Új utakra mindig szükség van.
A turizmus egyik kitörési pontja a kulturális turizmus. A jövő szakemberei a legkorszerűbb tudással és nemzetközi rálátással felvértezve vághatnak bele attrakcióik modern, fenntartható és élményszerű bemutatásába. A képzésben a szakma neves előadóitól nemcsak elméleti, hanem gyakorlati ismereteket is elsajátíthatnak, hazai és nemzetközi projekteken keresztül ismerhetik meg a kulturális turizmus trendjeit.”
A képzésért felelős szervezet: Fenntartható Fejlődés Intézet
Szakfelelős oktató: Dr. Jászberényi Melinda
Képzési terület: Gazdaságtudomány
Képzési idő félévekben: 2 félév
Képzés nyelve: Magyar
Telephely: Budapest
Tagozat: Levelező
Képzési típus: Hagyományos (jelenléti)
Oktatás napjai: Havonta kétszer, összesen hat hétvégén. Pénteken 13.40-től 19.50-ig, szombaton 8.00-17.00 óráig.
Dátumok:
Finanszírozás: önköltséges, 470.000 Ft/félév (A felvételi eljárás díja: 9.000 Ft):
A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: kulturális turisztikai menedzser/kulturális turisztikai szakközgazdász
Az első félévi tandíjat kiváltó ösztöndíj korlátozott számban, pályázat útján elérhető.
További információ : jaszberenyi@uni-corvinus.hu
A jelentkezési időszak lezárult, a következő kurzusok indulási dátuma még nincs kitűzve. Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy rögtön értesüljön az új hírekről, programjainkról!
Tudj meg mindent a felvételiről! Iratkozz fel hírlevelünkre!
Azoknak ajánljuk, akik már aktívan dolgoznak a kulturális turizmus területén, ugyanakkor szeretnék a legkorszerűbb látogatómenedzsment tudással jövőképessé tenni attrakciójukat, desztinációjukat. A kooperáció, az alkalmazkodás képessége és az inkubáció jelenti ma a versenyképességet, ami minden ezen a területen dolgozó szakember saját elvárása is.
Ha általános kérdése van szakirányú továbbképzéseinkkel kapcsolatban keressen minket a jelentkezes.part.time@uni-corvinus.hu e-mail címen vagy a +36308127085 telefonszámon!
• kulturális turisztikai menedzser szakon: bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél,
• kulturális turisztikai szakközgazdász szakon: gazdaságtudományok képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél és közgazdász szakképzettség.
• felsőfokú végzettséget igazoló oklevél magyar és (ha van) angol nyelvű oldala
• szakmai önéletrajz
• motivációs levél
A Mobilitás és Turizmus Központ (Mobilitás és Turizmus Továbbképzési, Módszertani és Kutatóközpont tevékenységének fókusza a szakirányú továbbképzési szakok indítása és oktatása, amelyek közül a Kulturális turisztikai menedzser továbbképzési szakok indítása 2017 óta. A turizmus szakirányú továbbképzéseink mindegyike egy éves, levelező munkarendű, önköltséges, de egy félév jellemzően ösztöndíjjal támogatott. A képzésekhez több mint 20 egyetemi jegyzet és könyv készült, az Akadémiai Kiadó gondozásában.
A Kulturális turisztikai menedzser szakirányú képzés során a hallgatók megismerkedhetnek a turizmus és marketing alapfogalmaival, a turisztikai termékfejlesztéssel, látogatómenedzsmenttel, a kulturális turisztikai termékekkel és azok marketingjével. A hallgatóknak olyan vállalkozási és szervezési ismereteket és tudást kínálunk, amely képessé teszi őket a kulturális intézmények látogatóbarát kialakítására, sikeres pályázatok megírására.
A rendezvényszervezés és a médiakapcsolatok kialakítása is fontos szerepet kap a képzésben. A fesztiválszervezés és fesztiválturizmus témaköre is bekerült a választható tárgyak közé. Szeretettel várjuk a kedves jelentkezőket.
