Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

E-mail

A levelezés egy alapszolgáltatás a hallgatóknak és a dolgozóknak egyaránt, így azt nem kell külön igényelni.

Egyetemünkön jelenleg két rendszer működik párhuzamosan.
  • A hallgatói levelezés a Microsoft 365 (Office 365) keretein belül érhető el
  • A dolgozói levelezés az egyetem által üzemeltetett szerverről érhető el
    A dolgozók levelezését folyamatosan költöztetjük át a Microsoft 365 (Office 365) Outlook-jába. Az átállás után a támogatott program/felület az Outlook lesz. A Thunderbird használata továbbra is lehetséges, ezzel nem lehet a Microsoft 365 teljes funkcionalitását elérni és inkompatibilitási problémák esetén nem mindig tudunk segíteni. A korábbi leveleket a Zimba rendszer alól le lehet menteni és archiválni, ennek menetéről ezen az oldalon lentebb a “Régi levelek archiválása” menüpont alatt tájékozódhat.

Microsoft 365 levelezés informmációk

A Microsoft 365 egy felhő alapú szolgáltatás, ami több rendszerből áll. Itt kizárólag a levelezésről lesz szó.
A Microsoft 365levelező rendszerének Outlook a neve, ami talán sokaknak ismerős a gépre telepített verzióból.

A levelezőrendszer négy részből áll. Mindegyik funkcióhoz elérhető Android, iOS, Windows 10 applikáció és webes felület is, amiket a rendszer szinkronban tart.
  • levelezés
  • naptár
  • kapcsolatok
  • Teendők
A  levelezőrendszer főbb funkciói:
  • 50 GB postafiók
  • Teams profilképet lehet beállítani a monogram helyett
  • Teljes egyetemi címtárban lehet keresni (aki már a Microsoft 365 levelezést használja)
  • hatékonyabb spam szűrő
  • kor követelményeinek megfelelő funkcionalitás
  • folyamatosan bővülő funkciók
  • könnyen kezelhető felület
  • levelek titkosíthatóak, szervezeten belül és kívül is
  • kategóriák használhatóak név és szín alapján
  • későbbre halasztható a levél, a megadott időben újra értesít mint új levél
  • sötét mód használható az egész felületre vagy csak a levél olvasó felületre (webes verzió)
  • beépített fordító
  • üzenet felolvasására van lehetőség (magyar nyelvet ismeri)
  • felület beállítható a hangulatunknak megfelelően 🙂
  • értesítések új levél esetén (böngészőből is)
  • gyors szövegek használhatóak
  • címek gyűjtése a levélcímzettek alapján
  • címzés során a leggyakoribb címzettet ajánlja fel
  • minden más, ami egy átlagos levelezőrendszerben megszokott (szabadság alatti üzenet, levélszűrő, aláírás, stb)
A naptár főbb funkciói:
  • több naptár készíthető
  • a naptárakat különböző szintű jogosultsággal lehet megosztani
  • szervezeten kívülre is megosztható a naptár (ics és html formában)
  • Google naptár felvehető
  • Teams esemény összehívható
  • résztvevők elfoglaltsága azonnal látható
  • résztvevők szabad időpontot segít keresni az ütemezési segéd
  • kiküldött naptármeghívókra lehet gyorsan válaszolni (elfogadni, visszautasítani) és megjegyzést fűzni hozzá
  • foglaltsági adatokat különböző szinten lehet beállítani. Személyenként vagy globálisan. Alapértelmezetten a foglaltsági adatok megosztásra kerülnek, ebből semmi csak az látszik, hogy van programja az adott időben, az nem látszik mi az.
  • naptár bejegyzések alapján a Teams státuszt beállítja
  • minden más ami, egy átlagos naptárprogramban megtalálható (ütemezés, értesítés elfoglaltsági szint, stb)
Kapcsolatok:
  • személyes címjegyzék
  • csoportok
  • Teams csoportok
  • partnerlista
  • minden más ami, egy átlagos címjegyzék programban megtalálható (adatok módosítás, importálás stb)
Feladatok:
  • feladatlisták (csoportosítások) hozhatók létre
  • egy feladat több lépésből állhat
  • határidő szabható a feladathoz
  • ismétlés állítható be rá
  • fájlt lehet csatolni a feladathoz
  • megosztható
  • megjelennek a fontosnak jelölt e-mailek
  • határidő szerint megjelenik a Ma nap teendői között
Új e-mail írásához kattintson a bal oldalon az „Új üzenet” gombra.





