TDK
Mi a TDK?
(Szendrő Péter, az OTDT örökös elnökének köszöntője, https://otdk.hu/otdt)„A TDK, a tudományos diákköri mozgalom 70 éve működik Magyarországon. Lényege a tanár és a diák alkotó együttműködése, amely a tehetséggondozás sajátos formája a felsőoktatásban.
Célja, hogy tudományos műhelymunkát és ezzel minőségi többlettudást, alkotási alkalmat adjon az arra vállalkozó egyetemistáknak és főiskolásoknak, akik felsőoktatási tanulmányaik mellett készek arra, hogy többlettőkét gyűjtsenek szakmai és/vagy tudományos karrierálmaik megvalósításához.”
(https://otdk.hu/otdk/kozponti-felhivas)„A tudományos diákköri (TDK) mozgalom a magyar felsőoktatás legszélesebb bázisú, legátfogóbb tehetséggondozási formája, az önképzés, az elitképzés és a tudóssá nevelés színtere. A mesterek, témavezető tanárok, kutatók körül kialakuló TDK műhelyek ösztönző légkörében születik meg a legtöbb tehetséges diák első tudományos élménye.”
Ideális TDK-írási stratégia
Az ideális TDK írási stratégia már a sikeres felvételi után kezdetét veszi, hiszen tudatosan célszerű fejleszteni azokat a készségeket, melyek elengedhetetlenek a tudományos igényű gondolkodáshoz. A különféle problémák iránti kíváncsiságot már gyermekkorunk óta magunkkal hozzuk, az kérdés, hogy képesek vagyunk-e ezt magasabb, tudományos szintre emelni. Bár kikövezett útja a sikeres TDK-nak nincs, mégis összeszedtük azokat a legfontosabb lépéseket, amelyek kulcsfontosságúak a kezdetektől egészen a Pro Scientia Aranyéremig.
TDK téma és mentor keresése | Kutatási téma keresése, egyéni érdeklődés vagy a kutatócsoportok ajánlásai alapján, ideálisan a leadás előtt 4–6 hónappal | Témavezetők Kutatócsoportok | Kapcsolódás műhelyekhez |
Releváns kurzusok felvétele | Témaspecifikus, a tudományos gondolkodást erősítő kurzusok felvétele | Témaspecifikus kurzusok Módszertani kurzusok | Összetett problémamegoldási, elemzési, módszertani, szintetizálási, prezentációs készségfejlesztés |
TDK írása | TDK írása egyénileg vagy csapatban | TDK felkészítők Témavezetők | Összetett problémamegoldási, elemzési, módszertani, szintetizálási, prezentációs készségfejlesztés |
TDK részvétel | Részvétel az intézményi (egyetemi) TDK-n, több éven keresztül, akár évente több dolgozattal | TDK felkészítők Intézményi TDK szervezése | TDK I–III. hely OTDK-ra jelölés Best Paper díj „Közgáz Diáktudós” kötetben megjelenési lehetőség |
Publikáció TDK-ból | Jó minőségű TDK-kból magyar és idegen nyelvű publikációk önállóan vagy témavezetővel közösen | Témavezetői támogatás | Corvinus Kutatási Kiválósági Díj (CKK) Best Hungarian publication based on a Scientific Students’ Associations Conference (TDK) paper Best English publication based on a Scientific Students’ Associations Conference (TDK) paper |
OTDK részvétel | OTDK-ra jelölt dolgozatok | OTDK-ra felkészítők (pl. prezentációs kurzus, tudományterületi tájékoztatók) Témavezetői támogatás | OTDK I–III. hely Különdíj PSAT Reménység Kitűző (OTDK-n legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtónak) |
Pro Scientia Aranyérem pályázat | OTDK évében, OTDT Szakbizottság dönt: Ha van legalább egy OTDK I. helyezés (de a nagy verseny miatt jobb, ha több van) és magasan jegyzett lapokban publikál | ETDT elnöke jelöl PSA tájékoztató | PSA Aranyérem |
Szekciók
A TDK szekciók szerint szerveződik. Ezen az oldalon találhatók meg az erre a félévre meghirdetett szekciók és azok ismertetései.
A szekciók szervezési feladatait szekciótitkárok látják el, akik általában a szekciót gondozó tanszék oktatói. A témát érintő kérdéssel kapcsolatban az itt feltüntetett elérhetőséget használva a szekciótitkárral érdemes a kapcsolatot felvenni és egyeztetni. A tanárok (szekciótitkárok, témavezetők) egyéb elérhetőségei az itt feltüntetettek mellett megtalálhatók az egyetemi telefonkönyvben is. A szekcióismertetők a szekciótitkárok által rendelkezésünkre bocsátott információkat tartalmazzák, melyek általában a következőket foglalják magukban:
- gondozó tanszék;
- szekciótitkár neve és elérhetősége;
- a szekció témájának ismertetése;
- javasolt dolgozattémák is (nem minden szekciónál).
A témát illetően nincsenek kötöttségek. A dolgozatregisztráció során az alábbi szekciók közül kell kijelölni azt, ahol a hallgató a témavezetőjével egyeztetve tematikusan illeszkedőnek érzi dolgozatát. A 2021. évi kiírás óta az elsődlegesen javasolt szekció mellett az OTDK-hoz hasonlóan meg kell adni egy másodlagos és harmadlagos szekciót is. Ezektől eltérhet a végleges szekcióbeosztás, amelyet az ETDT a hallgatók mellett a szekciótitkárok ajánlásának figyelembevételével szakmai és szervezési szempontok alapján önállóan határoz meg. A végső szekciók ugyanis a jelentkezések és a beérkezett dolgozatok számának függvényében indulnak el, ebből adódóan előfordulhat, hogy egyes eredetileg meghirdetett szekciókat össze kell vonnunk vagy szét kell bontanunk.
A TDK/OTDK nyelve az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) központi felhívása értelmében a magyar. Felhívjuk az érdeklődők figyelmét, a Corvinus intézményi ETDT versenykiírása értelmében – lehetővé téve az itt tanuló nem magyar anyanyelvű hallgatók indulását is a TDK-n – a TDK-dolgozat angol nyelven is benyújtható. Az absztraktot a dolgozat nyelvével megegyezően kell leadni.
A regisztrációkor valamennyi szekció kétnyelvű, ami azt jelenti, hogy a dolgozat nyelvétől és a szerző nyelvtudásától függetlenül bármelyik szekció választható javasolt szekciónak. Kétnyelvű szekció esetében a szerző a dolgozat nyelvétől függetlenül eldöntheti, hogy a dolgozatot a szóbeli konferencián magyar vagy angol nyelven kívánja bemutatni. A kétnyelvű szekciókban valamennyi zsűritagnak magyarul és angolul is tudnia kell.
A szekcióbeosztás véglegesítésekor azonban az ETDT létrehozhat csak magyar vagy csak angol nyelvű szekciókat. Ezekre az alábbi szabályok érvényesek.
- Az angol nyelvű szekciókban csak angol nyelvű dolgozatok szerepelhetnek, melyeket a szóbeli konferencián is angolul kell bemutatni. Magyarul nem tudó külföldiek csak az angol nyelvű szekciók esetében lehetnek zsűritagok.
- A magyar nyelvű szekciókban a magyar a munkanyelv. Ugyan itt is szerepelhetnek a magyar mellett angol nyelven dolgozatok, de a dolgozat nyelvétől függetlenül a szóbeli prezentációk magyar nyelven folynak. Magyarul nem tudó külföldiek a magyar nyelvű szekciók esetében nem lehetnek a zsűri tagjai.
