Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

Szolgáltatások

Hallgatóknak

Jelszó

  • A jelszó beállításához egy első regisztrációt kell elvégezned, amit erre a linkre kattintva érsz el.
  • Felvételedkor kaptál egy levelet az egyetemtől, amiben szerepel a Neptun kódod. A regisztrációhoz erre és a születési dátumodra lesz szükséged.
  • A születési dátumot elválasztó jelek nélkül, a magyar szokások szerinti sorrendben kell megadni. Pl. ha 2000. március 22-én születtél, “20000322”-t kell beírnod.
  • Belépés után be kell állítanod a jelszavadat, ami minimum 8 karakterből kell, hogy álljon, 1 nagybetűt és 1 számjegyet kell, hogy tartalmazzon.
  • Javasoljuk, inkább ennél bonyolultabbat használj!
  • Kezdetben a Neptun jelszavad is ez volt, ezt állították be a Neptunban is alapból. A fentieket elvégezve innentől kezdve a többi egyetemi rendszerhez (levelezés, egyetemi gépekre, hálózatba belépés) használt Cusman jelszavad és a Neptun jelszavad külön életet él.
  • Ha nem sikerül bejelentkezned, keresd fel az IT Helpdesket a Sóház 1. emeletén a 110-es szobában vagy a IThelpdesk@uni-corvinus.hu címen a probléma pontos leírásával.
  • Elfelejtett jelszóval kapcsolatban (pl. Neptun) a Hallgatói Szolgáltatások tud segíteni

WiFi

Csak az egyetem területén elérhető hálózat

  • Válasszad ki a Cornet-EAP hálózatot
  • SSID: Cornet-EAP
  • Azonosítás: WPA2 / WPA
  • Titkosítás: AES / TKIP
  • EAP-típus: PEAP
  • Hitelesítési mód: MSCHAPv2
  • IP-cím: Automatikus (DHCP)
  • Add meg a felhasználói neved (Neptun kód) és Cusman jelszavadRészletes leírást a CORNET EAP dokumentációban találs

Hazai és nemzetközi oktatási intézményekben elérhető hálózat

  • Válaszd ki az eduroam nevű hálózatot (SSID: eduroam)
  • Add meg saját felhasználói neved a következő formátumban: @uni-corvinus.hu (ez azért fontos, hogy más intézményekben is tudj csatlakozni az eduroam-ra)
  • Add meg a CUSMAN jelszavad
  • Részletes leírást az Eduroam dokumentációban találs

VPN

A VPN (Virtual Private Network) segítségével tudsz az egyetem szerveréhez csatlakozni, ami által hozzáférsz az egyetem védett oldalaihoz és szolgáltatásihoz.

Egyetemi e-mail-cím

  • Alapszolgáltatásként kapsz egy Egyetemi e-mail címet. Hivatalos ügyeket csak ennek használatával tudsz indítani.
  • Formátuma: keresztnév.vezetéknév(ha több azonos nevű van a rendszerben, ide egy szám kerül)@stud.uni-corvinus.hu
  • Pl. valaki.pelda3@stud.uni-corvinus.hu
  • A címedet a Cusman oldalon tudod megnézni.
  • Leveleidet a Microsoft 365 felületén éred el.

Számítógéptermek

Az ISZK által üzemeltetett laborok a következőek:

Nyilvános laborok a Sóházban

  • Ezeket a termeket szabadon tudod használni, ha nincs bennük óra. A terem foglaltságát az ajtó mellett kifüggesztett heti órarend mutatja.
  • Földszint 25
  • 1. emelet 116, 117, 118, 119
  • 2. emelet: 217, 208, 219, 220
  • 3. emelet 302, 303, 319

Nyilvános laborok a C épületben az olvasók számára

  • Könyvtár 1, 2 labor
  • Könyvtár olvasótermi részein

Office 365

A Microsoft 365 egy felhő alapú szolgáltatás, ami tartalmazza az Office irodai alkalmazásokat és még több mindent. Egyetemünk 2017. nyarán vezette be elsők közöttaz országban. A hallgatóknak a teljes rendszer elérhetővé vált a levelezéssel együtt. A dolgozók számára a levelezésre történő átállás folyamatban van, a csomag többi része elérhető számukra is.

Biztonság

Soha ne oszd meg a jelszavadat másokkal!

Amikor e-mailben információt kérnek tőled mindig alaposan ellenőrizd a küldőt és a weboldalt, amire a hivatkozás mutat. A hivatkozásnak mindig az uni-corvinus.hu domainnevet kell tartalmaznia. Az egybetűs eltéréseket nehéz észrevenni, ezért a csalók erre mennek rá. Légy óvatos, mert az adataiddal visszaélhetnek és akár bűncselekményt is elkövethetnek a digitális személyazonosságoddal.