Egyszerre akár több üzenetet is írhat, ezek között a képernyő alján tud váltani.



A címzetteknél a teljes egyetemi címtárban tud keresni. Kezdje el begépelni a címzett nevét, majd válassza ki a listából, akinek írni szeretne.



Fájlok csatolásához kattintson a gémkapocs ikonra. Két helyről tud fájlokat csatolni: a számítógépéről vagy a One Drive felhő tárhelyéről. Fájlokat a levélre húzással is csatolhat.



A levélírást bármikor abbahagyhatja, a piszkozatot folyamatosan elmenti a rendszer gépelés közben.
Új mappa létrehozása



Új mappa létrehozásához kattintson az „Új mappa” feliratra és adja meg a mappa nevét, majd nyomja meg az entert a mappa létrehozásához.



Mappa törlése

Mappa törléséhez kattintson jobb egérgombbal a törölni kívánt mappa nevére és a megjelenő menüből válassza a „Mappa törlése” opciót. Ugyanitt van lehetőség a mappa átnevezésére is.



A megjelenő ablakban válassza az „OK” gombot.


A naptár használatához kattintson a bal oldalsáv legalján elhelyezkedő ikonsorban a második ikonra.




Új esemény egyszerű felvételéhez válassza ki egy kattintással, hogy melyik napra kíván új eseményt létrehozni (az aznapi dátum már ki van jelölve), majd ismételten arra a napra kattintva vihet fel egy új eseményt.

Az első sorban adja meg az esemény címét, a második sorban pedig meghívhatja a résztvevőket. Itt a teljes egyetemi címtárban tud keresni, ehhez csak kezdje el begépelni a meghívni kívánt személy nevét.
Alatta megadhatja a pontos dátumot és időtartományt. A rendszer érzékeli, hogy a meghívott felek akkor ráérnek-e és ezt jelzi is.
A leírásnál megadhatja az esemény tartalmát, hogy miről fog szólni.

A „Mentés” gombbal tudja felvenni az új eseményt.



Ha még több lehetőséget szeretne elérni, akkor új esemény létrehozásához kattintson duplán az adott napra vagy a már előző módon megnyitott esemény ablakban kattintson a „További beállításokra”-ra.



Ebben a nézetben láthatja, hogy melyik résztvevő mikor ér rá és Teams értekezletet is itt tud felvenni. Teams értekezlet létrehozásához az „Online értekezlet hozzáadása” legördülő menüt megnyitva válassza ki a „Teams-értekezlet”-et.

Felül a „Mentés” gombbal lehet elmenteni a beállításokat.




Webes felületen

FunkcióBillentyűkombináció
Új üzenetn
Levél küldésectrl + enter
Válaszr
Válasz mindenkinekshift + r
Váltás a levelezés – naptár – címjegyzék – feladatokctrl + shit + (1, 2, 3, 4)
Ugrás a beérkezett üzenetekregi
Ugrás az elküldött üzenetekregs
Ugrás a keresésrealt + q

Telepített Outlook programban

Funkció Billentyűkombináció
Váltás a levelezés – naptár – címjegyzék – feladatok között ctrl + shit + (1, 2, 3, 4)
Új levél, naptárbejegyzés, névjegy – attól függően melyik felülete van megnyitva az Outlooknakctrl + n
Új levél bárhol is van nyitva az Outlookctrl + shit + n
Levelek közötti mozgás egy nyitott levélből előre / hátractrl + – (pont) / ctrl + , (vessző)
Aktuális levél olvasottá tételectrl + q
Aktuális levél olvasatlanná tétele ctrl + u
Keresésctrl + e vagy F3
Válasz ctrl + r
Válasz mindenkinekctrl + shift + r
Továbbítás ctrl + f
Levélküldésctrl + enter
Nyomtatási képctrl + p
Nyissa meg a beállítások menüt (fogaskerék ikon), az „Olvasóablak” résznél válassza a „Megjelenítés alul” opciót. A „Megjelenítési sűrűségnél” pedig tetszés szerint kisebbre veheti a sortávot.


