A Navigator a QS Reimagine Education Award 2025 döntőjében Londonban
_20251215045202.png)
A döntő helyszíne a londoni QEII Centre volt, ahol 72 országból több mint 800 delegált gyűlt össze. A verseny méretét jól jelzi, hogy idén összesen 1656 pályázat érkezett be 18 kategóriában, amelyeket 1344 zsűritag értékelt – minden egyes projektet legalább tíz szakértő bírált el. A végső döntéseket egy 52 főből álló grand jury hozta meg, miközben a döntő során 207 projekt mutatkozott be showcase formájában.
A QS Reimagine Education Award olyan innovatív oktatási projekteket díjaz, amelyek kézzelfogható módon járulnak hozzá a tanulás megújításához: legyen szó digitális technológiákról, mesterséges intelligenciáról, inkluzív megoldásokról, az oktatás és a munkaerőpiac összekapcsolásáról, vagy éppen a társadalmi hatás erősítéséről. A Navigator ebben az évben a Nurturing Employability kategóriában indult, amely azokat a kezdeményezéseket ismeri el, amelyek hatékonyan támogatják a hallgatók foglalkoztathatóságát és karrierépítését.
A döntő első napján minden résztvevőnek egy 5 perces, angol nyelvű prezentáció keretében kellett bemutatnia saját projektjét a zsűri és a szakmai közönség előtt. A további napokon a program gazdag szakmai tartalmat kínált: előadások, kerekasztal-beszélgetések és workshopok adtak lehetőséget a tudásmegosztásra és az inspirációra, miközben a networking is hangsúlyos szerepet kapott.
Kollégánk többek között részt vett Martin Serrano „AI and data-driven decisions” című előadásán, az „Universities as Innovation Hubs: Cultivating Entrepreneurial Mindsets and Ecosystems” kerekasztal-beszélgetésen, valamint az „Implications of AI in Education – Beyond the Hype” című szakmai programokon. Az esemény kiváló alkalmat teremtett nemzetközi kapcsolatok építésére is.
Az idei QS Reimagine Education Award két végső győztese különösen jól példázza a verseny szellemiségét. A chilei Lab4U projekt célja, hogy okostelefonokat és tableteket valódi „zseb-laborokká” alakítson, lehetővé téve fizikai, kémiai és biológiai kísérletek elvégzését akár laborral nem rendelkező iskolákban is. A mobilalkalmazás és a tanári felület az aktív, felfedezésalapú tanulást támogatja, csökkentve az oktatási egyenlőtlenségeket. A másik győztes, az Arizonai Egyetem SolarSPELL-je, egy napenergiával működő, hordozható digitális könyvtárat kínál, amely internetkapcsolat nélküli közösségek számára is hozzáférést biztosít oktatási, egészségügyi és mezőgazdasági tartalmakhoz. A technológiai megoldást egy fenntartható, „train-the-trainer” modell egészíti ki, amely a helyi közösségek hosszú távú fejlődését szolgálja.
A londoni döntőn való részvétel és a harmadik shortlistes szereplés egyaránt megerősíti, hogy a Corvinus Egyetemen futó Navigator program nemzetközi szinten is versenyképes, és aktívan hozzájárul az oktatás jövőjének formálásához