Search
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Akadálymentesített nézet

Designgondolkodás és designkommunikáció

termék-, vállalkozás- és identitásfejlesztési képzési program

Forradalmasítsd a kommunikációdat, az alkotást, a kreativitásodat új elemekkel!

Budapesti Corvinus Egyetem

Early bird jelentkezési határidő: 2023. október 18.

Normál jelentkezési határidő: 2023. november 02.

A képzés vezetője: Prof. Dr. Cosovan Attila 

A képzés oktatói:

A képzés hossza: 80 óra

A képzés nyelve: magyar

Early bird ár: bruttó 776 000 Forint (tartalmaz 27% áfát)

Normál ár: bruttó 902 000 Forint (tartalmaz 27% áfát)

A képzés során elsajátítható:
A program célja, hogy a résztvevők átéljék és elsajátítsák, mit jelent tervezőként cselekedni és döntéseket hozni, azaz mit jelent egy vállalat képviselőjeként vagy saját vállalkozásuk, vezetői víziójuk szempontjából a kreatív alkotói kapcsolatteremtés. Programunkat különösen azoknak ajánljuk, akik korunk társadalmi és gazdasági kihívásai reagáló kreatív termékek, szolgáltatások, vállalkozások, koncepciók tervezésére vagy akár egy startup kezdeményezés indítására vállalkoznak.   

A képzés időpontjai:

  • november 9-12 (csütörtök- vasárnap, 4 egész nap)
  • november 23-26 (csütörtök- vasárnap, 4 egész nap)

Szerezz 15% kedvezményt Early Bird kedvezményünkkel október 18-ig!

nap
óra
perc
másodperc

Tudj meg mindent a jelentkezésről! Iratkozz fel hírlevelünkre!

A képzésünk kiváltképp hasznos azoknak, akik...

  • design -business-communication – az üzleti szektor képviselői nagy vállalatok vezetői, vállalkozók, start upperek, vagy ebben gondolkodók
  • design -society-communication – a kulturális szféra képviselői: pedagógusok, kultúra menedzserek, művelődésszervezők

A képzés tanterve

“gondolkodom, tehát vagyok,
kommunikálok, tehát vagyok 
kreatív kapcsolatot teremtek, tehát vagyok”

Az ipar 4.0 korában az egyetlen, még nem helyettesíthető tulajdonság az emberi kreativitás és intuíció. A tervezői szemlélet, mint a designkommunikáció és designgondolkodás alkalmazói megismerése olyan készségek és képességek megélését, elsajátítását teszi lehetővé, melyben képesek lehetünk nem várt, gyorsan változó helyzetek kezelésére. Egy ilyen szituációban az érintetteknek új megoldásokat, fogalmakat, és helyzetszintetizáló módszereket kell létrehozniuk; ahogy Herbert Simon fogalmaz „legyen az mérnöki tervezői folyamat, orvostudomány, üzlet, építészet vagy festészet nem azzal foglalkozik, hogy mi szükséges, hanem hogy mi lehetséges – nem azzal, hogy mi van, hanem azzal, hogy mi lehet, – röviden designnal.” 

A tervezői kapcsolatteremtés módszertana – DIS:CO 

E tervezői megközelítés a designkommunikáció hazai fejlesztésű, számos nemzetközi díjat elnyert tervezői szemlélet és eszköztár. 

A „Design – Business – Society” lab, hub (de.bu.so]cycle vagy  nyitott szakmai együttműködés, mely a Budapesti Corvinus Egyetem most fejlesztés alatt álló „jövő campusán”1 tervezi  működését. 

