Ugrás a fő tartalomra

Közösségi partnereknek

A Corvinus Science Shop civil szervezetektől, közösségektől, nonprofitoktól, társadalmi vállalkozásoktól fogad kérdéseket, melyeket az egyetemi oktatás és kutatás keretein belül tud megválaszolni.

  • Szervezeted olyan kihívással küzd, amihez jól jönne szakmai visszajelzés vagy segítség az adott terület egyetemi hallgatóitól?
  • Olyan kérdésre szeretnél rálátást kapni a saját területeden, amelyhez egy nagyobb lélegzetvételű kutatás szükséges?
  • Szívesen végeznél figyelemfelhívó tevékenységet és népszerűsítenéd a civil szervezeted / társadalmi vállalkozásod témáját, tevékenységét egyetemisták körében?
  • Szívesen működnél együtt rövidebb vagy hosszabb távon az egyetemmel?

Egyetemi kurzusok keretében megválaszolható kérdéseitekhez gondolatébresztő listát találtok alább. Szakdolgozati keretben feldolgozható, alaposabb kutatáshoz inspirációul itt találjátok közösségi partnereink eddigi témafelvetéseit:  Egyetemistáknak – Budapesti Corvinus Egyetem  

2025. őszi félévben várható kurzusok

Marketing és kommunikáció

Ha valamilyen új termék előállításán gondolkodtok, és termékfejlesztési szempontok érdekelnek.

Marketing Innovation and New Product Development

Mesterszak, féléves kurzus, angol nyelven.

A félév során az egyetemisták megtanulják, hogyan néz ki egy új termék marketing innovációs folyamata. Egy meglévő termékötlet alapján három csoportban, három nézőpontból járják körül az adott terméket, térképeznek fel alternatívákat és tesznek végül javaslatot: marketing, kutatási és fejlesztési, valamint pénzügyi szempontból.

Példa: Hogyan lesz az ötletünkből piaci bevétel termelő, a szervezet társadalmi és/vagy ökológiai célját is szolgáló, a fogyasztók számára vonzó termék?


Ha szeretnétek feltárni értékesítési potenciálotokat.

Sales Management

Mesterszak, féléves kurzus, angol nyelven.

Megmutatnátok a terméketeket, szolgáltatásotokat új vagy meglévő ügyfeleknek? Szeretnétek jobban megérteni, hatékonyabban működtetni az ügyfelek és vevők elérését, az értékesítési folyamatot? Az egyetemisták a félév során feltárják a piacot, ahol értékesítetek, potenciáis „fogyasztókat” azonosítanak, elemzik az értékesítési folyamatot, sales pitch videókat, áru- és szolgáltatásbemutató prezentációkat készítenek.

Példa: Hogyan találjunk ügyfeleket új szolgáltatásunkhoz?


Ha vállalati és/vagy fogyasztói piackutatást szeretnétek végezni.

Üzleti kutatás

Alapszak, féléves kurzus, magyar nyelven.

Feltárnátok, hogy a piac, ahol dolgoztok, milyen lehetőségeket tartogat számotokra? Kíváncsiak vagytok a nagyközönség, a potenciális vagy a már meglévő támogatóitok véleményére a tevékenységetekről, esetleg a támogatásotokról, vagy éppen arról, hogy mit hiányolnak pl. a kommunikációtokból? A diákok másodlagos forrásokból (pl. internetes adatbázisok, iparági és szervezeti statisztikák), valamint saját erőből végzett adatfelvétel után saját adatokból is dolgoznak, és ötleteket adnak nektek, hogy kikkel érdemes dolgoznotok a piacon (B2B együttműködések), kiket érdemes megcéloznotok a potenciális támogatók közül (B2C marketingkommunikáció), vagy éppen hogy a jelenlegi partnereiteknek szüksége lenne-e valamilyen új megközelítésre, kommunikációra vagy szolgáltatásra tőletek.

Példa: Mennyire elégedettek az ügy és a szervezet jelenlegi támogatói a kommunikációval, és mire lenne még igényük?


Ha nemzetközi piacra lépnétek vagy külföldieket szeretnétek megszólítani.

Nemzetközi marketing

Alapszak, intenzív projektheti kurzus, magyar nyelven.

