A mesterséges intelligencia (MI) alapjaiban formálja át a tanulás, tanítás és értékelés módját, valamint hatással van a különböző tudományterületek és szakmák fejlődésére is. A jövő kihívásaira való felkészülés érdekében minden hallgatónak meg kell tanulnia, hogyan alkalmazza tudatosan és hatékonyan az MI-alapú eszközöket – például a szövegalkotó és beszélgető rendszereket –, hogy ezek használata ne hátrányt, hanem előnyt jelentsen számukra. Az MI oktatási alkalmazása megköveteli az önálló gondolkodást, a felelős hozzáállást, valamint az etikus és szabálykövető magatartást.
Az Egyetem szervezője az MI-vel kapcsolatos Tudományos rendezvényeknek, Konferenciáknak, Médiamegjelenéseknek, és a Tudománykommunikáció és tréningtevékenységek mellett aktív szereplő az MI gyakorlati felhasználását támogató innovációk területén is. Továbbá az egyetem kutatói rendszeresen publikálják MI-vel kapcsolatos kutatásaikat a legkülönfélébb témákban, például
Az igényfelmérés célja, hogy az oktatók/Intézetek oktatási, kutatási munkájuk hatékonyabb ellátásához megigényeljék a szükségesnek vélt MI-eszközöket, majd az igénylés felmérése megvizsgálni az előfizetési lehetőségeket, költségeket.
Az igényfelmérés célja, hogy az oktatók/Intézetek oktatási, kutatási munkájuk hatékonyabb ellátásához megigényeljék a szükségesnek vélt MI-eszközöket, majd az igénylés felmérése megvizsgálni az előfizetési lehetőségeket, költségeket.
A mesterséges intelligencia olyan technológiák összessége, amelyek képesek emberi gondolkodást utánzó feladatokat végezni – például szöveget írni, képet alkotni, adatokat elemezni vagy döntéseket javasolni.
Ide tartoznak a nagy nyelvi modellek (LLM-ek), mint a ChatGPT, Copilot, Gemini vagy Claude, és az AI-alapú képgenerátorok (pl. DALL·E, Midjourney).
Igen, de csak az oktató engedélyével és a szabályok betartásával.
Minden tantárgyban a tárgyfelelős határozza meg, hogyan és milyen mértékben megengedett az MI használata.
A szabályokat megtalálod:
Tilos, ha:
Minden esetben világosan és pontosan jelöld a beadott munkában:
Ha a tantárgyi adatlap vagy az oktató nem egyértelmű, mindenképp kérdezd meg a kurzusvezetőt.
Bizonytalanság esetén ne használj MI-t addig, amíg nincs egyértelmű engedély.
Az oktatók közti elvárások eltérhetnek, ezért mindig kurzusonként tisztázd a feltételeket.
Az MI segíthet:
Használd az MI-t tanulástámogató eszközként, ne „megoldókulcsként”. A cél nem a feladat leadása, hanem a képességeid fejlesztése.
Használhatsz olyan eszközt, mint a DraftBack (Google Docs bővítmény), amely rögzíti a dokumentum írási folyamatát.
Ez segít bizonyítani, hogy a munka valóban a te alkotásod volt.
Tárgyfelelős, oktató
Könyvtár:
Informatika:
Hallgatói szolgáltatás, tanulástámogatás:
Moodle kurzusfelület (készül az Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ gondozásában):
Oktatási rektorhelyettes irodája: