Ugrás a fő tartalomra

Fenntarthatósági kommunikációs stratégiák

Formáld a jövőt hatékony kommunikációval, légy készen a változásokra!

A fenntarthatóság jelentőségének növekedésével a vállalati kommunikációs szakemberek szerepe is felértékelődik: a vállalaton belül a fenntarthatósági célok kitűzése, elfogadtatása és megvalósítása nagyrészt az ő vállukon nyugszik, a vállalaton kívülre pedig el kell juttatniuk a fenntarthatóságról szóló kommunikációs üzeneteket, ezzel növelve a szervezet elismertségét.

A közeljövőben azok a vállalatok tudnak profitábilisan működni, amelyek odafigyelnek működésük káros környezeti (environmental), társadalmi (social) és irányítási (governance) hatásainak csökkentésére, és az ESG keretrendszer jegyében fenntarthatósági célokat fogalmaznak meg. A befektetők már most minden harmadik dollár befektetésénél e szempontok szerint döntenek. 

A fenntarthatósági követelményekkel, jogi szabályozással, kerülendő és követendő fenntarthatósági gyakorlatokkal tisztában lévő szakember a vállalat üzleti eredményességének kulcsa.

A képzésünk tökéletes azoknak, akik...

Programunk olyan szakembereknek szól, akik kiegészítő feladatként vagy épp fő munkakörként foglalkoznak fenntarthatósági stratégiai kérdésekkel. Képzésünket olyan cégvezetőknek is ajánljuk, akik fontosnak tartják a fenntarthatóság gyakorlati alkalmazását saját vállalkozásukban. 

A képzés során elsajátítható...

Olyan szakembereket képzünk, akik képesek megtervezni és megvalósítani a szervezetekre vonatkozó fenntarthatósági célokat. Ezen célokat releváns szakmai tanácsokkal, kommunikációs eszközökkel segítik a cégen belül, valamint hozzájárulnak a szervezet reputációjának növeléséhez.

Kérdés esetén keresd:

felnottkepzes@uni-corvinus.hu 

Képzésinformációk

A képzés vezetője: Dr. Bokor Tamás

A képzés oktatói: 

A képzés hossza: Hét alkalom (7×5 tanóra = 35 tanóra + a képzés végén egy óra online konzultációs alkalom).  

Egy tanóra 45 perc, a képzést 90 perces idősávokban tartjuk, köztük szünetekkel.

A képzés nyelve: magyar

A képzés időpontja: 2025. október 8. – december 3., 16:30–20:30

A képzést a megfelelő számú jelentkező esetén indítjuk el.

Budapesti Corvinus Egyetem

Early bird jelentkezés esetén
2025. szeptember 7.

360 000 Ft / félév

Budapesti Corvinus Egyetem

Normál jelentkezés esetén
2025. szeptember 28.

423 000 Ft / félév

A szak tanterve

2025. október 8.

  • Az ESG létjogosultsága a gyakorlatban: mit, miért és hogyan?
  • Az ESG mint versenyképességet növelő tényező – nem csak nagyvállalatok számára
  • A CEO szerepe a vállalati fenntarthatósági program működésében és kommunikációjában

2025. október 15.

  • A fenntarthatóság mérföldkövei és a környezeti elemek védelmének fontossága a jövőre nézve
  • A körforgásos gazdaság cselekvési terve, üzleti modellek; magyar és uniós jogszabályi környezet

2025. október 22.

  • Sustainability, ESG és a CSR összefüggései és különbségei
  • A PR szerepe a szervezetek fenntarthatósági stratégiájának tervezésében és működtetésében;
  • belső és külső kommunikációs eszközök

2025. november 5.

  • A fenntarthatósági stratégia kritikai elemzése
  • A kommunikációs szakember felelőssége; feladatai a fenntarthatósági kommunikációban
  • A greenwashing fogalma
  • A kiegyensúlyozott, céljainkkal összhangban lévő fenntarthatósági üzenet megalkotása a stakeholderek és társadalmi összefüggések ismeretében

2025. november 19.

  • A stakeholder-analízis szerepe a fenntarthatósági célok kitűzésében
  • A fenntarthatósági tervek megvalósításának első lépése: a vállalaton belüli elfogadtatás, belső kommunikáció

2025. november 26.

  • Az ESG a for-profit és a non-profit szektorban
  • Esettanulmányok, intézményi implementációs lehetőségek

2025. december 3.

  • A fenntarthatóság és a reputáció
  • Esettanulmányok

2025. december 10.

  • Konzultáció
Budapesti Corvinus Egyetem

A képzés elvégzése után hallgatóink

  • releváns ismereteket szereznek a fenntarthatósághoz kapcsolódó szaknyelvi szókészlet jelentéseiről
  • megismerik az ENSZ 17 fenntarthatósági célját, átlátják azok összefüggéseit és felismerik ezek jelentőségét
  • képesek lesznek használni belső és külső kommunikációs eszközöket a fenntarthatósági célok kommunikációjához
  • tisztában lesznek a greenwashing jelenséghez kapcsolódó hazai és nemzetközi jogszabályi előírásokkal
  • elsajátítják a szervezeti fenntarthatósági stakeholder analízis módszertanát
  • megfelelő PR eszközöket tudnak majd használni a fenntarthatósági célokhoz
  • meg tudják különböztetni a CSR, az ESG és a fenntarthatóság fogalmait
  • ki tudják választani a megfelelő kríziskommunikációs eszközöket a szervezeti kommunikációhoz
  • kritikusan viszonyulnak a szervezeti fenntarthatósági stratégiákhoz, és a kritikai megközelítés alapján felelősséget vállalnak a szükséges újratervező lépésekért
  • fontosnak tartják a vezetői szerepkört a fenntarthatósági célok gyakorlati érvényesítésében

Szakfelelősi köszöntő

Köszöntelek az Értékközpontú technológiafejlesztés képzésen! 