Kik lehetnek a potenciális, célcsoportok, fogyasztók külföldön, vagy itthon külföldiek körében? Milyen kulturális és egyéb nemzetközi környezetbeli különbségek lehetnek a főbb kihívások? Hogyan érdemes megcélozni a célközönséget? Hogyan érdemes a terméket/szolgáltatást és annak kommunikációját adaptálni az adott kultúrához? A hallgatók a projekthét során két napon keresztül kis csoportokban dolgoznak a projekten, akár több választott országgal is foglalkozva. Szekunder forrásokból és primer kvalitatív adatgyűjtéssel (pl. interjúkkal) van mód dolgozni, majd az elemzésekre építve, több szempontot figyelembe véve tudnak a hallgatók ajánlásokat tenni konkrét célpiacokra és adaptációs stratégiákra. A nemzetközi marketing témakörei a partner kérdéséhez rugalmasan igazíthatók.

Példa: Milyen márkázási és marketingkommunikációs tervezéssel érdemes egy adott tevékenységet kiterjeszteni egy másik országra?


Ha nemzetközi, interkulturális helyzetek hagynak nyomot a kommunikációtokon.

Interkulturális kommunikáció vagy Intercultural communication

Alap- és mesterszak, projektheti kurzus, magyar és angol nyelven.

Kihívást jelentenek a kulturális különbségek a szervezetben? Fontos lenne elmélyedni egy-egy kultúra jellemzőiben? A hallgatók a projekthét során két napon át kis csoportokban dolgoznak a választott kultúrákat érintő, kulturális kihívást tartalmazó projekteken, rugalmasan alakítható, partnerre szabható témakörökben.  A folyamat része lehet az interkulturális probléma feltérképezése és felmérése is, interjúk vagy szakirodalmi kutatómunka keretében.

Példa: Milyen kihívásokat jelent külföldiekkel dolgozni?  Milyen kulturális különbségeket, szempontokat érdemes figyelembe venni egy nemzetközi csapatban, legyenek bár külföldi munkatársak és/vagy önkéntesek?


Ha pszichológiai jelenségek mentén néznétek mögé egy kampánynak.

A marketingkommunikáció pszichológiai alapjai

Alapszak, féléves, magyar nyelven.

A kurzus célja, hogy a hallgatók megértsék a marketingkommunikáció, mint a gazdasági érdekek szolgálatában álló közlés sajátosságait, pszichológiai jellemzőit. A projektfeladat fő célja, hogy a hallgatók felfigyeljenek a körülöttük jelenlévő marketingkommunikációs ingerekre, képesek legyenek azokat a tanult pszichológiai, szociálpszichológiai és kommunikációs tényezők mentén kritikailag értékelni. A kurzusprojektben nem hatékony, nem hatásos offline és online marketingkommunikációs folyamatokat elemeznek, az okokat azonosítják,   pszichológiai tényezők mentén értékelik. A hallgatók a projektfeladat során interjúkat is készítenek fogyasztókkal, hogy megértsük, mit gondolnak az adott kampányokról. Az eredmények alapján javaslatokat (nem konkrét megoldásokat) adnak pl. Kampány kialakítására.

Példa: Vajon miért (nem) működött a szervezet egyik marketingkommunikációs kampánya?


Ha új, innovatív megoldásokat kerestek a turizmus terén.

Tourism Innovation

Alapszak, féléves kurzus, angol nyelven.

Az egyetemisták ebben a kurzusban adatokat gyűjtenek és elemeznek például egy adott helyszínről, közösségről, hogy ezek és a tanultak alapján innovatív turisztikai megoldásokkal álljanak elő, megkeressék a piaci réseket, és stratégiai együttműködéseket javasoljanak különböző érdekelt felek között.

Példa: Hogyan szolgálhatja a turizmus eszköztára a helyi közösségfejlesztési célokat?

Vezetés és szervezés, döntés

Ha vezetőként többet szeretnél tudni arról, mit tehetsz a veled dolgozók motivációjáért.

Organizational Behavior

Mesterszak, féléves kurzus, angol nyelven

Vezetőként vannak elképzeléseid és kérdéseid a kollégáid motiválásáról? Nem mindig találod a megfelelő eszközt, amivel – például változások közepette – össze tudnád tartani a csapatodat? A kurzus során az egyetemisták a szociál- és kognitív pszichológia szervezeti vonatkozásait megismerve tanulnak az emberek együttműködéséről és vezetéséről, ezek egyéni, csoportos és szervezeti szintű észleléséről, befolyásoló tényezőiről, működéséről, és ennek alapján a második negyedévben konkrét szervezeti keretben is gondolkodnak megoldásokon.

Példa: Milyen kihívásokat jelent önkéntesekkel dolgozni, és milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az ő motiválásukkor?


Ha szeretnétek átgondolni, megtervezni a működéseteket.

