Ugrás a fő tartalomra

“Oktatás és kutatás: vonzások és taszítások”

Műhelyonferencia 

a BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja és a BGE Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ közös rendezésében

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Egyemeti könyvtár, “Akvárium  konferenciaterem”   Budapest, Közraktár u. 4-6, 1093
Időpont: 2018. június 20. (szerda) 13.00-17.00
Társrendező: BGE Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ


Letölthető meghívó:
MEGHÍVÓ az Oktatás és kutatás: vonzások és taszítások című műhelykonferenciára
RTEmagicC_IMG_20180620_132014_02.jpg.jpg

A konferencia célja:


Mind tudományos szempontból, mind az akadémiai élet mindennapi gyakorlatában gyakran merül fel az a kérdés, hogy mi az oktatás és a kutatás kapcsolata. A humboldti megközelítés a kettő szoros kapcsolatát tételezi fel azzal, hogy az oktatás tulajdonképpen a kutatásra (kutatói létmódra) való felkészítés.


Mások a kérdést egyfajta konfliktuselméleti keretben vizsgálták, amely szerint az egyik szerepben kifejtett idő- és energiaráfordítás a másik szereptől vesz el erőforrásokat, azaz egyszerre csak kivételes esetben lehet valaki jó kutató és jó oktató is. Az esetek többségében a kettő között választania kell az akadémiai szereplőknek.


A kérdéssel kapcsolatos tudományos vizsgálatok leginkább azt mutatják, hogy vagy nincs, vagy csak nagyon gyenge a kapcsolat van a kutatói teljesítmény és a hallgatóktól gyűjtött oktatói értékelés között. Érdemes azonban megjegyezni, hogy ezek a kutatások általánosságban kezelik a két aktivitási formát és nem vizsgálják részletesen, hogy milyen típusú oktatásról és milyen jellegű kutatásról beszélhetünk.


A BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központ és a BGE Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ által közösen szervezett rendezvény célja azoknak a kapcsolódási pontoknak a keresése, ahol a kutatási és az oktatási folyamatok összekapcsolódhatnak, kölcsönösen segíthetik és támogathatják egymást. Így válaszokat keresünk olyan kérdésekre, mint

  • Mi az oktatók és kutatók viszonya az oktatás és kutatás dilemmájával kapcsolatban? Hogyan élik meg ők ezt a feszültséget?
  • Hogyan “viheti be” egy oktató a kutatást az oktatásba?
  • Kapcsolódik-e a hallgatóközpontú tanulás (student centered learning) és a kutatás? Mi az új pedagógiai módszerek kapcsolódása a kutatáshoz, például lehet-e a hallgatók saját kutatása, felfedezése a tanulás forrása?
  • Hogyan vonhatóak be a diákok a kutatási tevékenységbe?

Előadóink voltak

Bajzáth Angéla (ELTE): A képzés, a kutatás és a gyakorlat kapcsolata – Online előadás

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.04.20. - 04:46:24