A Budapesti Corvinus Egyetem a 12. RMER Konferencián
_20251030023406.png)
Az eseményen kutatók és oktatók, az üzleti élet vezető szereplői, politikai döntéshozók, diákok és további érintettek gyűltek össze, hogy megvitassák a felelős menedzsment oktatás kritikus kérdéseit, különös tekintettel a globális kihívások innovatív és fenntartható gyakorlatok révén történő kezelésére.
A Budapesti Corvinus Egyetem két minőségében vett részt a rangos eseményen: egyrészt a PRME Kelet-Közép-Európai Tagozatának (PRME CEE Chapter) tagjaként – amelynek jelenlegi elnöke Ásványi Katalin, a Corvinus fenntarthatóságért felelős dékánja –, másrészt mint olyan intézmény, amely régóta elkötelezett a felelős menedzsment oktatás, kutatás és gyakorlat iránt, ahogy arról egy korábbi cikkünkben is beszámoltunk.
A konferencia első napja különleges jelentőségű volt a PRME CEE Chapter számára. Az október 21-i programban egy közel négyórás, hibrid formában megrendezett zártkörű találkozó is szerepelt, amely kifejezetten a CEE Chapter tagjainak volt szentelve. A két fő tematikus részből álló találkozó Meredith Storey, a PRME Global képviselője és Ásványi Katalin, a Chapter elnöke üdvözlő beszédével kezdődött. Ezt követően a régió tagintézményei megosztották legújabb eredményeiket, PRME-hez kapcsolódó tevékenységeiket, valamint innovatív oktatási és kutatási kezdeményezéseiket. A második részben egy interaktív, kreatív workshop került megrendezésre, amelyet Oksana Sedashova, a szintén PRME CEE-tag KROK Business School (Kijev) egyetemi docense szervezett és vezetett.
A második napon a Corvinus Egyetem képviseletében Ásványi Katalin, Szerényi Zsuzsanna és Nemes Zsófia, a Fenntartható Fejlődés Intézet munkatársai két előadással jelentek meg az „Innovatív pedagógia a felelős menedzsment oktatásban” című szekcióban. Az első előadás egy francia–magyar közös kutatási projektről szólt, amelynek címe: „Teaching Sustainability in Management Education: Exploring Educators’ Perspectives on Pedagogical Tools in France and Hungary”. A második prezentáció egy a Corvinuson kidolgozott egyedi oktatásmódszertani eszközt mutatott be, Challenge-Based Learning for Sustainability Literacy: Pedagogical Innovation and Preliminary Evidence from a University Pilot címmel. A kihívásalapú módszertan 2025 februárjában elnyerte a Corvinus Spotlight on Teaching Award-ot, 2025 márciusában pedig a PRME Global Signatory Spotlight sorozatának kiemelt elismerésében részesült.
Október 23-án Ásványi Katalin a CEE Chapter és a Corvinus Egyetem képviselőjeként részt vett egy PRME munkacsoportokon és regionális szervezeteken átívelő panelbeszélgetésen, Innovatív kutatás a felelős menedzsment oktatás területén: amikor a régiók és a munkacsoportok párbeszédet folytatnak címmel. Az eseményt Margaret A. Goralski, a PRME North America Chapter képviselője moderálta.
A panel több PRME regionális tagszervezet és munkacsoport képviselőit hozta össze, hogy megvitassák a felelős menedzsment oktatás sürgető kutatási kérdéseit. A beszélgetés rávilágított a PRME hálózatban rejlő kutatási lehetőségek sokszínűségére, és feltárta az egyes munkacsoportokokon belül történő regionális alapú együttműködés potenciális területeit, különös tekintettel a fenntarthatósági gondolkodásmód, a szegénység elleni küzdelem, valamint az éghajlat és a környezet munkacsoportok tevékenységeire.