NGO Management and Civil Society

Mesterszak, féléves kurzus, angol nyelven

Milyen lépésekből áll össze a stratégia, és mi a tervezési folyamat? Hogyan tudjátok megtervezni a forrásaitokat? Milyen toborzási, kiválasztási és menedzsment feladatok kapcsolódnak az önkénteseitek szervezéséhez? Hogyan tudjátok a projektjeiteket, programjaitokat tervezni és értékelni? Milyen etikai kérdések merülnek fel a kommunikációs és vezetési feladatokkal kapcsolatban, amiket jó, ha átgondoltok? Az egyetemisták először elméletben ismerkednek ezekkel a témakörökkel, majd veletek közösen gondolkodva keresnek válaszokat, különböző modelleket és szempontokat figyelembe véve, rátok szabva.

Példa: Hogyan kell megtervezni és kivitelezni egy közösségi adománygyűjtő és nagykövet kampányt?


Ha van egy ügyetek, aminek a hátterében meghúzódó problémákat tárnátok fel.

Döntési technikák

Alapszak, projektheti és féléves kurzus, magyar nyelven

Ebben a kurzusban a diákok egy általuk választott témában, ügyért hajtanak végre egy akciót. Ennek előkészítéseként egy problémamegoldási folyamaton mennek végig, annak minden szakaszán egy döntési technikát alkalmazva, csoportosan. Hangsúlyt fektetnek a probléma azonosítására, a gyökérokok azonosítására, majd megoldásokat generálnak, azokat értékelik és a végén egy, a probléma megszüntetésére irányuló akciót terveznek és hajtanak végre.

Példa: Hol találhatók használtruha üzletek a Corvinus környékén? A divat fenntarthatalanságának témájából kiindulva, a probléma gyökerét, s arra megoldási alternatívát keresve ez lett a kurzusban a fenntarthatóbb divatot célzó hallgatói akció.

Társadalmi vállalkozás, társadalmi innováció

Ha társadalmi vállalkozásotok egy kihívásához vállalati vezetők véleményére vagy kíváncsi.

Social Enterprise Challenge

Executive MBA, féléves kurzus, angol nyelven

Profi vállalatvezetőkkel dolgozhattok együtt a társadalmi vállalkozásotok egy benneteket érdeklő kérdésén. A kurzus célja a diákok – azaz közép- és felsővezetők – számára, hogy a szokásos üzleti keretekből kitekintve más működési filozófiát és logikát is megértsenek, megtapasztaljanak, ezért is szerepel a „challenge” a tárgy nevében. No meg azért, hogy a ti egyik kihívásotokra találjatok együtt választ, legyen az szervezési, pénzügyi, marketinges vagy bármely egyéb területről származó. 5-6 vezető fog egy csoportban dolgozni rajta, de találkozhattok a többi 20-25 vezetővel és a velük dolgozó szervezetekkel is a folyamatban.

Példa: Hogyan állítható több lábra a bevételszerzés?


Ha mérnétek a társadalmi, ökológiai hatásotokat.

Social Sustainability Business Project

Full-time MBA, teljes tanév, angol nyelven

Ez a projekt két féléven nyúlik át, ami alkalmat ad az egyetemistáknak arra, hogy belemélyedjenek a hatásmérés módszertanaiba és a társadalmi vállalkozás számára ilyet ajánljanak, kidolgozzanak, adatgyűjtést és akár elemzést is végezzenek. Egy 3-5 fős csoport dolgozik rajta, az egyetemisták sokféle kontinensről érkeznek, eltérő háttérrel, így izgalmasan újfajta látásmódot hozhatnak a folyamatba. Rögtön ezzel kezdik tanulmányaikat, nagy kreditszámban, azaz sok időt rászánva, és e folyamat már végső munkájuk, a teljes portfóliójuk része lesz, azaz van a jövőjük szempontjából a számukra is jelentős tétje. A második félévben egy amerikai egyetem csapata is csatlakozik hozzájuk, azaz több hallgató, további nemzetközi perspektívával gondolkodhat az elemzésen, vagy például a hatások kommunikációján.

Példa: Milyen eszközzel kezdje el a hatásmérését felépíteni a társadalmi vállalkozás annak érdekében, hogy a hatásait az érintettjei számára jól mutathassa meg és gyarapíthassa?


Ha érdekel, hogy mások hogyan csinálják.

Social Business and Social Innovation

Alapszak, féléves kurzus, angolul

Készülő vagy már bejáratott társadalmi vállalkozásként szeretnétek megismerni hasonló ügyért dolgozó nemzetközi és hazai társadalmi vállalkozások, őket támogató szervezetek gyakorlatát egy adott területen? Vannak olyan hazai és külföldi szervezetek, kezdeményezések, amelyek érdekesek a számotokra, netán példaképeitek, de nincs időtök jobban megismerni őket, feldolgozni a róluk szóló anyagokat, vagy éppen saját kutatásaikat, esetleg megtudni, hogy bizonyos helyzeteket hogyan kezelnek? Gyertek, meséljetek erről az egyetemistáknak, és ők felkutatják, összegyűjtik, rendszerezik, elemzik a számotokra érdekes információkat.