A jelszavadat évente változtasd meg!

A cusman jelszavadat kötelezően évente meg kell változtatnod. A jelszavadat a cusman.uni-corvinus.hu oldalon változtathatod meg.

Munkatársaknak

Egyetemi rendszerek

Egyetemünk központi felhasználókezelő rendszerét Cusmannak hívjuk. Ennek igénylése az ISZK eÜgyfélszolgálatán történik.

Ezeket a szolgáltatásokat tudja igénybe venni vele:

  • WiFi hozzáférés
  • Központi felhasználó adminisztráció
  • Központi levelezés (egyetemi email cím)
  • Központi autentikáció (egyetemi gépekre belépés)
  • VPN-hozzáférés
  • Microsoft 365 szolgáltatás hozzáférés
  • Oktatótermek kihelyezett számítógépeire a bejelentkezést külön engedélyeznünk kell

Rögtön a Cusman igénylőn ezt meg lehet tenni. Utólag e-mailban a IThelpdesk@uni-corvinus.hu címen kérhető

Eltérő jelszó van:

  • Neptun
  • Poszeidon rendszerekhez

Vendégszolgáltatások

  • A vendég hozzáférést egy Egyetemi szervezeti egység kérheti, aminek hossza maximum egy év lehet. Ha szükségesnek találja az igénylő szervezeti egység újabb egy évvel meg lehet azt hosszabbítani.
  • A lejárat előtt két e-mail-t fogunk küldeni. Hosszabbítási igény esetén válaszolni kell e-mailben, amin szerepel a szervezeti egység vezetője is.
  • A vendég felhasználók a dolgozókkal azonos jogosultsággal rendelkeznek. Kivéve a Microsoft 365-ből nem tudják letölteni az asztali gépre telepíthető szoftvert és a VPN szolgáltatást az Egyetemi szervezetnek külön kell kérnie.

Rendszerhasználat

Szoftveres és hardveres hibák esetén is az ISZK-t tudja értesíteni. A +36 1 482 7500 számon vagy IThelpdesk@uni-corvinus.hu címen. Személyesen a Sóház 15-ben.

Informatika által üzemeltetett eszközökön

Informatikai eszköznek minősül:

  • asztali számítógép
  • hordozható számítógép
  • nyomtató
  • fénymásoló
  • szkenner

Számítógépek homogén szoftverkörnyezete:

  • Windows 10
  • Microsoft Office 2016 / Microsoft 365
  • Antivírus program
  • Adobe Acrobat Reader
  • 7zip
  • SPSS Statistic
  • SPSS Amos
  • FreeCommander
  • Firefox
  • IrfanView
  • Java2 Runtime Enviroment
  • Mozilla Thunderbird
  • Notepad++
  • VLC Player


Alapértelmezett levelező program a Microsoft Outlook a Microsoft 365 szolgáltatásaként. Webes vagy telepített verzióban.

További szolgáltatások:

  • Főépület vezetékes telefon
  • Sóház és C épület IP telefon
  • Egyetem területén Wifi (Cornet-EAP)
  • Nemzetközileg használható Wifi (eduroam)
  • Számítógépes laborok üzemeltetése
  • Informatikai eszközök szállítása
  • Informatikai eszközök selejtezése
  • Mobil flotta
  • Informatikai beszerzés

Külön tartalmi rendszergazda által üzemeltetett rendszerek:

  • Neptun
  • Poszeidon
  • SAP
  • A tartalmi rendszergazda azt jelenti, hogy Ő oszt jogosultságot a programon belül és a program funkcionális működéséért felel.

