Ugrás a fő tartalomra

Hallgatói elégedettségmérés

Mondd el a véleményed – formáljuk együtt az oktatást!

Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy diákjaink hazai és nemzetközi szinten is kiemelkedő minőségű oktatást kapjanak. Ennek érdekében hallgatóink véleményét rendszeresen kikérjük, hogy alapos képet kapjunk a tanulmányaik során tapasztaltakról. A visszajelzéseket különböző pontokon használjuk fel, építjük be – ez az oldal abban segít, hogy tájékozódj, az egyes felmérések milyen célokat szolgálnak.

WP DataTables

MyView

A MyView az egyetem hallgatói véleményezési rendszere, amely az alap-, osztatlan és  mesterképzésbenés szakirányú továbbképzésben tanulók számára lehetőséget nyújt arra, hogy a hallgatók visszajelezzenek a felvett kurzusokkal és azok oktatóival kapcsolatban. A MyView kérdőívek kitöltésével a diákok segítik a Corvinus oktatási minőségfejlesztését, a fejlesztések irányának kijelölését. 

Hogyan zajlik a kitöltés?

  • A kérdőívek kitöltésére kizárólag digitálisan van lehetőség. A kérdőívek Neptunban, a Kérdőívek menüpont alatt találhatóak. 
  • Az adott kurzushoz kapcsolódó kitöltési időszakról minden, a tárgyhoz tartozó hallgató Neptun üzenetet kap.  
  • Minden tantárgyhoz külön kérdőív érhető el. 
  • A kitöltés minden esetben anonim és önkéntes. 
  • A beérkezett kérdőívek eredményeihez az egyetem munkatársai csak összesített formában férnek hozzá. Kivételt ez alól kizárólag a szöveges válaszok jelentenek. 
  • A kitöltési időszak minden kurzus esetében egyedi. Az utolsó kurzusalkalom hetében, hétfőn 12 órától van lehetőség az adott héten záródó kurzusok értékelésére. 
  • A véleményezési időszak minden kurzus esetében egységesen a vizsgaidőszak utolsó napjáig, 23:59-ig tart. 

Milyen információkra és hogyan kérdez rá a felület?

  • A kérdőívbe csak olyan kérdések kerültek be, amelyek minden kurzusra kiterjedő alapszintet képviselnek, függetlenül a szaktól, a kurzus szintjétől, típusától vagy a csoport méretétől. A MyView kizárólag a hallgatói tapasztalatokat méri. 
  • A kérdőívek egyaránt tartalmaznak eldöntendő és szöveges kifejtést igénylő kérdéseket. 
  • A kérdőív néhány olyan kérdéssel kezdődik, amelyek a hallgatók erőfeszítéseire és részvételére vonatkoznak. 
  • Majd következnek a tágabb értelemben vett kurzusirányítással és kurzuskommunikációval (az elvárások átláthatósága, a magyarázatok egyértelműsége, az oktatók válaszkészsége) kapcsolatos kérdések, ezután pedig a kulcsfontosságú oktatói viselkedésekre irányuló kérdések.  
  • A kérdőív lehetőséget ad arra is, hogy a hallgató szabadszavas formában fogalmazza meg, mi vált be neki, és milyen konstruktív javaslatai vannak az oktató számára. 

Mi szabályozza a hallgatói elégedettségi mérés rendszerét? 

Végzős hallgatói kérdőív

A végzős hallgatói kérdőív az egyetem egyik minőségbiztosítási eszköze. A kérdőívben a képzésüket lezáró hallgatók tudnak visszajelzést adni a tanulmányaik, a hallgatói élet és az egyetem nyújtotta szolgáltatások minőségét illetően. Az elégedettségmérés eredményeit a Corvinus a különböző területek fejlesztési irányainak kijelölése során használja fel.

Milyen információkra és hogyan kérdez rá a kérdőív?

  • A kérdőív által érintett legfontosabb témakörök: a képzés minősége, az oktatók munkája, az infrastrukturális feltételek, a támogatások rendszere, valamint hallgatói élet és az egyetemi légkör.
  • A kérdőívben szerepelnek kérdések az elvégzett szak, a tervezett továbbtanulás vagy munkavállalás kapcsán.
  • Továbbá a kérdőív fontos részét képezik a szakmai gyakorlatra és az esetleges külföldi részképzésre (mobilitásra) vonatkozó kérdések is.
  • A kitöltés során a végzős hallgatók eldöntendő és szöveges kifejtést igénylő kérdésekre tudnak válaszolni.

Hogyan hasznosulnak a kitöltések?

  • Az egyetem a kitöltéseket felhasználja a tantárgyi és szakfejlesztési irányok meghatározásakor.
  • A kitöltéseket az oktatói elismerések, kiválósági díjak odaítélésénél ugyancsak figyelembe veszi az egyetem.
  • A kérdőívből nyert adatok részét képezik az oktatói munka értékelésének.

Hogyan zajlik a kitöltés?

  • A kérdőívek kitöltésére papír alapon, kizárólag a záróvizsga során van lehetőség.
  • A kitöltés minden esetben anonim és önkéntes.
  • A beérkezett kérdőívek eredményeihez az egyetem munkatársai csak összesített formában férnek hozzá.

Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR)

A Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) a felsőoktatásban tanuló és végzett hallgatók munkaerőpiaci életútját elemzi és követi nyomon országos szinten.

Hogyan történik az adatfelvétel?

Az adatokat az Oktatási Hivatal koordinálása mellett a felsőoktatási törvény 3. mellékletének 1/B. pontja alapján a felsőoktatási intézmények rögzítik.

A megkérdezettek a következő módokon vesznek részt a DPR adatok felvételében:

  • Aktív hallgatói motivációs vizsgálat: célja, hogy feltárja a hallgatók munkavállalási és továbbtanulási szándékait, elvárásait és terveit.
  • Végzett hallgatói vizsgálat: célja, hogy felmérje az 1 és 5 éve végzett hallgatók aktuális munkaerőpiaci helyzetét, valamint azt, hogy a képzési idő alatt tanultakat milyen mértékben tudják kamatoztatni a munkába állás során.

A kérdőívek kitöltése anonim és önkéntes alapon zajlik.

Hogyan hasznosulnak a kitöltések?

  • A DPR által nyert adatok segítik a döntéshozókat a felsőoktatási szakpolitikák és stratégiák kialakításában.
  • Hozzájárulnak a képzések fejlesztéséhez, a képzésekre irányuló egyetemi döntések előkészítéséhez.
  • Továbbá információt nyújtanak a hallgatóknak karrierjük és pályaválasztásuk megtervezéséhez.
  • A leendő hallgatók számára biztosítják a tájékoztatást a munkaerőpiacon várható elhelyezkedési lehetőségekről.

További részletek a DPR-ről a Diplomán túl weboldalon olvashatók.

Hogyan zajlik a kitöltés?

  • A kérdőívek kitöltésére kizárólag digitálisan van lehetőség.
  • A kitöltés elérhetőségéről minden esetben Neptun üzenetet kapnak az érintett hallgatók.
  • A kitöltési időszak május és június hónapokra esik.
  • A kitöltés minden esetben anonim és önkéntes.
  • A beérkezett kérdőívek eredményeit az egyetem az Oktatási Hivatal számára továbbítja.
Vágólapra másolva
×