Ugrás a fő tartalomra

TDK

Mi a TDK?

„A TDK, a tudományos diákköri mozgalom 70 éve működik Magyarországon. Lényege a tanár és a diák alkotó együttműködése, amely a tehetséggondozás sajátos formája a felsőoktatásban.
Célja, hogy tudományos műhelymunkát és ezzel minőségi többlettudást, alkotási alkalmat adjon az arra vállalkozó egyetemistáknak és főiskolásoknak, akik felsőoktatási tanulmányaik mellett készek arra, hogy többlettőkét gyűjtsenek szakmai és/vagy tudományos karrierálmaik megvalósításához.”

(Szendrő Péter, az OTDT örökös elnökének köszöntője, https://otdk.hu/otdt)

„A tudományos diákköri (TDK) mozgalom a magyar felsőoktatás legszélesebb bázisú, legátfogóbb tehetséggondozási formája, az önképzés, az elitképzés és a tudóssá nevelés színtere. A mesterek, témavezető tanárok, kutatók körül kialakuló TDK műhelyek ösztönző légkörében születik meg a legtöbb tehetséges diák első tudományos élménye.”

(https://otdk.hu/otdk/kozponti-felhivas)

Ideális TDK-írási stratégia

Az ideális TDK írási stratégia már a sikeres felvételi után kezdetét veszi, hiszen tudatosan célszerű fejleszteni azokat a készségeket, melyek elengedhetetlenek a tudományos igényű gondolkodáshoz. A különféle problémák iránti kíváncsiságot már gyermekkorunk óta magunkkal hozzuk, az kérdés, hogy képesek vagyunk-e ezt magasabb, tudományos szintre emelni. Bár kikövezett útja a sikeres TDK-nak nincs, mégis összeszedtük azokat a legfontosabb lépéseket, amelyek kulcsfontosságúak a kezdetektől egészen a Pro Scientia Aranyéremig.

TDK téma és mentor kereséseKutatási téma keresése, egyéni érdeklődés vagy a kutatócsoportok ajánlásai alapján, ideálisan a leadás előtt 4–6 hónappalTémavezetők
Kutatócsoportok
Kapcsolódás műhelyekhez
Releváns kurzusok felvételeTémaspecifikus, a tudományos gondolkodást erősítő kurzusok felvételeTémaspecifikus kurzusok
Módszertani kurzusok
Összetett problémamegoldási, elemzési, módszertani, szintetizálási, prezentációs készségfejlesztés
TDK írásaTDK írása egyénileg vagy csapatbanTDK felkészítők
Témavezetők
Összetett problémamegoldási, elemzési, módszertani, szintetizálási, prezentációs készségfejlesztés
TDK részvételRészvétel az intézményi (egyetemi) TDK-n, több éven keresztül, akár évente több dolgozattalTDK felkészítők
Intézményi TDK szervezése
TDK I–III. hely
OTDK-ra jelölés
Best Paper díj
„Közgáz Diáktudós” kötetben megjelenési lehetőség
Publikáció TDK-bólJó minőségű TDK-kból magyar és idegen nyelvű publikációk önállóan vagy témavezetővel közösenTémavezetői támogatásCorvinus Kutatási Kiválósági Díj (CKK)
Best Hungarian publication based on a Scientific Students’ Associations Conference (TDK) paper
Best English publication based on a Scientific Students’ Associations Conference (TDK) paper
OTDK részvételOTDK-ra jelölt dolgozatokOTDK-ra felkészítők (pl. prezentációs kurzus, tudományterületi tájékoztatók)
Témavezetői támogatás
OTDK I–III. hely
Különdíj
PSAT Reménység Kitűző (OTDK-n legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtónak)
Pro Scientia Aranyérem pályázatOTDK évében, OTDT Szakbizottság dönt: Ha van legalább egy OTDK I. helyezés (de a nagy verseny miatt jobb, ha több van) és magasan jegyzett lapokban publikálETDT elnöke jelöl
PSA tájékoztató
PSA Aranyérem

Szekciók

A TDK szekciók szerint szerveződik. Ezen az oldalon találhatók meg az erre a félévre meghirdetett szekciók és azok ismertetései.
A szekciók szervezési feladatait szekciótitkárok látják el, akik általában a szekciót gondozó tanszék oktatói. A témát érintő kérdéssel kapcsolatban az itt feltüntetett elérhetőséget használva a szekciótitkárral érdemes a kapcsolatot felvenni és egyeztetni. A tanárok (szekciótitkárok, témavezetők) egyéb elérhetőségei az itt feltüntetettek mellett megtalálhatók az egyetemi telefonkönyvben is. A szekcióismertetők a szekciótitkárok által rendelkezésünkre bocsátott információkat tartalmazzák, melyek általában a következőket foglalják magukban:

  • gondozó tanszék;
  • szekciótitkár neve és elérhetősége;
  • a szekció témájának ismertetése;
  • javasolt dolgozattémák is (nem minden szekciónál).

A témát illetően nincsenek kötöttségek. A dolgozatregisztráció során az alábbi szekciók közül kell kijelölni azt, ahol a hallgató a témavezetőjével egyeztetve tematikusan illeszkedőnek érzi dolgozatát. A 2021. évi kiírás óta az elsődlegesen javasolt szekció mellett az OTDK-hoz hasonlóan meg kell adni egy másodlagos és harmadlagos szekciót is. Ezektől eltérhet a végleges szekcióbeosztás, amelyet az ETDT a témavezetők és hallgatók preferenciáinak figyelembevételével szakmai és szervezési szempontok alapján önállóan határoz meg. A végső szekciók ugyanis a jelentkezések és a beérkezett dolgozatok számának függvényében indulnak el, ebből adódóan előfordulhat, hogy egyes eredetileg meghirdetett szekciókat össze kell vonnunk vagy szét kell bontanunk.
A TDK/OTDK nyelve az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) központi felhívása értelmében  a magyar. Felhívjuk az érdeklődők figyelmét, a Corvinus intézményi ETDT versenykiírása értelmében – lehetővé téve az itt tanuló nem magyar anyanyelvű hallgatók indulását is a TDK-n – a TDK-dolgozat angol nyelven is benyújtható. Az absztraktot a dolgozat nyelvével megegyezően kell leadni.
A regisztrációkor valamennyi szekció kétnyelvű, ami azt jelenti, hogy a dolgozat nyelvétől és a szerző nyelvtudásától függetlenül bármelyik szekció választható javasolt szekciónak. Kétnyelvű szekció esetében a szerző a dolgozat nyelvétől függetlenül eldöntheti, hogy a dolgozatot a szóbeli konferencián magyar vagy angol nyelven kívánja bemutatni. A kétnyelvű szekciókban valamennyi zsűritagnak magyarul és angolul is tudnia kell.
A szekcióbeosztás véglegesítésekor azonban az ETDT létrehozhat csak magyar vagy csak angol nyelvű szekciókat. Ezekre az alábbi szabályok érvényesek.

  • Az angol nyelvű szekciókban csak angol nyelvű dolgozatok szerepelhetnek, melyeket a szóbeli konferencián is angolul kell bemutatni. Magyarul nem tudó külföldiek csak az angol nyelvű szekciók esetében lehetnek zsűritagok.
  • A magyar nyelvű szekciókban a magyar a munkanyelv. Ugyan itt is szerepelhetnek a magyar mellett angol nyelven dolgozatok, de a dolgozat nyelvétől függetlenül a szóbeli prezentációk magyar nyelven folynak. Magyarul nem tudó külföldiek a magyar nyelvű szekciók esetében nem lehetnek a zsűri tagjai.
szekció nyelvemunkanyelvdolgozat nyelveabsztrakt nyelvemagyarul nem tudó küldöldi zsűritagszóbeli előadás nyelve
kétnyelvűmagyar ÉS angolmagyar vagy angoldolgozattal megegyezőnem lehetmagyar vagy angol (dolgozattól függetlenül)
magyarmagyarmagyar vagy angoldolgozattal megegyezőnem lehetmagyar
angolangolangoldolgozattal megegyezőlehetangol

A TDK-dolgozatok angol nyelven történő megírása és benyújtása előtt érdemes meggyőződni a továbbjutás esetén a tematikailag illeszkedő OTDK-szekciók ezirányú rendelkezéséről. Az idegen nyelvű pályamunkák befogadási és bemutatási szabályairól ugyanis az OTDK-szekciók saját felhívásukban egymástól eltérő módon rendelkeznek. A Közgazdaságtudományi Szekcióban például az angol nyelven benyújtott dolgozatok esetében csak megfelelő szintű tolmácsolás biztosítása mellett tartható meg angol nyelven a szóbeli prezentáció (nem csupán a zsűrire, hanem a közönségre is tekintettel). A Fizika, Földtudományok és Matematika (FiFöMa) Szekció csak indokolt esetekben fogad be idegen nyelvű dolgozatot, ez esetben is az OTDK dolgozatnak az intézményi dolgozat magyar nyelvű fordításának kell lennie, és a magyar nyelvű verziót kell feltölteni az OTDT online rendszerébe. Abban viszont nincs eltérés az egyes OTDK-szekciók között, hogy a magyar anyanyelvű hallgatóknak idegen nyelvű pályamunka esetében is magyarul kell absztraktjukat az OTDK-ra benyújtaniuk, és előadásukat magyarul (vagy legalább részben magyarul) kell megtartaniuk. Ebben a tanévben a következő szekciókba lehet a dolgozatokat nevezni:

szekciók
Agrárgazdaságtan
Digitális marketing
Digitális transzformáció
ESG, CSR, fenntarthatóság
Európai és világgazdaság
Földrajz, geopolitika, regionális fejlődés
Gazdaságpolitika és makroökonómia
Interkulturális marketing és fogyasztói magatartás
Intézmények és gazdasági viselkedés
Közgazdálkodás és közpolitika
Közlekedés és mobilitás
Logisztika és ellátási lánc menedzsment
Marketing-, média- és designkommunikáció
Matematika
Pénzügy
Projektmenedzsment
Sportgazdaságtan
Stratégia és nemzetközi menedzsment
Számvitel és gazdasági jog
Társadalomtudományok
Turizmusmenedzsment
Vállalkozás

Agrárgazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Agrárgazdaságtan Tanszék
Az agrárgazdaságtan szekció a széles értelemben vett agrárgazdaságtan és agrobiznisz területeit foglalja magában. A hagyományos agrárgazdasági termékpálya-elemzésektől, egyes mezőgazdasági vállalkozások menedzsmentkérdéseinek elemzésén, a vidékfejlesztésen és az agrárpolitika vizsgálatán át a bioenergia és a mezőgazdaság kapcsolatáig számos témakörrel foglalkozik. A szekcióban minden olyan hallgatót szívesen látunk, aki megfelelő tudást és elkötelezettséget érez magában az agrárgazdaságtan egyes területeinek tudományos igényű vizsgálatához.