 Alapmodulok 

  • A tervezői kapcsolatteremtés módszertana: designgondolkodás és designkommunikáció 
  • Dinamikus arculat és identitás fejlesztés 
  • Lokális és globális termékfejlesztés
  • Fenntartható személyes identitás tervezés

Opcionális modulok cégeknek kiajánlva választható:

  • Mesterséges környezet humán interakciók
  • MI és M.I. – Mi és a Mesterséges Intelligencia
  • Food design, étel, tervezés, ízlés és kapcsolódás
  • Videográfia – kreatív kutatás, reprezentáció, kifejezés

Felvételi követelmények

Felvételi elbeszélgetés, vezetői, tervezői, vállalkozói vízió és szándék

 

Kérdés esetén keresd:

•  Cosovan Attila: +36 70 218 9028

•  Horváth Dóra: +36 30 297 5276

Oktatóinkról

Prof. Dr. Cosovan Attila Róbert, BCE / MKTI / Marketing- és Designkommunikáció tanszék
Prof. Dr. Cosovan Attila Róbert, BCE / MKTI / Marketing- és Designkommunikáció tanszékTervezőművész és társalapítója a coandco.cc kreatív műhelynek, Ferenczy-díjas habilitált egyetemi professzor
Tovább olvasom
A design; tervezőművészet, kreatív tervezés, alkotói magatartás. Ehhez társul a kommunikáció; a tervezői, alkotói, kreatív kapcsolatteremtés, úgy az önreflexió (belső párbeszéd), mint az interhumánus fenomén szintjén. Így tehát a designkommunikáció egy olyan kapcsolatteremtési szemléletet képvisel, amely HÍD- ként jelenik meg a különböző diszciplínák és diskurzusok, a társadalom és a gazdaság jelenségei között. Interdiszciplináris és interprofesszionális módszerével valós idejű kapcsolatot lehet teremteni oktatás, kutatás és vállalkozás közöttCosovan Attila Róbert vagyok (Máramarossziget, Románia, 1970.03.25.) tervezőművész, a MOME és a BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM tanára, a COANDCO.CC designcég alapítója, a DIS:CO című könyv írója és tervezője. Főbb kutatási és alkotói területeim: teljes körű termék-, szolgáltatás-, márka-, identitás-tervezés, vállalkozásfejlesztés és kommunikáció, tanácsadás, mentorálás.Jelenleg az oktatói munka mellett az általam kifejlesztett (designkommunikáció) tervezői kapcsolatteremtés módszertanának a lehetőségeit kutatom - közvetlen kollégáimmal közösen - és integrálom tervezőművészi praxisomba. Eredményeim jelenleg - az általános digitális lenyomat mellett a www.coandco.cc weblapon találhatók meg.1992-ben kezdtem grafikusként, majd művészeti vezetőként dolgozni. 1998-ban diplomáztam és vizuális kommunikáció-tervezőművész oklevelet szereztem a MOME-en.Diploma után reklámügynökségeknél dolgoztam. 2001-ben megalapítottam a - ma már 6 Red Dot Design Award nyertes, Millenniumi- és Designmenedzsment-díjas - coandco.cc designcéget, melynek munkatársai mind a volt diákjaim lettek.2003-2007 között a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem doktori iskolájának hallgatója voltam.2009-ben megírtam a társadalmi és gazdasági realitásokról és utópiáról szóló DIS:CO című könyvemet.2010-ben DLA fokozatot szereztem, majd ugyanennek az egyetemnek a docenseként a saját fejlesztésű, és védjegyoltalom alatt álló designkommunikáció program létrehozójaként a tervezői kapcsolatteremtés fontosságáért, lehetőségeiről és egyben felelősségvállalásáért dolgoztam. A designkommunikáció témakörében kollégáimmal - azóta is - folyamatosan publikálok különböző szaklapokban. 2012-től a Magyar Formatervezési Tanács tagja lettem, ugyanebben az évben munkásságomat Ferenczy-díjjal jutalmazták. 2013-tól a Design Terminál Tanácsadó Testületének tagja lettem. Ugyanebben az évben habilitáltam a MOME-en. 2015 szeptemberétől a Budapesti Corvinus Egyetem habilitált docense, 2018-tól pedig egyetemi professzora és az általam alapított coandco.cc külső tanácsadója vagyok.Jelenleg a Corvinus Egyetem Marketing- és Designkommunikáció Tanszék oktatójaként a• Designkommunikáció vállalat- és társadalomirányítási kérdései• Identitástervezés és kreatív-menedzsment• Kommunikációs stílusgyakorlatok• Technológia és Társadalomkurzusok fejlesztésében és tanításában veszek részt, továbbá Barta Márton és Horváth Dóra kollégáimmal, valamint a doktori hallgatóinkkal közösen dolgozunk a Design.Business.Society. (de.bu.so] komplex oktatásszolgáltatási platform fejlesztésén.
Dr. Horváth Dóra
Dr. Horváth DóraTanszékvezető, Egyetemi docens - Marketing Intézet
Tovább olvasom
Horváth Dóra habilitált egyetemi docens, a Budapest Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézete Marketing-, és Designkommunikáció Tanszékének vezetője. Ph.D. fokozatát 2002-ben szerezte meg ugyanitt. Marketingkommunikáció és design témájú tárgyakat oktat a BCE rendszeres és nemzetközi programjaiban. Kreatív oktatás módszertani fejlesztő. A CEMS (Community of European Management Schools) Design and Innovation csoport tagja. Kvalitatív kutató, projektív kutatási technikák alkalmazója és fejlesztője, kutatásai és publikációi design, designkommunikáció, felhasználók által létrehozott tartalom (UGC), imázs, reklámbefogadás, integráció, az új technológiai eszközök okozta változó információbefogadás, fogyasztói részvétel, posztmodern marketing témakörökben jelentek meg. Horváth Dóra nemzetközi kutatási projektek vezetője (H2020 RRI RiConfigure": Reconfiguring Research and Innovation Constellations”; Crea8tv.eu FP7 „Digital Ecosystems and Digital Creatives”, „Design as a Driver of Innovation and Competitiveness”; Visegrad Fund „Managing Human talent in coworking environments”, EFOP Társadalmi innovációs hálózatok – Corvinus Lab, Designkommunikáció kutatási modul. Jelenlegi kutatási területei designkommunikáció és oktatásfejlesztés, kreativitás és felhasználói részvétel (co-creation).
