Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

Oktatók / Kutatók

Kutatástámogató képzések

Kutatási infrastruktúra a BCE-n

Trénerek: Fischer Mónika, Kőrösi Krisztina
Tervezett időigény: 90 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpont: október 10. 15:00

  • a Corvinus polgárai számára elérhető megbízható, lektorált szakirodalmi források és az előfizetett üzleti, pénzügyi, statisztikai adatbázisok kínálatának ismertetése
  • hozzáférési módok megválasztásának segítése
  • a legális forráshasználat támogatása
  • a szakirodalom felhasználói igények szerinti beszerzésének lehetőségei
  • a naprakész kutatás eszközeinek, a forráskezelésnek és -rendszerezésnek a bemutatása

Kimenet:

  • az oktatói-kutatói autonómia fejlődése
  • az egyetemi kutatási infrastruktúra tudatos, hatékony használata
  • a szakirodalmi és adatforrásokról való tájékozottság
  • a kutatási irányok meghatározása a szakterületek új eredményeinek ismeretére alapozva
  • a kutatói / publikációs és oktatói / mentori teljesítmény növekedése
  • az etikus kutatói magatartás érvényesülése a szakirodalom használat és kezelés során
  • a szervezeti tudásmegosztás hatékonyságának javulása az intézményi kutatási infrastruktúra szisztematikus megismerése során keletkezett információknak az oktatói gyakorlatba, tananyagfejlesztésbe való visszacsatornázódása révén

Publikációnyilvántartás, MTMT

Tréner: Demecs Éva
Tervezett időigény: 90 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpont: október 11. 15:00

  • publikációk nyilvántartásával kapcsolatos szerzői feladatok, lehetőségek ismertetése
  • a Könyvtár támogató szolgáltatásainak bemutatása
  • a Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT), mint hazai tudományos bibliográfiai adatbázis jellemzőinek vizsgálata, kapcsolata az Egyetem és az Országos Doktori Tanács publikációs nyilvántartásával
  • személyes profilok, azonosítók használatának bemutatása

Kimenet:

  • az egyetemi publikációnyilvántartási szabályrendszer megismeréséből fakadó tudatos és felelős kutatói magatartás kialakulása
  • az egyetemi és egyéni publikációs teljesítmény transzparenciájának növekedése

Egyéni publikációs stratégiák, tudománymetriai alapok

Trénerek: Hoffmann Ádám, Nagy Zsuzsanna
Tervezett időigény: 90 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpont: október 12. 15:00

  • publikációs csatornák, folyóiratrangsorok, mérőszámok, referencia adatbázisok ismertetése
  • hagyományos és újszerű publikációs csatornák bemutatása
  • a folyóiratok különféle értékelési módszereinek, mérőszámoknak és rangsoroknak a vizsgálata
  • predátor és szürke zónás folyóiratok és könyvkiadók jellemzőinek, valamint a felismerhetőségnek és az ellenőrzési módszereknek a feltárása
  • nemzetközi példák és helyi követelmények vizsgálata

Kimenet:

  • a kutatói autonómia fejlődése
  • az egyéni életcélok, életpályák és publikációs stratégiák az egyetemi teljesítményértékelés rendszer, publikációs követelmények ismeretén alapuló meghatározása, megválasztása
  • a kutatói életút, a publikációs csapdák elkerülése
  • a publikációs teljesítmény erősödése a publikációs csatornák megválasztásával

Nyílt hozzáférés és a tudományos kommunikáció a XXI. században

Tréner: Vitéz Veronika
Tervezett időigény: 90 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpont: október 13. 15:00

  • Nyitott tudomány (Open Science) mint új paradigma
  • a nyitott tudományhoz kapcsolódó minták és lehetőségek (open peer reviews, open data, open educational resources, altmetrics…) bemutatása
  • Plan S és jelentősége
  • az Open Access alapelveinek, típusainak bemutatása
  • a kiadói oldal és a pénzügyi megfontolások vizsgálata
  • nemzeti és egyetemi lehetőségek, finanszírozási módok feltárása

Kimenet:

  • az új tudományos kommunikációs trendekhez alkalmazkodó tudatos pályaépítés, nemzetközi kompatibilitás
  • az egyetemi infrastruktúra lehetőségeinek ismeretén alapuló publikációs stratégia kialakítása
  • a nemzetközi akadémiai életben való hangsúlyosabb jelenlét
  • az egyéni és intézményi publikációs teljesítmény transzparenciájának növekedése
  • A Plan S szerinti OA publikációs követelmények érvényesülése az egyetemi publikációs gyakorlatban

A tudományos „egoszisztéma” – tudományos közösségi hálózatok (ASNS – academic social networking sites), digitális repozitóriumok, a konferenciaposzter

Tréner: Vitéz Veronika
Tervezett időigény: 120 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpont: október 14. 15:00, október 19. 15:00

  • hálózatépítés, kutatói „jelenlét” erősítése
  • a közösségi hálózatok jellemzőinek, használatuk előnyeinek és hátrányainak bemutatása
  • intézményi és tudományterületi repozitóriumok, preprint szerverek jellemzőinek ismertetése
  • a Corvinus Kutatásoknak az egyetemi tudástartalom disszeminációjában való szerepe – miért érdemes feltölteni a műveket?
  • a hálózatok és a repozitóriumok összehasonlítása
  • a konferenciák poszterszekciója, hogyan készül egy konferenciaposzter – gyakorlati tudnivalók