témavezetőkajánlott témák
Balogh JeremiásKlímaváltozás hatása az agrobizniszre
Klímaváltozás hatása a szőlő- és borágazatra
Fenntarthatósági kérdések az élelmiszeriparban
Trópusi termékek termesztése és kereskedelme
Borda ÁronAgtech startupok
Generációváltás a családi gazdaságokban
Agrár vállalatok elemzése, vállalkozásfejlesztés
Maró Zalán MárkNemzetközi agrárkereskedelem
Országok agrárpolitikája
Hazai és külföldi alkoholos italok gazdaságtana
Natúrparkok szerepe a magyar, illetve az európai vidékfejlesztésben
Eredetvédett termékek
A vállalkozások szerepe a hazai, illetve nemzetközi értékláncokban
Mizik TamásBorpiac
Nemzetközi agrárkereskedelem
Bioüzemanyagok
Közös agrárpolitika
Precíziós mezőgazdaság
Tóth JózsefÉghajlatváltozási adaptáció az élelmiszergazdaságban
Tudás- és innováció menedzsment az élelmiszerlánc mentén
Hatékonyság- és versenyképesség vizsgálatok
Piacműködési zavarok elemzése
„Willingness to pay” vizsgálatok
Török ÁronEredetvédelem, földrajzi árujelzős termékek
Hungarikumok versenyképessége
Rövid élelmiszer ellátási láncok
Jövedelmezőség a mezőgazdasági vállalkozásoknál
Mezőgazdasági termékek, élelmiszerek versenyképessége
Az Európai Unió élelmiszer minőségrendszerei

Digitális marketing szekció

Meghirdető szervezeti egység: Digitális Marketing Tanszék
A szekcióba minden dolgozatot szívesen látunk, amelyek a marketing digitális aspektusait vizsgálják: online technológiák terjedése, innovatív megközelítés a digitális marketingstratégia tervezése, megvalósítása és értékelése során; online vásárlói magatartás és a hozzájuk kapcsolódó döntések, omnichannel marketing; aktuális, a digitális marketing kihívásaira reflektáló tartalom, amelyek megjelennek például a kis- és középvállalatok, vagy marketingügynökségek digitális marketing tevékenységében.

Digitális transzformáció szekció

Meghirdető szervezeti egység: Stratégiai Menedzsment Tanszék
A szekció a digitalizáció, digitális átalakulás kérdéseivel foglalkozik elsősorban a stratégia, a szervezet, a folyamatok és a teljesítmény aspektusai mentén, menedzsment fókusszal. [1] Digitalizációra épülő üzleti modellek, hálózatok, IT és versenyképesség. [2] Digitális stratégia/érettség/felkészültség, digitalizációs projektek vezetése. [3] Folyamatautomatizálás és -robotizálás (RPA, AI stb.). [4] Szervezetek digitális átalakulása, a jövő szervezete, kiemelten az üzleti szolgáltatóközpontok menedzsmentje. [5] A digitális átalakulás teljesítményhatásai és teljesítménymérés a digitalizáció korában. [5] Adatalapú döntések és menedzsment (BI, advanced analytics stb.). [6] CDO és más, az adatvezérelt vállalatirányításhoz kapcsolódó felelősségek, szerepkörök.

témavezetőkajánlott témák
Drótos GyörgyAdatalapú döntések és menedzsment (BI, big data, advanced analytics stb.)
Chief data officer és további, a digitális transzformációhoz kapcsolódó szervezeti megoldások
Digitális érettség és felkészültség, digitális stratégia, digitalizációs projektek vezetése
Digitális szervezetközi hálózatok és platformok
Folyamatautomatizálás és -robotizálás
Digitalizáció és versenyképesség
Szervezetek digitális átalakulása
A jövő szervezete
Üzleti szolgáltatóközpontok – mint a digitális átalakulásban élenjáró szektor – menedzsmentje
Digitális kormányzás és szolgáltatásnyújtás – digitális transzformáció a közszektorban és nonprofit szervezetekben
Fazekas NóraDigitalizáció és közoktatás
Marciniak RóbertSzervezetek digitális átalakulása
A jövő szervezete
Üzleti szolgáltatóközpontok – mint a digitális átalakulásban élenjáró szektor – menedzsmentje
Szervezeti jövőképesség mérése
Digitális érettség és felkészültség, digitális stratégia, digitalizációs projektek vezetése
Folyamatautomatizálás és -robotizálás (RPA, chatbot, blokklánc, kognitív/AI/tanuló algoritmusok stb.)
Folyamatok digitalizációja
Móricz PéterSzervezetek digitális átalakulása, digitális érettség/felkészültség, digitális stratégia
Digitalizációra épülő üzleti modellek (AI, IoT, sharing/gig economy, blokklánc, metaverse stb.)
Folyamatok digitalizációja, robotizálódása
Szukits ÁgnesA digitális átalakulás teljesítményhatásai, kontroll és teljesítménymérés a digitalizáció korában
Adatalapú vezetői döntéshozatal
CDO és más, az adatvezérelt vállalatirányításhoz kapcsolódó felelősségek, szerepkörök

ESG, CSR, fenntarthatóság szekció

Meghirdető szervezeti egység: Fenntarthatósági Menedzsment és Környezetgazdaságtan Tanszék
A szekció célja, hogy teret biztosítson olyan kutatások bemutatására, amelyek az ESG (Environmental, Social, Governance) szemlélet, a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR), valamint a fenntarthatóság különböző aspektusait vizsgálják. Várjuk a vállalati stratégiák és gyakorlatok elemzésére fókuszáló kutatásokat, valamint a fogyasztói magatartás fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjeit és preferenciáit feltáró tanulmányokat. Kiemelt figyelmet kapnak azok a munkák, amelyek bemutatják, hogyan járulhatnak hozzá vállalatok és fogyasztók egyaránt a fenntartható fejlődési célok (SDG-k) megvalósításához, valamint a közösségekkel való együttműködés szerepét a fenntartható jövő kialakításában.