Postafiók beállítása

Microsoft 365 Outlook vagy Outlook 2016 van a gépemen?

A program első elindításakor ez könnyen eldönthető, mivel az Outlook 2016 üdvözlő képernyőjén az “Outlook 2016” név szerepel, míg a másik egyszerűen az “Outlook” nevet mutatja. Az indulóképernyő a két program esetében a következő képpen néz ki:
Microsoft 365 OutlookOutlook 2016
Az asztalon az “Outlook” ikonra kattintva lehet az Outlook programot elindítani.




A program első indításakor a postafiókot kell beállítani, ami a következő képpen történik. A megjelenő képernyőn adja meg egyetemi e-mail címét, majd kattintson a „Csatlakozás” gombra.


Megjelenik egy új ablak, benne a megadott e-mail címével. Itt adja meg a cusman jelszavát és pipálja ki a „Jegyezze meg a hitelesítő adataimat” opciót és fogadja el a beállításokat az „OK” gombbal.



Visszatérve az előző ablakra a „Hozzáadtuk a fiókot” üzenet jelzi, hogy sikeresen beállította a postafiókját. Szedje ki a pipát a „A telefonomra is telepítem az Outlook Mobile-t” opció elől, majd kattintson a „Kész” gombra, így az Outlook a beállított postafiókjával elindul.


Az asztalon az “Outlook” ikonra kattintva lehet az Outlook programot elindítani.




A program első indításakor a postafiókot kell beállítani, ami a következő képpen történik. Először megjelenik egy üdvözlő képernyő, ami tájékoztatja arról, hogy beállíthatja új e-mail fiókját. Kattintson a „Tovább” gombra.



A következő oldalon a „Szeretne e-mail fiókot beállítani” kérdésnél válassza az „Igen” opciót és kattintson a „Tovább” gombra.



Töltse ki a megjelenő űrlapot az adataival. Adja meg nevét, Corvinusos e-mail címét és jelszavát, majd a kezdéshez kattintson a „Tovább” gombra. Ezzel el is készült a fiókja és elindul az Outlook alkalmazás.


A Play áruházban keressen rá a Microsoft Outlook applikációra, majd telepítse azt fel.





Miután a program feltelepült indítsa el a „Megnyitás” gombbal.



Miután megnyitotta a programot megjelenik az üdvözlő képernyő. Itt koppintson az „Első lépések” gombra.



Ez után a fiók hozzáadása oldal jelenik meg. Itt adja meg az egyetemi e-mail címét, majd nyomjon a „Folytatás” gombra.



A következő képernyőn adja meg cusman jelszavát és a belépéshez nyomjon a „Bejelentkezés” gombra.


Egyéb

Mi az a szervezeti e-mail cím?

Egy névhez nem kötődő postafiók, amit egyidőben többen is tudnak használni. Ez a postafiók funkcióban azonos a személyes e-mail címmel. Microsoft 365 – Outlook levelezés és naptárfunkcióval.

Előnye, hogy a funkció, szervezet neve szerepel az e-mail címben. Ha kilép a fiókot kezelő kolléga minden levél megmarad. Ilyen pl. a helpdesk@uni-corvinus.hu címünk is.

Van lejárati ideje az e-mail címnek?

Minden szervezeti e-mail címet évente hosszabbítani kell. Erről a lejárat előtt értesítést küldünk az adott címre. A hosszabbításhoz elég a kiküldött levélre válaszolni.

Hogy tudom igényelni?

A helpdesk@uni-corvinus.hu címre írja meg a használni kívánt címet.

Régi levelezés

Rövid beállítási útmutató

E-mail formátum: keresztnev.vezeteknev@uni-corvinus.hu (ütközés esetén a @ előtti részt a felhasználó adhatja meg, alapértelmezésben a rendszer egy sorszámot generál)
Felhasználónév: cusman kód (pl. 76jfzu) Jelszó: cusman jelszó (csak a cusman.uni-corvinus.hu címen változtassuk!)