Kimenet:

  • a kutatói életpálya tudatos alakítása
  • a szerzői önarchiválási utak és önmenedzsment javulása
  • az egyéni és intézményi impakt növekedése
  • a változásokhoz való alkalmazkodókészség fejlődése
  • a nemzetközi kapcsolatháló erősödése
  • a többszereplős, multidiszciplináris kutatásokban való részvétel lehetőségének megnövekedése
  • a publikációs teljesítmény láthatóságának javulása

Kutatási adatok kezelése

Tréner: Kurucz Erika
Tervezett időigény: 90 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpont: október 18. 15:00

  • Kultúraváltás a tudományban, a nyílt tudomány, FAIR ill. nyílt adatok
  • Kutatási adatok és életciklusuk
  • Kutatási adatok tárolása, megosztása, adatbiztonság
  • Új adatkezelési eszközök, stratégiák, licenszek
  • A Fair irányelvek
  • Adatrepozitóriumok, adatrepozitóriumi keresők
  • Adatkezelési szokások, attitűdök, szolgáltatások a BCE-n egy online kutatás alapján
  • Az adatkezelési terv

Kimenet:

  • a tudásmegosztás nemzetközi gyakorlatának elterjedése az egyetem kutatói közösségében
  • a nemzetközi kutatási ökoszisztéma és az egyetemi kutatási infrastruktúra tudatos, hatékony használata
  • a „jó” adatkezelésről való tájékozottság
  • a kutatói autonómia erősödése
  • az etikus kutatói magatartás érvényesülése az adatok megosztása, újrahasznosítása során
  • a kutatói teljesítmény láthatóságának növekedése

Egyetemi rangsorok

Tréner: Fischer Mónika, Kőrösi Krisztina
Tervezett időigény: 90 perc bemutató + konzultáció igény szerint

Időpontok: október 25. 15:00

  • Az egyetemek értékelésének módszerei, kvantitatív és kvalitatív tényezők
  • Nemzetközi rangsorok: QS World University Rankings®Times Higher Education, World University Rankings, Academic Ranking of World Universities (ARWU), The Center for World University Rankings (CWUR), stb.
  • Tudományterületi rangsorok
  • Magyar egyetemek pozíciói egyes rangsorokban

Kimenet:

  • az egyetem teljesítményének transzparenciája
  • az egyetemi stratégia és teljesítményértékelési rendszer támogatása
  • az egyéni és intézményi impakt növekedése
  • a változásokhoz való alkalmazkodókészség fejlődése
  • a nemzetközi akadémiai életben való hangsúlyosabb jelenlét

Rendszeres könyvtári tréningek, konzultációk

MTMT csoportos konzultációk

A Magyar Tudományos Művek Tárának kezelését érintő változásokhoz kapcsolódóan online könyvtári konzultációkat szervezünk.

A változásokról bővebb információ a Könyvtár honlapján érhető el.

Szövegegyezést vizsgáló programok az Egyetemen

A szövegegyezést vizsgáló (plágiumkereső) szoftverek használatát bemutató tájékoztató alkalmakat hirdetünk a Könyvtárban. Az előadás két részből áll:

  • Az Ouriginal szoftver alkalmazása: a Corvinus Egyetem szakdolgozat és doktori disszertációk-beadási folyamata és az ehhez kapcsolódó Moodle modul gyakorlati alkalmazása.
  • Az iThenticate szolgáltatás: az egyetemen született publikációk szövegegyezőség vizsgálatának menete.

Bemutatjuk a vizsgálatok eredményének értelmezését is.

Az online tréning időtartama 40 perc. A csatlakozási információt válaszlevélben kapják meg a jelentkezők.

Időpontok: október 7. 10:00 (online: TEAMS), október 26. 15:00 (online: TEAMS)

Kutatás-módszertani konzultációk

Jelentkezz az online vagy személyes egyéni konzultációra,
  • ha kérdésed van a következő témákban: kutatási design, kutatási kérdés formálása, kutatási módszer választása, az alkalmazni kívánt kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek előnyeinek és hátrányainak megvitatása, interjú terv, interjúzási technikák;
  • vagy elakadtál a kutatásod megtervezésében és szeretnél beszélgetni róla.

Tanórába illesztett könyvtári tréningek

A tanórába illeszthető könyvtári képzések célja, hogy a hallgatókkal megismertessék a hatékony szakirodalmi keresés módszereit és eszközeit, tájékoztassanak a nyomtatott és elektronikus szakirodalmi és statisztikai-üzleti forrásokról, a szabadon hozzáférhető, illetve előfizetett elektronikus tartalmakról. Támogatják az etikus forráshasználatot, ismertetik a hivatkozás szabályait, hasznos segédprogramokat, alkalmazásokat kínálnak.

Személyes konzultációk

Az oktatók/kutatók a kutatási folyamat egészére kiterjedően előre egyeztetett időpontban személyes segítséget kérhetnek a könyvtár munkatársaitól.

Vágólapra másolva
X
GEN.:2022.10.06. - 03:16:09