Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

Fogadásból applikáció

2021-12-21 08:44:51

Interjú Albrecht Mátéval, a Betme Entertainment egyik alapítójával

Kapcsolódó hírek

Kapcsolódó események

Albrecht Máté és András Félix üzleti ötlete egy barátokkal való mobiltelefonos játék során született, amelynek alapja a fogadás és a fogadás okozta izgalom volt. Ennek hatására megalkották a Betme Gaming ötletét, amely egy online platform keretében nyújt sportfogadási és játéklehetőséget a felhasználók számára. Szolgáltatásuk mára a világ több mint 50 országában elérhető és több tízezer letöltésnél tart. Máté és Félix a tavalyi Proof of Concept Ötletpályázaton ötletükkel elnyerték a 800.000 forintos anyagi és a szakmai támogatást is. A tavalyi ötletpályázatról és az azóta elért sikereikről beszélgettünk Mátéval, aki a 2021/2022-es, az Egyetem által ismét meghirdetett Proof of Concept Ötletpályázat most pályázó versenyzőinek is adott pár jó tanácsot az idei versennyel kapcsolatban.

corvinus-c-belso-062

A 2020/2021-es Proof of Concept Ötletpályázaton nagy sikerrel szerepeltetek a Betme eSport című projektetekkel, amely azóta egy innovatív vállalkozássá nőtte ki magát. Hogyan indult az ötlet és milyen formában működik most a szolgáltatás?

Alapítótársammal már évek óta ismerjük egymást, illetve régebb óta gondolkoztunk különböző üzleti ötleteken. Egyszer valaki felvetette, hogy mi lenne, ha egy mobilos játékot pénzben játszanánk. A játék után úgy éreztük, hogy sokkal izgalmasabb volt mindenkinek, ezért elkezdtük kutatni, hogy van-e ilyen típusú szolgáltatás a piacon. Nem találtunk hasonlót, csak különböző csoportokat meg fórumokat, ahol pénzben lehetett játszani és pénzt nyerni. Az látszott, hogy lenne rá igény, mert minden csoportban sokan próbálkoztak ilyen események szervezésével, de sajnos nem jártak sikerrel, mert kevés volt a bizalom a szervezők felé és alacsony volt a szervezési szint is. Ekkor kezdtünk el komolyabban gondolkodni, hogy hogyan is lehetne ebből egy üzletszerű megoldást létrehozni. Az elkészült alkalmazás már több mint 50 országban elérhető, és közel ötvenezres letöltésszám mellett több tízezres felhasználóbázisunk van.

A PoC során a mentorálás mellett elnyertétek a 800.000 forintos anyagi támogatást is. Mit gondolsz, a mentorálás és a támogatás miben volt a legnagyobb segítségetekre az ötlet továbbfejlesztése során? Hogyan segítette az elképzelésetek kivitelezését?

A pályázat sokat segített abban, hogy még jobban, részletekbe menőleg ki tudjuk dolgozni az ötletünket, hála a Corvinus által biztosított mentorálásnak. Ezenfelül a piacunk mélyebb megismeréséhez is hozzájárult a pályázat azzal, hogy lehetőségünk nyílt további piackutatások és tanulmányok vásárlására, amelyek nagyon hasznosnak bizonyultak az applikáció pozicionálásakor.

Az első Proof of Concept Ötletpályázat lezárulása óta milyen eredményeket értetek el?

Mára már elkészült az alkalmazás, ami elérhető a legnépszerűbb store-okban, jelenleg Európában. Ez mára már közel 50 ezren töltötték le az alkalmazást, amiből több tízezres felhasználóbázisunk alakult ki. Még nagyon az elején vagyunk, de szerencsére osztották a víziónkat a OXO Labs-nél is, akik befektetőként léptek be hozzánk a cégbe. Jelenleg épp 6 új alkalmazottat veszünk fel, és most tervezzük a nagyobb volumenű marketingkampányok elindítását is. Ezenfelül további fejlesztéseket valósítunk meg, amelyek segítik még felhasználóbarátabbá tenni az alkalmazást.

