Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

Oktatóknak

A távoktatásról szóló anyagokat a funkciók bővülésével folyamatosan frissítjük. Ezen a helyen a felhasználói segédanyagokat találja. A segédanyagok folyamatosan fejlődnek, tapasztalataink és visszajelzéseik alapján.

Amennyiben kérdése, észrevétele van, kérjük email-ben jelezze a helpdesk(kukac)uni-corvinus(pont)hu címre.
Kérjük látogasson vissza, a dokumentumok verziószámából láthatja, mely területeken jelentek meg új információk!

Kurzusok aktiválása ver:1.0 (március 20.)
Egyszerű előadásszervezés ver:4.0 (2020. szeptember 14.)
1. Mikor használjam az egyszerű előadásszervezést?
2. Honnan tudják a hallgatóim, hogy mikor lesz az előadás?
2.1. Egyszerű üzenet indítása a csoportnak
2.2. Tudok formázott üzenetet is küldeni?
3. Hogyan tudom felhívni a hallgatók figyelmét az előadásra?
4. Hogyan tudom az órát indítani?
5. Miben más az előadás és konzultáció a Teams esetén?
5.1. Hogy tudok én vagy a hallgatóim ehhez csatlakozni?
5.2. Mikor tudnak a hallgatók ehhez csatlakozni?
6. Hogyan tudom az órát, konzultációt, értekezletet rögzíteni?
Egyszerű konzultációszervezés
1. Bevezetés
2. Formátum
3. Legyen fontos
4. Megjelölés
Központi segítséggel ütemezett előadássorozat ver:2.0 (március 19.)
1. Mikor lehet szükségem a központilag üzemeltetett előadássorozatra?
2. Mit kell tennem, ha ilyen ütemezést szeretnék?
2.1. Milyen információkat kell elküldenem az ütemezéshez?
3. Miért kényelmes az ütemezés használata?
3.1. Ez azt jelenti, hogy én is felvehetek Teams eseményeket a naptáramba?
3.2. Van lehetőségem Office 365 levelező és naptár (Outlook) igénylésére?
Élő előadás 100-150 fő felett ver:4.0 (március 26.)
Az ilyen jellegű kérések ütemezéséhez és megfelelő megszervezéséhez kérjük, egy héttel korábban jelezzék igényüket.
Lehetősége van választani a nézők részvételi módja között.
  • Megtartható csak az egyetem hallgatói és dolgozói számára, ekkor a rendszer bejelentkezést követel meg, előadásokhoz javasoljuk.
  • Vagy nyilvános eseményt tud tartani, amikor senkinek sem kell bejelentkeznie, rendezvényekhez javasoljuk.

1. Mikor lehet szükségem 100 fő feletti élő adásra?
1.1. Bárki számára elérhető ez a lehetőség?
1.2. Milyen előkészületeket szükséges ehhez tennem?
1.3. Kinek kell jeleznem ezen igényemet?
2. Mi a különbség a csoportosan indított videóhívás és az élő közvetés között?
3. Mik az élő adás keretei?
3.1. Hány hallgató tudja egyidőben nézni az előadást?
3.2. Hogy tudok élő közvetítést tartani?
3.3. Lehet több előadója egy előadásnak?
3.4. Egy ember képes önmagában egy ilyen előadást megtartani?
3.5. Előnyösebb, ha van segítségem az előadás megtartásában?
4. Hogyan tudok prezentációt bemutatni?
5. Hogy csatlakoznak a hallgatók az előadáshoz?
5.1. Honnan értesülnek a hallgatók az előadásról és annak elérhetőségéről?
6. Készül felvétel az előadásról?
6.1. Ki tudja letölteni az előadásról készült viedót?
7. Hozzászólhatnak a hallgatók az előadáshoz?
7.1. Én látni fogom a hallgatókat?
7.2. Van módom fellépni a nemkívánat hallgatói hozzászólásokkal szemben?
8. Meg tudom nézni ki volt jelen az előadáson?

Igényelni ezen az Office 365 űrlapon tudja, bejelentkezés után.


Technikai leírás a 100-150 fő feletti élő előadások szervezéséhez ver:1.0 (március 30.)
1. Mikor érdemes ezt az előadási módot igényelni?
1.1. Hogy igényelhetem ezt a szolgáltatást?
1.2. Hogy értesülök, hogy beütemezésre került az előadásom?
1.3. Honnan tudják a hallgatók, hova csatlakozzanak?
1.4. Hogyan tudom indítani az órát?
2. Milyen részei vannak az élő közvetítés felületének?
2.1. Időkijelzés és vezérlés
2.2. Adás képei
2.3. Előadók
3. Hogyan tudom elindítani az adást?
4. Hogyan tudok tartalmat megosztani (prezentáció, program)?
4.1. Meg tudom úgy osztani a tartalmat, hogy az előadó is látszódjon?
5. Mire használhatom a bal felső sarokban lévő vezérlőikonokat?
6. Hogy tudnak a hallgatók kérdezni az előadáson?
6.1. Láthatom, hogy ki van jelen az előadáson?
7. Hogy tudnak az előadók egymással kommunikálni, hogy ne hallják őket?
8. Hol tudom ellenőrizni az előadáshoz szüksége eszközeimet?
9. Hogy tudom az előadást befejezni?
Microsoft Stream ver:1.0 (március 27.)
1. Mire használható a Stream?
2. Hol érem el a Stream-et?
3. Miért jobb nekem a Stream, mint a YouTube?
4. Hol tudok videókat feltölteni?
4.1. Hogy működik a videó feltöltése?
4.2. A videó részletei
4.2.1. Videó neve
4.2.2. Leírás
4.2.3. Nyelv
4.3. Engedélyek
5. Itt találom meg a Teamsben rögzített anyagokat is?
6. Hogyan tudom utólag szerkeszteni a videó adatait, beállításait és a
jogosultságot?
7. Hogyan kapcsolódik össze a Teams és a Stream?
8. Van lehetőség a videók szerkesztésére?
8.1. A videó vágása
9. Honnan tudom hányan nézték meg a videót?
10. Meg tudom nézni, ki nézte meg a videót?
11. Hogyan működik az automatikus feliratozás?
12. Milyen formátumú fájlokat lehet feltölteni?
13. PowerPoint-ból hogyan tudok Stream videót készíteni?
Vágólapra másolva