Galla Daniella PhD
Galla Daniella PhDEgyetemi tanársegéd a Budapesti Corvinus Egyetemen & egyetemi adjunktus a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen
Tovább olvasom
Dr. Galla Daniella Dominika a Budapesti Corvinus Egyetem és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem adjunktusa. Oktatói munkásságát megelőzően 10 évet dolgozott a televízió és a reklámügynökségek világában. Szakterülete a sales, a marketing és a marketingkommunikáció, valamint a design és az egyes oktatási módszertanok kapcsolódásában rejlő lehetőségek feltérképezése és alkalmazása. Disszertációjának középpontjában olyan, a soft készségek fejlesztésére irányuló törekvések állnak, melyek megvalósíthatók a zárt oktatási keretrendszerben. Kutatói és oktatói attitűdjét a multidiszciplinaritás határozza meg, a design a művészetek és a marketingkommunikáció határterületeit érintő kérdések irányítják érdeklődését.
Bencze Máté
Bencze MátéPh.D. hallgató - Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet hallgató
Tovább olvasom
Bencze Máté, közgazdász, PhD hallgató. Szakmai tapasztalatait projektmenedzserként európai uniós fejlesztéspolitika, marketing menedzserként élelmiszeripari területen szerezte. Kutatásaiban a fogyasztói törzsiség megjelenését vizsgálta közösségi terekben, videográfia módszertannal.
Bollók Máté
Bollók MátéOperatőr, fotós és színező a Matepictures-nél, BI elemző a LEGO Csoportnál, PhD hallgató a Budapesti Corvinus Egyetemen
Tovább olvasom
A Matepictures stúdió tulajdonosa, amely a high-end tartalomkészítésre specializálódott fotográfiai és filmes eszközökkel, valamint színtudománnyal. Marketing, pénzügyi és BI elemző, a Budapesti Corvinus Egyetemen végzett marketing mesterszakon Kiváló minősítéssel. PhD hallgató a Budapesti Corvinus Egyetemen üzleti kommunikáció szakon, fő témái az adatmérnökség, adatvizualizáció és az A.I. szociográfia.
Fekete Balázs
Fekete BalázsDesign & Marketing - Dinamikus vizuális identitás
Tovább olvasom
Designkommunikáció (DIS.CO) Kutató, Ph.D. Ph.D. jelölt az üzleti kommunikáció területén, Marketing és tervezési szakértő, Társalapító és művészeti igazgató az Artnroll Creative Solutions-nél
Megyeri Gábor
Megyeri GáborA GoValue Ltd. társtulajdonosa-művészeti igazgatója. - Etelburg
Tovább olvasom
Ipari formatervező Ma. (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest, 2007).A diplomamunkámat a Montblanc-nál készítettem, 3 darab limitált szériás tollat tartalmazott. Az egyik a Mark Twain volt, amely a Writers Limited Editionhöz tartozik, és 2010-ben került piacra. Design ügynökségünk, az "Etelburg by Megyeri Gábor" egyedi művészeti szolgáltatásokat nyújt.Az Etelburg by Gabor Megyeri Budapest szívében található: a kulturális paradicsom és a világ egyik művészileg leginspirálóbb városa. Figyelembe véve a történelmet, az örökséget és a vizuális pompát; városunk az inspiráció bölcsője, amely páratlan hátteret nyújt a kreativitáshoz.Tervezői stílusom nehezen meghatározható. A modern, innovatív formai megoldásokat éppúgy szeretem, mint a hagyományosakat. A legfontosabb számomra, hogy a termék értéket képviseljen. Szerintem egy óra megjelenésének ugyanolyan magas színvonalat kell mutatnia, mint a benne lévő technológiának.
Merkl Márta
Merkl MártaMűvészeti szakember, Food Design kutató
Tovább olvasom
Merkl Márta művészettörténészi és projektmenedzseri háttérrel kutattatta itthon és külföldön az étkezési élményt. Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen készíti food design témájú, Kreatív Kutatási Ötlet Díjjal jutalmazott doktori munkáját. A Kooperatív Doktori Program jóvoltából részt vesz az Onyx étterem átalakulásában.”Miért jó ez a képzés, kinek ajánlom:„A food designnal kapcsolatban a leggyakoribb félreértés, hogy a díszítésről szól, holott ez egy komplex szemlélet hétköznapi és üzleti relevanciával, amelyhez zökkenőmentesen kapcsolódhat kezdő és haladó – ebbe enged betekintést a képzési modul.”
Szász Veronika - VENI
Szász Veronika - VENIGrafikusművész, művésztanár, énekesnő, dalszerző, zenei producer.
Tovább olvasom
Szász Veronika a Budapesti Corvinus Egyetem doktori hallgatója, tervezőgrafikus, énekes-dalszerző, coach. Kutatási területe az énmárka és az identitás, különös tekintettel az alkotóművészeti kontextusra. Kvalitatív kutatóként képzőművész, előadóművész és coach tapasztalatait integrálva végez művészetalapú kutatásokat.
Előző
Következő
Budapesti Corvinus Egyetem