szekció nyelve | munkanyelv | dolgozat nyelve | absztrakt nyelve | magyarul nem tudó küldöldi zsűritag | szóbeli előadás nyelve |
kétnyelvű | magyar ÉS angol | magyar vagy angol | dolgozattal megegyező | nem lehet | magyar vagy angol (dolgozattól függetlenül) |
magyar | magyar | magyar vagy angol | dolgozattal megegyező | nem lehet | magyar |
angol | angol | angol | dolgozattal megegyező | lehet | angol |
A TDK-dolgozatok angol nyelven történő megírása és benyújtása előtt érdemes meggyőződni a továbbjutás esetén a tematikailag illeszkedő OTDK-szekciók ezirányú rendelkezéséről. Az idegen nyelvű pályamunkák befogadási és bemutatási szabályairól ugyanis az OTDK-szekciók saját felhívásukban egymástól eltérő módon rendelkeznek. A Közgazdaságtudományi Szekcióban például az angol nyelven benyújtott dolgozatok esetében csak megfelelő szintű tolmácsolás biztosítása mellett tartható meg angol nyelven a szóbeli prezentáció (nem csupán a zsűrire, hanem a közönségre is tekintettel). A Fizika, Földtudományok és Matematika (FiFöMa) Szekció csak indokolt esetekben fogad be idegen nyelvű dolgozatot, ez esetben is az OTDK dolgozatnak az intézményi dolgozat magyar nyelvű fordításának kell lennie, és a magyar nyelvű verziót kell feltölteni az OTDT online rendszerébe. Abban viszont nincs eltérés az egyes OTDK-szekciók között, hogy a magyar anyanyelvű hallgatóknak idegen nyelvű pályamunka esetében is magyarul kell absztraktjukat az OTDK-ra benyújtaniuk, és előadásukat magyarul (vagy legalább részben magyarul) kell megtartaniuk. Ebben a tanévben a következő szekciókba lehet a dolgozatokat nevezni:
szekciók ![]() ![]() | |
Agrárgazdaságtan Bankrendszer, személyes és makropénzügyek Családi vállalatok menedzsmentje Digitális marketing Digitális transzformáció Döntéshozatal elmélete és gyakorlata Egészségügyi gazdaságtan, politika és finanszírozás Egyenlőtlenségek Energiagazdálkodás és a vízgazdaság kérdései ESG, CSR, fenntarthatóság Európai gazdaság Felsőoktatás-menedzsment és felsőoktatás-policy Fenntartható pénzügyek Filozófia Földrajz, geopolitika, regionális fejlődés Gazdaságmodellezés Gazdaságpolitika és makroökonómia Hálózat- és adattudomány HR és szervezetfejlesztés Interkulturális marketing és fogyasztói magatartás Intézmények és gazdasági viselkedés Kommunikációelmélet Közgazdálkodás és közpolitika Közgazdaságtan Közlekedés és mobilitás Logisztika és ellátási lánc menedzsment Marketing-, média- és designkommunikáció Marketingstratégia Matematika Médiatudomány Mesterséges intelligencia és információmenedzsment Mikroökonómia, versenypolitika Nemzetközi kapcsolatok – Az EU előtt álló kihívások Nemzetközi kapcsolatok – Globális kihívások Pénzügyi piacok Politikai gazdaságtan Politikatudomány Projektmenedzsment Pszichológia és pedagógia Sportgazdaságtan Statisztika és ökonometria Stratégia és nemzetközi menedzsment Számvitel és gazdasági jog Szociológia Társadalmi hatású kutatás Turizmus Üzleti tudományok Vállalatgazdaságtan Vállalati pénzügyek Vállalkozás Vállalkozásfejlesztés Vezetés és szervezés, változásvezetés Világgazdaság Viselkedési közgazdaságtan |
Agrárgazdaságtan szekció
Meghirdető szervezeti egység: Agrárgazdaságtan Tanszék
Az agrárgazdaságtan szekció a széles értelemben vett agrárgazdaságtan és agrobiznisz területeit foglalja magában. A hagyományos agrárgazdasági termékpálya-elemzésektől, egyes mezőgazdasági vállalkozások menedzsmentkérdéseinek elemzésén, a vidékfejlesztésen és az agrárpolitika vizsgálatán át a bioenergia és a mezőgazdaság kapcsolatáig számos témakörrel foglalkozik. A szekcióban minden olyan hallgatót szívesen látunk, aki megfelelő tudást és elkötelezettséget érez magában az agrárgazdaságtan egyes területeinek tudományos igényű vizsgálatához.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Balogh Jeremiás | Klímaváltozás hatása az agrobizniszre Klímaváltozás hatása a szőlő- és borágazatra Fenntarthatósági kérdések az élelmiszeriparban Trópusi termékek termesztése és kereskedelme |
Borda Áron | Agtech startupok Generációváltás a családi gazdaságokban Agrár vállalatok elemzése, vállalkozásfejlesztés |
Maró Zalán Márk | Nemzetközi agrárkereskedelem Országok agrárpolitikája Hazai és külföldi alkoholos italok gazdaságtana Natúrparkok szerepe a magyar, illetve az európai vidékfejlesztésben Eredetvédett termékek A vállalkozások szerepe a hazai, illetve nemzetközi értékláncokban |
Mizik Tamás | Borpiac Nemzetközi agrárkereskedelem Bioüzemanyagok Közös agrárpolitika Precíziós mezőgazdaság |
Tóth József | Éghajlatváltozási adaptáció az élelmiszergazdaságban Tudás- és innováció menedzsment az élelmiszerlánc mentén Hatékonyság- és versenyképesség vizsgálatok Piacműködési zavarok elemzése „Willingness to pay” vizsgálatok |
Török Áron | Eredetvédelem, földrajzi árujelzős termékek Hungarikumok versenyképessége Rövid élelmiszer ellátási láncok Jövedelmezőség a mezőgazdasági vállalkozásoknál Mezőgazdasági termékek, élelmiszerek versenyképessége Az Európai Unió élelmiszer minőségrendszerei |
Bankrendszer, személyes és makropénzügyek szekció
Meghirdető szervezeti egység: Makropénzügyek Tanszék
A Bankrendszer, személyes és makropénzügyek szekcióba elsősorban a Makropénzügyek Tanszék oktatási és kutatási területeihez kapcsolódó elméleti és gyakorlati megközelítésű témákat várunk:
A. Bankrendszer
- Banki termékek és szolgáltatások
- Banki kockázatok, rendszerkockázat a bankszektorban
- Bankszabályozás
- Nemzetközi pénzügyek
- FinTech (banki digitalizáció és új technológiák)
- Innovatív banki termékek és üzleti modell változása
B. Makropénzügyek
- Adópolitika, adózás
- Egészségügy‐ és nyugdíjfinanszírozás
- Pénzelmélet, pénzügypolitika
- Hitelpénzrendszer működése, pénzügyi egyensúlyhiányok és pénzügyi stabilitás
- Monetáris politika, euróövezet
- Adónemek és adórendszerek
- Alternatív finanszírozási rendszerek
- Államadósság, állampapír-piacok
C. Személyes pénzügyek
- Az életpálya pénzügyei: megtakarítás, befektetés
- Nyugdíjmegtakarítások
- Ingatlanbefektetés és jelzáloghitelek
- Ingatlanpiaci áralakulások és egyéb tényezők
- Megélhetési költségek
- Jövedelmi egyenlőtlenségek az egyén szintjén
- Egészség és család pénzügyi vonatkozásai
- Nemek közötti különbségek a pénzügyekben
- Pénzügyi tudatosság, öngondoskodás és várakozások
Családi vállalatok menedzsmentje szekció
Meghirdető szervezeti egység: Családi Vállalatok Központ
A szekció központi témaköre a családon belüli utódlás vagy a családon kívül továbbműködtetés megvalósítása, ennek kapcsán a családi alkotmány, az utódlási terv, a részleges vagy teljes exit opciók, a fel- és kivásárlások stb. kérdései. Szintén meghatározó témakör a családi vállalatok professzionális működésének megteremtése, beleértve a stratégiaalkotás és a szervezetalakítás szakszerű véghezvitelét, az egyes szervezeti részterületek (pl. logisztika, marketing, HR, számvitel, pénzügy, controlling) nemzetközi standardoknak megfelelő kialakítását, szakmailag képzett vezetők felvételét, illetve a meglévő munkaerő továbbképzését, professzionális üzleti kultúra megteremtését. A családi vállalatok diverzifikációja és nemzetközi terjeszkedése, valamint innovációs aktivitása – különös tekintettel a digitalizációban történő előrelépésre – szintén tárgyát képezheti a szekciónak, minden más, itt nem felsorolt részterülettel együtt, amelyek mind a családi vállalatok fenntartását és továbbfejlesztését szolgálják.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Drótos György | Családi vállalat utódlása Családi vállalat professzionalizációja Innováció családi vállalatban Családi vállalat digitalizációja Családi vállalat nemzetközi terjeszkedése |
Szabó Krisztofer | Családi vállalati háttér szerepe a vállalkozóvá válásban Családi vállalat utódlásának tervezése és megvalósítása Innováció a családi vállalatban |
Vajda Éva | A tulajdonos család hatása a HR-ben A bizalom szerepe a szervezeti kultúrában Észlelt igazságosság, formalizáltság |
Digitális marketing szekció
Meghirdető szervezeti egység: Digitális Marketing Tanszék
A szekcióba minden dolgozatot szívesen látunk, amelyek a marketing digitális aspektusait vizsgálják: online technológiák terjedése, innovatív megközelítés a digitális marketingstratégia tervezése, megvalósítása és értékelése során; online vásárlói magatartás és a hozzájuk kapcsolódó döntések, omnichannel marketing; aktuális, a digitális marketing kihívásaira reflektáló tartalom, amelyek megjelennek például a kis- és középvállalatok, vagy marketingügynökségek digitális marketing tevékenységében.
Digitális transzformáció szekció
Meghirdető szervezeti egység: Stratégiai Menedzsment Tanszék
A szekció a digitalizáció, digitális átalakulás kérdéseivel foglalkozik elsősorban a stratégia, a szervezet, a folyamatok és a teljesítmény aspektusai mentén, menedzsment fókusszal. [1] Digitalizációra épülő üzleti modellek, hálózatok, IT és versenyképesség. [2] Digitális stratégia/érettség/felkészültség, digitalizációs projektek vezetése. [3] Folyamatautomatizálás és -robotizálás (RPA, AI stb.). [4] Szervezetek digitális átalakulása, a jövő szervezete, kiemelten az üzleti szolgáltatóközpontok menedzsmentje. [5] A digitális átalakulás teljesítményhatásai és teljesítménymérés a digitalizáció korában. [5] Adatalapú döntések és menedzsment (BI, advanced analytics stb.). [6] CDO és más, az adatvezérelt vállalatirányításhoz kapcsolódó felelősségek, szerepkörök.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Drótos György | Adatalapú döntések és menedzsment (BI, big data, advanced analytics stb.) Chief data officer és további, a digitális transzformációhoz kapcsolódó szervezeti megoldások Digitális érettség és felkészültség, digitális stratégia, digitalizációs projektek vezetése Digitális szervezetközi hálózatok és platformok Folyamatautomatizálás és -robotizálás Digitalizáció és versenyképesség Szervezetek digitális átalakulása A jövő szervezete Üzleti szolgáltatóközpontok – mint a digitális átalakulásban élenjáró szektor – menedzsmentje Digitális kormányzás és szolgáltatásnyújtás – digitális transzformáció a közszektorban és nonprofit szervezetekben |
Fazekas Nóra | Digitalizáció és közoktatás |
Marciniak Róbert | Szervezetek digitális átalakulása A jövő szervezete Üzleti szolgáltatóközpontok – mint a digitális átalakulásban élenjáró szektor – menedzsmentje Szervezeti jövőképesség mérése Digitális érettség és felkészültség, digitális stratégia, digitalizációs projektek vezetése Folyamatautomatizálás és -robotizálás (RPA, chatbot, blokklánc, kognitív/AI/tanuló algoritmusok stb.) Folyamatok digitalizációja |
Móricz Péter | Szervezetek digitális átalakulása, digitális érettség/felkészültség, digitális stratégia Digitalizációra épülő üzleti modellek (AI, IoT, sharing/gig economy, blokklánc, metaverse stb.) Folyamatok digitalizációja, robotizálódása |
Szukits Ágnes | A digitális átalakulás teljesítményhatásai, kontroll és teljesítménymérés a digitalizáció korában Adatalapú vezetői döntéshozatal CDO és más, az adatvezérelt vállalatirányításhoz kapcsolódó felelősségek, szerepkörök |
Döntéshozatal elmélete és gyakorlata szekció
Meghirdető szervezeti egység: Döntéselmélet Tanszék
A szekcióba minden olyan dolgozatot szívesen látunk, amely a döntéselmélet viselkedéstudományi megközelítésével, a döntések meghozatalának elméleti vagy gyakorlati kérdéseivel kapcsolatos. A meghirdetett témakörök a vállalati döntések mellett a döntéstervezés, a társadalmi vállalkozások és civil szervezetek döntési helyzetei, és a társadalmi döntések témakörét is felölelik. Az egyéni viselkedésváltozással és a viselkedés befolyásolásával kapcsolatos dolgozatokat is befogadunk különböző területekről.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Farkas Mária | Vállalati fenntarthatóság |
Gáspár Judit | Felelős döntéshozatal egyéni / szervezeti / társadalmi szinteken Egyéni és csoportos döntéshozatali és problémamegoldási képességek fejlesztése / támogatása A problémamegoldás és a döntéshozatal morális és kulturális beágyazottsága Részvételi kutatási módszertanok |
Kiss Gabriella | Részvételi döntéshozatal a gyakolatban Fenntartható fogyasztás kutatása kooperatív kutatási szemléletben |
Köves Alexandra | Felelős döntések Fenntarthatósági döntések Ökológiai közgazdaságtan Rendszerszemlélet |
Szathmári Attila | Döntések a sportban |
Wimmer Ágnes | Viselkedéstudományi megközelítés, pszichológiai tényezők, heurisztikák az üzleti döntésekben Pszichológiai tényezők, heurisztikák a beszállító-kiválasztásban és a vevő-szállító kapcsolatok kezelésében Kulturális hatások az üzleti döntésekben Teljesítménymérés, objektív és szubjektív információk a döntéstámogatásban |
Egészségügyi gazdaságtan, politika és finanszírozás szekció
Meghirdető szervezeti egység: Egészségpolitika Tanszék
A szekcióba bármilyen tágabban az egészségügyhöz kapcsolódó témájú dolgozatot fogadunk, beleértve például, de nem kizárólag az egészségpolitika, egészségügyi közgazdaságtan, egészséggazdaságtani elemzések, egészségügyi technológiaelemzés és az egészség és életminőség mérése és értékelése területeket.
