Ugrás a fő tartalomra

Fenntarthatósági kommunikációs stratégiák

Formáld a jövőt hatékony kommunikációval, légy készen a változásokra!

A fenntarthatóság jelentőségének növekedésével a vállalati kommunikációs szakemberek szerepe is felértékelődik: a vállalaton belül a fenntarthatósági célok kitűzése, elfogadtatása és megvalósítása nagyrészt az ő vállukon nyugszik, a vállalaton kívülre pedig el kell juttatniuk a fenntarthatóságról szóló kommunikációs üzeneteket, ezzel növelve a szervezet elismertségét.

A közeljövőben azok a vállalatok tudnak profitábilisan működni, amelyek odafigyelnek működésük káros környezeti (environmental), társadalmi (social) és irányítási (governance) hatásainak csökkentésére, és az ESG keretrendszer jegyében fenntarthatósági célokat fogalmaznak meg. A befektetők már most minden harmadik dollár befektetésénél e szempontok szerint döntenek. 

A fenntarthatósági követelményekkel, jogi szabályozással, kerülendő és követendő fenntarthatósági gyakorlatokkal tisztában lévő szakember a vállalat üzleti eredményességének kulcsa.

A képzésünk tökéletes azoknak, akik...

Programunk olyan szakembereknek szól, akik kiegészítő feladatként vagy épp fő munkakörként foglalkoznak fenntarthatósági stratégiai kérdésekkel. Képzésünket olyan cégvezetőknek is ajánljuk, akik fontosnak tartják a fenntarthatóság gyakorlati alkalmazását saját vállalkozásukban. 

A képzés során elsajátítható...

Olyan szakembereket képzünk, akik képesek megtervezni és megvalósítani a szervezetekre vonatkozó fenntarthatósági célokat. Ezen célokat releváns szakmai tanácsokkal, kommunikációs eszközökkel segítik a cégen belül, valamint hozzájárulnak a szervezet reputációjának növeléséhez.

Kérdés esetén keresd:

felnottkepzes@uni-corvinus.hu 

Képzésinformációk

A képzés vezetője: Dr. Bokor Tamás

A képzés oktatói: 

A képzés hossza: Hét alkalom (7×5 tanóra = 35 tanóra + a képzés végén egy óra online konzultációs alkalom).  

Egy tanóra 45 perc, a képzést 90 perces idősávokban tartjuk, köztük szünetekkel.

A képzés nyelve: magyar

A képzés időpontja: 2025. október 8. – december 3., 16:30–20:30

A képzést a megfelelő számú jelentkező esetén indítjuk el.

Budapesti Corvinus Egyetem

Early bird jelentkezés esetén
2025. szeptember 7.

360 000 Ft

Budapesti Corvinus Egyetem

Normál jelentkezés esetén
2025. szeptember 28.

423 000 Ft

A szak tanterve

2025. október 8.

  • Az ESG létjogosultsága a gyakorlatban: mit, miért és hogyan?
  • Az ESG mint versenyképességet növelő tényező – nem csak nagyvállalatok számára
  • A CEO szerepe a vállalati fenntarthatósági program működésében és kommunikációjában

2025. október 15.

  • A fenntarthatóság mérföldkövei és a környezeti elemek védelmének fontossága a jövőre nézve
  • A körforgásos gazdaság cselekvési terve, üzleti modellek; magyar és uniós jogszabályi környezet

2025. október 22.

  • Sustainability, ESG és a CSR összefüggései és különbségei
  • A PR szerepe a szervezetek fenntarthatósági stratégiájának tervezésében és működtetésében;
  • belső és külső kommunikációs eszközök

2025. november 5.

  • A fenntarthatósági stratégia kritikai elemzése
  • A kommunikációs szakember felelőssége; feladatai a fenntarthatósági kommunikációban
  • A greenwashing fogalma
  • A kiegyensúlyozott, céljainkkal összhangban lévő fenntarthatósági üzenet megalkotása a stakeholderek és társadalmi összefüggések ismeretében

2025. november 19.

  • Az ESG a for-profit és a non-profit szektorban
  • Esettanulmányok, intézményi implementációs lehetőségek

2025. november 26.

  • A stakeholder-analízis szerepe a fenntarthatósági célok kitűzésében
  • A fenntarthatósági tervek megvalósításának első lépése: a vállalaton belüli elfogadtatás, belső kommunikáció

2025. december 3.

  • A fenntarthatóság és a reputáció
  • Esettanulmányok

2025. december 10.

  • Konzultáció
Budapesti Corvinus Egyetem

A képzés elvégzése után hallgatóink

  • releváns ismereteket szereznek a fenntarthatósághoz kapcsolódó szaknyelvi szókészlet jelentéseiről
  • megismerik az ENSZ 17 fenntarthatósági célját, átlátják azok összefüggéseit és felismerik ezek jelentőségét
  • képesek lesznek használni belső és külső kommunikációs eszközöket a fenntarthatósági célok kommunikációjához
  • tisztában lesznek a greenwashing jelenséghez kapcsolódó hazai és nemzetközi jogszabályi előírásokkal
  • elsajátítják a szervezeti fenntarthatósági stakeholder analízis módszertanát
  • megfelelő PR eszközöket tudnak majd használni a fenntarthatósági célokhoz
  • meg tudják különböztetni a CSR, az ESG és a fenntarthatóság fogalmait
  • ki tudják választani a megfelelő kríziskommunikációs eszközöket a szervezeti kommunikációhoz
  • kritikusan viszonyulnak a szervezeti fenntarthatósági stratégiákhoz, és a kritikai megközelítés alapján felelősséget vállalnak a szükséges újratervező lépésekért
  • fontosnak tartják a vezetői szerepkört a fenntarthatósági célok gyakorlati érvényesítésében

Szakfelelősi köszöntő

Köszöntelek az Értékközpontú technológiafejlesztés képzésen! 