Európai és világgazdaság szekció

Földrajz, regionális fejlődés, geopolitika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Gazdaságföldrajz és Városfejlesztés Tanszék
A Földrajz, regionális fejlődés, geopolitika szekció a társadalmi–gazdasági jelenségek, egyes társadalmi csoportok földrajzi megjelenésének, területi egyenlőtlenségeinek és folyamatainak vizsgálataitól kezdve a települések és vállalatok fejlődésén át a fejlesztéspolitika és geopolitika valamennyi aspektusáig terjedő témában várja és gondozza a tudományos igényű vizsgálatok iránt érdeklődő hallgatók munkáit.

témavezetőkajánlott témák
Jeney LászlóEgy választott ország gazdaságföldrajzi különbségeinek vizsgálata regionális elemezési módszerekkel
Sikeres foglalkoztatási fejlesztések Dél-Abaúj hátrányos helyzetű településein
A fejlesztéspolitikai támogatások földrajzi összefüggései az Encsi járásban
Kocsis János BalázsTelepülés, közösség, identitás és irányítás
Urbanizációs folyamatok társadalmi vetülete
Varga ÁgnesVidéki tereink újraértelmezése a posztmodern korban: kényszerpályák, lehetőségek, dilemmák
Településföldrajzi, településhálózati kutatások a Kárpát-medencében/ V4-es országokban
Gazdaság- és társadalomföldrajzi egyenlőtlenségek a hazai térszerkezetben

Gazdaságpolitika és makroökonómia szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekció a gazdaságpolitika és makroökonómia széles tárgykörében írt dolgozatokat várja, legyen szó akár elméleti megközelítésekről, akár a nemzetközi vagy a magyar tapasztalatok elemzéséről. Szívesen látunk minden dolgozatot az elméleti makrogazdasági kérdésektől a költségvetési vagy monetáris politikai szabályozáson át az egyes ágazati szakpolitikákig bármilyen gazdaságpolitikai és makroökonómiai témában.

Németh András OlivérKöltségvetési és adópolitika
A gazdasági növekedés elmélete és gazdaságpolitikája

Interkulturális marketing és fogyasztói magatartás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Interkulturális Marketing és Fogyasztói Magatartás Tanszék
A szekció szívesen fogad olyan dolgozatokat, amelyek markerting problémákat elsősorban nemzetközi, interkulturális aspektusból vizsgálnak. Ezen kívül lehetőség van hazai mintázatok megismerésére, kibontására és elemzésére is. A szekció kiemelten érinti a fogyasztó magatartás különböző területeit.

Intézmények és gazdasági viselkedés szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közgazdaságtan Intézet
A szekcióban olyan dolgozatokat várunk, amelyek akár témájukban, akár megközelítésmódjukban az intézményi közgazdaságtan és az összehasonlító gazdaságtan szakterületéhez kapcsolódnak. Elméleti és empirikus orientációjú írásokat egyaránt várunk. Ennek keretében örömmel fogadunk olyan munkákat, melyek egy társadalmi vagy gazdasági kérdést, problémát institucionalista alapokon, intézményi közgazdaságtani háttérrel elemeznek, s olyanokat is, melyek egy intézménnyel, szabályozási kérdéssel, gazdasági rendszerrel vagy alrendszerrel, az állam és a piac működésével, a politika és a gazdaság érintkezésével foglalkoznak akár közgazdaságtani módszertan, akár más, inter- és multidiszciplináris eszköztár segítségével.

Közgazdálkodás és közpolitika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Közpolitika Tanszék
A szekcióba olyan dolgozatokat várunk, amelyek a kormányzás különböző szintjeinek (nemzeti, területi, európai) és tágabban a közszektor, illetve a nonprofit szektor szereplőit, intézményeit, folyamatait, működését, döntéshozatali mechanizmusait vizsgálják, illetve valamely szakpolitika, szakpolitikai intézkedés elméleti, illetve empirikus elemzését végzik el a közgazdaságtan, közpolitika, politikatudomány, szociológia, menedzsmenttudományok és más társadalomtudományi megközelítések alkalmazásával.

témavezetőkajánlott témák
Bartha AttilaKorrupció és antikorrupciós politikák
Jóléti politikai reformok
Fejlesztéspolitika
Oktatáspolitika
Migrációs politika
Fazekas NóraKözoktatási menedzsment
Molnár Gábor TamásSzakmai közösségek szerepe a kormányzásban, közpolitikában
Közpolitikai tanácsadás, szakértelem és közpolitikai döntéshozatal
Közjavak, közös erőforrások közösségi kormányzása
Kormányzati döntéshozatal intézményi közgazdasági elemzése
Szalma IvettAz abortusz törvényi szabályozása és megítélése napjainkban

Közlekedés és mobilitás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Turizmus Tanszék
Szekció célja, hogy teret adjon a közlekedés és turizmus sokrétű kapcsolódását, a közlekedés fejlesztését, annak fenntarthatóságát, aktuális tendenciáit és a közlekedés alágazati jellegzetességeit elemző dolgozatoknak. Alábbi témák iránt érdeklődők keressék a szekciótitkárt, aki megfelelő egyetemi és külső szakmai témavezetőkhöz irányítja a hallgatókat.

témavezetőkajánlott témák
Jászberényi MelindaLégi turizmus
Keller KrisztinaKerékpáros turizmus
Kökény LászlóLégiközlekedési szektor pénzügyi teljesítményének mérése
Megosztás alapú járművek fogyasztói kihívásai
Michalkó GáborA nemkonvencionális turisztikai mobilitás
Miskolczi MárkÖnvezető járművek és a turizmus

Logisztika és ellátási lánc menedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Ellátásilánc-menedzsment Tanszék
A szekció felöleli az ellátási lánc menedzsment, beszerzés, közbeszerzés, disztribúció, szállítás, termelésmenedzsment, lean menedzsment, logisztikai teljesítménymérés, és a fenntarthatóság a logisztikában témaköreit.

