Főoldal Budapesti Corvinus Egyetem - Budapesti Corvinus Egyetem
Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza az elérhetőségekhez

Önéletrajz - Dr. Horváth Dóra

Adatok

Dr. Horváth Dóra

Tanszékvezető, Egyetemi docens / Head of Department, Associate Professor
Marketing Intézet / Marketing-, Média- és Designkommunikáció Tanszék
egyetemi docens
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 1995 - 1998
    Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem (BKÁE), Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Gazdálkodástudományi Doktori Iskola (F)
  • 2008 - 2009
    Szent István Egyetem, kortárstánc instruktor, alkalmazott bölcsészeti kar (H)
Tudományos fokozatok, címek
  • 2002, PhD
    Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem (BKÁE)
  • 2015, Dr.Habil
    Budapesti Corvinus Egyetem, gazdálkodás- és szervezéstudományok
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 2001 - 2005
    Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem (BKÁE), egyetemi adjunktus
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
  • 2010 -
    tanszékvezető, Marketing-, Média és Designkommunikáció Tanszék
Felügyelőbizottsági és igazgatósági tagságok
  • 2005 -
    , egyetemi docens
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 1997, 1 év
    Erasmus University Rotterdam - Rotterdam School of Management
  • 1997, 1 hónap
    Cranfield School of Management, Anglia
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2014, Publikációs Nívódíj
    Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottsága Marketingtudományi Bizottsága, Szakkönyv kategóriában: Horváth Dóra, Bauer András (szerk.) (2013): Marketingkommunikáció. Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Akadémiai Kiadó, Budapest. (428
  • 2016, Budapesti Corvinus Egyetem, Egyetemért Emlékérem
    Budapesti Corvinus Egyetem
  • 2019, Leginnovatívabb marketing kurzus díja:
    EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Médiaszereplést vállal-e rajta?
angol
felső
felső
felső
Igen
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?: Igen
Kutatás, szakértői tevékenység

designkommunikáció, design, kreatív tervezés és menedszment, művészi kifejezés, reklám, marketingkommunikáció, üzleti kommunikáció

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

Designkommunikáció, tervezői szemlélet integrálása a vezetőképzésbe és vállalkozás-fejlesztésbeÚj generációs technológiai eszközök szerepe a társadalmi kommunikáció átalakulásában, innovációs terjedés Termékdesign és termékinnováció, új technológia fogyasztói elfogadása, innovációterjedés A közönségek szerepe az alkotásban: co-creation, participationPosztmodern marketingKvalitatív projektív technikák, online kollázs

szerencsejáték és fogyasztói kockázatvállalás
Fontosabb kutatások
  • 2002 - 2003, OTKA T034719 “Marketing és az ipari formatervezés kapcsolata”
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2001 - 2003, OTKA T035146 “A kockázatvállalással, a szerencsével kapcsolatos vállalkozói és egyéni attitűdök változása, alakulása a magyarországi piacgazdaságra való áttérés kihívásainak jegyében”
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2005, A marketingkommunikáció mobil kommunikációs lehetőségeinek a vizsgálata – A mobiltelefon, mint marketingkommunikációs eszköz megjelenése és fogadtatása Magyarországon
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: T-mobile Magyarország
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2005, Az innováció terjedést meghatározó tényezők a hotspot piacon
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2006 - 2006, Az olvasás fogyasztói értéke – Hagyományos és alternatív információforrások fogyasztói megítélése
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Sanoma Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2006 - 2006, A „T” márkák kapcsolata – A szinergia forrásai és gátjai
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, Hogy kerül az étel az asztalra? – A magyar étkezési szokások alakulása.
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Maresi Kft
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, A Magyar Posta szerepváltozása a 21. század távközlési követelményei között, tudati és érzelmi ereje (tartaléka) a kihívások gyakorlati harcaira.
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Posta Zrt.
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, Telekommunikációs szolgáltatások és eszközök konvergenciája: A felhasználói kategóriarendszer összetevőinek feltárása
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, A telekommunikáció és információtechnológia jövő fogyasztói.
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, A fogyasztói narratívák szerepe az új termékfejlesztési ötletek generálásában.
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, Az újdonság fogalmának interdiszciplináris megközelítései a termék-tervezésben
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Philip Morris
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, Mobileszközök fejlődése
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, A pletyka terjedése az interneten
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2009 - 2009, A mobileszközök szerepe a fiatal felhasználók életében.
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2010 - 2010, A reklám szerepe a válságban
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2010 - 2010, A csomagolás újraértelmezésének lehetőségei
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Philip Morris
    További információk a kutatásról:
  • 2011 - 2011, 360 fokos marketing és KPI-k a marketingkommunikációban
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Magyar Telekom Nyrt
    További információk a kutatásról:
  • 2013 - 2016, Unveiling Creativity for Innovation in Europe - Cre8tv.eu
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Európai Bizottság Kutatási és Technológiafejlesztési HetedikKeretprogram (FP7)
    További információk a kutatásról: The CRE8TV.EU project is a multi-partner and multi-disciplinary project, funded by the Seventh Framework Programme of the European Commission, which focuses on the significance of creativity and the cultural and creative industries in Europe (and beyond). Our work includes studies on design and its contribution to innovation, as well as intellectual property rights, including trademarks and community designs, and links between these forms of IP protection and innovation. Progress will be made in terms of methodologies and fresh and integrated approaches in the study of creativity and innovation, as well as in the dynamics of the cultural and creative industries.
  • 2018 - , RiConfigure H2020-788047:
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Európai Bizottság H2020 keretprogram
    További információk a kutatásról: https://cordis.europa.eu/project/rcn/214910_en.html
  • 2017 - , EFOP-3.6.1-16-2016-00013,
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: EFOP (Emberi-erőforrás Fejlesztési Operatív Program)
    További információk a kutatásról: http://dmmd.uni-corvinus.hu/index.php?id=dmmd_projektek#dklab
  • 2019 - 2020, Tehetség-menedzsment co-working környezetben
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Visegrad Grants
    További információk a kutatásról: V4 projekt, https://www.coworkingtalent.com/The year-long project deploys a transnational study that will share the insight on the correlation between the growth of coworking environments in these four Visegrad cities, and the talent attraction and retention of highly skilled individuals in the region with the active role of local coworking spaces. Investigating entrepreneur-friendly environments and human resource strategies for talent attraction within these shared and towards collaboration orientated workspaces could have a positive impact on the regional economy. Research is conducted by team of experts from University of Economics (Czech Republic), University of Warsaw (Poland), Corvinus University of Budapest (Hungary) and Comenius University of Bratislava (Slovakia).
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
Elérhetőségek
Egyetemi tartózkodási hely
  • Épület: Központi épület - Fővám tér 8.
    Szobaszám: 335
    Mellék: 5141
    Fővonal: 482-5141
    Fax: 482-5236
    Belső fax: 5236
dora.horvath@uni-corvinus.hu
oktato.uni-corvinus.hu/dora.horvath
Adatok

Dr. Horváth Dóra

Tanszékvezető, Egyetemi docens / Head of Department, Associate Professor
Institute of Marketing / Department of Media, Marketingcommunications and Designcommunications
egyetemi docens
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 1995 - 1998
    Budapest University of Economic Sciences and Public Administration (BUESPA), Budapest University of Economic Sciences and Public Administration, Doctoral School of Business Economics (F)
  • 2008 - 2009
    Szent István University, Contemporary dance instructor, faculty of applied arts (H)
Tudományos fokozatok, címek
  • 2002, PhD
    Budapest University of Economic Sciences and Public Administration (BUESPA)
  • 2015, Dr.Habil
    Corvinus University of Budapest
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 2001 - 2005
    Budapest University of Economic Sciences and Public Administration (BUESPA), assistant professor
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
  • 2010 -
    head of department, Marketing, Media and Designcommunication
Felügyelőbizottsági és igazgatósági tagságok
  • 2005 -
    , associate professor
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 1997, 1 year
    Erasmus University Rotterdam - Rotterdam School of Management
  • 1997, 1 month
    Cranfield School of Management, UK
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2014, Publication Award
    Hungarian Academy of Sciences, Marketing Committee of the Board of Economic Sciences
  • 2016, Award of the Corvinus University of Budapest
    Corvinus University of Budapest
  • 2019, The most innovative marketing course of the year:
    EMOK, Association for Marketing Education and Research
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Médiaszereplést vállal-e rajta?
angol
felső
felső
felső
Igen
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?: Igen
Kutatás, szakértői tevékenység

designcommunication, design, creative planning and management, advertising, marketing communication, business communication,