Rendszergazdai jogosultság az egyetemi eszközökon

  • Kizárólag egyetemi tulajdonban lévő hordozható eszközre adható ki a teljes rendszergazdai jogosultság (ebbe a kategóriába tartozik minden ISZK által biztosított eszköz, illetve a pályázati pénzből vásárolt eszközök is).
  • A rendszergazdai jogosultsággal rendelkező eszközök külön jelzést kapnak az informatikai nyilvántartási rendszerben.
  • Visszamenőleg, jelenleg használt eszközön is igényelhető a jogosultság, melyekre szintén vonatkozni fognak a felsorolt feltételek. A jelenleg használt eszközökön az ISZK elvégzi a szükséges változtatásokat (pl. BIOS jelszó megszüntetése). Ekkor a számítógép kikerül az egyetemi rendszerekből. Az új eszközök rendelkeznek egy feltelepített Windows alapú operációs rendszerrel és Office csomaggal, de semmilyen alkalmazás nincs rájuk telepítve, ezekről a rendszergazda jogosultsággal rendelkező munkatársnak kell gondoskodnia. 
  • A teljes rendszergazda jogosultsággal rendelkező kollégák szabadon telepíthetnek, távolíthatnak el alkalmazásokat az általuk adminisztrált számítógépeken, a szoftver jogitisztaságot betartva és vállalva a törvényes felelősséget. 
  • Megszűnik minden korlátozás az eszközön, szabadon konfigurálható minden. 
  • Ezek az eszközök kikerülnek az ISZK adminisztrálási környezetéből, így szoftveres karbantartásukról, esetleges újratelepítésükről a teljes rendszergazda jogosultsággal rendelkező felhasználónak kell gondoskodnia. Támogatásuk a saját tulajdonú eszközökkel azonos mértékben látja el az ISZK. 
  • Garanciális (fizikai) meghibásodás esetén továbbra is az ISZK munkatársai intézik a szervízelés folyamatát, amennyiben erre igény van. 
  • Biztonsági okokból a teljes rendszergazdai jogosultsággal rendelkező eszközök nem léphetnek be az egyetemi tartományba. A közös tárakat is csak VPN kapcsolaton keresztül lehet majd elérni. 
  • Biztonsági okokból a teljes rendszergazdai jogosultsággal rendelkező eszközök nem csatlakozhatnak az egyetemi vezetékes belső hálózatra, kizárólag a wifi-t és VPN-t használhatják 
  • Szükséges a fentiekkel kapcsolatban egy nyilatkozat aláírása. Ez részletesen tartalmazni fogja a feltételeket, korlátokat és lehetőségeket 

A jogosultságot bármely oktató-kutató kolléga igényelheti, akinek az Intézetvezetője hozzájárul a jogosultság kiadásához. A hozzájárulás nélkül az ISZK nem hajtja végre a jogosultság módosítását. Az igényeket az alábbi elektronikus űrlapon tudja leadni.

Saját tulajdonú eszközön

Üzemeltetés átadása

  • A saját tulajdonú eszköznél lehetősége van átmenetileg lemondani az üzemeltetési jogáról. Nem az eszközről mond le ez esetben!
  • Ekkor ugyanazt a szoftverkörnyezetet és támogatást biztosítunk mintha egyetemi eszköz lenne.
  • Hardverhiba esetén az ügyintézést vállaljuk, a költségek átvállalása nélkül.
  • A rendszerből való kivonás után a Windows helyreállítását vállaljuk, aktiválni csak a rendelkezésünkre biztosított kulccsal tudjuk megtenni.
  • Minden eszközt csak egyszer lehet kivonni ez alól az üzemelési mód alól

Saját üzemeltetésű eszközök (rendszergazdai jogokkal bír a gépen)

  • Ezen eszközökön elsősorban az egyetem által biztosított szolgáltatások beállításában segítünk. SPSS telepítése, VPN, Wifi beállítása.
  • Egyéb szoftver- és hardverhiba javításában sajnos nem tudunk segíteni, kapacitás híján. Még, akkor sem ha egyetemi munkára is használja az eszközt.

Jelszó

  • Egyetemünk jelszó házirendje megköveteli, hogy legalább évente egyszer le kell cserélni.
  • Erre egy figyelmeztető ablakot fog látni az ISZK által üzemeltetett gépeken E-mail-ben fogjuk értesíteni
  • Cusman oldalon le tudja ellenőrizni a lejárati időt
  • Biztonsági okokból a minimálisan megkövetelt jelszóról a Cusman oldalon talál tájékoztatást, bejelentkezés után.
  • Lejárt jelszó esetén az egyetem semmilyen szolgáltatását nem tudja igénybe venni!
  • A korlátozást a Cusman oldalon történt jelszócserével lehet feloldani, ide a lejárt jelszóval is be tud lépni!

Elérhető szoftverek

Egyetem által, otthoni használatra biztosított szoftverek:

  • SPSS Statistic
  • SPSS Amos
  • Microsoft Office 365 számítógépre telepíthető verziója
  • SAS JMP
  • Matlab
  • Plant Simulation a Siemens PLM

ISZK által üzemeltetett számítógépek homogén szoftverkörnyezete:

  • Windows 10
  • Microsoft Office 365
  • Antivírus program
  • Adobe Acrobat Reader
  • 7zip
  • SPSS Statistic
  • SPSS Amos
  • FreeCommander
  • Firefox
  • IrfanView
  • Java2 Runtime Enviroment
  • Notepad++
  • VLC Player
Vágólapra másolva
X
GEN.:2022.09.25. - 20:17:35