témavezetők | ajálott témák ![]() |
Rencz Fanni | Egészség és életminőség mérése kérdőívekkel Egészségügyi közgazdaságtan Egészségügyi technológiaelemzés |
Egyenlőtlenségek szekció
Meghirdető szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
Ez a TDK szekció kutatási cikkeket, elemző leírásokat, összehasonlító vagy esettanulmányokat fogad az egyenlőtlenség kérdéseiről, globális vagy helyi, bármely történelmi korszakban, az „ősembertől” tegnapig. A mai emberi népesség jelentős része nem fér hozzá teljes mértékben az alapvető életszükségletekhez, a friss levegőhöz, az ivóvízhez, az elegendő élelmiszerhez és a lakhatáshoz. A megfelelő egészségügyi ellátás és oktatás sokak számára még kevésbé hozzáférhető. Jelentős egyenlőtlenségek vannak a vagyon és a jövedelem, a gazdasági és társadalmi körülmények, valamint a különböző infrastruktúrákhoz – többek között a kommunikációhoz és a médiához – való hozzáférés terén. Így az egyenlőtlenség a legfontosabb kérdés, amelyet a társadalomtudományoknak, a művészeteknek és a humán tudományoknak meg kell vizsgálniuk. A történelmi perspektíva a jelen mélyebb megértését biztosítja a jövő meghatározásához.
Energiagazdálkodás és a vízgazdaság kérdései szekció
Meghirdető szervezeti egység: Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont
A szekció a meghirdető szervezeti egység kutatási témáinak teljes spektrumát lefedi. Magyar nyelvű dolgozatok mellett angol nyelvű írásokat is várunk, a dolgozatok nyelvtől függetlenül egy szekcióba kerülnek.
A víz és energiagazdálkodás egyaránt közszolgáltatások, sok hasonlósággal és számos eltéréssel, az alkalmazható szabályozási megoldások széles körével és sokféle kapcsolódási ponttal a környezetvédelem, fenntarthatóság, technológiai fejlődés vagy éppen az üzleti élet irányába. Ennek megfelelően a szekción belül mi is nyitottak vagyunk a víz- és energiagazdálkodáshoz kapcsolódó témák széles körére.
ENERGIAGAZDÁLKODÁS:
Az energiagazdaság szekció az energiaszektorral kapcsolatos széles tématerületet ölel fel. Szekciónkba az áram-, gáz-, olaj- vagy hőpiacok akár európai szintű, akár régiós vagy hazai aktualitásait elemző dolgozatokat várunk. A dolgozatok fókusza lehet a globális, európai vagy régiós trendek elemzése, a piacok átalakulása és a szektorvállalatok adaptációs stratégiáinak elemzése. Megfelelő témaválasztás az is, ha a dolgozat egy-egy hazai szakpolitikai döntés hátterének megvilágítását, egy iparági szegmens vagy akár egy konkrét, az energiaszektorban tevékenykedő vállalat stratégiájának elemzését állítja középpontba.
VÍZGAZDÁLKODÁS – A csapvíztől az árvízig
A vizet a XXI. század stratégiai elemének tartják, egyre nagyobb érdeklődés fordul felé és az éghajlatváltozás kapcsán is egyre inkább előtérbe kerülnek a víz hiányából és a kiszámítható környezeti feltételek megbillenéséből fakadó társadalmi hatások. Ennek ellenére a közgazdaságtan bevett, klasszikus eszközei gyakran korlátozott szerepet játszanak a víz-kihívásokra adott policy válaszok kialakításában. Ezért szeretnénk erre a tématerületre érdeklődőket vonzani.
Olyan dolgozatokat várunk, amelyek a vízgazdaság valamely aspektusán keresztül reflektálnak a kihívásokra (mint az éghajlat változás, a tiszta ivóvízkészletek iránti növekvő igények, a készletek elszennyeződése, a demográfiai változások, az országokon belüli, vagy azokon átívelő vándorlás…). Megfelelő témaválasztás az is, ha a dolgozat egy-egy hazai szakpolitikai döntés hátterének megvilágítását, hatását dolgozza fel, vagy egy cég / fogyasztói csoport szempontjából elemez, tár fel folyamatokat.
ESG, CSR, fenntarthatóság szekció
Meghirdető szervezeti egység: Fenntarthatósági Menedzsment és Környezetgazdaságtan Tanszék
A szekció célja, hogy teret biztosítson olyan kutatások bemutatására, amelyek az ESG (Environmental, Social, Governance) szemlélet, a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR), valamint a fenntarthatóság különböző aspektusait vizsgálják. Várjuk a vállalati stratégiák és gyakorlatok elemzésére fókuszáló kutatásokat, a fogyasztói magatartás fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjeit és preferenciáit feltáró tanulmányokat. Kiemelt figyelmet kapnak azok a munkák, amelyek bemutatják, hogyan járulhatnak hozzá vállalatok és fogyasztók egyaránt a fenntartható fejlődési célok (SDG-k) megvalósításához, valamint a közösségekkel való együttműködés szerepét a fenntartható jövő kialakításában.
Európai gazdaság szekció
Meghirdető szervezeti egység: Világgazdasági Tanszék
Az Európa szekció várja azokat a dolgozatokat, amelyek az EU-n belüli és azon kívüli, de Európával foglalkozó (Balkán, Kelet-Európa, Kaukázus stb.) témával kíván foglalkozni, több oldalról megvilágítani, kritikai megvilágításba helyezni azokat a folyamatokat, amelyek gazdaságilag, politikailag, társadalmilag vizsgálják meg kontinensünk és integrációk kihívásait, állapotát.
Felsőoktatás-menedzsment és felsőoktatás-policy szekció
Meghirdető szervezeti egység: Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja
A szekció elsősorban a felsőoktatáshoz és tudománypolitikához kapcsolódó témákkal foglalkozó dolgozatokat vár. Minden olyan dolgozat releváns a szekcióban, amelynek fő fókusza a felsőoktatási ágazat vagy a felsőoktatási intézmények működése, és a tanulságok a felsőoktatás szereplői számára fogalmazódnak meg. A szekcióban szívesen fogadunk empirikus dolgozatokat, esettanulmányokat és koncepcionális írásokat, hazai és nemzetközi összehasonlításokat. A kutatóközpontról további információ itt érhető el: http://nfkk.uni-corvinus.hu A megfelelő témavezető megtalálásában a szekciótitkár tud segíteni.
Fenntartható pénzügyek szekció
Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
A Fenntartható pénzügyek szekcióban elsősorban olyan empirikus és elméleti dolgozatokat várunk, amelyek a Pénzügyi Intézet oktatási és kutatási területeivel kapcsolatosak:
- ESG
- zöld kötvények
- éghajlatváltozás finanszírozása/klímaváltozási kockázat
- a szén-dioxid-piacok fejlődése
Az intézet munkatársainak területe, elérhetőségei és fogadóórái a Pénzügyi Intézet kutatási honlapján találhatók.
Filozófia szekció
Meghirdető szervezeti egység: Politikatudományi Tanszék
A társadalmi valóság elméleti, szisztematikus és történeti tárgyalású munkáit várjuk. A filozófiát tág értelemben felfogó, politikai filozófiai, vallástudományi témákat is várunk. Nagy hangsúlyt helyezünk a fogalomelemzésre, a jelentésátalakulások vizsgálatára, a történeti és szisztematikus tárgyalásra, melybe etikai, esztétikai, logikai, művészetelméleti, teológiai vonatkozások is bekapcsolhatók.