témavezetőkajánlott témák
Demeter KrisztinaLean menedzsment
Digitalizáció
Ipar 4.0 (termelés és ellátásilánc-menedzsment területeken)
Jámbor ZsófiaEllátásilánc-menedzsment
Élelmiszeripari ellátási láncok
Versengő együttműködés
Kiss JánosInnováció az ellátási lánc mentén
Szállítók bevonása a termékfejlesztésbe
Losonci DávidÁgazatok digitális versenyképessége – egy kiválasztott ágazat digitális versenyképességének elemzése az EU-s adatgyűjtés felhasználásával
Nemzetgazdasági (digitális) versenyképességi rangsorok – adatgyűjtési és rangsorképzési megközelítések hatása az egyes országok versenyképességére
Vállalatok digitális transzformációjának elemzése – esettanulmány / kérdőíves felmérések elemzése alapján
Vörösmarty GyöngyiVállalati beszerzés beszerzési folyamat
Beszállítómenedzsment és eszközei
Környezeti szempontok a beszerzésben
Beszerzési szerepek és feladatok a beszerzési szervezetben
Wimmer ÁgnesVevő-szállító kapcsolatok értékelése
Teljesítménymérés és -menedzsment a működési folyamatokban, a termelésben és a logisztikában
Teljesítménymérés és üzleti kapcsolatok értékelése az online világban

Marketing-, média, designkommunikáció szekció

Meghirdető szervezeti egység: Marketing- és Designkommunikáció Tanszék
A marketingkommunikáció a XXI. században már nem ATL és BTL eszközök kombinációjaként vizsgálandó. Minden kommunikál, megjelennek közvetlen és közvetett üzenetek. Az infokommunikációs technológiák forradalma nemcsak a média színtéren vezetett radikális szerkezeti átalakulásokhoz, hanem a vállalati kommunikáció területén is komoly változásokat idézett elő az ezredfordulót követően. A designkommunikáció nem csupán funkció és forma, hanem tartalom, üzenet, stílus és kultúra is egyben. Ez egy szemlélet, amely a designt és az életünket meghatározó gazdaságot, valamint a stratégiai kommunikációt próbálja összekötni a hozzáillő státusszal együtt. A kommunikáció ebben a formában nem egy utólagos sallang, hanem a problémakereséssel, problémamegoldással együtt születik és kódolódik a termék, szolgáltatás vagy éppen eljárás fejlődésébe.
A TDK szekció munkája során arra keressük a választ, hogy mit jelent a vállalati kommunikáció klasszikus és legújabb eszközei közötti átjárás tartalmi és technikai értelemben, az egyes eszközök szinergiái milyen feltételek között és hogyan használhatók ki, mik az üzenethordozók fogyasztói/felhasználói befogadásának tényezői, támogatói és hátráltatói. Kitérünk így a klasszikus és új generációs kommunikációs eszközökre, az olyan közvetett kommunikációs eszközökre, mint a termék, márka, csomagolás, vagy a divat, vizsgáljuk a kommunikáció gazdasági hátterét és művészi megoldásainak hatásait. TDK szekciónkba újszerű, tudományos kérdéseket felvető a technikát bátran használó, kísérletező kedvű szerzőket és szerzőcsoportokat várunk.

témavezetőkajánlott témák
Cosovan AttilaDesignkommunikáció
A marketing és marketingkommunikáció kritikai megközelítései
Saját termék, identitás tervezése
Az oktatás jövője
Tervezői kapcsolatteremtés design elméleti megközelítései
Csordás TamásVirtuális közösségek szerepe a márkák életében
A felhasználók által előállított online tartalmak szerepe a marketingkommunikációban
Felhatalmazott fogyasztók a vállalatok ellen
Galla Daniella DominikaTudatos marketingkommunikáció
Fenntartható divat marketingkommunikációs gyakorlatai
Horváth DóraDesignkommunikáció
A marketing és marketingkommunikáció kritikai megközelítései
Saját termék, identitás tervezése
Az oktatás jövője
Tervezői kapcsolatteremtés design elméleti megközelítései
Komár ZitaMeggyőző kommunikáció és manipuláció a reklámban (fogyasztói szempontok)
Retorika és hitelesség a marketingkommunikációban (vállalati szempontok)
Karizmatikus és felelős vezetői kommunikáció
Etikus reklámkommunikáció és tudatos médiafogyasztás
Markos-Kujbus ÉvaVirtuális közösségek
Online szájreklám
Fogyasztói narratívák szerepe a marketingkommunikációban
Simay AttilaEtika és privacy a marketingkommunikációban
Digitális marketingkommunikáció

Matematika szekció

Meghirdető szervezeti egység: Matematika Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akik érdeklődnek a matematika és közgazdasági alkalmazásai iránt, valamint szívesen foglalkoznának a tananyag mélyebb megértését és azt meghaladó, új ismeretek elsajátítását elősegítő kérdésekkel.

témavezetőkajánlott témák
Tallos PéterFolyamatok modellezése differenciálegyenletekkel, lineáris és nemlineáris rendszerek
Egyensúly, stabilitás és irányíthatóság

Pénzügy szekció

Meghirdető szervezeti egység: Befektetések Tanszék
Ajánlott témák:

  • bankrendszer, személyes és makropénzügyek
  • fenntartható pénzügyek
  • pénzügyi piacok.
  • vállalati pénzügyek

Projektmenedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Projektmenedzsment Tanszék
A szekció várja azon hallgatók TDK-it, amik projektmenedzsment témakörben születnek. Ebbe éppúgy beletartozhat a hard része, mint a soft, sőt, azokat a dolgozatokat is üdvözöljük, amelyek nem a projektre, hanem a projektvezetőre vagy az aktuális trendekre fókuszálnak.