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

Designcommunication, integrated design methods in management training and entrepreneurial development Ddiffusion of new technology in personal communicationCo-creation, Projective research techniques

gambling behaviour, managerial risk taking
Fontosabb kutatások
  • 2002 - 2003, OTKA T034719 “Relation of marketing and design
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2001 - 2003, OTKA T035146
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2005,
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2005,
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról:
  • 2006 - 2006, User value of reading - traditional and alternatives ways of consuming information
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Sanoma
    További információk a kutatásról:
  • 2006 - 2006, T-brands - sources and barriers of synergy
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, Evolution of Hungarian eating habits
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Maresi
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, Challges of the tradional postal services in the 21 century
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Post
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, Convergence of telecommunication services - user implications
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2007 - 2007, Future users of telecommunication and information technology
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, The role of consumer narratives in the generation of new product development ideas
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, Interdisciplinary approaches to new idea generation in product development
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Philip Morris
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, Evolution of mobile devices
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2008 - 2008, Online gossip i.e. electronic word of mouth - EWOM
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2009 - 2009, The role of mobile device in the life young adults
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2010 - 2010, The role of advertising in the time of the economic crisis
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2010 - 2010, Reinterpreting the role of Packaging
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Philip Morris
    További információk a kutatásról:
  • 2011 - 2011, 360 degree marketing communication and key performance indicators
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Telekom
    További információk a kutatásról:
  • 2013 - 2016, Unveiling Creativity for Innovation in Europe - Cre8tv.eu
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: European Community’s Seventh Framework Programme (FP7)
    További információk a kutatásról: The CRE8TV.EU project is a multi-partner and multi-disciplinary project, funded by the Seventh Framework Programme of the European Commission, which focuses on the significance of creativity and the cultural and creative industries in Europe (and beyond). Our work includes studies on design and its contribution to innovation, as well as intellectual property rights, including trademarks and community designs, and links between these forms of IP protection and innovation. Progress will be made in terms of methodologies and fresh and integrated approaches in the study of creativity and innovation, as well as in the dynamics of the cultural and creative industries.
  • 2018 - , H2020-788047:
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: European Commission Horizon 2020 Programme
    További információk a kutatásról: https://cordis.europa.eu/project/rcn/214910_en.html
  • 2017 - , EFOP-3.6.1-16-2016-00013, Intitutional Developments for Intelligent Specialization at the Székesfehérvár Campus of Corvinus University of Budapest
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: EFOP (Human Resources Operative Programme)
    További információk a kutatásról: Living Lab means that we establish a knowledge center which provides infrastructure and space for volunteer projects, who engaging in the designcommunication education program or series of workshops will facilitate the development of local innovative enterprise that solve special local issues.Designcommunicaiton* = communication integrated into development. *Source: Hungarian Gazette for Patents and Trade Marks (113. no. 12. / I., 2008.12.15. Registration number: 196961).
  • 2019 - , Managing human talent in coworking environments
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Visegrad Grants
    További információk a kutatásról: https://www.coworkingtalent.com/The year-long project deploys a transnational study that will share the insight on the correlation between the growth of coworking environments in these four Visegrad cities, and the talent attraction and retention of highly skilled individuals in the region with the active role of local coworking spaces. Investigating entrepreneur-friendly environments and human resource strategies for talent attraction within these shared and towards collaboration orientated workspaces could have a positive impact on the regional economy. Research is conducted by team of experts from University of Economics (Czech Republic), University of Warsaw (Poland), Corvinus University of Budapest (Hungary) and Comenius University of Bratislava (Slovakia).
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
  • 2014 - 2018, ,
    Assocation for Marketing Education and Research, országos
  • 2014 - 2016, member of the board,
    Hungarian Fashion Association, országos
  • 2008 - 2017, member, tag
    European Advertising Academy, ICORIA, nemzetközi
  • 2010 - 2017, member, tag
    EMAC, nemzetközi
  • 2008 - , public body member, tag
    MTA Marketing Committee, országos
  • 2007 - 2016, interfaculty group member, tag
    CEMS Design and Innovation Interfaculty Group, nemzetközi
Elérhetőségek
dora.horvath@uni-corvinus.hu
oktato.uni-corvinus.hu/dora.horvath
Vágólapra másolva
X