Ugrás a fő tartalomra

Gazdálkodástani Doktori Iskola

Jelentkezési határidő: 2024. 03. 18.

Nap
Óra
Perc
Másodperc

A Gazdálkodástudományi Doktori Iskola a menedzsment tanulmányokhoz kapcsolódó tudományágakból kínál képzést a következő területeken: fenntarthatósági menedzsment, marketing, operáció és döntés, pénzügyi menedzsment és számvitel, vezetéstudomány. Hangsúlyozzuk a különböző megközelítések integrálásához és az élvonalbeli kutatások kidolgozásához szükséges készségek elsajátítását. Programunk együttműködő, támogató és intellektuálisan ösztönző kutatási környezetet biztosít az üzleti életben alkalmazható tudományos ismeretek felfedezéséhez és terjesztéséhez.

 

Célunk olyan aktív nemzeti és nemzetközi, magas színvonalú kutatási környezetet megteremtése, amely keretet biztosít valamennyi hallgatónak a kutatói fejlődéséhez. Ez segíti hallgatóinkat abban, hogy új ismereteket teremtsenek a saját kutatási területükön, és hogy a PhD fokozat megszerzése után sikeresek legyenek akár a tudományos kutatói karrierben, akár a tudományos életen kívüli szakmai karrierben, olyan magánvállalatoknál vagy közintézményeknél, ahol igényes kutatási készségeikre nagy szükség van.

 

A Gazdálkodástudományi Doktori Iskola alapító tagjai: Balaton Károly, Chikán Attila, Dobák Miklós, Gálik Mihály, Kerekes Sándor, Lőrincné Istvánffy Hajna, Marosi Miklós.

 

A Doktori Iskolát 2000-ben alapították, korábbi vezetői: Kindler József (2000–2004), Chikán Attila (2004–2006), Balaton Károly (2006–2011), Fertő Imre (2011–2014), Mészáros Tamás (2014), Michalkó Gábor (2014–2023). Jelenleg Fertő Imre a Doktori Iskola vezetője.

 

Végzett hallgatóink:

Védések a Gazdálkodástudományi Doktori Iskolában

 

Az elmúlt 5 évben 76 hallgató végzett a Doktori Iskolában. A hallgatók 53 százaléka akadémiai pályán helyezkedett el, ezen belül 34 százalékuk a Budapesti Corvinus Egyetemen. A hazai közszférában 9 százalékuk, a hazai magánszférában 29 százalékuk, 9 százalékuk a külföldi magánszektorban dolgozik.

 

„Egyszerre kutatom, művelem és oktatom a doktori témámat”

Hartyándi Mátyás Jenő PhD-története 

“The past years were full of self-development”

The PhD story of Yuling Wei

Légy informált!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy automatikusan megkapd a továbbtanulással és a felvételivel kapcsolatos legfrissebb információkat!

Felvételi információk

A felvételi eljárás általános szabályait az EDSZ 15. paragrafusa tartalmazza, ami ide kattintva érhető el.

A beadandó dokumentumok listája ide kattintva érhető el!

A felvételi jelentkezési kérelemben a jelentkezőnek meg kell jelölnie, hogy melyik programra jelentkezik.

A felvételi vizsgára jelentkezőnek előzetesen (a jelentkezési dokumentáció benyújtását megelőzően) egyeztetnie kell az adott programigazgatóval, a támogatás tényét alátámasztó írásos programigazgatói ajánlást a felvételi anyaghoz csatolni szükséges.

A jelentkezőknek a kutatási tervet angol nyelven kell benyújtaniuk. A szóbeli interjú nyelve az angol.

A jelentkezés során beadandó kutatási terv elvárt terjedelme 5 oldal hivatkozások nélkül.  A kutatási terv javasolt szerkezete a Doktori Iskola működési szabályzatának 2. mellékletében található:

Doktori Iskolába az előzetes szakmai-tudományos teljesítmény értékelése, valamint írásbeli és szóbeli felvételi vizsga alapján programra történik a felvétel.

Az írásbeli vizsga a gazdálkodás- és szervezéstudományok területét, különösképpen a kutatásmódszertanban és a jelentkező által választott specializáció tárgykörében való jártasságot érinti.

A szóbeli vizsga a jelentkező motivációjának, szakterületi elkötelezettségének és oktatásikutatási feladatok ellátására való alkalmasságának megítélését szolgálja

A felvételi döntés a beadott jelentkezési anyagok előzetes véleményezésén és a szóbeli meghallgatás eredményén alapul.

A felvételi vizsga pontozási rendszere a Doktori Iskola működési szabályzatának 1. mellékletében található:

Miért a Gazdaságtani Doktori Iskola?

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

• Lorem ipsum dolor sit amet

Cognition, language and communication
• Metaphor and metonymy in discourse and communication – Réka BENCZES
• Factors influencing memory for media messages – Gábor KOVÁCS
• The effects of non-verbal signals on thinking, speech and attention – Gábor KOVÁCS
• Linguistic creativity in social media discourse – Réka SÓLYOM

Digitalization and social media
• Discourses about disruptive technologies – Tamás BOKOR
• New challenges in the enhancement of digital competences – Tamás BOKOR
• Individual and society in digital network media – Tamás BOKOR
• Social media and their effects on society and human behaviour – Lajos KOVÁCS
• Conceptual integration in social media communication – Réka SÓLYOM
• Innovative forms of science communication – Ágnes VESZELSZKI
• Deception and manipulation in digital communication – Ágnes VESZELSZKI
• AI and linguistics – Ágnes VESZELSZKI

Social, organizational and marketing communication
• The role of interpersonal communication in collective judgement and decision making – Gábor KOVÁCS
• Organisational communication in a changing landscape – Lajos KOVÁCS
• Green and sustainable marketing communication: Linguistic and non-linguistic devices – László KOVÁCS
• Brand names, brand associations and positioning – László KOVÁCS
• Linguistic devices in marketing communication and branding – László KOVÁCS
• Alternative solutions to exploring and communicating social problems – Ariel MITEV

Visual and design communication
• Design communication as a social and economic catalyst: Making research as designing – Dóra HORVÁTH & Attila COSOVAN
• Visual communication in social media – Andrea KÁRPÁTI
• Fashion communication: history and current trends – Andrea KÁRPÁTI
• Current trends in visual communication: new genres, technologies and meaning making in communicating through images – Andrea KÁRPÁTI
• Exhibition communication: visitor studies, experience design, science communication, multilevel assessment of museum / gallery / commercial exhibitions – Andrea KÁRPÁTI

Végzett hallgatóink

2015 óta összesen 43 doktorandusz védte meg sikeresen doktori disszertációját a Corvinus Kommunikációtudomány Doktori Program, illetve annak elődje, a Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola keretén belül. Ismerkedjen meg végzett hallgatóinkkal!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

(Képgaléria helye)

Légy informált!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy automatikusan megkapd a továbbtanulással és a felvételivel kapcsolatos legfrissebb információkat!

Kapcsolat

Iroda: E épület 235.

Kérjük emailben egyeztessen időpontot személyes konzultáció előtt!

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.04.19. - 19:16:14