Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Czinderi Gábor a Corvinus Belső Szolgáltatások Fejlesztése megújulási projektről

2020-10-29 09:43:45

Mintha egy magyar kis- és középvállalkozás teljes belső működését újítanák meg. Így foglalta össze Czinderi Gábor, az Infrastrukturális Szolgáltatások Vezető a Budapesti Corvinus Egyetem kancelláriájának megújulási projektjét, amely során ügyfélkaput fejlesztenek, digitalizálják a folyamataikat és amennyire lehet, papírmentes működésre térnek át.














A vezetői és hallgatói tájékoztatókat követően a Corvinuskülönböző megújulási projektjeinek felelősei is online tájékoztatókat tartanakazzal kapcsolatban, milyen stratégia mentén dolgoznak, hol tartanak most éshova szeretnének hosszú távon eljutni. Czinderi Gábor az infrastruktúráért,beszerzésért és IT-működésért felelős vezető október 22-én, csütörtökön tartotttájékoztatót, amelyet 100-nál is több egyetemi dolgozó követett élőben.

A belső szolgáltatások fejlesztése egyszerre szól azegyetemi épületek állapotáról, a rendelkezésre álló tárgyi és informatikaiinfrastruktúráról, illetve az olyan háttérfolyamatokról, mint a könyvelés,számlázás. A kancellária közel 200 embert foglalkoztat, amely megfelel egymagyar kis- és középvállalkozás méretének, így ennek megfelelően isgondolkodnak önmagukról, és ez meghatározza a megújulás során felmerülőkérdéseket és kihívásokat is.


Gőzmozdonyból szuperexpressz

Czinderi Gábor elmondta, hogy számukra az egyik legnagyobbfeladat a korábbi állami fenntartó alatti működés átültetése a jelenlegialapítványi struktúrába, hiszen megváltoztak az alapvető elvárások. Korábban aszigorú szabályrendszernek történő megfelelés, a folyamatok alaposdokumentálása és a forintra pontos elszámolás voltak a fő szempontok, ajelenlegi szervezetben ezzel szemben az ügyfélelégedettség, az innováció és ahatékonyság a legfontosabb hívószavak.

A megújulás során cél, hogy „úgy csináljunk a jelenlegigőzmozdonyból szuperexpresszt, hogy közben nem állunk meg” – fogalmazottCzinderi Gábor. Így az évi kb. 20 ezer számla, 1 500 beszerzési igény vagymajdnem 4 ezer szerződés ugyanúgy feldolgozásra kerüljön, mint eddig.


Kevesebb papír, több KPI

A legnagyobb fejlesztés a kancellária ügyfélkapuja lesz,amelyen keresztül hatékonyabbá válhat az ügyintézés. Azt várják, hogy javulnakmajd a szervezeti egységek közötti kommunikációs folyamatok, könnyebben tudnaktájékoztatást adni a folyamatban lévő ügyekről és idővel egyszerűsödni fognak arutinszerű, ismétlődő ügyek. Czinderi szerint legalább három év szükségesahhoz, hogy teljesen kiépüljön a rendszer, de mint elmondta, a fejlesztésekfolyamatosak lesznek, így remélhetőleg a kollégák már korábban is tapasztalnifogják az ezzel járó előnyöket.

További fejlesztésük az ügymenetek digitalizálása lesz, de acélok között szerepel az is, hogy a kancellária folyamatainak 70 százalékapapírmentes legyen jövő év végéig, illetve készül egy webáruház is az összesstandardizálható termékre. A webáruház végső átadása 2021. végén várható, de azinformatikai árubeszerzéseket jövő év elejétől már ennek az első verziójábanrendelhetik meg a munkatársak.

Belső folyamataikra szeretnének mérési rendszert iskialakítani, olyan KPI-okat felállítani, amelyeken keresztül a szervezetteljesítményét tudják monitorozni. A vezérlőelv a fenntartói- és azügyfélelégedettség lesz, de szeretnének az alkalmazott elégedettségre isindikátorokat felállítani.


Új projektorok, több kollégiumi férőhely

Számos kérdés érkezett a kollégáktól Czinderi Gáborhoz, azoktatástechnikai fejlesztésekről elmondta, hogy korszerűsítik a tantermekoktatástechnikai eszközeit a C épületben is, és szeretnének minél több termetfelkészíteni a hibrid oktatásra. Jövő februárig négy ilyen emelt szintű termetalakítanak ki: a falakon lévő monitorokra bekapcsolják az online résztvevőhallgatók kameraképét, és a hangrendszeren keresztül ők is ugyanúgy résztvehetnek az órán, mint a teremben ülő társaik.

Felmerült kérdésként, hogy miért nem volt anonim a nyárielégedettségi kérdőív, a projektvezető szerint ennek két oka volt. Egyrészt ígypontosan ki tudták mutatni, hogy aki véleményt formált egy szolgáltatásról,valóban igénybe vette-e vagy közvetve, mások véleménye alapján alkotott sajátvéleményt, másrészt a Corvinus nyitott szellemi közegéhez hozzátartozik, hogyminden itt dolgozó névvel vállalja a véleményét.

A székesfehérvári kampuszról is kértek információt aCorvinuson dolgozó kollégák, amire a vezető elismerte, hogy ideje megfelelőstratégiát rendelni az intézmény mellé, és tartalommal megtölteni azt anagyszerű infrastruktúrát, ami adott Székesfehérváron.

A kollégiumokkal kapcsolatban több kérdés is érkezett,Czinderi elmondta, hogy az egyetem vezetősége tisztában van azinfrastrukturális fejlesztések szükségességével, szerinte három éven belül várhatóakpozitív változások ezzel kapcsolatban. Mindenképpen növelni szeretnék akollégiumi kapacitásokat úgy, hogy professzori lakásokat is kialakítanánakolyan oktatóknak, akik nem tudják Budapesten megoldani a lakhatást. A jelenlegkihasználatlan Ménesi úti kampuszról elmondta, hogy itt is elképzelhető akollégiumi helyek bővítése, de ez az épület működhet rendezvénytérként is, ígyaz egyetem konferenciakapacitását növelhetné, de végleges döntés még nemszületett a sorsát illetően.

Jó hírként elárulta, hogy az E épület földszinti zsibongójátjövő nyáron tervezik felújítani. A kedvezményeket biztosító kampuszkártyávalkapcsolatban pedig annyit mondott, hogy tervezik a bevezetését, de valószínűlegnem fizikai kártyaként, hanem a hamarosan megjelenő MyCorvinus applikációrészeként.

A projektbemutatóról készült felvétel megtekinthető ezen a linken:   https://bit.ly/3l7vanE

Vágólapra másolva
GEN.:2021.10.20. - 04:14:21