Szerverparaméterek (webmail – Zimbra)
Bejövő szerver
  • kiszolgáló típus: IMAP
  • szerver neve: imap.uni-corvinus.hu
  • port: 143
Kimenő szerver
  • szerver neve: smtp.uni-corvinus.hu
  • port: 587
  • kapcsolat biztonsága: STARTTLS
  • hitelesítési mód: normál jelszó
Webes elérés: webmail.uni-corvinus.hu

Levelezőprogramok beállítása
Azonos az Office 2016-al
A program indításakor előjön a varázsló, itt válassza ki az “Ugorja át ezt, és használja a meglévő e-mail címet”
   

Írja be a nevét, e-mail címét és a jelszavát, majd kattintson a Folytatás gombra.
Budapesti Corvinus Egyetem 




























Ekkor lekérdezi a beállításokat, csak a felhasználói nevet kell megadni, ehhez a Kézi beállítás megnyomása után van lehetőség.
Budapesti Corvinus Egyetem 




























Írja be a felhasználói nevét, majd kattintson a Befejezés gombra.
Budapesti Corvinus Egyetem 
A figyelmeztetést tudomásul kell venni és a Befejezésre kattintva már használható is a Thunderbird.
Budapesti Corvinus Egyetem 

Kapcsolódó dokumentumok

E-mailek archiválása a MailStore Home programmal

E-mailek archiválása a MailStore Homeprogrammal






Az e-maileket a MailStoreHome nevű programmal archiválhatjuk a Zimbra rendszer alól, így az összese-mail üzenetünk megmarad és bármikor visszakereshető, megtekinthető lesz.
  • Aki több e-mailfiókot is használ, mindegyik e-mail fiók leveleit töltse le ugyanezzel amódszerrel.
  • Akinek vannaklevelei Thunderbird helyi mappákban, annak ezeket a leveleket külön kell majdletöltenie az összes levél (Zimbrán keresztül) letöltése után – ennek menete a leírásmásodik felében található.

Az e-maileket a következőmódon töltheti le és archiválhatja:

Töltse le a MailStoreHome nevű programot a https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ oldalról. Kattintson a „Download MailStore Home(free)” gombra.

 

A felugró ablakban mentsele az install file-t.


Indítsa el a telepítőfile-t (keresse meg a file kezelőjében vagy a böngésző letöltés ablakában) majdválassza ki az “Elfogadom a licencszerződést és az adatvédelmiszabályzatot” opciót.

  

A következő lépésnélválassza ki, hogy a hordozható verziót telepíti. Itt választhat a felajánlottmeghajtók közül (c meghajtó, pendrive) vagy kiválaszthat egy másik könyvtárat.Válassza ki az Önnek megfelelőt majd kattintson a „Telepítés” gombra.

 

Miután feltelepült aprogram válassza a “MailStoreHome indítása” opciót és kattintson abefejezés gombra.

 

Ezután elindul a program.Az üdvözlő képernyőt a “Bezárás” gombra kattintva zárhatjuk be.


E-mailek archiválása Zimbra rendszeralól

Az e-mailek archiválásáhozválasszuk az “E-mailek archiválása” opciót a középső menüsávból.

 

A Profil létrehozásarészben kattintson a „Speciális” megnevezésű legördülő listára és itt válasszaaz „IMAP-postaláda” menüpontot.


Megjelenik egy felugróablak.

Az ablakban adja megegyetemi e-mail címét. A „Gazda” szövegmezőbe írja be, hogy: imap.uni-corvinus.hu– a hozzáférésnél válassza az „IMAP” opciót.

A „Felhasználónév”mezőben adja meg cusman azonosítóját és az alatta levő mezőben a cusmanjelszavát, majd kattintson a “Próba” gombra a kapcsolódásleteszteléséhez.


Ha minden rendben mentkapunk egy üzenetet arról, hogy a kapcsolódás sikerült. Ezt okézzuk le.


Kattintsunk a „Tovább”gombra.


A megjelenő képernyőnhagyjunk mindent változatlanul és kattintsunk a „Befejezés” gombra.