Földrajz, regionális fejlődés, geopolitika szekció
Meghirdető szervezeti egység: Gazdaságföldrajz és Városfejlesztés Tanszék
A Földrajz, regionális fejlődés, geopolitika szekció a társadalmi–gazdasági jelenségek, egyes társadalmi csoportok földrajzi megjelenésének, területi egyenlőtlenségeinek és folyamatainak vizsgálataitól kezdve a települések és vállalatok fejlődésén át a fejlesztéspolitika és geopolitika valamennyi aspektusáig terjedő témában várja és gondozza a tudományos igényű vizsgálatok iránt érdeklődő hallgatók munkáit.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Jeney László | Egy választott ország gazdaságföldrajzi különbségeinek vizsgálata regionális elemezési módszerekkel Sikeres foglalkoztatási fejlesztések Dél-Abaúj hátrányos helyzetű településein A fejlesztéspolitikai támogatások földrajzi összefüggései az Encsi járásban |
Kocsis János Balázs | Település, közösség, identitás és irányítás Urbanizációs folyamatok társadalmi vetülete |
Varga Ágnes | Vidéki tereink újraértelmezése a posztmodern korban: kényszerpályák, lehetőségek, dilemmák Településföldrajzi, településhálózati kutatások a Kárpát-medencében/ V4-es országokban Gazdaság- és társadalomföldrajzi egyenlőtlenségek a hazai térszerkezetben |
Gazdaságmodellezés szekció
Meghirdető szervezeti egység: Operációkutatás és Aktuáriustudományok Tanszék
A szekció az aktuáriustudományok, biztosítás, döntéselmélet, játékelmélet, operációkutatás és többváltozós adatelemzés témakörében született, erős módszertani szemléletű dolgozatokat fogadja.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Csató László | Döntési módszerek Operációkutatás a sportban |
Gazdaságpolitika és makroökonómia szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció a gazdaságpolitika és makroökonómia széles tárgykörében írt dolgozatokat várja, legyen szó akár elméleti megközelítésekről, akár a nemzetközi vagy a magyar tapasztalatok elemzéséről. Szívesen látunk minden dolgozatot az elméleti makrogazdasági kérdésektől a költségvetési vagy monetáris politikai szabályozáson át az egyes ágazati szakpolitikákig bármilyen gazdaságpolitikai és makroökonómiai témában.
Németh András Olivér | Költségvetési és adópolitika A gazdasági növekedés elmélete és gazdaságpolitikája |
Hálózat- és adattudomány szekció
Meghirdető szervezeti egység: Hálózattudomány Tanszék
A szekcióban mind a módszertani témájú fejlesztéseket, mind az empirikus adatelemzést tartalmazó tanulmányokat várjuk az üzleti adattudomány, gépi tanulás, adatelemzés, adatvizualizáció, hálózattudomány és társadalmi hálózatelemzés témakörében. A vizsgált problémák az egyetem bármely területéről érkezhetnek, azaz a közgazdaságtani, az üzleti, és a társadalomtudományi alkalmazásokat is örömmel látjuk. Tehát a big data, a számítógépes társadalomtudomány (computational social science), számítógépes nyelvfeldolgozás (NLP) témájú vagy módszerű dolgozatoknak szintén itt a helye!
HR és szervezetfejlesztés szekció
Meghirdető szervezeti egység: Szervezeti Magatartás és Emberierőforrás-fejlesztés Tanszék
A szekció a vezetéstudomány témakörein belül a szervezeti élet „soft” oldalára koncentrál. Vizsgálati fókuszában egyrészt az emberi tényező, másrészt pedig a szervezeti valóságok különböző megközelítései állnak. Szekciónkba várjuk az emberierőforrás-menedzsment és -fejlesztés kérdéseivel, a szervezetfejlesztéssel, illetve a szervezetelméletekkel és a szervezeti magatartást meghatározó egyéb tényezőkkel foglalkozó kutatásokat.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Beke Diána Dóra | Hibákból való tanulás Tech start-up szervezetfejlesztés és szervezeti kultúra, szervezeti tanulás |
Hartyándi Mátyás | Szimuláció Komoly játék Játékosítás Pszichodráma Dramatizálás Szerepjáték Coaching Tréning Vezetés- és vezetőfejlesztés Ember erőforrás fejlesztés (hrd) Adaptáció VUCA |
Hidegh Anna Laura | Kritikai menedzsmentkutatások A digitalizáció kritikai megközelítései a munkahelyen Diverzitás a munkahelyen |
Tóth Rita | Vezetői játékosság – játék a vezetői gyakorlatban A humor szerepe a szervezetfejlesztésben Bölcsesség a vezetésben |
Interkulturális marketing és fogyasztói magatartás szekció
Meghirdető szervezeti egység: Interkulturális Marketing és Fogyasztói Magatartás Tanszék
A szekció szívesen fogad olyan dolgozatokat, amelyek markerting problémákat elsősorban nemzetközi, interkulturális aspektusból vizsgálnak. Ezen kívül lehetőség van hazai mintázatok megismerésére, kibontására és elemzésére is. A szekció kiemelten érinti a fogyasztó magatartás különböző területeit.
Intézmények és gazdasági viselkedés szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekcióban olyan dolgozatokat várunk, amelyek akár témájukban, akár megközelítésmódjukban az intézményi közgazdaságtan és az összehasonlító gazdaságtan szakterületéhez kapcsolódnak. Elméleti és empirikus orientációjú írásokat egyaránt várunk. Ennek keretében örömmel fogadunk olyan munkákat, melyek egy társadalmi vagy gazdasági kérdést, problémát institucionalista alapokon, intézményi közgazdaságtani háttérrel elemeznek, s olyanokat is, melyek egy intézménnyel, szabályozási kérdéssel, gazdasági rendszerrel vagy alrendszerrel, az állam és a piac működésével, a politika és a gazdaság érintkezésével foglalkoznak akár közgazdaságtani módszertan, akár más, inter- és multidiszciplináris eszköztár segítségével.
Kommunikációelmélet szekció
Meghirdető szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
A Kommunikációtudomány szekció a kommunikáció társadalomban betöltött szerepét és hatásait vizsgálja. A szekcióba a kommunikációtudomány bármely részterületéről várunk tanulmányokat.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Adámi Zsanett | Családi kommunikáció Örökbefogadási kommunikáció |
Benczes Réka | Figuratív keretezés a kommunikációban |
Cziráky Fanni | Sportkommunikáció Identitás és kommunikáció |
Janzsó Péter | Vállalati kommunikáció (külső kommunikáció) PR Újságírás és szerkesztőségi működés vállalati kommunikációs szemszögből Digitális kommunikáció Médiagazdaság |
Kristóf-Csáki Csilla | Orvos–beteg kommunikáció |
Nagy-Béni Alexandra | Vizuális kommunikáció: metaforák és metonímiák |
Pelle Veronika | A személyközi kommunikáció változásai, verbális és nem verbális aspektusai |
Sebestény Judit | Családi kommunikáció |
Szabó Lilla Petronella | Metaforák a politikai retorikában Diskurzus és fogalmi keretezés |
Szántay Antal | Többnyelvűség |
Taxner Tünde | Történetmesélés a szervezeti kommunikációban |
Till Anilla | Fenntarthatósági kommunikáció Környezeti kommunikáció |
Varga Dóra Eszter | Politikusok nemek szerinti vizuális önreprezentációjának szerepe a politikai kommunikációban Metaforák mint a meggyőzés eszközei a politikai kommunikációban Politikai influenszerek kommunikációja |
Közgazdálkodás és közpolitika szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közpolitika Tanszék
A szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek a kormányzás különböző szintjeinek (nemzeti, területi, európai) és tágabban a közszektor, illetve a nonprofit szektor szereplőit, intézményeit, folyamatait, működését, döntéshozatali mechanizmusait vizsgálják, illetve valamely szakpolitika, szakpolitikai intézkedés elméleti, illetve empirikus elemzését végzik el a közgazdaságtan, közpolitika, politikatudomány, szociológia, menedzsmenttudományok és más társadalomtudományi megközelítések alkalmazásával.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Bartha Attila | Korrupció és antikorrupciós politikák Jóléti politikai reformok Fejlesztéspolitika Oktatáspolitika Migrációs politika |
Fazekas Nóra | Közoktatási menedzsment |
Molnár Gábor Tamás | Szakmai közösségek szerepe a kormányzásban, közpolitikában Közpolitikai tanácsadás, szakértelem és közpolitikai döntéshozatal Közjavak, közös erőforrások közösségi kormányzása Kormányzati döntéshozatal intézményi közgazdasági elemzése |
Szalma Ivett | Az abortusz törvényi szabályozása és megítélése napjainkban |
Közgazdaságtan szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
Közlekedés és mobilitás szekció
Meghirdető szervezeti egység: Turizmus Tanszék
Szekció célja, hogy teret adjon a közlekedés és turizmus sokrétű kapcsolódását, a közlekedés fejlesztését, annak fenntarthatóságát, aktuális tendenciáit és a közlekedés alágazati jellegzetességeit elemző dolgozatoknak. Alábbi témák iránt érdeklődők keressék a szekciótitkárt, aki megfelelő egyetemi és külső szakmai témavezetőkhöz irányítja a hallgatókat.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Jászberényi Melinda | Légi turizmus |
Keller Krisztina | Kerékpáros turizmus |
Kökény László | Légiközlekedési szektor pénzügyi teljesítményének mérése Megosztás alapú járművek fogyasztói kihívásai |
Michalkó Gábor | A nemkonvencionális turisztikai mobilitás |
Miskolczi Márk | Önvezető járművek és a turizmus |
Logisztika és ellátási lánc menedzsment szekció
Meghirdető szervezeti egység: Ellátásilánc-menedzsment Tanszék
A szekció felöleli az ellátási lánc menedzsment, beszerzés, közbeszerzés, disztribúció, szállítás, termelésmenedzsment, lean menedzsment, logisztikai teljesítménymérés, és a fenntarthatóság a logisztikában témaköreit.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Demeter Krisztina | Lean menedzsment Digitalizáció Ipar 4.0 (termelés és ellátásilánc-menedzsment területeken) |
Jámbor Zsófia | Ellátásilánc-menedzsment Élelmiszeripari ellátási láncok Versengő együttműködés |
Kiss János | Innováció az ellátási lánc mentén Szállítók bevonása a termékfejlesztésbe |
Losonci Dávid | Ágazatok digitális versenyképessége – egy kiválasztott ágazat digitális versenyképességének elemzése az EU-s adatgyűjtés felhasználásával Nemzetgazdasági (digitális) versenyképességi rangsorok – adatgyűjtési és rangsorképzési megközelítések hatása az egyes országok versenyképességére Vállalatok digitális transzformációjának elemzése – esettanulmány / kérdőíves felmérések elemzése alapján |
Vörösmarty Gyöngyi | Vállalati beszerzés beszerzési folyamat Beszállítómenedzsment és eszközei Környezeti szempontok a beszerzésben Beszerzési szerepek és feladatok a beszerzési szervezetben |
Wimmer Ágnes | Vevő-szállító kapcsolatok értékelése Teljesítménymérés és -menedzsment a működési folyamatokban, a termelésben és a logisztikában Teljesítménymérés és üzleti kapcsolatok értékelése az online világban |
Marketing-, média, designkommunikáció szekció
Meghirdető szervezeti egység: Marketing- és Designkommunikáció Tanszék
A marketingkommunikáció a XXI. században már nem ATL és BTL eszközök kombinációjaként vizsgálandó. Minden kommunikál, megjelennek közvetlen és közvetett üzenetek. Az infokommunikációs technológiák forradalma nemcsak a média színtéren vezetett radikális szerkezeti átalakulásokhoz, hanem a vállalati kommunikáció területén is komoly változásokat idézett elő az ezredfordulót követően. A designkommunikáció nem csupán funkció és forma, hanem tartalom, üzenet, stílus és kultúra is egyben. Ez egy szemlélet, amely a designt és az életünket meghatározó gazdaságot, valamint a stratégiai kommunikációt próbálja összekötni a hozzáillő státusszal együtt. A kommunikáció ebben a formában nem egy utólagos sallang, hanem a problémakereséssel, problémamegoldással együtt születik és kódolódik a termék, szolgáltatás vagy éppen eljárás fejlődésébe.