Az idei évben az OXO Labs inkubátor 42,4 millió forintot fektet a vállalkozásotokba. Mi az elképzelésetek a jövőben ezzel a támogatással?

Az alkalmazás továbbfejlesztése az MVP állapotról (minimum viable product, azaz minimálisan életképes termék – a szerk.) mindenképp az egyik fő rövidtávú célunk, tekintve, hogy nálunk ez fogja meghatározni, hogy a felhasználók mennyire szívesen használják a szolgáltatásunkat. Ezenfelül jelenleg csapatot is bővítünk, hogy javítsuk a cégünk hatékonyságát és gyorsítsuk a folyamatokat azzal, hogy házon belül meg tudjuk oldani a tevékenységünk egy jelentős részét. Ezek mellett a legnagyobb hangsúly a nemzetközi terjeszkedésen és a piaci validáción lesz. Az iparágban, ahova szeretnénk betörni, ez igen tőkeigényes folyamat lesz, ahol az online marketing kulcsszerepet játszik majd, ezért erre is jelentős erőforrást fordítunk.

A 2021/2022-es tanévben induló PoC Ötletpályázaton a tavalyi nyertesek is indulhatnak külön kategóriában. Terveztek ti is újra indulni? Ha igen, milyen célokkal?

Mindenképp szeretnénk indulni majd, ugyanis csupa jó tapasztalattal jöttünk el az előző pályázatról is. Úgy gondoljuk, hogy egy ilyen korai fázisú startupnál minden lehetőséget meg kell ragadni, hogy újra bizonyíthassuk a projekt értelmét és egy ilyen pályázat erre remek lehetőség. Emellett az előző fordulóban is rendkívül sok érdekes projektet hallottunk, reméljük, idén is hallhatuk párat.

Milyen javaslataitok vannak a most pályázó corvinusos hallgatóknak? Milyen kezdeti nehézségekre érdemes odafigyelniük, hogyan érdemes felépíteni a projektjüket, kialakítani a projektcsapatukat?

Amit mindenképp javaslunk az új pályázóknak és projektnek, hogy nézzék meg egy befektetőcég oldalán a jelentkezési követelményeket, mert abban rendkívül sok hasznos információ lehet arról, hogy melyek a legfontosabb dolgok, amik kellenek egy projekt kidolgozásához (például: mi a konkrét probléma, arra a megoldás, megfelelő piacelemzés, üzleti modell kidolgozása, pénzügyi terv stb.).
Mi az elején mi rengeteg időt töltöttünk az ötlet kidolgozásával és piackutatással, ami segített belőni, hogy mi a tényleges piaci igény és milyen szolgáltatás van már a piacon.
A csapat kialakításhoz nagyon fontos a megfelelő szaktudással rendelkező személy, de minden a jó mixen múlik. Ugyanis, ha túl sok hasonló területen lévő tudással rendelkezik a csapat, de máshol hiányosak az ismereteik, akkor nem lesz sikeres a projekt. Fontos tudni, kinek mi az erőssége és aszerint kialakítani a feladatköröket. Ehhez egy jó taktika tud lenni a nemzetközileg is sokat emlegetett buzzword, a “H-H-H”: Hustler – Hacker – Hipster felosztás. A Hustler felelős az üzleti oldalért, a Hacker az informatikáért, a Hipster pedig a kinézetért.
Mi is rengeteg olyan akadályba ütköztünk, ami nehezítette a projektet, de ezek azok a pillanatok amikor nem szabad feladni, és ha hiszel az ötletedben, akkor meg kell találni a megoldást. Sajnos ez az elején nagyon nehéz lehet, de ha elég eltökélt az ember akkor sikerülhet.

Van egy jó ötleted és szeretnéd követni a példájukat? Jelentkezz a Budapesti Corvinus Egyetem Proof of Concept Ötletpályázatára és nyerj te is milliós támogatást ötleted megvalósításához!

A részletekért kattints ide!

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.05.29. - 23:14:26