Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

Negyedik alkalommal rendezik meg a Nemzetközi Családi Vállalatok Konferenciát 

2022-05-23 14:28:26

Magyarországon sokféle családi tulajdonú cég van: a százezres nagyságrendű mikrovállalkozásoktól kezdve, az arányaiban már jóval kevesebb kis- és középvállalatokon át, egészen a néhány tucat 20 milliárd forint feletti árbevételű nagyvállalatokig.

A Corvinus Egyetem kutatásai ugyanakkor azt mutatják, hogy egy átlagos hazai családi vállalkozás működésének és vezetésének szakmai színvonala leginkább az eggyel kisebb vállalatokénak felel meg. A továbblépés kulcsa a professzionalizáció felgyorsítása, amelynek fontos része lehet tapasztalt külső menedzserek alkalmazása is, de a belső beszerzési, értékesítési, logisztikai, HR, kontrolling és IT rendszerek bevezetése, és az elvárt üzleti kultúra megteremtése is hozzátartozik. Valamint ne felejtkezzünk el a vállalkozás és a tulajdonos család kapcsolatának rendezéséről sem, ami gyakran a leggyengébb lába a hazai családi cégek professzionalizálódásának. 

Marcus Hardtmann, az idén 145 éves Hardtmann Csoport tulajdonosa arról beszél majd a konferencián, hogyan lehet egy innovatív technológiai nagyvállalat többgenerációs, szerteágazó tulajdoni családját profi módon menedzselni.  

Fazekas Bálinttól, a Euronics kereskedelmi ügyvezetőjétől – aki a család második generációs képviselője –, megtudhatjuk majd, hogy milyen módon újították meg a termékkínálatukat, a marketingjüket, az árazási módszertanukat, miközben folyamatosan automatizálnak és fejlesztik munkatársaik tudását is.  

Gódi Attila, a Terrán tulajdonos-vezérigazgatója pedig bemutatja, hogyan vált a nagyapa által alapított családi vállalkozásuk 100 év alatt manufaktúrából multinacionális vállalattá, amely olyan átütő innovációkkal jelentkezik a piacon, mint a napelemes tetőcserép.  

További információ a 4. Nemzetközi Családi Vállalatok konferenciáról és regisztráció az alábbi linken érhető el. 

Vágólapra másolva
X
×