Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

A hibrid- és távoktatás IT eszközei – ezek használatával oktatunk a 2020/21-es tanévben!

Részletes tájékoztató

Az ISZK részletes tájékoztatót készített minden kedves oktató kollégánk számára, amelyben részletesen bemutatják a hibrid- és távoktatásában használható informatikai lehetőségeket és az azokban történt változásokat.

Kérjük, hogy a tájékoztatót minden oktató kollégánk részletesen olvassa el, és a benne foglaltakat alkalmazza munkája során!

1. Fontos változás a Teams értekezletek felvételében

2. Teams csoportok létrehozása

3. Technikai lehetőségek a hibrid oktatáshoz

4. Részletes technikai információk a Microsoft 365 használatához

5. Néhány fontosabb újdonság a Teams programban

6. Levelezőrendszerváltás

7. Teams korábbi kurzusainak elérése


1. Fontos változás a Teams felvételkészítésben

A Microsoft szolgáltatásában történt változás miatt szeptember elejétől a felvételek a Teams-en belül érhetőek el 21 napig, mindenki számára letölthető formában, aki az adott csoport tagja. Ezt a hozzáférést adminisztrátori szinten sem lehet módosítani.

Ha nem szeretné, hogy a hallgatók le tudják tölteni az előadását, a rögzítést ne használja. Utólag az ISZK-nak sincs lehetősége törölni a felvett videókat.

Az online oktatások felvételére eddig is megvolt a technikai lehetőség a nem jogkövető hallgatók számára.

Amennyiben mégis a rögzítés mellett dönt, és szeretné a rögzített anyag tartós elérését biztosítani, akkor a Teams-ből letöltött fájlt fel kell töltenie a Stream-be.


2. Teams csoportok létrehozása és frissítése folyamatosan történik

Folyamatosan hozzuk létre a csoportokat a Moodle adatai alapján. Az átjelentkezések és utólagos tárgyfelvételek lekövetése kézi adatáttöltéssel történik. A Microsoft rendszer terheltségétől függően néhány napot vesz igénybe egy-egy adatcsomag feldolgozása. Ez alapján történik meg a csoportok létrehozása és a hallgatók, oktatók hozzárendelése a kurzushoz. Mindent megteszünk az adott technikai korlátok között, hogy minél előbb létrejöjjenek a megfelelő tagsággal a Teams csoportok.


3. Technikai lehetőségek a hibrid oktatáshoz

Egyetemünk a járványügyi helyzet miatt, a jelenlegi rendelkezés értelmében hibrid oktatásra készül. Ez azt jelenti, hogy online és személyes részvételű, valamint csak online kerülnek megtartásra az órák. Erre továbbra is a korábban megismert Microsoft 365 (korábbi nevén Office 365) felhős rendszert használjuk. A hibrid órák megtartásának három formáját tudjuk technikailag támogatni.

a, Nagy létszámú hibrid előadások a Teams segítségével (E épület I,II,III,IV előadó)

Ezzel a módszerrel a főépületi nagyelőadókba nagyobb létszámú személyes részvételre van lehetőség és egyidejűleg az előadó Teams-es közvetítésére is, vagy csak on-line előadás megtartására.

Teljeskörű élményt tudunk így biztosítani a helyben hallgatók és az on-line résztvevők számára is. Hozzászólások mindkét irányban hallhatóak, az oktató és a prezentációja mindenki számára látható.

Ehhez technika előkészületekre van szükség minden előadás indítása elött.
Ezért előzetesen igényelni kell és szükséges egy demonstrátor a tanszék részéről a Teams kezeléséhez! A technikus kollégák segítenek az óra indításában és az órát segítő tanszéki kolléga betanításában.


b, Önállóan megtartható hibrid óra a szemináriumi termekben

Javasoljuk a laptop használatát. Ez hasonló módon használható, mint a karantén alatt. Minden teremben lehetőség van csatlakoztatni a laptopot a projektorra. A C épület még nem felújított termeiben csak VGA bemenet van. HDMI átalakító a C épület portáján kölcsönözhető.

