus és biztonság
Covid és turizmus
Turizmus a háború árnyékában
Miskolczi MárkMesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a turizmusban

Üzleti tudományok szekció

Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekcióba az üzleti tudományok számos területéről várjuk az írásokat, különös tekintettel az üzleti gazdaságtan, a nemzetközi gazdaságtan, az üzletpolitika, a piacelemzés, a versenyképesség, a sportmenedzsment, a tudásmenedzsment, a vállalatirányítás és a vállalatelméletek területére. A feltüntetett témavezetők témái mellett saját elképzeléseitekkel is nyugodtan fordulhattok az oktatókhoz. Minden típusú kutatást szívesen fogadunk, a kvantitatívtól a kvalitatívig és a vegyes kutatásig. Mindenkit arra bátorítunk, hogy további kérdéseivel proaktívan forduljon az oktatókhoz, vagy vegye fel a kapcsolatot a szekció titkárával.

Vállalatgazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekciónk lehetőséget biztosít a Vállalatgazdaságtan tématerületen belül mind az alapképzésen, mind a mesterképzésen tanuló hallgatók számára, hogy tudományos alaposságú munkájukról érdemi visszacsatolást kapjanak. Szeretettel várjuk azokat a hallgatókat, akik már részt vettek a Vállalatgazdaságtan versenyen, és úgy érzik, hogy a kutatásuk során fontos megállapításokra jutottak. Szekciónk aktív résztvevői a szakkollégiumok hallgatói, továbbra is számítunk az aktív részvételükre. A Vállalatgazdaságtan tárgykörön belül kiemelt szerepe van a versenyképesség, az üzleti modell, a digitalizáció és a nemzetközivé válás témaköröknek. Fontosnak tartjuk a vállalatok környezeti beágyazottságát, és az érintetti háló kiemelt elemének részletesebb elemzését. Ezért a szűkebb iparági vizsgálatokon túl, speciális témakörökben is várjuk a hallgatók jelentkezését, pl. vállalati egészségfejlesztés vagy hibrid munkavégzés.

témavezetőkajánlott témák
Havran ZsoltVállalatok nemzetköziesedése
Közép-kelet-európai vállalatok regionális és globális terjeszkedése
Kiss JánosVállalati innováció
Az innováció hatása a versenyképességre
Nyílt innováció

Vállalati pénzügyek szekció

Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
A Vállalati pénzügyek szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek empirikusan vagy elméleti módszerrel vizsgálják a vállalatok pénzügyi döntéseit. Érdeklődő, de nem kiforrott ötlettel rendelkező hallgatók esetén a TDK témájának kiválasztásában és a témavezetői munkában a Pénzügy Intézet munkatársai segítenek. A tanszéki munkatársak kutatási területe, elérhetőségei és a fogadóórák megtalálhatóak a Pénzügy Intézet honlapján.

Vállalkozás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Vállalkozásfejlesztés és -menedzsment Tanszék
A szekcióba bármilyen vállalkozási témakörrel jelentkezni lehet. Például: induló vállalkozások, stratupok, hazai kis- és középvállalkozások működési/fejlesztési kérdései, a vállalkozások HR/pénzügy/marketing problémái, generációváltás, de akár a vállalkozások bizonyos halmazának elemzése vagy akár a vállalkozások működést befolyásoló elemek (pl. ökoszisztéma, adózási/szabályozási kérdések) is ide tartozhatnak, ha a dolgozat középpontjában a vállalkozói szempont érvényesül. Kimondottan ide várjuk a GM vállalkozói specializáció hallgatóinak dolgozatait, de vállalkozással kapcsolatos szakkollégiumi, diákszervezeti dolgozatokat is örömmel fogadunk.

témavezetőkajánlott témák
Huszák LorettaStart-up
Startup ökoszisztémák
Nemzetközi növekedés
Német-magyar gazdasági kapcsolatok
Innovációmenedzsment
Szellemi tulajdon
Kerékgyártó GáborA váltóalapú likviditásteremtés, mint piaci finanszírozási forma
Szabó KrisztoferVállalkozói szándék és motiváció (vállalkozói orientáció, vállalkozói kompetenciák- és személyiségek, vállalkozói ismeretek)
Kisvállalkozások indítása
Start-up vállalkozások

Vállalkozásfejlesztés szekció

Meghirdető szervezeti egység: Innováció és Üzleti Inkubáció Tanszék
A szekció a vállalkozásfejlesztés tématerületeit öleli fel, azon hallgatói dolgozatokat várja, melyek többek között innovációval, vállalkozások és strat-up-ok létrehozásával és fejlesztésével foglalkozik. A szekcióban a Vállalkozásfejlesztési mesterszak keretében tanul ismeretek elmélyítésének, kibővítésének kívánunk teret adni. Várjuk az olyan kutatásokat, amelyek egy konkrét vállalkozás stratégiájával, piaci helyzetével, pénzügyi eredményeivel, innovációs tevékenységével foglalkoznak, illetve átfogó iparági vizsgálatra, vagy egy konkrét gazdasági probléma többszempontú kutatására irányulnak.

témavezetőkajánlott témák
Aranyossy MártaDigitalizáció a vállalkozásfejlesztésben

Vezetés és szervezés, változásvezetés szekció

Meghirdető szervezeti egység: Vezetés és Szervezés Tanszék
A szekció a vezetéstudomány témakörein belül a szervezés, szervezettervezés, változásvezetés, társaságirányítás, vezetéselmélet és módszertan / menedzsmenttörténet, szervezetközi hálózatok irányítása, kelet-ázsiai menedzsment témában várja a hallgatók jelentkezését. A Vezetés és Szervezés Tanszék munkatársai készséggel állnak témavezetőként a hallgatók rendelkezésére.