 

Ez után a MailStore Hometájékoztat minket arról, hogy létrehozott egy új profilt az e-mail címünkalapján. Ezt az üzenetet is okézzuk le.

 

A következő lépésbenfogjuk letölteni a leveleket. Ehhez kattintsunk duplán az újonnan létrejöttprofilunkra vagy a jobb oldalon a „Futtatás” gombra.

 

Megjelenik egyfolyamatjelző ablak. Ezt hagyjuk nyitva addig, amíg az e-mailek letöltésebefejeződik. Ez hosszabb ideig is eltarthat.


Miután ez elkészült,kattintsunk a “Bezárás” gombra. Ezzel kész is a levelek archiválása.



Helyi e-mailek, mappák archiválásaThunderbird rendszer alól

A MailStore Homeprogramban válasszuk ki ismét az „E-mailek archiválása” opciót.


A középső „E-mailügyfélprogramok” menüsorban kattintsunk a „Mozilla Thunderbird” gombra.

 

A megjelenő ablakbankiválaszthatja a legördülő menüből, hogy melyik Thunderbird profilból kívánja aleveleket letölteni.

 

Válassza ki az Önnekmegfelelőt.

 

Ez után kattintson a„Tovább” gombra.

 

A következő ablakban nemszükséges változtatni semmin, kattintson a „Befejezés” gombra.

 

Ez után a MailStore Hometájékoztat minket arról, hogy létrehozott egy új profilt a kiválasztottThunderbird profilunk alapján. Ezt az üzenetet is okézzuk le.

 

Amennyiben korábban már aZimbra rendszer alól áthoztuk a leveleinket immáron két profilt is látni fogunka MailStore Home rendszerben. Kattintsunk duplán az új Thunderbird-ös profilunknevére (vagy csak jelöljük ki és kattintsunk a jobb oldali futtatás gombra) alevelek letöltésének elindításához.

 

Megkezdődik a letöltés –ez eltarthat hosszabb ideig is, addig hagyjuk az ablakot nyitva. Miután aletöltés befejeződött kattintsunk a „Bezárás” gombra.

 

Fogunk kapni egyfigyelmeztető üzenetet. Ez normális. A „Bezárás” gombra kattintva haladjunktovább, zárjuk be a folyamatjelző ablakot is. Ezzel le is töltöttük az e-mail-jeinket,amik a „Saját archívumban” innentől megtalálhatóak.

Budapesti Corvinus Egyetem




Archivált e-mailek megtekintése

A letöltött levelekmegtekintéséhez nyissuk le a bal oldalon található “Saját archívum”menüpontot és az alatta levő menüpontot. Itt láthatjuk a különböző mappáinkat:az elküldött és beérkező leveleket. Bármelyiket kiválasztva megtekinthetjük abenne lévő üzeneteket, azokra egyszer rákattintva.

 

Hogyan nyissuk meg a bezárt programot?

A bezárt programmegnyitásához, keressük meg a Windows intézőben (vagy más file kezelőben) azt ameghajtót és könyvtárat, ahová a programot feltelepítettük. A “MailStoreHome” könyvtáron belül kattintsunk duplán a“MailStoreHomePortable.exe” file-ra a program elindításához.

 

Biztonság

ADATHALÁSZAT
Adathalászatnak (eredetileg angolul phishing) azt az eljárást nevezzük, amikor egy internetes csaló oldal egy jól ismert cég hivatalos oldalának láttatja magát és megpróbál bizonyos személyes adatokat, például azonosítót, jelszót, bankkártyaszámot stb. illetéktelenül megszerezni. Forrás: Wikipédia

Hogyan védekezhet?

Mindig gyanakodjon ha személyes adatait kérik e-mail-ban! Nézze meg a feladót, ne csak a megjelent nevet, hanem a pontos e-mail címet.

Ez önmagában nem garancia, hogy valóban az a feladó, aki oda van írva! Nagyon könnyen meghamisítható a feladó, ezért fordul elő, hogy a nevünkben küldenek spam leveleket a postafiók feltörése nélkül.

A levélben lévő linknél figyeljen milyen oldalra mutat, itt is gyakori, hogy a megjelenő szöveg és a link nem azonos.