témavezetőkajánlott témák
Blaskovics BálintDigitális/virtuális projektmenedzsment
Projektmenedzsment kompetenciák
IT projektmenedzsment
Projektsiker
Fekete IstvánProjekt kockázatmenedzsment
Jelen TiborÜzleti stratégia és projektek kapcsolata
Üzleti és projekttervezés gyakorlati aspektusai
Papp-Horváth ViktóriaProjektvezető vezetési stílusa
Projektvezető személyiségjegyei
Projektmenedzsment kompetenciák
Projektsiker
Stakeholder management
Tóth JánosProjektmenedzsment kompetenciák
Projektsiker
Projektiroda (PMO) létrehozása és működtetése
Projektszervezet építése
Projektcsapat kialakítása
Nonprofit szervezet projektmenedzsmentje
Projektszervezet szervezeti implementációja

Sportgazdaságtan szekció

Meghirdető szervezeti egység: Üzleti Gazdaságtan Tanszék
A szekció a sportgazdaságtan témájával foglalkozik, amibe beleértendő a sportvállalatok üzleti működésének, valamint a sportnak köszönhető gazdasági hatásoknak (például szponzoráció, média, sportfogyasztói magatartás, kapcsolódó iparágak) a vizsgálata is. A sport, jellegéből fakadóan, alkalmas a gazdasági eredmények mellett társadalmi célok elérésére, egyéni, vállalati és társadalmi értékteremtésre, és fenntarthatósági célok támogatására is, ezért a társadalomtudomány szélesebb köréből is várunk a szekcióba dolgozatokat. A hivatásos sport mellett a szabadidősport üzleti működése és társadalmi hatásai is rendszeres témát jelentenek. Funkcionális megközelítésben fontos teret kap a sportmarketing, a sportinnováció, a humán erőforrás gazdálkodás a sportban, a sportpénzügyek (teljesítményértékelés) és az értékteremtő folyamatok menedzsmentje (pl. szolgáltatások menedzsmentje) is.

témavezetőkajánlott témák
András KrisztinaA hivatásos és a médiaképességi feltételnek megfelelő látványsportok.
A tehetséggondozáshoz kapcsolódóan az utánpótlás-nevelés.
Működési modellek vizsgálata: különböző versenyrendszerek, sportrendezvények és ezek komplex hatásrendszere.
Havran ZsoltA hivatásos labdarúgás üzleti kérdései (játékospiac, nemzetköziesedés, ligák és klubok üzleti elemzése, közép-kelet-európai fókusz stb.)
A humán erőforrás menedzsment szerepe a sportban
A hivatásos sportba történő állami és magán befektetések értékelése
Kajos AttilaA sport fogyasztói piacának kérdései
Részvételi sportfogyasztás (motivációk, attitűdök, magatartás)
Nézői sportfogyasztás (motivációk, attitűdök, magatartás)
Szatellit szurkolói magatartás
Márkaépítés a sportban
Sportegyesületek, sportcsapatok márkaépítése
Sportegyesületek, sportcsapatok online márkakommunikációja
Személyes márkázás a sport területén
Sportolók egyéni márkaépítése a közösségi médián keresztül
Munkáltatói márkaépítés a sport terültén
Sportszervezetek marketing tevékenysége
Kozma MiklósA sporteredményeken és a profiton túl (társadalmi hasznok és eredmények a hivatásos és szabadidősportban, integrált szemléletben)
Máté TündeSportrendezvények (nemzetközi, hazai, hivatásos sport és szabadidősport)
Szabó ÁgnesVállalati sport elméletben és gyakorlatban
A fitnesz szektor jelene és jövője

Stratégiai és nemzetközi menedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Stratégiai Menedzsment Tanszék
A szekcióba olyan hallgatók jelentkezését várjuk, akik a stratégiai és a nemzetközi menedzsment aktuális kihívásait és az arra adott megoldásokat vizsgálják. Releváns témák a szekcióban: stratégiai menedzsment, nemzetközi menedzsment, menedzsment kihívások, menedzsment képességek, versenyképesség, folyamatmenedzsment, teljesítménymenedzsment, digitalizációs kihívások, AI stratégiai lehetőségei.

témavezetőkajánlott témák
Felsmann BalázsVállalati stratégiák, különösen a hálózatos iparágak területén (energia, közlekedés, vízszolgáltatás…)
Móricz PéterIT alapú versenyelőny-szerzés és versenyképesség
Az információrendszerek/IT szerepe szervezetekben és szervezetek hálózataiban (döntéstámogatás, folyamatmenedzsment, tudásmenedzsment, panoptikon-hatás stb.)
Sebrek SzabolcsVállalati stratégia & innováció
Vállalati képességek
Szervezeti átalakulás
Szanyi-Gyenes XéniaHazai vállalkozások menedzsment kihívásai

Számvitel és gazdasági jog szekció

Meghirdető szervezeti egység: Számvitel Tanszék
A szekció célja, hogy feldolgozza a számvitellel és a gazdasági joggal kapcsolatban lévő, közgazdászok számára releváns tudományos kérdéseket, teret adjon az eziránt érdeklődő hallgatóknak.

témavezetőkajánlott témák
a Számvitel Tanszék munkatársaiA számviteli szabályozás változásának iránya itthon és külföldön
Nemzeti szabályozások számviteli összehasonlítása
Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS)
Pénzügyi instrumentumok számvitele
Számviteli törvény, vagy magyar számviteli standardok
Számviteli törvény a gyakorlatban
Könyvvizsgálat elmélete és gyakorlata
Számvitel az adótörvények tükrében
Vezetői számvitel
Vezetői döntések számviteli támogatása
Költségszámítás és -gazdálkodás új irányzatai, számviteli kérdései
Felelősségi elven felépített számviteli rendszerek
Transzferárak számvitele
A cash flow-kimutatások elméleti és gyakorlati kérdései
Számviteli információkra épülő elemzések
Bankszámvitel szabályozásának dilemmái
Pénzügyi vállalkozások (biztosítók és lízingcégek) számviteli sajátosságai
A lízing magyar és nemzetközi szabályozása
Költségvetési számvitel jelene és jövője
Speciális céghelyzetek számviteli és könyvvizsgálati kérdései
Konszolidált beszámolók elméleti és módszertani kérdései

