Egyenlő esély a tanuláshoz
Ha a tanulmányaid során támogatásra van szükséged, mert…:
- az adott tantárgy, vagy a nyelvvizsga többszöri nekifutásra sem sikerül,
- több időre van szükséged a követelmények teljesítéséhez,
- egyes feltételeknek nehezen, vagy egyáltalán nem tudsz megfelelni,
- személyi segítséget szeretnél kérni,
- technikai eszközöket vennél igénybe az előadások megértéséhez és a vizsgák abszolválásához
…akkor fordulj hozzánk bizalommal és vedd igénybe támogatásainkat a regisztrációt követően.
Regisztrációról:
1. Közvetlenül a Neptunon keresztül a “Kérvények”-nél megtalálható “Regisztrációs kérelem” kitöltésével és érvényes szakértői vélemény feltöltésévél (max. 500Kb).
2. A Hallgatói Támogatás oldalán a “Bejelentkezés egyéni tanácsadás” gombra kattintva az ott megtalálható Esélyegyenlőség kérdőív kitöltésével jelentkezhetsz az egyetem fogyatékosügyi koordinátoránál, aki részletesen tájékoztat a regisztráció folyamatáról, vagy
3. Személyesen az egyetemi fogyatékosságügyi koordinátor (E.ép. I.em. 161. iroda) megkeresésével
A regisztrációt követően egy személyes igényfelmérő konzultációra is sor kerül.
* A felsőoktatási intézményekben tanulmányokat folytató speciális igényűeknek számítanak a hallássérültek (siket, nagyothalló), a látássérültek (vak, aliglátó, gyengénlátó), a mozgáskorlátozott, a beszédfogyatékos, a pszichés fejlődési zavarral küzdő (súlyos tanulási zavar: diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia,figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral küzdő), és az autista hallgatók.
Akadálymentességi és Fogyatékosságügyi politika + melléklete
A Corvinus Egyetem valamennyi polgára számára segítséget nyújtó keretrendszer
A Politika célja egy könnyen érthető keretrendszer és alkalmazható fogalomtár megalkotása, amely által a befogadó egyetem célkitűzései elérhetővé válnak.
Ide vezető utak:
Az akadálymentesség és a fogyatékosság jól ismert fogalmait és gyakorlatait helyezi új megközelítésbe.
Rámutat arra, hogy akadálymentes környezetre mindannyiunknak szüksége van. Gondoljunk itt pl.: a babakocsit toló szülőkre, vagy az idős, nehezen mozgó társainkra.
A Politika megmutatja, hogy az akadálymentesség nem egy speciális csoport technikai jellegű belügye, hanem egy közösségformáló tevékenység. Gondoljuk végig, egy könnyen érhető és mindenki számára használható környezet megteremti az akadálymentességet. Így senki sem záródik ki az egyetem által megteremtett lehetőségek sorából.
Összefoglalva, a Politika az elvi mellett a gyakorlati utakra is tereli az elfogadás és a nyitottság egyetemes eszméit.
Fogalmak:
Befogadó egyetem
Olyan szellemi központ, amely minden polgára számára igyekszik biztosítani az egyéni kiteljesedés lehetőségét, miközben figyelembe veszi a személyes adottságok különbözőségeit is.
Akadálymentesség
Egy gondolkodási mód, mely arra koncentrál, hogy nem minden akadály hárítható el, de minden akadály megérthető, és mint pozitív lehetőség is értelmezhető egy közösség számára.
Akadálymentesítés
A környezetátalakításnak az a módja, amely elsősorban a fizikai megközelíthetőséget és használatba vételt teszi elérhetővé, lehetőség szerint személyre szabott módon.
Személyre szabott lehetőségek
Olyan szemléleti megközelítés és gyakorlat, amely elismeri, hogy az ember nem tud minden akadályt elhárítani, de összefogással igyekszik ezeket a személyes igények és képességek figyelembevételével kezelni.
Fogyatékosságok a 87/2015. (IV. 9.) Korm. rendelet alapján:
- Autizmus spektrum zavar
- Beszédfogyatékosság (diszfázia, diszlália, diszfónia, dadogás, hadarás, afázia, orrhangzós beszéd, dizartria, mutizmus, súlyos beszédészlelési és beszédmegértési zavar, centrális pöszeség, megkésett beszédfejlődés)
- Hallássérülés (siket, nagyothalló)
- Látássérülés (vak, aliglátó, gyengénlátó)
- Mozgáskorlátozottság
- Pszichés fejlődési zavarral (diszlexiás-diszgráfiás-diszortográfiás, diszkalkuliás, hiperaktív, figyelemzavarral küzdő, magatartásszabályozási zavarral)
- Halmozott fogyatékosság