Témavezetőkajánlott témák
Csedő ZoltánVezetés és szervezés
Változásvezetés
Társaságirányítás
Szervezetközi hálózatok
Innovatív szervezetek vezetése
Magyari JózsefVezetés és szervezés
Változásvezetés
Társaságirányítás
Szervezetközi hálózatok
Innovatív szervezetek vezetése
Strausz PéterVezetéselmélet és módszertan
Menedzsmenttörténet
Vaszkun BalázsManagement history
International management

Világgazdaság szekció

Meghirdető szervezeti egység: Világgazdasági Tanszék
A Világgazdaság szekció szeretettel vár mindenkit a Tudományos Diákköri Konferencián, különösen a gazdaság és az üzleti élet nemzetközi perspektívája iránt érdeklődőket. Így a következőkhöz kapcsolódó témákban várjuk a jelentkezést: nemzetközi kereskedelem és pénzügy, nemzetközi fejlesztés (fejlődésgazdaságtan), nemzetközi (vagy transznacionális/multinacionális) vállalatok és pl. banki szervezetek, határokon átnyúló üzleti vagy gazdasággal kapcsolatos döntések, folyamatok, gyakorlatok; olyan aktuális kérdések és jelenségek, mint a digitalizáció, az ipar 4.0, a migráció, a populizmus, az erőforrás átok, a koronavírus-járvány, az orosz–ukrán háború stb. gazdasági és/vagy üzleti kontextusból. A vizsgálat típusát tekintve minden módszertanilag megalapozott kezdeményezést elfogadunk az elméletitől az empirikusig. Érdeklődés esetén a Világgazdasági Tanszék munkatársai témavezetőként szívesen segítenek felkészülésben. További kérdéseivel, kérjük, forduljon dr. Almadi Sejla szekciótitkárhoz (e-mail: sejla.almadi@uni-corvinus.hu).

Viselkedési közgazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció célja a hagyományos közgazdasági modellekkel nem leírható helyzetek vizsgálata, a viselkedési közgazdaságtan elméleteinek továbbgondolása, empirikus tesztelése.

Regisztráció

MEGNYÍLT A TDK ONLINE REGISZTRÁCIÓS FELÜLETE!

Figyelem! Néhány fontos információ a regisztrációhoz:

  • Többszerzős dolgozatoknál elég csak az egyik szerzőnek beregisztrálnia a dolgozatot (csak ő kap a regisztrációról rendszerüzenetet)
  • Külsős témavezető esetén nem muszáj, de ajánlott Corvinusos témavezető is, törekedni kell arra, hogy egyetemi oktató vagy kutató legyen
  • A regisztráció részét képezi egy minimum 500, maximum 2500 karakteres absztrakt megfogalmazása a dolgozat nyelvén

2022. évi felkészítő programok

Online TDK Felkészítő Estek
Az ETDT felkészítő esteket szervez a hatékony TDK-írás segítésére. A Felkészítő Estek sorozat következő eseményei (a 2021. őszi és a 2022. tavaszi félévben valamennyi esetben 17.20-tól online teams felületen):

  1. december 2. (csütörtök): Hogyan tűnj ki a tömegből?Berezvai Zombor
  2. február 23. (szerda): Hogyan elemezzünk?Oroszné dr. Csesznák Anita
  3. március 3 (csütörtök): Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat?Könyvtári tájékoztató
  4. március 9. (szerda): Hogyan írjunk (sikeres TDK-dolgozatot)?dr. Juhász Péter

Minden érdeklődőt szeretettel várunk! ETDT

TDK Felkészítő Estek: Hogyan írjunk (sikeres TDK dolgozatot)? – IV. online felkészítő műhely

Időpont: 2022. március 9. (szerda) 17:20-tól
Online felület: teams

Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A következő felkészítőn Juhász Péter a „Hogyan írjunk…? – 101 tanács (szak)dolgozatíróknak” c. kötet egyik szerzője ad tanácsokat a TDK-íróknak, mutat rá tipikus hibákra, s válaszol a résztvevők kérdéseire. A tervezett témák:

  • témaválasztás és kérdésmegfogalmazás,
  • a kutatási kérdés és a módszertan megválasztása,
  • információgyűjtés,
  • a dolgozat felépítése,
  • az eredmények megfogalmazása,
  • formai követelmények,
  • hivatkozások kezelése,
  • és további, a résztvevők által felvetett kérdések.