Jászberényi Melinda
szakfelelős
egyetemi docens
A szak tanterve
Tantárgy megnevezése | Félév | Tárgyfelelős | Intézet |
Turisztikai termékek | 1 | Kiss Kornélia | Marketing Intézet |
Kulturális intézmények marketingje | 1 | Irimás Anna Rita | Marketing Intézet |
Kulturális turizmus esettanulmányok | 1 | Jászberényi Melinda | Marketing Intézet |
Üzleti- és projekttervezés | 1 | Jelen Tibor | Vállalkozásfejlesztés Intézet |
Látogatómenedzsment | 1 | Irimás Anna Rita | Marketing Intézet |
On-line marketing | 1 | Csordás Tamás Viktor | Marketing Intézet |
Rendezvényszervezés | 2 | Ásványi Katalin | Marketing Intézet |
Marketingkommunikáció és menedzsment | 2 | Simay Attila | Marketing Intézet |
Kulturális és turisztikai projektek | 2 | Jászberényi Melinda | Marketing Intézet |
Vállalati felelősségvállalás a kultúra területén | 2 | Ásványi Katalin | Marketing Intézet |
A diploma elvégzése után
• Álláshelyek, pozíciók: Turisztikai menedzser, kulturális menedzser, rendezvényszervező, létesítményvezető, marketing munkatárs.
• A következő szervezetek, szervezettípusoknál lehetséges a képesítéssel rendelkezők elhelyezése: Települési – és intézményi kulturális szervezetek– ezen belül kiemelten: kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM szervezetek, stb.
A kulturális turisztikai szakközgazdász tudása:
• rendelkezik a kulturális turizmus alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek ismeretével, a releváns turisztikai és gazdasági szereplőkre, funkciókra és folyamatokra vonatkozóan;
• ismeri a kulturális turisztikai ágazat működésének elveit és annak kapcsolódó ágazatait, ismeri a kulturális turizmus hazai és nemzetközi piacát, a piac szereplőit, jellemzőit, sajátosságait és kapcsolódásaikat;
• ismeri a különböző típusú kulturális turisztikai vállalkozások (kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM szervezetek stb.) típusait, valamint azok működtetésére és piaci tevékenységeinek irányítására vonatkozó elveket és menedzsment módszereket;
• ismeri a kulturális turizmus alágazatainak és tevékenységeinek működését, értékelését, döntési kritériumait, szakmai részterületeit és ágazati kapcsolódási pontjait;
• ismeri a megvalósult hazai és nemzetközi kulturális és turisztikai projekteket, a kulturális intézmények sikeres kapcsolatát a médiával, a marketingkommunikációban rejlő lehetőségeket és a kulturális intézmények látogatóbarát szemléletét.
A kulturális turisztikai szakközgazdász képességei:
Képes:
• kulturális turisztikai tevékenységet, projektet tervezni, szervezni, irányítani és ellenőrizni;
• a kulturális turisztikai vállalkozások piaci tevékenységének szervezésére és irányítására;
• kidolgozott szakmai javaslatok, vezetői beszámolók, marketingajánlatok (például programfüzetek, étlapok) készítésére a kulturális turizmus területén;
• a kulturális turisztikai szolgáltatásokkal összefüggő problémák felismerésére és hatékony kezelésére;
• a kulturális turisztikai vállalkozások tevékenységének részleges vagy teljes körű tervezésére, szervezésére, irányítására és ellenőrzésére;
• a kulturális turizmus különféle területein jelentkező gazdasági problémák kezelésére és megoldására;
• a települési és intézményi kulturális szervezetek – ezen belül kiemelten kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, továbbá különböző kulturális rendezvények mint fesztiválok, kiállítások stb., települési önkormányzatok, TDM szervezetek – menedzseri feladatai ellátására a kultúra és turizmus területén;
• a kulturális turizmuspiac kommunikációs és marketing eszközei, ezen belül az online marketing eszközeinek használatára;
• célirányos kapcsolatépítésre a médiával;
• a kulturális turisztikai projektek menedzselésére.
Tudj meg mindent a felvételiről! Iratkozz fel hírlevelünkre!