A technológia lehetővé teszi:

  • A tanári gép képének kivetítését és a Teams-en történő közvetítését.
  • A tanár hallható lesz a helyben ülők és az on-line résztvevők számára is.
  • Az otthonülők hozzászólása hallható a teremben.
  • Az oktató láthatja a hallgató képernyőjét a Teams-en keresztül. Szükség esetén az egér és billentyű vezérlést is át tudja venni.
  • Képet a notebook kamerája segítségével tud közvetíteni.

Leírás termek felszereltségéről.


c, Önállóan megtartható hibrid óra a számítógépes laborokban, géptermekben

Javasoljuk a termekben a tanári gép használatát egy headset-tel.
A járványügyi helyzet miatt sajnos elmaradt az idei évre előkészített felújítása a Sóház számítógépes termeinek, ezért itt továbbra sem megoldott a külső eszközök csatlakoztatása.

A technológia lehetővé teszi:

  • A tanári gép képének kivetítését és a Teams-en történő közvetítést.
  • A tanár hallható lesz a helyben ülők és az on-line résztvevők számára is.
  • Az otthonülők hozzászólása hallható a teremben.
  • Az oktató láthatja a hallgató képernyőjét a Teams-en keresztül. Szükség esetén az egér és billentyű vezérlést is át tudja venni.
  • Képet nem tud közvetíteni magáról ez esetben kamera hiányában.

További információkat a Hibrid oktatás támogatására létrehozott oldalunkon talál.

4. Részletes technikai információk a Microsoft 365 használatához

Az oktatóknak szánt felületen leírást talál élő előadások indításához, kurzusok aktiválásához, egyszerű előadásszervezéshez, konzultációszervezéshez. Olyan kérdésekre is választ kap, hogy mit tegyen, ha több száz fős nézettségű előadást tervez.

Leírások oktatók számára a távoktatás informatikai támogatásáról.


5. Néhány fontosabb újdonság a Teams programban


A nyári időszak alatt tovább fejlődtek és bővültek a Microsoft 365 funkciói.

  • Az értekezlet résztvevőinek listája letölthetővé vált
  • Értekezlethez való csatlakozás szabályai bővültek (előszoba beállításai)
  • Értekezlet rögzítési helye megváltozott (a Stream helyett a Teamsben érhető el 21 napig)
  • Akár 42 résztvevő képét is lehet látni egy videóhívásban (szeptembertől lesz elérhető)
  • Virtual Breakout Rooms funkció bevezetését az év végére ígéri a Microsoft

A Teams újdonságairól, tippekről, trükkökről itt olvashat


6. Levelezőrendszerváltás

Az augusztusban lezajlott levelezőrendszer váltás két legjobban várt újdonsága, hogy mindenki tud ütemezett meghívókat készíteni és elfogadni. Valamint profilképet tud beállítani, hogy ne a monogram jelenjen meg a Teams felületen. Több helyen érezni fogja a Microsoft 365 levelező (Outlook) integráltság előnyét a többi szolgáltatás használatakor.

További információk


7. Teams korábbi kurzusainak elérése

A könnyebb átláthatóság érdekében a régebbi kurzusok központilag archiválásra kerültek. Ez azt jelenti, hogy a csoportok alatt alapból nem láthatóak a programban. A csoportok tartalma nem módosítható. Az ott zajlott beszélgetések olvashatóak, a feltöltött fájlok elérhetőek olvasási módban.

Az archivált csoportok elérése


Ha további információra, segítségre van szüksége, bátran forduljon továbbra is az ISZK munkatársaihoz!

Eset indítása és nyomon követése: it.uni-corvinus.hu
E-mail: mailto:helpdesk@uni-corvinus.hu

Vágólapra másolva
X
×