Oktatási Minőségfejlesztési és Módszertani Központ
Küldetésünk a multidiszciplináris látásmód és rendszerszemlélet átadására, a készség-, attitűd- és felelősségvállalás fejlesztésére képes, a képzésben lévő generációk főbb jellemzőihez igazodó, gazdag módszertani eszköztárral rendelkező, a tanítási-tanulási folyamatba az IKT eszközöket hatékonyan integrálni képes, innovatív, a változásokat menedzselő, a hazai és nemzetközi tudományos térben tájékozott közgazdásztanárok képzése, továbbképzése.
Stratégiánk fókuszában öt kiemelt terület:
- A közgazdásztanár képzés korszerűsítése és megújulása
- Felnőttképzés
- Digitális tanulási folyamatok és digitális tanulási eszközök fejlesztése
- Együttműködés szakmai partnerekkel (tanárképző intézményekkel, közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolákkal, fejlesztési és kutatási intézetekkel, szakképzést irányító szervezetekkel)
- Nemzetközi nyitás, nemzetközi kapcsolatok kialakítása
Elsődleges célkitűzéseink:
- Országos digitális módszertani központtá válás
- Versenyképes, minőségi képzések nyújtása
- Ezeknek alárendelten határozhatjuk a fenti területek célkitűzéseit: Közgazdásztanár képzés korszerűsítése és megújulása.
- Tartalmában és szerkezetében változó közgazdásztanár képzés
- Optimális képzési kínálat meghatározás a változó igényekhez igazodva
- Teljesítményelvű, hallgatóközpontú tanítási-tanulási környezet kialakítása képzéseinken
- A képzések komplexitásának biztosítása
- Műhelymunkák kialakítása és erősítése
- Tanszékek közötti koordinációs feladatok hatékony ellátása
- Idegen nyelvű kurzusok indítása
- Párhuzamos képzési lehetőség akkreditálása
Felnőttképzés:
- Környezeti változásokhoz igazodó továbbképzések
- Felsőfokú szakképzések (rövid ciklusú) és szakirányú szakképzések közismereti és közgazdász tanárok, az oktatási rendszerben dolgozók számára
- A felsőoktatásban dolgozó oktatók módszertani továbbképzése
- Phd hallgatók és demonstrátorok módszertani képzése
- Bekapcsolódás a mentortanár képzésbe
Digitális tanulási folyamatok és digitális tanulási eszközök fejlesztése:
- Innovatív fejlesztések – Gennovációk
- E-learning és blended taneszközöket készítő központ működtetése
- Tükrözött tantermi oktatások megvalósítása
- A Tanárképző és Digitális Tanulási Központ honlapján egy módszertani bank létrehozása és működtetése
- Együttműködés szakmai partnerekkel, kollégákkal (tanárképző intézményekkel, közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolákkal, fejlesztési és kutatási intézetekkel, szakképzést irányító szervezetekkel)
A végzett hallgatók alumni hálózatának kialakítása és működtetése:
- Gyakorló iskolai hálózat újraszervezése és működtetése
- Szakkollégium szerű szerveződést létrehozása közgazdasági alapképzésben részt vevő hallgatók számára
- Hazai kutató és fejlesztő munkákba bekapcsolódás
- Nemzetközi nyitás, nemzetközi kapcsolatok kialakítása
Bekapcsolódás a nemzetközi kutatási programokba:
- Szakmai együttműködések kialakítása hasonló profilú intézményekkel
- Idegen nyelvű online kurzusok, képzési programok indítása
- Konferenciák szervezése, illetve nemzetközi és hazai konferenciákon való részvétel
- Célrendszerünk elfogadása és megvalósítása biztosítja Tanárképző és Digitális Tanulási Központunk több lábon állását, megerősödését, elfogadottságának növekedését az egyetemen belül.
A célkitűzések és a hozzá kapcsolódó feladatok megvalósítását segíti a TDTK kialakult szervezeti és működési felépítése.