Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

Tájékoztató levelezőrendszer váltásról

2020. 08. 24-től változik a levelezőrendszer.

Kedves Kolléga!

Amennyiben az Ön levelezése már a Microsoft 365 (korábbi nevén Office 365) van megoldva, akkor ez a levél nem Önnek szól, nyugodtan hagyja figyelmen kívül.

Amennyiben levelezése még a régi Zimbra levelező rendszerben van megoldva, akkor kérjük olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatást.

A párhuzamosan működő kétféle levelező megoldás egységesítéséről, a Microsoft 365 felhőben biztosított egységes egyetemi levelezés kialakításáról az egyetem vezetése hozott döntést. Az előre menő rendszerben bevezetett új levelezési megoldás bevezetését úgy ütemeztük, hogy a tanév megkezdésére lehetőség szerint megtörténjen a szervezeti szintű áttérés, de a nyári szabadságos időszakban minél kevésbé terheljük az egyetem dolgozóit.

A mostani Zimbra egyetemi levelezőrendszer leváltásra kerül, 2020.08.24-től átállunk a Microsoft 365 Outlook szolgáltatására. Ettől az időponttól kezdődően minden új email a felhőtárhelyre fog érkezni, és régi leveleit egy évig őrizzük a régi levelező rendszerben. A régebbi levelek egyéni másolására és archiválására felhasználói segédleteket készítettünk. A helyi mappákban tárolt levelet továbbra is a korábban használt levelezőprogramjában (Thunderbird) találja meg.

A teljes átállás várhatóan három napot fog igénybe venni. Az egyes postafiókok ez alatt az időszak alatt, a felhőszolgáltatótól (Microsoft) függő időpontban kerülnek aktiválásra.

A felhős fiók aktiválásáig a Zimbra-ba érkeznek a levelek, utána az alábbi felületen találja meg.

A szervezeti e-mail címekhez, technikai okok miatt csak jelszó változtatás után fér hozzá. Kérjük ezt az alábbi oldalon tegye meg.

Ha nem szeretné, hogy kiesés legyen a levelezésében augusztus 14-éig kérheti az előzetes átállást önmagában vagy adatmásolással (migrációval) egybekötve. Az átállás után legközelebb augusztus 31-étől tud segíteni a migrálásban az ISZK. A migrálást önállóan is elvégezheti, ehhez segédletet a weboldalunkon talál.

Kérdések és válaszok

  • Mit kell tudni az átállásról?

Az átállás időtartama alatt nem fog tudni leveleket fogadni és küldeni. A korábbi levelei az előző rendszerben maradnak, azokat külön kell átvinni a Microsoft 365 Outlook-ba

  • Érint engem ez a változás?

Amennyiben az office.com oldalon belépve (Microsoft 365 felhő felülete) látja a szolgáltatások között az Outlook ikont, akkor nem. Ha nincs ott az ikon, akkor igen!

  • Hogyan vihetem át a leveleimet a Microsoft 365 Outlook-ba?

A migrációs kézikönyvet a tájékoztató oldalunkon találja meg.

  • Mi az előnye a Microsoft 365 Outlook-nak?

Nagyobb tárhely (50 GB) és több funkció áll a rendelkezésére. A fő funkciói a levelezés, naptár, kapcsolatok és a teendők. Monogram helyett a Teams profilképét használhatja.

  • Továbbra is tudom használni a Thunderbird levelezőt?

A Microsoft 365 Outlook szolgáltatása nem kompatibilis a Thunderbid-el. A helyi mappában tárolt leveleit továbbra is ott találja meg!

  • A véletlenül törölt levelek helyreállítása hogy fog történni?

A rendszer erre a kötelező lomtár használatával ad lehetőséget. Az ISZK-nak nem lesz mentése, a rendszer erre nem ad lehetőséget, emiatt a helyreállításhoz sincs eszköze.

Kérjük látogasson el a levelező rendszer váltás projekt oldalára. Itt tájékozódhat a folyamatról és a sikeres befejezésről. Az új levelező rendszerről és az adatok átmásolásához szükséges leírásokat is itt találja.

Az átállásról és az új rendszer bemutatásáról Teams konzultációt tart az ISZK augusztus 6-án 13:00 órakor. További információt a projekt honlapunkon talál.

IT Helpdesk elérhetőségei:

e-mail: helpdesk@uni-corvinus.hu

Telefon: +36 1 482 7500 (mellék: 7500)


Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.04.20. - 12:05:18