Bízom benne, hogy a kurzuson új szemlélettel, számos hasznosítható ismerettel, tapasztalattal válnak gazdagabbá a résztvevők. Olyan tapasztalatokkal, melyek egyszerűsítik, megkönnyítik a mindennapok munkáját, miközben növelik a fejlesztések eredményességét. 

Oktatóinkról

Budapesti Corvinus Egyetem

Bincze Bea

Tulajdonos és vezérigazgató, vezető PR és PA tanácsadó Üzleti kommunikációs szakértő és a kommunikáció egyetemi oktatója

Ágnes az Open Communications alapítója, tulajdonosa és ügyvezetője. A PA és a stratégiai PR szakértője, jelenleg is aktívan részt vesz ügynöksége munkájában. Több mint 25 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik a stratégiai kommunikáció, a reputációépítés és üzenettervezés területén. Öt évvel ezelőtt a Smartfluencer.hu, mint első magyar speakers bureau ötlet elindításával egyidőben kezdett mélyebben foglalkozni a purpose alapú kommunikációval, majd a fenntarthatóság, CSR és a szervezeti működés, a reputációépítés összefüggéseivel. Több iparág elismert magyar és nemzetközi vállalatának kommunikációs stratégiája alakításában vett részt az elmúlt évtizedekben. Tagja a Magyar Public Relations Szövetség Impact Tagozatának, ezen fenntarthatósági kommunikációs képzés elindításának kezdeményezője, szellemi ötletgazdája. Angol nyelv és irodalom szakos bölcsészdiplomával (M.A.), valamint kommunikációs diplomával rendelkezik. A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi oktatója, vállalati kommunikációt tanít.

Budapesti Corvinus Egyetem

Hankó Gergely

Természetvédelmi mérnök, közgazdász; a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének ügyvezető igazgatója; a PET Kupa projektvezetője, Smartfluencer.

Hankó Gergely 17 éve dolgozik a környezetvédelem és a fenntarthatóság területén, Országos szemléletformáló projektek megálmodója és megvalósítója, mindemellett az ISWA Nemzetközi Hulladékgazdálkodási Szövetség nemzeti tagozatának alelnöke, különböző nemzetközi projektekben (pl. Interreg TidyUp) környezetvédelmi szakértő, legfontosabb szakterülete a tiszai hulladékszennyezés felszámolása. Hankó Gergely a Tiszai Kerekasztalok alapítója, a PET Kupa projektvezetője. Fenntarthatósági önkéntes projektjéért, a Gömörszőlősi Paraszt-wellnessért 2015-ben a Vidékfejlesztési Minisztérium Herman Ottó Innovátor Díjjal tüntette ki, a Smartfluencer Speakers Bureau előadója.

Budapesti Corvinus Egyetem

Szűcs Réka

Tanszékvezető, Egyetemi docens - Marketing Intézet

Szücs Réka a Deloitte Magyarország Fenntarthatósági és Klímaváltozási tanácsadó csapatának vezetője. Környezetmérnöki diplomája mellett nemzetközi jog és fenntartható fejlődés területén LLM, jogi mesterfokozattal rendelkezik. A környezetvédelem és fenntarthatósági tanácsadás széles területein szerzett számos iparágon átívelő tapasztalatot, a környezeti hatásvizsgálatoktól kezdve a fenntarthatóság finanszírozásán át. Szakterülete a vállalati ESG transzformáció, aminek nélkülözhetetlen eleme az edukáció és a kommunikáció.

Budapesti Corvinus Egyetem

Czippán Katalin

Környezeti, fenntarthatósági szakértő; szemléletformálás és szervezeti tanulás stratégiai tanácsadó; az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottság tagja, Smartfluencer.

Czippán Katalin évtizedek óta vezető stratégiai tanácsadóként tevékenykedik a kommunikáció, oktatás, képzés-fejlesztés, szervezeti tanulás, környezetvédelem, fenntartható fejlődés szakterületén. Nemzetközi szintű elméleti ismereteit kiegészítik a szemléletformálási, oktatási projektek tervezésében és megvalósításában szerzett tapasztalatai, a Smartfluencer Speakers Bureau tudomány edukációs és motivációs előadója.

Budapesti Corvinus Egyetem

Bokor Tamás

Kommunikációs tréner

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetének docense. Kutatási területe a kommunikációs- és médiakompetenciák, valamint azok szervezetekre gyakorolt hatásai és fejlesztési lehetőségei. Az egyetemi tevékenység mellett a közigazgatás illetve a banki, biztosítási és pénzügyi szektor cégeinél szerzett tréneri és tanácsadói tapasztalatot. Az oktatás- és képzésfejlesztés keretében gyakorlatot szerzett a service design módszertan alkalmazásában; e szemléletmód mobilizálásával igyekszik segíteni a szervezeti tanulás folyamatait. A Corvinuson az Open Communications Kft.-vel karöltve működött közre a Fenntarthatósági Kommunikációs Stratégiák képzés beindításában.

Vágólapra másolva
×