Nézze meg a bejött oldal címének helyességét, sok esetben a grafikai tartalom is szinte teljesen azonos az egyetemi oldalakkal.
Pl. uni-corvinus.hu helyett uni-corvinus.net vagy uni-corinius.hu szerepel

Mi az a linkprotect.cudasvc.com

Minden bejövő levél áthalad az egyetem által működtetett SPAM szűrőn. Ez a rendszer a levélben található összes linket lecseréli és eltárolja. Így, ha később kiderül, hogy egy adathalász levélről volt szó utólag is le tudjuk tiltani azt a címet a már kézbesített levelekből.

Vírusvédelem

Mottó: Ne feledje, hogy a vírusok mindig egy lépéssel előbb járnak, mint a víruskeresők! A vírusok elleni védekezést több szinten kell megvalósítani.
Három fő területe:
  • Munkaállomások/szerverek védelme
  • E-mailek védelme
  • Elővigyázatos felhasználók kiképzése

Munkaállomások/szerverek védelme

Minden Windows-os munkaállomásra és kiszolgálóra telepítettünk vírusirtót és ezek állandóan figyelik a rendszert és a külső forrásból érkező fájlokat megnyitás előtt ellenőrzik (pl. a pendrive-okat, Internetről töltött fájlokat, CD-ket, stb.) és szükség esetén irtják a vírusok. De mindemellett fontos a körültekintő fájlkezelés!

Ha vírust talál a gépén, és nem tudja a víruskereső leirtani, hívja az ISZK forródrótját a 7500-as számon és segítünk önnek.

E-mailek védelme

Minden kimenő és bejövő levél egy úgynevezett vírusszűrőn keresztül jön és megy. Egy külön szerver végzi a SPAM – levélszemét szűrést. Így védve vagyunk az e-mailben terjedő vírusok ellen és a levélszemét ellen is. Sajnos ez utóbbi ellen nagyon nehéz védekezni, mert ha magasabbra állítjuk a szűrő érzékenységét fontos – nem spam levelek – is fennakadhatnak. A spam-ként azonosított levelek nem is kerülnek kézbesítésre, hanem egy karanténba kerülnek. Időnként kap egy figyelmeztetést a Barracuda szervertől, hogy hány levelet tartott vissza, azoknak kik a feladójuk és mi a tárgya. Ezeket a leveleket el tudja olvasni és úgy is dönthet, hogy ezt meg szeretné kapni. A levél végén ehhez az instrukciók megtalálhatóak, olvassa el figyelmesen.

