Tudnivalók a félév indulásához a Microsoft Teams funkcióival kapcsolatban
A Microsoft Teams eddigi és új funkciói
Információ a kurzusokhoz tartozó Teams csoportok létrehozásáról
A Teams csoportokat létrehozó automatizmus a Moodle rendszertől kap adatokat. A rendszer frissítése miatt pár napig ez a funkció nem működött, a hallgatók hozzárendelése folyamatos, de még nem teljes! A teljes funkcionalitás visszaállásához előre láthatólag nagyjából egy hétre van szükségünk, köszönjük addig is a türelmet.
Ne felejtse el a kurzusait aktiválni!
A kurzusok alapértelmezetten inaktívan (Microsoft Classroom Mandatory) jönnek létre – ez azt jelenti, hogy kizárólag az oktatók látják önálló Teams csoportként a kurzusaikat, a hallgatók csak abban az esetben, ha az oktató aktiválja az. Az aktiválás folyamatáról leírást itt talál.
Változás a Teams rögzített értekezletek felvételeinek kezelésében
2021. februárjától újra megváltozott a felvételek tárolási és kezelési lehetősége a Teams-ben. (2020. augusztusban volt az utolsó változás, amikor a felvételek már nem kerültek automatikusan a Stream felületre, ahol jogosultságot lehetett állítani. Helyette a beszélgetésfolyamba került, ahonnan bárki le tudta tölteni 20 napig.). A fájlok most már a OneDrive-ra vagy a SharePoint-ra kerülnek mentésre. Így utólag azok törölhetőek, a megosztási jogosultságok szerkeszthetővé váltak és nincs időkorlát a letöltésükre. Bővebben itt olvashat.
A Feladatok funkció újra elérhető az előre legenerált kurzus csoportoknál!
Lehetőség van ismét olyan kurzuscsoportok létrehozására, amiben elérhető a “Feladatok” és az “Osztályzatok” funkció. Így az ebben a félévben generált Teams kurzusokban már eleve szerepel ez a két funkció.
Teams használata vendégként
A most induló félévben is sok külsős oktató és vendégelődadó fogja színesíteni az egyetem oktatását. A távoktatásban használt Teams program használatához készült egy leírás, a kollégáknak és a külsős partnereknek, hogy tudják azt használni nem egyetemi e-mail címmel.
Melléktermek (Breakout rooms)
Sokak által várt funkció januárban megérkezett a Teamsbe. A csatornán indított meetingeknél használható a melléktermek (Breakout rooms) funkció, ami lehetővé teszi, hogy az értekezlet résztvevőit külön csoportokba soroljuk, majd a csoportokat, mint önálló értekezleteket elindítsuk. Ezekbe a „szobákba” az előadó bemehet és ott kommunikálhat a csoporttagokkal, majd átléphet másik csoportba. A kiscsoportos munkák végeztével pedig visszahívhatja a résztvevőket a közös értekezletbe.