A TDK szekció munkája során arra keressük a választ, hogy mit jelent a vállalati kommunikáció klasszikus és legújabb eszközei közötti átjárás tartalmi és technikai értelemben, az egyes eszközök szinergiái milyen feltételek között és hogyan használhatók ki, mik az üzenethordozók fogyasztói/felhasználói befogadásának tényezői, támogatói és hátráltatói. Kitérünk így a klasszikus és új generációs kommunikációs eszközökre, az olyan közvetett kommunikációs eszközökre, mint a termék, márka, csomagolás, vagy a divat, vizsgáljuk a kommunikáció gazdasági hátterét és művészi megoldásainak hatásait. TDK szekciónkba újszerű, tudományos kérdéseket felvető a technikát bátran használó, kísérletező kedvű szerzőket és szerzőcsoportokat várunk.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Cosovan Attila | Designkommunikáció A marketing és marketingkommunikáció kritikai megközelítései Saját termék, identitás tervezése Az oktatás jövője Tervezői kapcsolatteremtés design elméleti megközelítései |
Csordás Tamás | Virtuális közösségek szerepe a márkák életében A felhasználók által előállított online tartalmak szerepe a marketingkommunikációban Felhatalmazott fogyasztók a vállalatok ellen |
Galla Daniella Dominika | Tudatos marketingkommunikáció Fenntartható divat marketingkommunikációs gyakorlatai |
Horváth Dóra | Designkommunikáció A marketing és marketingkommunikáció kritikai megközelítései Saját termék, identitás tervezése Az oktatás jövője Tervezői kapcsolatteremtés design elméleti megközelítései |
Komár Zita | Meggyőző kommunikáció és manipuláció a reklámban (fogyasztói szempontok) Retorika és hitelesség a marketingkommunikációban (vállalati szempontok) Karizmatikus és felelős vezetői kommunikáció Etikus reklámkommunikáció és tudatos médiafogyasztás |
Markos-Kujbus Éva | Virtuális közösségek Online szájreklám Fogyasztói narratívák szerepe a marketingkommunikációban |
Simay Attila | Etika és privacy a marketingkommunikációban Digitális marketingkommunikáció |
Marketingstratégia szekció
Meghirdető szervezeti egység: Marketingmenedzsment Tanszék
A Marketingstratégia szekcióba olyan dolgozatokat várunk, melyek a marketing stratégiai kérdéseit, valamint az azokhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati megfontolásokat tárgyalják, ideértve a piaci stratégia, versenyelemzés, online-marketing, kereskedelem, szolgáltatások, valamint a non-profit területek marketingstratégiai témakörét is.
A szekció a mainstream területek mellett az alternatív megközelítésekben gondolkodókat is szívesen várja (pl. posztmodern). Bátorítjuk az olyan dolgozatokat, amelyek más tudományterület és a marketing módszereit közösen alkalmazzák.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Agárdi Irma | Digitális innovációk a kiskereskedelemben |
Kenesei Zsófia | Szolgáltatásmarketing |
Mitev Ariel | Társadalmi marketing Posztmodern marketing Értékesítési technikák Marketing és pszichológia |
Matematika szekció
Meghirdető szervezeti egység: Matematika Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akik érdeklődnek a matematika és közgazdasági alkalmazásai iránt, valamint szívesen foglalkoznának a tananyag mélyebb megértését és azt meghaladó, új ismeretek elsajátítását elősegítő kérdésekkel.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Tallos Péter | Folyamatok modellezése differenciálegyenletekkel, lineáris és nemlineáris rendszerek Egyensúly, stabilitás és irányíthatóság |
Médiatudomány szekció
Meghirdető szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudomány Tanszék
A Médiatudomány szekció a média és az újmédia társadalomban betöltött szerepét és hatásait vizsgálja. A szekcióba elméleti és empirikus megközelítésű tanulmányokat egyaránt várunk.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Benczes Réka | Figuratív keretezés a médiadiskurzusban |
Bokor Tamás | Digitális kompetenciák Az MI társadalmi hatásai |
Horváth Evelin | Virtuális karakterek a marketingiparban Mesterségesintelligencia-alapú képalkotás és -manipuláció |
Huszti-Szlama Zsófia | Divatkommunikáció: sajtóelemzés történeti és/vagy modern kontextusban |
Janzsó Péter | Vállalati kommunikáció (külső kommunikáció) PR Újságírás és szerkesztőségi működés vállalati kommunikáció szemszögből Digitális kommunikáció Médiagazdaság |
Kovács Lajos | Film, videó, reklám, közösségi média Szervezeti kommunikáció |
Kristóf-Csáki Csilla | A mesterséges intelligenciához fűződő attitűdvizsgálatok |
Nagy-Béni Alexandra | Médiakeretezés és médiahatás online hírekben |
Pelle Veronika | Médiatudatosság, digitális műveltség, felelős médiahasználat Gyermekkori médiahasználat, digitális szülőség Médiaoktatás, digitális kompetenciák Újmédia-kommunikáció |
Rétvári Márton | Esportok és videójátékok Közösségi média trendek és társadalmi hatásaik |
Sebestény Judit | Család és média Családábrázolás a médiában |
Szabó Lilla Petronella | Médianyelvészet Nyelvhasználat a digitális politikai kommunikációban |
Szántay Antal | Film és történelem Kommunikáció és média története |
Székely Levente | Médiafogyasztás Empirikus kutatások |
Taxner Tünde | Történetmesélés az újságírásban Médiaoktatási módszerek |
Varga Dóra Eszter | Politikusok nemek szerinti vizuális önreprezentációjának szerepe a politikai kommunikációban Metaforák mint a meggyőzés eszközei a politikai kommunikációban Politikai influenszerek kommunikációja |
Mesterséges intelligencia és információmenedzsment szekció
Meghirdető szervezeti egység: Infokommunikáció Tanszék
A szekcióba elsősorban a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokat várjuk, különös tekintettel az MI technológiák társadalomra gyakorolt hatására és az ember-MI kapcsolatra. Kiemelt témakörök: gépi tanulás és neurális hálózatok, MI alapú rendszerek fejlesztése, nagy nyelvi modellek alkalmazása, valamint az MI társadalmi és szervezeti vonatkozásai. Várjuk a pályamunkákat az alábbi területekről: MI fejlesztés és implementáció, ember-MI együttműködés, MI hatása a munkaerőpiacra és oktatásra, digitális transzformáció, információmenedzsment és információkormányzás, adatvédelem és MI etika, illetve az MI szabályozási kérdései. A szekció továbbá nyitott az információs társadalommal és üzleti folyamatok MI-alapú optimalizálásával kapcsolatos kutatásokra is.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Balogh Zsolt György | Innovatív FinTech megoldások szabályozási kihívásai |
Borbásné Szabó Ildikó | Digitalizáció mozgatórugói a KKV szektorban Data engineering és data governance szerepe a vállalatok életében |
Fodor Szabina | Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei: Webes szövegbányászat Alkalmazott adatelemzés Kvantum számítással továbbfejlesztett gépi tanuló algoritmusok |
Mike Nimród | Adatvédelem és kiberbiztonság szabályozása a modern adatalapú gazdaságban |
Pintér Róbert | Információs társadalom: társadalom és technológia kapcsolata E-kereskedelem relatív fejletlenségének okai Magyarországon Kis-és középvállalkozások digitális versenyképessége (lásd digimeter.hu) MI és munka kapcsolata: társadalmi percepciók |
Mikroökonómia, versenypolitika szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció elsősorban a következő témakörökben vár dolgozatokat: fogyasztói viselkedés, piacelmélet és versenypolitika, valamint alkalmazott mikroökonómia, beleértve a viselkedési közgazdaságtant, illetve bármely társadalmi kérdés elemzését a közgazdaságtan eszköztárával.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Drabancz Áron | Társadalmi jelenségek/problémák közgazdasági elemzése Gazdasági növekedés és demográfiai folyamatok kapcsolata Fertilitáshoz/gyermekvállaláshoz kapcsolódó közgazdasági kérdések |
Nemzetközi kapcsolatok – Az EU előtt álló kihívások szekció
Meghirdető szervezeti egység: Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
A szekció minden olyan aktuális témában készülő dolgozatot vár, mely az Európai Uniót érintő külső és belső folyamatok elemzésével kíván foglalkozni. Egyrészt az EU nemzetközi kapcsolataival összefüggő elemzéseket várunk, melyek akár multilaterális, akár bilaterális vonatkozásban vizsgálják az EU szerepét, pozícióját, lehetőségeit. Emellett az EU bármely szakpolitikáját érintő stratégiai jelentőségű kihívások vizsgálatával foglalkozó dolgozatokat is vár a szekció (legyen az a migráció, a biztonság, a gazdasági és társadalmi kohézió, a digitális és zöld átállás, vagy az energiaválság területe). A szekcióban az unión belüli együttműködést érintő kérdések vizsgálata is helyet kap: a tagállami érdekek közötti konfliktusok, illetve együttműködések elemzésére is van lehetőség, beleértve az intézményi kereteket érintő reformokat, valamint kiválasztott tagállamok közötti együttműködés vizsgálatának témakörét is. A jogállamisági eljárások és az EU működésének átláthatóságát érintő témakörök is helyet kapnak a szekcióban.