Üdvözöllek a Designgondolkodás és designkommunikáció képzésünkön!

Programunk fejleszti a résztvevők autonóm, kreatív és vízióalkotó-potenciálját. Így a képzésünk iránt érdeklődők egy olyan úton indulhatnak el, amely az innovációt és a kreativitást egyesítve formálja a kommunikációt és a tervezést. A kurzus során olyan új és kreatív kommunikációs eszközöket sajáthatnak el hallgatóink, amelyek alkalmazkodnak a mai trendekhez.

Budapesti Corvinus Egyetem

Prof. Dr. Cosovan Attila 
Program director & instructor

A képzés elvégzése után...

  • Képes a menedzsmentelmélet oldaláról megalapozott vezetői gondolkodásmódot összekapcsolni a alkotói/kreatív szemlélettel
  • Tervezői/alkotói képességgel rendelkeznek
  • Képes az interdiszciplináris és interprofesszionális együttműködésre
  • Képes a képzettségüknek megfelelő területen a fejlesztésbe integrált kommunikációt alkalmazni
  • Képes a tanulási folyamatba intgrált vállalkozásokat létrehozni, amelyekben stratégiai,üzleti inkubációs és döntéshozatali képességeket gyakorolnak
  • Váratlan és szokatlan helyzetekben kreatív vezetőként lép fel.
  • Képes a kreatív gondolkodásra és elemzésre, önreflexióra.
  • Képes rugalmasan részt venni a szervezetközi együttműködésben és kommunikációs projektekben
Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2023.09.25. - 13:25:15