Elővigyázatos felhasználók kiképzése

Fontos, hogy még emellett a többszörös védelem mellett is odafigyeljünk milyen fájlokat töltünk le, hol adjuk meg személyes adatainkat – ez későbbi levélszemét áradatot okozhat.
Az utóbbi időben a megszokottnál nagyobb számban jelentek meg vírusok az egyetem számítógép hálózatán. Amennyiben az Informatikai Szolgáltató Központ által támogatott levelező kliens programokat használ (Outlook) vírust csak és kizárólag Internetes file letöltéssel, futtatásával, levélhez csatolt állomány elmentésével, megnyitásával valamint pendrive-ról kaphat. Az újonnan felbukkant vírusok többsége úgynevezett e-mail vírus, ezért a levelezés folyamán fokozott figyelemmel kell eljárni, tehát kérjük felhasználóinkat, hogy tartsák be az alábbi útmutatásokat:
  1. Elektronikus levél (E-mail) érkezésekor nézzük meg a feladót és a levél tárgyát! Ha olyan levelet érkezett, amelynek tárgya (subject) nincs feltüntetve, az már gyanús. Ha emellett még feladója sincs (sender), szinte biztosra vehetjük, hogy a levél vírust tartalmaz. Az ilyen levelet megnyitni TILOS, megnyitás nélkül törlendő!
  2. Ha a beérkező levélhez csatolt állományt fűztek, azt megnyitni, illetve saját gépre lementeni akkor szabad, ha feladója értesített bennünket a csatolt állomány küldéséről, vagy ha körlevélről van szó. Ekkor is a javasolt módszer az, hogy a csatolt állományt mentsük le a saját gépünkre ( ennek folyamán, az Egyetem gépein feltelepített vírusvédelmi program automatikusan ellenőrzi a filet ). Amennyiben az állomány vírusmentes, akkor megnyithatjuk, egyébként azonnal töröljük. Ugyancsak gyakori a kettős kiterjesztés ( .jpg.pif, .vbs.pif, doc.rtf stb.). Előfordulhat, hogy az állomány neve furcsa, véletlenszerűen előállított általában EXE kiterjesztésű. Ezeket is le kell törölni. Ha még nem mentettük el az állományt akkor a levelező program Törlés (Delete) gombjával törölhetjük, ha a lementés már megtörtént akkor hívjuk segítségül az Intézőt, keressük meg az állományt és a SHIFT billentyű nyomva tartásával egyidejűleg üssük le a DELETE gombot. Ezzel a vírusos vagy vírusgyanús filet véglegesen letöröltük.
  3. Kettős levelek. Ha egy e-mail akár ismerős, akár ismeretlen feladótól úgy érkezik, hogy vele együtt azonnal kapunk ugyanattól a feladótól egy másikat is, ez is vírusgyanús. Az esetek többségében ilyenkor a feladó maga sem tud arról, hogy a számítógépe fertőzött, és a levelező programjában szereplő összes címre továbbítja a vírust. Ilyenkor általában a két levél közül legalább az egyikhez csatolt fájl tartozik, ami lehet “.exe”, “.jpg”, vagy más kiterjesztésű is. Ezeket is megnyitás nélkül célszerű törölni. Ilyen kettős levél érkezésekor értesítsük a levél feladóját is.
Minden kimenő és bejövő levél egy úgynevezett vírusszűrőn keresztül jön és megy. Egy külön szerver végzi a SPAM – levélszemét szűrését. Így védve vagyunk az e-mailben terjedő vírusok ellen és a levélszemét ellen is. Sajnos ez utóbbi ellen nagyon nehéz védekezni, mert ha magasabbra állítjuk a szűrő érzékenységét fontos – nem spam levelek – is fennakadhatnak. A spam-ként azonosított levelek ritka esetekben tovább jutnak a címzett felé.

A levelek megszűrését egy külön szerver végzi. Biztosítja az e-mail szerver teljes körű védelmét a vállalatokat fenyegető, e-mailben terjedő támadások ellen. Blokkolja a spameket, malware-eket, titkosítja a kényes emaileket, továbbá átvizsgálja kimenő leveleiket, hogy a bizalmas információk valóban biztonságban legyenek.
A spamszűrő az alábbi szinteken védi a levelező szervereket: 
  • Tömörített állományokon belüli vírus ellenőrzés 
  • Küldő azonosítás 
  • Címzett azonosítás
  •  IP reputációs lista 
  • Vírus ellenőrzés
  •  Felhasználó specifikus szabályok 
  • Szándék ellenőrzés 
  • Szabály alapú kiértékelés, pontozás

A biztonságos, és nem biztonságos email-címeket úgynevezett “Whitelistekbe” és “Blacklistekbe” sorolja a rendszer:

Blacklist: Egy olyan különleges lista, amelyekben olyan domain nevek, illetve email címek szerepelnek, amelyek feltehetően korábban levélszemetet (spam) terjesztettek. Az ilyen címekről származó email-ek különleges bánásmódban részesülnek. Egyes esetekben sosem jutnak el a címzettig, máskor csak késleltetve, vagy egy külön levélszemétként megjelölt emailek számára fenntartott mappába kerülnek, ahol a felhasználó megnyithatja azokat, ha szeretné. 

Whitelist: A Whitelist (fehér lista) egy „biztonságosnak” vélt email címekből és IP címekből álló adatbázis. Ha egy email egy olyan IP címről és email című feladótól érkezik, amely whitelisten szerepel. A Whitelisten szereplő feladók emailjei mindig megjelennek majd a címzett(ek) bejövő emailjei között, függetlenül attól, hogy kéretlen tartalmúak-e, vagy sem.  
Vágólapra másolva