Nemzetközi kapcsolatok – Globális kihívások szekció
Meghirdető szervezeti egység: Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
A Nemzetközi tanulmányok szekció várja azokat a dolgozatokat, amelyek az államközi kapcsolatokkal, nemzetközi szervezetek és egyéb nem állami szereplők nemzetközi rendszerben betöltött szerepével, illetve a globális kihívások nemzetközi kapcsolatokra gyakorolt hatásaival foglalkoznak. A beérkező dolgozatok foglalkozhatnak a nemzetközi kapcsolatok elméleteinek továbbgondolásával, azok empirikus tesztelésésevel, külpolitika elemzéssel, biztonságpolitikával vagy nemzetközi jogi kérdésekkel.
Pénzügyi piacok szekció
Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
A Pénzügyi piacok szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek empirikusan vagy elméleti módszerrel vizsgálják a pénzügyi piacok működését. Emellett olyan dolgozatokat is várunk, amelyek vagy ökonometriai módszerek szimulációs vizsgálatát helyezik a középpontba, vagy egy empirikus kutatási kérdés során ökonometriai/statisztikai módszerek előnyeinek/hátrányainak bemutatására törekednek. A hagyományos ökonometriai modellek mellett a gépi tanulási módszerek pénzügyi alkalmazásait vizsgáló kutatásokat is várjuk. Érdeklődő, de nem kiforrott ötlettel rendelkező hallgatók esetén a TDK témájának kiválasztásában és a témavezetői munkában a Pénzügy Intézet munkatársai segítenek. A tanszéki munkatársak kutatási területe, elérhetőségei és a fogadóórák megtalálhatóak a Pénzügy Intézet honlapján.
Politikai gazdaságtan szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekcióba olyan szerzők dolgozatait várjuk, akik a gazdasági folyamatokat politikai vonatkozásukkal együtt elemzik, legyen az akár iparág-, országspecifikus, térségi vagy globális keretbe foglalva. A szekció befogad minden, a klasszikus és modern politikai gazdaságtan tárgykörébe tartozó, tudományos igénnyel megírt pályamunkát.
Politikatudomány szekció
Meghirdető szervezeti egység: Projektmenedzsment Tanszék
A szekcióba várjuk azon politikatudományi tárgyú dolgozatokat, amelyek a tágan értelmezett politikai rendszer egy vagy több elemével kívánnak foglalkozni. Az írások irányulhatnak a politikai intézmények leírására és összehasonlítására, politikai szereplők (pártok, politikusok) vizsgálatára, választások vagy választói magatartás bemutatására, egyes politikai események magyarázatára, de lehetnek közpolitikai, politikaelméleti, politikatörténeti, politikai kommunikációs, vagy akár politikai gazdaságtani tárgyúak is.
Projektmenedzsment szekció
Meghirdető szervezeti egység: Projektmenedzsment Tanszék
A szekció várja azon hallgatók TDK-it, amik projektmenedzsment témakörben születnek. Ebbe éppúgy beletartozhat a hard része, mint a soft, sőt, azokat a dolgozatokat is üdvözöljük, amelyek nem a projektre, hanem a projektvezetőre vagy az aktuális trendekre fókuszálnak.
Szekciótitkár: Tóth János
janos.toth@uni-corvinus.hu
E 375
Doktorandusz
Gazdálkodástani DI
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Blaskovics Bálint | Digitális/virtuális projektmenedzsment Projektmenedzsment kompetenciák IT projektmenedzsment Projektsiker |
Fekete István | Projekt kockázatmenedzsment |
Jelen Tibor | Üzleti stratégia és projektek kapcsolata Üzleti és projekttervezés gyakorlati aspektusai |
Papp-Horváth Viktória | Projektvezető vezetési stílusa Projektvezető személyiségjegyei Projektmenedzsment kompetenciák Projektsiker Stakeholder management |
Tóth János | Projektmenedzsment kompetenciák Projektsiker Projektiroda (PMO) létrehozása és működtetése Projektszervezet építése Projektcsapat kialakítása Nonprofit szervezet projektmenedzsmentje Projektszervezet szervezeti implementációja |
Pszichológia és pedagógia szekció
Meghirdető szervezeti egység: Pszichológia Tanszék
A szekció olyan dolgozatokat fogad, amelyek pszichológiai aspektussal rendelkeznek. Ide tartoznak például a társas rendszerek pszichológiai folyamatai, politikai pszichológia, szociálpszichológia, szervezetpszichológia és gazdaságpszichológia témakörében készült munkák. A dolgozatok vizsgálhatják a kommunikáció és a döntéshozatal pszichológiai vetületeit, akár tudományterületeken átívelő megközelítéssel is. Olyan diákok jelentkezését várjuk, akik tanulmányaik során pszichológiai ismereteket szereztek és érdeklődnek a pszichológiai folyamatok és kérdések iránt. Különösen örömmel fogadjuk azok jelentkezését, akik ezekben a témákban kutatnak vagy szeretnének bekapcsolódni kutatásokba.
Sportgazdaságtan szekció
Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekció a sportgazdaságtan témájával foglalkozik, amibe beleértendő a sportvállalatok üzleti működésének, valamint a sportnak köszönhető gazdasági hatásoknak (például szponzoráció, média, sportfogyasztói magatartás, kapcsolódó iparágak) a vizsgálata is. A sport, jellegéből fakadóan, alkalmas a gazdasági eredmények mellett társadalmi célok elérésére, egyéni, vállalati és társadalmi értékteremtésre, és fenntarthatósági célok támogatására is, ezért a társadalomtudomány szélesebb köréből is várunk a szekcióba dolgozatokat. A hivatásos sport mellett a szabadidősport üzleti működése és társadalmi hatásai is rendszeres témát jelentenek. Funkcionális megközelítésben fontos teret kap a sportmarketing, a sportinnováció, a humán erőforrás gazdálkodás a sportban, a sportpénzügyek (teljesítményértékelés) és az értékteremtő folyamatok menedzsmentje (pl. szolgáltatások menedzsmentje) is.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
András Krisztina | A hivatásos és a médiaképességi feltételnek megfelelő látványsportok. A tehetséggondozáshoz kapcsolódóan az utánpótlás-nevelés. Működési modellek vizsgálata: különböző versenyrendszerek, sportrendezvények és ezek komplex hatásrendszere. |
Havran Zsolt | A hivatásos labdarúgás üzleti kérdései (játékospiac, nemzetköziesedés, ligák és klubok üzleti elemzése, közép-kelet-európai fókusz stb.) A humán erőforrás menedzsment szerepe a sportban A hivatásos sportba történő állami és magán befektetések értékelése |
Kajos Attila | A sport fogyasztói piacának kérdései Részvételi sportfogyasztás (motivációk, attitűdök, magatartás) Nézői sportfogyasztás (motivációk, attitűdök, magatartás) Szatellit szurkolói magatartás Márkaépítés a sportban Sportegyesületek, sportcsapatok márkaépítése Sportegyesületek, sportcsapatok online márkakommunikációja Személyes márkázás a sport területén Sportolók egyéni márkaépítése a közösségi médián keresztül Munkáltatói márkaépítés a sport terültén Sportszervezetek marketing tevékenysége |
Kozma Miklós | A sporteredményeken és a profiton túl (társadalmi hasznok és eredmények a hivatásos és szabadidősportban, integrált szemléletben) |
Máté Tünde | Sportrendezvények (nemzetközi, hazai, hivatásos sport és szabadidősport) |
Szabó Ágnes | Vállalati sport elméletben és gyakorlatban A fitnesz szektor jelene és jövője |
Statisztika és ökonometria szekció
Meghirdető szervezeti egység: Statisztika Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akiket érdekel az alkalmazott statisztika és ökonometria, képesek a tananyag továbbgondolására, alkalmazására és szívesen tanulnának a tananyagon túlmutató ismereteket.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Fellner Zita | Háztartások viselkedésének empirikus vizsgálata mikroszintű adatok felhasználásával |
Ferenci Tamás | Statisztikai próbák vizsgálata Monte Carlo-szimulációval Statisztikai modellek összekapcsolt tér és idő dimenzióban („spatiotemporal modeling”) Túlélés-analízis többszörös eseményekkel Többlethalálozás számítási módszereinek optimalizálása Halálozási arány becslésének módszertani kérdései |
Keresztély Tibor | Makroökonómiai elemzések SVAR modellel Dimenziócsökkentés főkomponenselemzéssel és/vagy klaszter analízissel |
Kovács László | Gazdasági idősorok elemzése, kiemelten VAR és VECM modellek alkalmazása Panel adatok elemzése |
Mák Fruzsina | Villamosenergia- és földgáztőzsdei árfolyamok elemzése (pénzügyi) ökonometriai módszerekkel Pénzügyi és energiapiaci idősorok elemzése statisztikai-ökonometriai módszerekkel |
Sugár András | A hőmérséklet (időjárás) hatása gazdasági idősorokra (pl. energia, élelmiszer/italfogyasztás) ennek modellezése Az infláció számszerűsítésének problémái a 20-as években, avagy mi jöhet a fogyasztóiár-index után? Az összetétel-hatás a társadalomtudományokban (Simpson paradoxon, Standardizálás, regressziós technikák) és ezek alkalmazása valamely gazdasági társadalmi problémára |
Szüle Borbála | Adatelemzés a kockázatkezelésben |
Stratégiai és nemzetközi menedzsment szekció
Meghirdető szervezeti egység: Stratégiai Menedzsment Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akik a stratégiai és a nemzetközi menedzsment aktuális kihívásait és az arra adott megoldásokat vizsgálják. Releváns témák a szekcióban: stratégiai menedzsment, nemzetközi menedzsment, menedzsment kihívások, menedzsment képességek, versenyképesség, folyamatmenedzsment, teljesítménymenedzsment, digitalizációs kihívások, AI stratégiai lehetőségei.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Felsmann Balázs | Vállalati stratégiák, különösen a hálózatos iparágak területén (energia, közlekedés, vízszolgáltatás…) |
Móricz Péter | IT alapú versenyelőny-szerzés és versenyképesség Az információrendszerek/IT szerepe szervezetekben és szervezetek hálózataiban (döntéstámogatás, folyamatmenedzsment, tudásmenedzsment, panoptikon-hatás stb.) |
Sebrek Szabolcs | Vállalati stratégia & innováció Vállalati képességek Szervezeti átalakulás |
Szanyi-Gyenes Xénia | Hazai vállalkozások menedzsment kihívásai |
Számvitel és gazdasági jog szekció
Meghirdető szervezeti egység: Számvitel Tanszék
A szekció célja, hogy feldolgozza a számvitellel és a gazdasági joggal kapcsolatban lévő, közgazdászok számára releváns tudományos kérdéseket, teret adjon az eziránt érdeklődő hallgatóknak.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
a Számvitel Tanszék munkatársai | A számviteli szabályozás változásának iránya itthon és külföldön Nemzeti szabályozások számviteli összehasonlítása Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) Pénzügyi instrumentumok számvitele Számviteli törvény, vagy magyar számviteli standardok Számviteli törvény a gyakorlatban Könyvvizsgálat elmélete és gyakorlata Számvitel az adótörvények tükrében Vezetői számvitel Vezetői döntések számviteli támogatása Költségszámítás és -gazdálkodás új irányzatai, számviteli kérdései Felelősségi elven felépített számviteli rendszerek Transzferárak számvitele A cash flow-kimutatások elméleti és gyakorlati kérdései Számviteli információkra épülő elemzések Bankszámvitel szabályozásának dilemmái Pénzügyi vállalkozások (biztosítók és lízingcégek) számviteli sajátosságai A lízing magyar és nemzetközi szabályozása Költségvetési számvitel jelene és jövője Speciális céghelyzetek számviteli és könyvvizsgálati kérdései Konszolidált beszámolók elméleti és módszertani kérdései |
Szociológia szekció
Meghirdető szervezeti egység: Szociológia Tanszék
Egy társadalom- vagy fejlesztéspolitikai relevanciával bíró társadalmi probléma (például szegénység, etnikai konfliktusok, deviancia, szegregáció) vizsgálata – vagy egy fontos szociológiai elmélet, megközelítés kritikai elemzése és/vagy empirikus tesztelése.
