Második alkalommal fogadta a Felsőoktatásfejlesztők Fórumát a Corvinus

Május 30-án ismét megrendezésre került a Felsőoktatásfejlesztők Fóruma, amelyet idén második alkalommal szervezett meg a Budapesti Corvinus Egyetem, a Károli Gáspár Református Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem. A rendezvény célja ezúttal sem változott: közös teret biztosítani azok számára, akik a felsőoktatási intézményekben a tanulás és tanítás támogatásával, oktatásfejlesztéssel, módszertani innovációval és oktatási digitális eszközök működtetésével foglalkoznak.
A Fórum programja rendkívül sokszínű és gyakorlatias volt, reflektálva a felsőoktatás aktuális kihívásaira. A résztvevők az ország számos pontjáról érkeztek, bizonyítva, hogy a tavaly megindult hálózatosodás tovább erősödött, és egyre több intézmény és szakember érzi magáénak az együttműködés ügyét.
A megnyitóban Dósa Kata (Corvinus), Dringó-Horváth Ida (KRE) és Papp-Danka Adrienn (BGE) ismertették vizsgálatuk eredményét arról, hogy a konferenciajellegű rendezvények milyen módon alakultak át az utóbbi években. A vizsgálat fókuszában a POD (Professional and Organizational Development) amerikai felsőoktatásfejlesztői hálózat tudásmegosztó eseményei álltak. A bemutató célja az volt, hogy kitekintést nyújtson a nemzetközi tudásmegosztó trendekre és jelezze azt, hogy a Fórum programja is ezeket az új, kapcsolódásra és közös gondolkodásra építő formátumokat helyezte előtérbe.
Délelőtt központvezetői workshop, valamint „Vedd és Vidd” műhelyek indították a napot. Ezek során többek között a magyar hálózat fejlesztésének további lépéseiről, a mesterséges intelligencia Moodle LMS-be történő integrációjáról, valamint a Neumann János Egyetemen bevezetett PEEP oktatásmódszertani műhelyről esett szó. Délután az “Egy Hajóban Evezünk” kiscsoportos beszélgetések során az oktatásfejlesztő, az LMS-támogató és az adminisztratív munkatársak közösen kerestek válaszokat és megoldásokat a területükön felmerülő kihívásokra.
A délutáni workshopok között szerepelt például a nemzetközi diákok tanulásának támogatását célzó foglalkozás, de a Fórum a mentális jóllét támogatására is hangsúlyt fektetett. Utóbbiak között helyt kapott vezetői önismereti workshop, valamint a kiégés megelőzését és a kihívásokkal való megküzdést segítő beszélgetések.
A Fórum szakmai diskurzusai, kapcsolódási lehetőségei és gyakorlatorientált megközelítése ismételten bizonyították: a hazai felsőoktatásfejlesztésben egyre erősebb az együttműködés és a közös gondolkodás igénye. A résztvevők számára nemcsak szakmai inspirációt, hanem valódi közösségi élményt is nyújtott az esemény.
Beszámolónk a tavalyi Fórumról ide kattintva olvasható.