Bízom benne, hogy a kurzuson új szemlélettel, számos hasznosítható ismerettel, tapasztalattal válnak gazdagabbá a résztvevők. Olyan tapasztalatokkal, melyek egyszerűsítik, megkönnyítik a mindennapok munkáját, miközben növelik a fejlesztések eredményességét. 

Oktatóinkról

Budapesti Corvinus Egyetem

Bincze Bea

Tulajdonos és vezérigazgató, vezető PR és PA tanácsadó Üzleti kommunikációs szakértő és a kommunikáció egyetemi oktatója

Ágnes az Open Communications alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője. A PA és a stratégiai PR szakértője, jelenleg is aktívan részt vesz ügynöksége munkájában. Több mint 25 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a stratégiai kommunikáció, a reputációépítés és üzenettervezés területén. Öt évvel ezelőtt a Smartfluencer.hu, mint első magyar speakers bureau ötlet elindításával egyidőben kezdett mélyebben foglalkozni a purpose alapú kommunikációval, majd a fenntarthatóság, CSR és a szervezeti működés, a reputációépítés összefüggéseivel. Több iparág elismert magyar és nemzetközi vállalatának kommunikációs stratégiája alakításában vett részt az elmúlt évtizedekben. Tagja a Magyar Public Relations Szövetség Impact Tagozatának, ezen fenntarthatósági kommunikációs képzés elindításának kezdeményezője, szellemi ötletgazdája. Angol nyelv és irodalom szakos bölcsészdiplomával (M.A.), valamint kommunikációs diplomával rendelkezik. A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi oktatója, vállalati kommunikációt tanít.

Budapesti Corvinus Egyetem

Hankó Gergely

Természetvédelmi mérnök, közgazdász; a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének ügyvezető igazgatója; a PET Kupa projektvezetője, Smartfluencer.

Hankó Gergely 17 éve dolgozik a környezetvédelem és a fenntarthatóság területén, Országos szemléletformáló projektek megálmodója és megvalósítója, mindemellett az ISWA Nemzetközi Hulladékgazdálkodási Szövetség nemzeti tagozatának alelnöke, különböző nemzetközi projektekben (pl. Interreg TidyUp) környezetvédelmi szakértő, legfontosabb szakterülete a tiszai hulladékszennyezés felszámolása. Hankó Gergely a Tiszai Kerekasztalok alapítója, a PET Kupa projektvezetője. Fenntarthatósági önkéntes projektjéért, a Gömörszőlősi Paraszt-wellnessért 2015-ben a Vidékfejlesztési Minisztérium Herman Ottó Innovátor Díjjal tüntette ki, a Smartfluencer Speakers Bureau előadója.

Budapesti Corvinus Egyetem

Szűcs Réka

Tanszékvezető, Egyetemi docens - Marketing Intézet

Szücs Réka a Deloitte Magyarország Fenntarthatósági és Klímaváltozási tanácsadó csapatának vezetője. Környezetmérnöki diplomája mellett nemzetközi jog és fenntartható fejlődés területén LLM, jogi mesterfokozattal rendelkezik. A környezetvédelem és fenntarthatósági tanácsadás széles területein szerzett számos iparágon átívelő tapasztalatot, a környezeti hatásvizsgálatoktól kezdve a fenntarthatóság finanszírozásán át. Szakterülete a vállalati ESG transzformáció, aminek nélkülözhetetlen eleme az edukáció és a kommunikáció.

Budapesti Corvinus Egyetem

Czippán Katalin

Környezeti, fenntarthatósági szakértő; szemléletformálás és szervezeti tanulás stratégiai tanácsadó; az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság tagja, Smartfluencer.

Czippán Katalin évtizedek óta vezető stratégiai tanácsadóként tevékenykedik a kommunikáció, oktatás, képzés-fejlesztés, szervezeti tanulás, környezetvédelem, fenntartható fejlődés szakterületén. Nemzetközi szintű elméleti ismereteit kiegészítik a szemléletformálási, oktatási projektek tervezésében és megvalósításában szerzett tapasztalatai, a Smartfluencer Speakers Bureau tudomány edukációs és motivációs előadója.

Budapesti Corvinus Egyetem

Bokor Tamás

Kommunikációs tréner

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének docense. Kutatási területe a kommunikációs- és médiakompetenciák, valamint azok szervezetekre gyakorolt hatásai és fejlesztési lehetőségei. Az egyetemi tevékenység mellett a közigazgatás illetve a banki, biztosítási és pénzügyi szektor cégeinél szerzett tréneri és tanácsadói tapasztalatot. Az oktatás- és képzésfejlesztés keretében gyakorlatot szerzett a service design módszertan alkalmazásában; e szemléletmód mobilizálásával igyekszik segíteni a szervezeti tanulás folyamatait. A Corvinuson az Open Communications Kft.-vel karöltve működött közre a Fenntarthatósági Kommunikációs Stratégiák képzés beindításában.

Vágólapra másolva
×