Társadalmi hatású kutatás szekció
Meghirdető szervezeti egység: Corvinus Science Shop, Center for Community Engagament
Ha a kutatásoddal azonnali társadalmi, ökológiai hatást szeretnél elérni…
Ha kutatási terepet keresel…
Ha szívesen kutatnál olyan témát, amely előre mozdítja egy társadalmi vállalkozás vagy nonprofit szervezet céljait, működését…
A Corvinus Science Shop TDK-szekciójában témaötletekkel és kutatási partnerekkel várunk változatos szervezeteknél, eltérő iparágakban, sokféle életterületen, számtalan lehetséges gazdasági-társadalmi szempontból vizsgálódva. A science shop összeköt partnerrel és akár konzulenssel is. A szekció lényege, hogy a TDK-kutatás egyúttal civilt, nonprofit szervezet, társadalmi vállalkozást – azaz a közösséget, társadalmi, ökológiai ügyet – is szolgáljon. Olyan témában, ami a szervezetet és az egyetemistát egyaránt érdekli. Ehhez a közösségbe ágyazott (community engaged) kutatást kínáljuk, mely sokféle módszertan lehetőségét hordozza úgy, hogy közben az egyetemista és a szervezet partnerré váljon, kölcsönös tanulás legyen az eredménye. A science shoppal dolgozó szervezetek többnyire társadalmi innovációt valósítanak meg, maguk is küzdenek szokásos szervezeti kérdésekkel, sokszor szeretnének mélyebben megérteni valamilyen társadalmi-gazdasági folyamatot, hasonló ügyért dolgozó hazai és nemzetközi szervezetek gyakorlatát. Így a javasolt kutatási kérdéseik is gyakran kötődnek ezekhez. Lásd a mellékelt példákat, melyek kiindulópontok, más szervezettel, témában is szervezünk kapcsolatot. A szekcióba saját ötlettel is várunk, legyen az téma vagy szervezet (társadalmi vállalkozás, civil, nonprofit), netán mindkettő.
Turizmus szekció
Meghirdető szervezeti egység: Turizmus Tanszék
A Turizmus Tanszék munkatársai sokrétű oktatási és kutatási tevékenységükhöz kapcsolódó témákban állnak a tudományos igényű kutatások iránt érdeklődő, TDK-dolgozatot írni szándékozó hallgatók rendelkezésére. Tanszékünk munkatársai minden, a tudományos igényű kutatások iránt érdeklődő, elkötelezett hallgató jelentkezését várják. Amennyiben a kutatási téma vagy a témavezető kiválasztása kapcsán merül fel kérdés, kérjük, forduljanak bizalommal a szekciótitkárhoz!
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Ásványi Katalin | Fenntarthatóság oktatása a turizmus képzésben |
Boros Kitti | Rendezvényturizmus Rendezvénymarketing Smart megoldások a rendezvények piacán |
Csapody Bence | Fenntartható vendéglátás Éttermi digitalizáció Aktuális kihívások a vendéglátás-menedzsmentben |
Irimiás Anna | A fiatal turisták utazási szokásai |
Jászberényi Melinda | Kulturális turizmus Fesztiválturizmus |
Keller Krisztina | Innováció és kreativitás a turizmusban Aktív turizmus Turisztikai szolgáltatások fejlesztése |
Kökény László | Utazásvásárlással kapcsolatos fogyasztói észlelések Szállodamenedzsment és szolgáltatás Turisztikai szolgáltatások értékesítési kihívásai Smart turizmus Sportturizmus |
Michalkó Gábor | Overturizmus Budapesten Turizmus és biztonság Covid és turizmus Turizmus a háború árnyékában |
Miskolczi Márk | Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a turizmusban |
Üzleti tudományok szekció
Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekcióba az üzleti tudományok számos területéről várjuk az írásokat, különös tekintettel az üzleti gazdaságtan, a nemzetközi gazdaságtan, az üzletpolitika, a piacelemzés, a versenyképesség, a sportmenedzsment, a tudásmenedzsment, a vállalatirányítás és a vállalatelméletek területére. A feltüntetett témavezetők témái mellett saját elképzeléseitekkel is nyugodtan fordulhattok az oktatókhoz. Minden típusú kutatást szívesen fogadunk, a kvantitatívtól a kvalitatívig és a vegyes kutatásig. Mindenkit arra bátorítunk, hogy további kérdéseivel proaktívan forduljon az oktatókhoz, vagy vegye fel a kapcsolatot a szekció titkárával.
Vállalatgazdaságtan szekció
Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekciónk lehetőséget biztosít a Vállalatgazdaságtan tématerületen belül mind az alapképzésen, mind a mesterképzésen tanuló hallgatók számára, hogy tudományos alaposságú munkájukról érdemi visszacsatolást kapjanak. Szeretettel várjuk azokat a hallgatókat, akik már részt vettek a Vállalatgazdaságtan versenyen, és úgy érzik, hogy a kutatásuk során fontos megállapításokra jutottak. Szekciónk aktív résztvevői a szakkollégiumok hallgatói, továbbra is számítunk az aktív részvételükre. A Vállalatgazdaságtan tárgykörön belül kiemelt szerepe van a versenyképesség, az üzleti modell, a digitalizáció és a nemzetközivé válás témaköröknek. Fontosnak tartjuk a vállalatok környezeti beágyazottságát, és az érintetti háló kiemelt elemének részletesebb elemzését. Ezért a szűkebb iparági vizsgálatokon túl, speciális témakörökben is várjuk a hallgatók jelentkezését, pl. vállalati egészségfejlesztés vagy hibrid munkavégzés.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Havran Zsolt | Vállalatok nemzetköziesedése Közép-kelet-európai vállalatok regionális és globális terjeszkedése |
Kiss János | Vállalati innováció Az innováció hatása a versenyképességre Nyílt innováció |
Vállalati pénzügyek szekció
Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
A Vállalati pénzügyek szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek empirikusan vagy elméleti módszerrel vizsgálják a vállalatok pénzügyi döntéseit. Érdeklődő, de nem kiforrott ötlettel rendelkező hallgatók esetén a TDK témájának kiválasztásában és a témavezetői munkában a Pénzügy Intézet munkatársai segítenek. A tanszéki munkatársak kutatási területe, elérhetőségei és a fogadóórák megtalálhatóak a Pénzügy Intézet honlapján.
Vállalkozás szekció
Meghirdető szervezeti egység: Vállalkozásfejlesztés és -menedzsment Tanszék
A szekcióba bármilyen vállalkozási témakörrel jelentkezni lehet. Például: induló vállalkozások, stratupok, hazai kis- és középvállalkozások működési/fejlesztési kérdései, a vállalkozások HR/pénzügy/marketing problémái, generációváltás, de akár a vállalkozások bizonyos halmazának elemzése vagy akár a vállalkozások működést befolyásoló elemek (pl. ökoszisztéma, adózási/szabályozási kérdések) is ide tartozhatnak, ha a dolgozat középpontjában a vállalkozói szempont érvényesül. Kimondottan ide várjuk a GM vállalkozói specializáció hallgatóinak dolgozatait, de vállalkozással kapcsolatos szakkollégiumi, diákszervezeti dolgozatokat is örömmel fogadunk.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Huszák Loretta | Start-up Startup ökoszisztémák Nemzetközi növekedés Német-magyar gazdasági kapcsolatok Innovációmenedzsment Szellemi tulajdon |
Kerékgyártó Gábor | A váltóalapú likviditásteremtés, mint piaci finanszírozási forma |
Szabó Krisztofer | Vállalkozói szándék és motiváció (vállalkozói orientáció, vállalkozói kompetenciák- és személyiségek, vállalkozói ismeretek) Kisvállalkozások indítása Start-up vállalkozások |
Vállalkozásfejlesztés szekció
Meghirdető szervezeti egység: Innováció és Üzleti Inkubáció Tanszék
A szekció a vállalkozásfejlesztés tématerületeit öleli fel, azon hallgatói dolgozatokat várja, melyek többek között innovációval, vállalkozások és strat-up-ok létrehozásával és fejlesztésével foglalkozik. A szekcióban a Vállalkozásfejlesztési mesterszak keretében tanul ismeretek elmélyítésének, kibővítésének kívánunk teret adni. Várjuk az olyan kutatásokat, amelyek egy konkrét vállalkozás stratégiájával, piaci helyzetével, pénzügyi eredményeivel, innovációs tevékenységével foglalkoznak, illetve átfogó iparági vizsgálatra, vagy egy konkrét gazdasági probléma többszempontú kutatására irányulnak.
témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Aranyossy Márta | Digitalizáció a vállalkozásfejlesztésben |
Vezetés és szervezés, változásvezetés szekció
Meghirdető szervezeti egység: Vezetés és Szervezés Tanszék
A szekció a vezetéstudomány témakörein belül a szervezés, szervezettervezés, változásvezetés, társaságirányítás, vezetéselmélet és módszertan / menedzsmenttörténet, szervezetközi hálózatok irányítása, kelet-ázsiai menedzsment témában várja a hallgatók jelentkezését. A Vezetés és Szervezés Tanszék munkatársai készséggel állnak témavezetőként a hallgatók rendelkezésére.
