Náluk a futár alkalmazkodik a megrendelőhöz és még környezetbarátok is

A globális szén–dioxid-kibocsátás 15 százaléka a közúti szállításból származik. A KSH adatai szerint csak Budapesten naponta átlagosan 150 000 csomagot kézbesítenek futáscégek különböző járművekkel, a karácsonyi időszakban pedig akár napi 500 000 kézbesítés is történhet naponta. A TourMix, járókelőket, biciklivel és rollerrel közlekedő futárokat foglalkoztató startup alapítóinak számításai szerint az ő modelljükkel csomagonként 0,5 kg, napi szinten pedig 75 tonna szén–dioxid-megtakarítást lehetne elérni.
A Corvinus-alumnus Bagdy Márk és társának, Márky András Zoltánnak az ötlete a sharing economy, azaz a megosztáson alapuló közösségi gazdaság elvére épít: gyakorlatilag az emberek városbeli mozgását társítják össze a kézbesítendő csomagok irányával.
“Az emberek életritmusához igazított fizetéskiegészítést tesz lehetővé az alkalmazásunk, amivel ráadásul még jót is tesz a futár” – mondják egyik bemutatkozó videójukban.
Modelljük talán az Uberéhez áll a legközelebb, annyi különbséggel, hogy a náluk regisztrált futárok csomagokat szállítanak és nem utasokat. Nem főállású futárokat foglalkoztatnak, inkább kereset–kiegészítésre alkalmas, ha valaki futárkodik vagy ahogy ők hívják, mixerkedik. A futár választja ki a
a kézbesítés helyszínét, illetve ő egyezteti az átadás időpontját a megrendelővel is. Igazi Z-generációs vállalkozás a TourMix abból a szempontból is, hogy saját klímaszorongásuk csökkentésére a mixerek náluk akár úgy is dönthetnek: nem kérnek pénzt a szolgáltatásukért, hanem jótékonyságból cselekszenek, egy élhetőbb jövő kedvéért.
Akit részletesebben érdekel a TourMix startup mögött álló üzleti modell, annak érdemes elolvasnia a Forbes cikkét a vállalkozásról.