Társadalomtudományok szekció

Meghirdető szervezeti egység: Szociológia Tanszék
Ajánlott témák:

  • filozófia
  • nemzetközi kapcsolatok
  • politikatudomány
  • szociológia

Turizmusmenedzsment szekció

Meghirdető szervezeti egység: Turizmus Tanszék
A Turizmus Tanszék munkatársai sokrétű oktatási és kutatási tevékenységükhöz kapcsolódó témákban állnak a tudományos igényű kutatások iránt érdeklődő, TDK-dolgozatot írni szándékozó hallgatók rendelkezésére. Tanszékünk munkatársai minden, a tudományos igényű kutatások iránt érdeklődő, elkötelezett hallgató jelentkezését várják. Amennyiben a kutatási téma vagy a témavezető kiválasztása kapcsán merül fel kérdés, kérjük, forduljanak bizalommal a szekciótitkárhoz!

témavezetőkajánlott témák
Ásványi KatalinFenntarthatóság oktatása a turizmus képzésben
Boros KittiRendezvényturizmus
Rendezvénymarketing
Smart megoldások a rendezvények piacán
Csapody BenceFenntartható vendéglátás
Éttermi digitalizáció
Aktuális kihívások a vendéglátás-menedzsmentben
Irimiás AnnaA fiatal turisták utazási szokásai
Jászberényi MelindaKulturális turizmus
Fesztiválturizmus
Keller KrisztinaInnováció és kreativitás a turizmusban
Aktív turizmus
Turisztikai szolgáltatások fejlesztése
Kökény LászlóUtazásvásárlással kapcsolatos fogyasztói észlelések
Szállodamenedzsment és szolgáltatás
Turisztikai szolgáltatások értékesítési kihívásai
Smart turizmus
Sportturizmus
Michalkó GáborOverturizmus Budapesten
Turizmus és biztonság
Covid és turizmus
Turizmus a háború árnyékában
Miskolczi MárkMesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a turizmusban

Vállalkozás szekció

Meghirdető szervezeti egység: Vállalkozásfejlesztés és -menedzsment Tanszék
A szekcióba bármilyen vállalkozási témakörrel jelentkezni lehet. Például: induló vállalkozások, stratupok, hazai kis- és középvállalkozások működési/fejlesztési kérdései, a vállalkozások HR/pénzügy/marketing problémái, generációváltás, de akár a vállalkozások bizonyos halmazának elemzése vagy akár a vállalkozások működést befolyásoló elemek (pl. ökoszisztéma, adózási/szabályozási kérdések) is ide tartozhatnak, ha a dolgozat középpontjában a vállalkozói szempont érvényesül. Kimondottan ide várjuk a GM vállalkozói specializáció hallgatóinak dolgozatait, de vállalkozással kapcsolatos szakkollégiumi, diákszervezeti dolgozatokat is örömmel fogadunk.

témavezetőkajánlott témák
Huszák LorettaStart-up
Startup ökoszisztémák
Nemzetközi növekedés
Német-magyar gazdasági kapcsolatok
Innovációmenedzsment
Szellemi tulajdon
Kerékgyártó GáborA váltóalapú likviditásteremtés, mint piaci finanszírozási forma
Szabó KrisztoferVállalkozói szándék és motiváció (vállalkozói orientáció, vállalkozói kompetenciák- és személyiségek, vállalkozói ismeretek)
Kisvállalkozások indítása
Start-up vállalkozások

Regisztráció

MEGNYÍLT A TDK ONLINE REGISZTRÁCIÓS FELÜLETE!

Figyelem! Néhány fontos információ a regisztrációhoz:

  • Többszerzős dolgozatoknál elég csak az egyik szerzőnek beregisztrálnia a dolgozatot (csak ő kap a regisztrációról rendszerüzenetet)
  • Külsős témavezető esetén nem muszáj, de ajánlott Corvinusos témavezető is, törekedni kell arra, hogy egyetemi oktató vagy kutató legyen
  • A regisztráció részét képezi egy minimum 500, maximum 2500 karakteres absztrakt megfogalmazása a dolgozat nyelvén

2022. évi felkészítő programok

Online TDK Felkészítő Estek
Az ETDT felkészítő esteket szervez a hatékony TDK-írás segítésére. A Felkészítő Estek sorozat következő eseményei (a 2021. őszi és a 2022. tavaszi félévben valamennyi esetben 17.20-tól online teams felületen):

  1. december 2. (csütörtök): Hogyan tűnj ki a tömegből?Berezvai Zombor
  2. február 23. (szerda): Hogyan elemezzünk?Oroszné dr. Csesznák Anita
  3. március 3 (csütörtök): Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat?Könyvtári tájékoztató
  4. március 9. (szerda): Hogyan írjunk (sikeres TDK-dolgozatot)?dr. Juhász Péter

Minden érdeklődőt szeretettel várunk! ETDT

TDK Felkészítő Estek: Hogyan írjunk (sikeres TDK dolgozatot)? – IV. online felkészítő műhely

Időpont: 2022. március 9. (szerda) 17:20-tól
Online felület: teams

Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A következő felkészítőn Juhász Péter a „Hogyan írjunk…? – 101 tanács (szak)dolgozatíróknak” c. kötet egyik szerzője ad tanácsokat a TDK-íróknak, mutat rá tipikus hibákra, s válaszol a résztvevők kérdéseire. A tervezett témák:

  • témaválasztás és kérdésmegfogalmazás,
  • a kutatási kérdés és a módszertan megválasztása,
  • információgyűjtés,
  • a dolgozat felépítése,
  • az eredmények megfogalmazása,
  • formai követelmények,
  • hivatkozások kezelése,
  • és további, a résztvevők által felvetett kérdések.