Témavezetők | ajánlott témák ![]() |
Csedő Zoltán | Vezetés és szervezés Változásvezetés Társaságirányítás Szervezetközi hálózatok Innovatív szervezetek vezetése |
Magyari József | Vezetés és szervezés Változásvezetés Társaságirányítás Szervezetközi hálózatok Innovatív szervezetek vezetése |
Strausz Péter | Vezetéselmélet és módszertan Menedzsmenttörténet |
Vaszkun Balázs | Management history International management |
Világgazdaság szekció
Meghirdető szervezeti egység: Világgazdasági Tanszék
A Világgazdaság szekció szeretettel vár mindenkit a Tudományos Diákköri Konferencián, különösen a gazdaság és az üzleti élet nemzetközi perspektívája iránt érdeklődőket. Így a következőkhöz kapcsolódó témákban várjuk a jelentkezést: nemzetközi kereskedelem és pénzügy, nemzetközi fejlesztés (fejlődésgazdaságtan), nemzetközi (vagy transznacionális/multinacionális) vállalatok és pl. banki szervezetek, határokon átnyúló üzleti vagy gazdasággal kapcsolatos döntések, folyamatok, gyakorlatok; olyan aktuális kérdések és jelenségek, mint a digitalizáció, az ipar 4.0, a migráció, a populizmus, az erőforrás átok, a koronavírus-járvány, az orosz–ukrán háború stb. gazdasági és/vagy üzleti kontextusból. A vizsgálat típusát tekintve minden módszertanilag megalapozott kezdeményezést elfogadunk az elméletitől az empirikusig. Érdeklődés esetén a Világgazdasági Tanszék munkatársai témavezetőként szívesen segítenek felkészülésben. További kérdéseivel, kérjük, forduljon dr. Almadi Sejla szekciótitkárhoz (e-mail: sejla.almadi@uni-corvinus.hu).
Viselkedési közgazdaságtan szekció
Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció célja a hagyományos közgazdasági modellekkel nem leírható helyzetek vizsgálata, a viselkedési közgazdaságtan elméleteinek továbbgondolása, empirikus tesztelése.
Regisztráció
MEGNYÍLT A TDK ONLINE REGISZTRÁCIÓS FELÜLETE!
Figyelem! Néhány fontos információ a regisztrációhoz:
- Többszerzős dolgozatoknál elég csak az egyik szerzőnek beregisztrálnia a dolgozatot (csak ő kap a regisztrációról rendszerüzenetet)
- Külsős témavezető esetén nem muszáj, de ajánlott Corvinusos témavezető is, törekedni kell arra, hogy egyetemi oktató vagy kutató legyen
- A regisztráció részét képezi egy minimum 500, maximum 2500 karakteres absztrakt megfogalmazása a dolgozat nyelvén
2022. évi felkészítő programok
Online TDK Felkészítő Estek
Az ETDT felkészítő esteket szervez a hatékony TDK-írás segítésére. A Felkészítő Estek sorozat következő eseményei (a 2021. őszi és a 2022. tavaszi félévben valamennyi esetben 17.20-tól online teams felületen):
- december 2. (csütörtök): Hogyan tűnj ki a tömegből? – Berezvai Zombor
- február 23. (szerda): Hogyan elemezzünk? – Oroszné dr. Csesznák Anita
- március 3 (csütörtök): Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat? – Könyvtári tájékoztató
- március 9. (szerda): Hogyan írjunk (sikeres TDK-dolgozatot)? – dr. Juhász Péter
Minden érdeklődőt szeretettel várunk! ETDT
TDK Felkészítő Estek: Hogyan írjunk (sikeres TDK dolgozatot)? – IV. online felkészítő műhely
Időpont: 2022. március 9. (szerda) 17:20-tól
Online felület: teams
Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A következő felkészítőn Juhász Péter a „Hogyan írjunk…? – 101 tanács (szak)dolgozatíróknak” c. kötet egyik szerzője ad tanácsokat a TDK-íróknak, mutat rá tipikus hibákra, s válaszol a résztvevők kérdéseire. A tervezett témák:
- témaválasztás és kérdésmegfogalmazás,
- a kutatási kérdés és a módszertan megválasztása,
- információgyűjtés,
- a dolgozat felépítése,
- az eredmények megfogalmazása,
- formai követelmények,
- hivatkozások kezelése,
- és további, a résztvevők által felvetett kérdések.
AA részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!
Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.
TDK Felkészítő Estek: Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat? – III. online felkészítő műhely
Időpont: 2022. március 3. (csütörtök) 17:20-tól
Online felület: teams
Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A soron következő felkészítőn megtudhatod, hogyan keress hatékonyan szakirodalmat, milyen megbízható forrásokat kínál a könyvtár. Elmondjuk, hogyan juthatsz el a cikkek, könyvek teljes szövegéig. Beszélünk a plágiumról, bemutatjuk a szövegközi hivatkozások beillesztésének és a hivatkozásjegyzék elkészítésének módját, eszközét.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!
Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.
TDK Felkészítő Estek: Hogyan elemezzünk? – II. online felkészítő műhely
Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A következő felkészítőn Oroszné dr. Csesznák Anita, a Statisztika Tanszék egyetemi docense nyújt betekintést a hatékony adatelemzés különböző módszereibe.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!
Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.
TDK Felkészítő Estek: Hogyan tűnj ki a tömegből? – I. online felkészítő műhely
Időpont: 2021. december 2. (csütörtök), 17:20–18:50
1. TDK Felkészítő Est! Az ETDT felkészítő műhelysorozatot indít TDK-t írók számára. A sorozatban az I. műhelyt Berezvai Zombor tartja. Ezt az alkalmat elsősorban azoknak ajánljuk, akik bizonytalanok abban, hogyan lehet egy jó dolgozathoz hozzákezdeni és hatásosan kitűnni vele a tömegből.
Egy sikeres Tudományos Diákköri Konferencia (TDK) dolgozat nem csak az egyetemen jelent elismerést, hanem a cégek számára is egyértelmű jelzés, hogy az adott témában a sok jó diák között kiváló vagy.
Van egy terület, ami érdekel, de nem tudod pontosan hogyan és milyen eszközökkel tudsz abból kiváló TDK-dolgozatot készíteni? Gyere el a TDK Felkészítő workshopra és megismerheted, hogy milyen informatikai eszközök, honlapok és trükkök segíthetnek neked abban, hogy gyorsan és látványosan feljavíts egy dolgozatot. A műhely végén azt is megmutatjuk, hogyan tudsz akár 10 perc alatt összerakni egy kutatási vázat egy sikeres TDK-dolgozathoz az ismertetett lehetőségek segítségével.
Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!
Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.
Bízunk benne, hogy minél többetekkel találkozunk a rendezvényen! Kérjük a kedves kollégákat, hogy a rendezvény hírét terjesszék a hallgatók között!
Online TDK Felkészítő Estek
Az ETDT felkészítő esteket szervez a hatékony TDK-írás segítésére. A Felkészítő Estek sorozat eseményei (a 2021. tavaszi félévben mindig 17.20-tól):
- március 17. (szerda): Hogyan írjunk (sikeres TDK-dolgozatot)? – dr. Juhász Péter
- március 22 (hétfő): Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat? – Könyvtári tájékozató
- március 24. (szerda): Hogyan elemezzünk? – Oroszné dr. Csesznák Anita
- május 5. (szerda): Hogyan prezentáljunk? – dr. Juhász Péter
Minden érdeklődőt szeretettel várunk! ETDT
Hogyan írjunk (sikeres TDK dolgozatot)?
Időpont: 2021. március 17. (szerda) 17:20
Online felület: teams
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae110e170ec6946c4b5697b14e2084369%40thread.tacv2/conversations?groupId=7e3b17c5-7a32-46f2-a8fc-8cea124a30c4&tenantId=f8dd01b8-7276-4ace-aa9d-5767f0f4a5afJuhász Péter a „Hogyan írjunk…? – 101 tanács (szak)dolgozatíróknak” c. kötet egyik szerzője ad tanácsokat a TDK-íróknak, mutat rá tipikus hibákra, s válaszol a résztvevők kérdéseire.
A tervezett témák:
- témaválasztás és kérdésmegfogalmazás,
- a kutatási kérdés és a módszertan megválasztása,
- információgyűjtés,
- a dolgozat felépítése,
- az eredmények megfogalmazása,
- formai követelmények,
- hivatkozások kezelése,
- és a résztvevők által felvetett tovább kérdések.
A részvétel regisztrációhoz kötött: https://forms.gle/F22RjSnrGTe2LfVS7
Egyéb események
TDK Infóest – Ismerd meg az új regisztrációs felületet!
Időpont: 2022. február 24. (csütörtök) 17:20-tól
Online felület: teams
Kedves Érdeklődő Hallgatónk,
Köszönjük, hogy részt vettél az eddigi TDK felkészítő alkalmak valamelyikén. Ezek szerint tervezel idén TDK-zni. Vannak még kérdéseid? Vagy bizonytalan vagy a következő hetek feladatival kapcsolatban? Vagy csak motoszkál benned a gondolat, de még nem határozódtál el? Szeretnél első kézből tájékozódni az új regisztrációs felületről?
Gyere el az online TDK Infóestre 2022. február 24. (csütörtök) 17.20-tól.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!
Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.
