Ugrás a fő tartalomra
Vissza2025.09.04.

A viselkedés- és design vezérelt tudományos kutatás összehasonlítása

2025. okt. 10. 10:00
Az MTA IX. Osztályának Marketingtudományi Albizottsága, az Üzleti Marketing Munkabizottság és a Corvinus Marketing-és Kommunikációtudományi Intézete workshopot szervez.
2025.10.10. 10:00
Budapesti Corvinus Egyetem

Időpont: 2025. október 10. 10:0012:00 

Helyszín: budapesti Corvinus Egyetem, Faculty Club 

Az esemény nyelve: Angol 

 

A worshop témája: Behavioral Research vs. Design Science Research. A meghívott előadó Jörg Henseler, a University of Twente tanszékvezető egyetemi tanára. 

 

 A jelenlegi marketingparadigma elsősorban viselkedésorientált megközelítést alkalmaz, amelynek középpontjában a meglévő világ magyarázata áll, nem pedig olyan megoldások vagy eszközök kidolgozása, amelyekkel jobb jövőt lehetne alakítani. Ez a szemlélet azonban egy általános relevancia problémával küzd. Itt megkülönböztetjük az ex ante relevanciát és az ex post relevanciát, és megállapítjuk, hogy az ex ante relevancia megoldása a marketingtudomány jelenlegi legfontosabb kihívása.  

 

Egy másik paradigma – a marketing mint design-vezérelt tudomány – alkalmazásával a tudósok megoldhatják ezt a problémát. A „hogyan oldhatjuk meg a problémát?” kérdésre összpontosító tervezési paradigma és a „hogyan működik a jelenség?” kérdésre összpontosító viselkedési paradigma együttes alkalmazása elősegíti az ex ante relevancia javítását. A tervezési tudomány teleologikus perspektíván alapul, amelyben a relevancia képezi a tudományos kutatás célját. Az előadó a tervezésorientált megközelítés jelentőségét hangsúlyozza a marketingtudományban, és bemutatja annak lehetőségeit és figyelemre méltó pontjait.  

 

Az előadás a marketing mint tervezési tudományon belüli elméletfejlesztésbe mélyül, és keretet kínál a marketingtervezés sajátos elméletének kialakításához. Ezenkívül megvizsgálja a paradigmák közötti különbségeket és a marketing mint tervezési tudomány alkalmazásából adódó szervezeti következményeket. A tervezésorientált megközelítés alkalmazásával a tudományos kutatók segíthetnek a marketing gyakorlati szakembereknek olyan megoldások kidolgozásában, amelyek valóban segítséget nyújthatnak nekik. 

Részvételi díj nincs, de a regisztrációt kérik a szervezők. 

 

A program részletei, az előadás abstractja, a regisztráció, az ajánlott szakirodalom és az előadó rövid bemutatása itt található.  

 

A szervezők szeretettel várják a Kollegákat a workshopra! 

Vágólapra másolva
×