AA részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

TDK Felkészítő Estek: Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat? – III. online felkészítő műhely

Időpont: 2022. március 3. (csütörtök) 17:20-tól
Online felület: teams

Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A soron következő felkészítőn megtudhatod, hogyan keress hatékonyan szakirodalmat, milyen megbízható forrásokat kínál a könyvtár. Elmondjuk, hogyan juthatsz el a cikkek, könyvek teljes szövegéig. Beszélünk a plágiumról, bemutatjuk a szövegközi hivatkozások beillesztésének és a hivatkozásjegyzék elkészítésének módját, eszközét.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

TDK Felkészítő Estek: Hogyan elemezzünk? – II. online felkészítő műhely

Időpont: 2022. február 23. (szerda) 17:20-tól
Online felület: teams (esemény)

Az ETDT felkészítő workshopokat szervez a hatékony TDK-írást segítendő. A következő felkészítőn Oroszné dr. Csesznák Anita, a Statisztika Tanszék egyetemi docense nyújt betekintést a hatékony adatelemzés különböző módszereibe.
A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

TDK Felkészítő Estek: Hogyan tűnj ki a tömegből? I. online felkészítő műhely

Időpont: 2021. december 2. (csütörtök), 17:20–18:50

Helyszín: Teams (esemény)

1. TDK Felkészítő Est! Az ETDT felkészítő műhelysorozatot indít TDK-t írók számára. A sorozatban az I. műhelyt Berezvai Zombor tartja. Ezt az alkalmat elsősorban azoknak ajánljuk, akik bizonytalanok abban, hogyan lehet egy jó dolgozathoz hozzákezdeni és hatásosan kitűnni vele a tömegből.

Egy sikeres Tudományos Diákköri Konferencia (TDK) dolgozat nem csak az egyetemen jelent elismerést, hanem a cégek számára is egyértelmű jelzés, hogy az adott témában a sok jó diák között kiváló vagy.

Van egy terület, ami érdekel, de nem tudod pontosan hogyan és milyen eszközökkel tudsz abból kiváló TDK-dolgozatot készíteni? Gyere el a TDK Felkészítő workshopra és megismerheted, hogy milyen informatikai eszközök, honlapok és trükkök segíthetnek neked abban, hogy gyorsan és látványosan feljavíts egy dolgozatot. A műhely végén azt is megmutatjuk, hogyan tudsz akár 10 perc alatt összerakni egy kutatási vázat egy sikeres TDK-dolgozathoz az ismertetett lehetőségek segítségével.

Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

Bízunk benne, hogy minél többetekkel találkozunk a rendezvényen! Kérjük a kedves kollégákat, hogy a rendezvény hírét terjesszék a hallgatók között!

Online TDK Felkészítő Estek
Az ETDT felkészítő esteket szervez a hatékony TDK-írás segítésére. A Felkészítő Estek sorozat eseményei (a 2021. tavaszi félévben mindig 17.20-tól):

  • március 17. (szerda): Hogyan írjunk (sikeres TDK-dolgozatot)?dr. Juhász Péter
  • március 22 (hétfő): Hogyan keressünk és kezeljünk forrásokat?Könyvtári tájékozató
  • március 24. (szerda): Hogyan elemezzünk?Oroszné dr. Csesznák Anita
  • május 5. (szerda): Hogyan prezentáljunk?dr. Juhász Péter


Minden érdeklődőt szeretettel várunk! ETDT

Hogyan írjunk (sikeres TDK dolgozatot)?
Időpont: 2021. március 17. (szerda) 17:20
Online felület: teams
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae110e170ec6946c4b5697b14e2084369%40thread.tacv2/conversations?groupId=7e3b17c5-7a32-46f2-a8fc-8cea124a30c4&tenantId=f8dd01b8-7276-4ace-aa9d-5767f0f4a5afJuhász Péter a „Hogyan írjunk…? – 101 tanács (szak)dolgozatíróknak” c. kötet egyik szerzője ad tanácsokat a TDK-íróknak, mutat rá tipikus hibákra, s válaszol a résztvevők kérdéseire.
A tervezett témák:

  • témaválasztás és kérdésmegfogalmazás,
  • a kutatási kérdés és a módszertan megválasztása,
  • információgyűjtés,
  • a dolgozat felépítése,
  • az eredmények megfogalmazása,
  • formai követelmények,
  • hivatkozások kezelése,
  • és a résztvevők által felvetett tovább kérdések.

A részvétel regisztrációhoz kötött: https://forms.gle/F22RjSnrGTe2LfVS7

Egyéb események

TDK Infóest – Ismerd meg az új regisztrációs felületet!

Időpont: 2022. február 24. (csütörtök) 17:20-tól
Online felület: teams

Kedves Érdeklődő Hallgatónk,
Köszönjük, hogy részt vettél az eddigi TDK felkészítő alkalmak valamelyikén. Ezek szerint tervezel idén TDK-zni. Vannak még kérdéseid? Vagy bizonytalan vagy a következő hetek feladatival kapcsolatban? Vagy csak motoszkál benned a gondolat, de még nem határozódtál el? Szeretnél első kézből tájékozódni az új regisztrációs felületről?
Gyere el az online TDK Infóestre 2022. február 24. (csütörtök) 17.20-tól.

A részvétel regisztrációhoz kötött. Kérjük, hogy a szervezés megkönnyítése, a létszám tervezése érdekében részvételi szándékodat jelezd a regisztrációs űrlapon!

Ha nem szeretnétek lemaradni a rendezvényekről, hírekről, az eseményeket a TDK facebook-oldalán is nyomon követhetitek.

Vágólapra másolva
×