Példa: Hogyan működnek szövetkezeti formában Európa különböző országaiban társadalmi vállalkozások? Milyen edukációs eszközt, társasjátékot fejlesztenek az adott ügyre máshol a világon?

Felelősségteljes működés, vállalati kapcsolatok

Ha a fenntartható értékteremtés van a fókuszotokban.

Digital (Non-)Disruption

Alap- és mesterszak, féléves, angol nyelven

Hogyan lehet a digitális technológiákat úgy alkalmazni, hogy egy regeneratív gazdaság kialakulását segítsék a fenntarthatóságon túlmutató változásokkal? Milyen társadalmi technológiák segíthetik elő a zöld digitalizációt? Hogyan, milyen regeneratív megoldásokkal lehet helyreállitani a gyakran az externáliák miatt kialakuló környezeti és gazdasági károkat? Hogyan javulhat az életminőség a nemnövekedés hatására? 

Az ezekkel és hasonló kérdésekkel foglalkozó csoportok együttműködnek érdeklődő közösségi partnerekkel, és a regeneratív gazdaságba illeszkedő – gyakran nem piaci megközelítésű – fenntartható értékteremtésre vonatkozó projekt javaslatot is ki kell dolgozniuk.

Példa: Milyen üzleti modellre, műszaki és társadalmi technológiákra van szükség egy zöld menza működéséhez egy egyetemen?


Ha agrár vonatkozású gazdálkodási, menedzsment kérdésetek van.

Agrobiznisz specializáció

Alapszak, féléves, magyar nyelven

Az Agrobiznisz specializációt végző egyetemisták kurzusaait ajánljuk. Alapszakos Gazdálkodás és menedzsment szakos hallgatók fél éven keresztül tanulnak agrobiznisz vonatkozású tárgyakat, melyekbe sokféle, a mezőgazdasághoz, élelmiszertermeléshez, regeneratív gyakorlatokhoz kapcsolódó témák, kérdések vethetők fel többféle módon. Akár egy adott gyakorlatot, jelenséget, dilemmát vizsgáló vitakurzusban, ahol a hallgatók felkészülnek különböző álláspontokból és facilitált vita során mérik össze az érveket és érvelésüket. Akár egy projekt fókuszú tárgyban, ahol az egyetemisták csoportosan, oktatói kísérettel dolgozzák ki egy agrár jellegű téma gazdasági és menedzsment vonatkozásait szántóföldtől, gazdától az asztalig.  Aktuális agrártrendekre és kihívásokra épül a tárgy, a kérdés érinthet ezekből számosat, pl. klímaváltozási hatások, agrárdigitalizáció, vidékfejlesztés és agrárkereskedelem viszonya stb.

Példa: Hogyan tervezzünk szociális farmot? Épülhet-e egy ország mezőgazdasága regeneratív gyakorlatokra?


Ha a fenntartható és élhető jövőért tennétek még többet.

Business Opportunities and Narrative Changes in Business, Technology Use and Politics

Alap- és mesterszak, féléves kurzus, angol nyelven

A kurzus panorámaképet nyújt az üzleti élet, a politika, a tudomány, a környezet és a társadalom közötti változó kapcsolatokról a XX. században. Elemzi ezek következményeit a XXI. században – az antropocén kialakulása, a hatodik kihalási hullám veszélyének növekedése –, és ezek hatását a szervezett emberi élet kontextusára. A változó tendenciák elemzése valós életből vett esetek vizsgálatával, párbeszédes formában, sok esetben csoportmunkában folyik. A résztvevők olvasmányok, filmek, podcastok, szakirodalom és szépirodalom segítségével alakíthatnak ki személyes elkötelezettséget az élhető jövő iránt. A cél újradefiniálni az üzlet és a gazdaság szerepét és felfogását egy jóllét- és életminőség- orientált jövőkép keretében. A csoportok az általuk kidolgozott projektek keretében bemutatják, hogy az innovatív megközelítések megvalósítása hogyan biztosíthatja az elsőként lépők előnyét a kialakulóban lévő regeneratív gazdaságban. Az egyetemisták széles és gazdag történeti megértéssel vágnak bele regeneratív modellek és gyakorlatok kidolgozásába.

Példa: Milyen üzleti modellel és technológiákkal lehet kivédeni, helyreállítani a fast fashion, vagy más fenntarthatatlan üzleti irány negatív hatásait?

Vágólapra másolva
×