Search
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Akadálymentesített nézet

Felvételi

Felvételi eljárás

Általános információk

  • A jelentkezőknek a kutatási tervet angol nyelven kell benyújtani. A szóbeli interjú nyelve az angol.
  • A jelentkezés során beadandó kutatási terv elvárt terjedelme: legalább 10.000, legfeljebb 20.000 karakter hivatkozásokkal együtt.
  • Ha a jelentkező mindkét programot megjelöli, akkor a DI vezetője és felvételi bizottságok döntik el, melyik program illetékessége a felvételi folyamat lefolytatása. Ha mindkét program illetékesnek tartja magát, a jelentkező részt vehet mindkét program felvételi eljárásában. Ebben az esetben a jelentkező két kutatási tervet is benyújthat.
  • A Felvételi Bizottság:
    • áttekinti és értékeli a pályázati anyagban dokumentált előzetes teljesítményeket (tanulmányi eredmények, kutatási tapasztalatok, publikációs teljesítmény, valamint az elvégzett képzések illeszkedése a program szakterületéhez);
    • áttekinti és értékeli a benyújtott kutatási tervet (a kutatási terv kidolgozottsága, a kutatási téma relevanciája, a téma illeszkedése a doktori program szakmai profiljához);
    • személyes vagy online interjút folytat a jelentkezővel, és ennek során értékeli a pályázó nyelvtudását, kommunikációs készségeit, szakmai felkészültségét. 

Felvételi pontrendszer

SzempontMaximálisan kapható pont
Előzetes teljesítmény:
Mesterszintű tanulmányok / szakmai tapasztalat színvonala és illeszkedése a Doktori Iskola által elvárt ismeretekhez, kompetenciákhoz10
Korábbi kutatási tapasztalatok, publikációk*10
Kutatási terv:
A kutatási terv igényessége, kidolgozottsága, az írásmű színvonala**20
Kutatási elképzelés illeszkedése a témakiírásokhoz, a Doktori Iskolához kötődő kutatásokhoz10
Kutatás kivitelezhetősége és relevanciája10
Szóbeli vizsga:
Angol nyelvtudás és szakmai kommunikációs készség20
A szóbeli beszélgetésen nyújtott szakmai teljesítmény
(felkészültség, vitakészség, önállóság, rugalmasság)
20

A Kommunikációtudomány Doktori Program témakiírásai

Communication Science PhD Program
Research Topics 2023

Cognition, language and communication
• Metaphor and metonymy in discourse and communication – Réka BENCZES
• Factors influencing memory for media messages – Gábor KOVÁCS
• The effects of non-verbal signals on thinking, speech and attention – Gábor KOVÁCS
• Linguistic creativity in social media discourse – Réka SÓLYOM

Digitalization and social media
• Discourses about disruptive technologies – Tamás BOKOR
• New challenges in the enhancement of digital competences – Tamás BOKOR
• Individual and society in digital network media – Tamás BOKOR
• Social media and their effects on society and human behaviour – Lajos KOVÁCS
• Conceptual integration in social media communication – Réka SÓLYOM
• Innovative forms of science communication – Ágnes VESZELSZKI
• Deception and manipulation in digital communication – Ágnes VESZELSZKI
• AI and linguistics – Ágnes VESZELSZKI

Social, organizational and marketing communication
• The role of interpersonal communication in collective judgement and decision making – Gábor KOVÁCS
• Organisational communication in a changing landscape – Lajos KOVÁCS
• Green and sustainable marketing communication: Linguistic and non-linguistic devices – László KOVÁCS
• Brand names, brand associations and positioning – László KOVÁCS
• Linguistic devices in marketing communication and branding – László KOVÁCS
• Alternative solutions to exploring and communicating social problems – Ariel MITEV

Visual and design communication
• Design communication as a social and economic catalyst: Making research as designing – Dóra HORVÁTH & Attila COSOVAN
• Visual communication in social media – Andrea KÁRPÁTI
• Fashion communication: history and current trends – Andrea KÁRPÁTI
• Current trends in visual communication: new genres, technologies and meaning making in communicating through images – Andrea KÁRPÁTI
• Exhibition communication: visitor studies, experience design, science communication, multilevel assessment of museum / gallery / commercial exhibitions – Andrea KÁRPÁTI

A Szociológia Doktori Program témakiírásai

A Szociológia Doktori Program témakiírásai 2022

  • Culture matters: Cultural components in social stratification – Luca KRISTÓF
  • Why do elites fail? Empirical studies of local and national political, economic and cultural elites – Luca KRISTÓF
  • Should I Stay or Should I Go? Elite grammar school students’ choosing between elite universities at home or abroad – Adél PÁSZTOR
  • Post-doctorates: Another Stage in the Academic Pipeline? – Adél PÁSZTOR
  • Moving up or moving away? East-European PhD holders in the European academic workforce – Adél PÁSZTOR
  • Current social trends in Europe. Lessons from the European Social Survey (ESS) – Bence SÁGVÁRI
  • Computational Social Science in action: exploring human behavior from digital traces –  Bence SÁGVÁRI
  • Social perception of the new digital world: attitudes and expectations towards artificial intelligence and related technologies – Bence SÁGVÁRI
  • Expectations around artificial intelligence and robotics and the role of these projections in the present – Lilla VICSEK
  • Framing, Identity and Social Attitudes – Béla JANKY
  • Adolescents at risk: Nature and reasons of risk behaviours, leisure time activities, health consciousness of young people – Zsuzsanna ELEKES
  • Gender, organization and management – Beáta NAGY
  • Gender and academia: Is gender equality in science being achieved? – Beáta NAGY
  • Do educational hierarchies shape parenting strategies and fertility intentions? – Tamás BARTUS
  • The implications of the COVID pandemic for partnership stability and childbearing – Tamás BARTUS

A doktori képzésről

Képzési terv 2022 – 2023
×
Vágólapra másolva
X
GEN.:2022.12.08. - 23:53:55