AA részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

TDK Felkészítő Estek: Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat? – III. online felkészítő műhely

Időpont: 2022. március 3. (csütörtök) 17:20-tól
Online felület: teams

Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A soron következő felkészítőn megtudhatod, hogyan keress hatékonyan szakirodalmat, milyen megbízható forrásokat kínál a könyvtár. Elmondjuk, hogyan juthatsz el a cikkek, könyvek teljes szövegéig. Beszélünk a plágiumról, bemutatjuk a szövegközi hivatkozások beillesztésének és a hivatkozásjegyzék elkészítésének módját, eszközét.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

TDK Felkészítő Estek: Hogyan elemezzünk? – II. online felkészítő műhely

Időpont: 2022. február 23. (szerda) 17:20-tól
Online felület: teams (esemény)

Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A következő felkészítőn Oroszné dr. Csesznák Anita, a Statisztika Tanszék egyetemi docense nyújt betekintést a hatékony adatelemzés különböző módszereibe.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

TDK Felkészítő Estek: Hogyan tűnj ki a tömegből? I. online felkészítő műhely

Időpont: 2021. december 2. (csütörtök), 17:20–18:50

Helyszín: Teams (esemény)

1. TDK Felkészítő Est! Az ETDT felkészítő műhelysorozatot indít TDK-t írók számára. A sorozatban az I. műhelyt Berezvai Zombor tartja. Ezt az alkalmat elsősorban azoknak ajánljuk, akik bizonytalanok abban, hogyan lehet egy jó dolgozathoz hozzákezdeni és hatásosan kitűnni vele a tömegből.

Egy sikeres Tudományos Diákköri Konferencia (TDK) dolgozat nem csak az egyetemen jelent elismerést, hanem a cégek számára is egyértelmű jelzés, hogy az adott témában a sok jó diák között kiváló vagy.

Van egy terület, ami érdekel, de nem tudod pontosan hogyan és milyen eszközökkel tudsz abból kiváló TDK-dolgozatot készíteni? Gyere el a TDK Felkészítő workshopra és megismerheted, hogy milyen informatikai eszközök, honlapok és trükkök segíthetnek neked abban, hogy gyorsan és látványosan feljavíts egy dolgozatot. A műhely végén azt is megmutatjuk, hogyan tudsz akár 10 perc alatt összerakni egy kutatási vázat egy sikeres TDK-dolgozathoz az ismertetett lehetőségek segítségével.

Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

Bízunk benne, hogy minél többetekkel találkozunk a rendezvényen! Kérjük a kedves kollégákat, hogy a rendezvény hírét terjesszék a hallgatók között!

Online TDK Felkészítő Estek
Az ETDT felkészítő esteket szervez a hatékony TDK-írás segítésére. A Felkészítő Estek sorozat eseményei (a 2021. tavaszi félévben mindig 17.20-tól):

  • március 17. (szerda): Hogyan írjunk (sikeres TDK-dolgozatot)?dr. Juhász Péter
  • március 22 (hétfő): Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat?Könyvtári tájékozató
  • március 24. (szerda): Hogyan elemezzünk?Oroszné dr. Csesznák Anita
  • május 5. (szerda): Hogyan prezentáljunk?dr. Juhász Péter


Minden érdeklődőt szeretettel várunk! ETDT

Hogyan írjunk (sikeres TDK dolgozatot)?
Időpont: 2021. március 17. (szerda) 17:20
Online felület: teams
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae110e170ec6946c4b5697b14e2084369%40thread.tacv2/conversations?groupId=7e3b17c5-7a32-46f2-a8fc-8cea124a30c4&tenantId=f8dd01b8-7276-4ace-aa9d-5767f0f4a5afJuhász Péter a „Hogyan írjunk…? – 101 tanács (szak)dolgozatíróknak” c. kötet egyik szerzője ad tanácsokat a TDK-íróknak, mutat rá tipikus hibákra, s válaszol a résztvevők kérdéseire.
A tervezett témák:

  • témaválasztás és kérdésmegfogalmazás,
  • a kutatási kérdés és a módszertan megválasztása,
  • információgyűjtés,
  • a dolgozat felépítése,
  • az eredmények megfogalmazása,
  • formai követelmények,
  • hivatkozások kezelése,
  • és a résztvevők által felvetett tovább kérdések.

A részvétel regisztrációhoz kötött: https://forms.gle/F22RjSnrGTe2LfVS7

Egyéb események

TDK Infóest – Ismerd meg az új regisztrációs felületet!

Időpont: 2022. február 24. (csütörtök) 17:20-tól
Online felület: teams

Kedves Érdeklődő Hallgatónk,
Köszönjük, hogy részt vettél az eddigi TDK felkészítő alkalmak valamelyikén. Ezek szerint tervezel idén TDK-zni. Vannak még kérdéseid? Vagy bizonytalan vagy a következő hetek feladatival kapcsolatban? Vagy csak motoszkál benned a gondolat, de még nem határozódtál el? Szeretnél első kézből tájékozódni az új regisztrációs felületről?
Gyere el az online TDK Infóestre 2022. február 24. (csütörtök) 17.20-tól.

A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

Vágólapra másolva
×