Ugrás a fő tartalomra

Kulturális turisztikai menedzser/szakközgazdász


Új utakra mindig szükség van.

A képzésről

A turizmus egyik kitörési pontja a kulturális turizmus. Képzésünknek köszönhetően a jövő szakemberei a legkorszerűbb tudással és nemzetközi rálátással felvértezve vághatnak bele attrakcióik modern, fenntartható és élményszerű bemutatásába. A képzésben a szakma neves előadóitól nemcsak elméleti, hanem gyakorlati ismereteket is elsajátíthatnak, hazai és nemzetközi projekteken keresztül ismerhetik meg a kulturális turizmus trendjeit.

Azoknak ajánljuk, akik már aktívan dolgoznak a kulturális turizmus területén, ugyanakkor szeretnék a legkorszerűbb látogatómenedzsment tudással jövőképessé tenni attrakciójukat, desztinációjukat. A kooperáció, az alkalmazkodás képessége és az inkubáció jelenti ma a versenyképességet, ami minden ezen a területen dolgozó szakember saját elvárása is.

Ha általános kérdése van szakirányú továbbképzéseinkkel kapcsolatban keressen minket a jelentkezes.part.time@uni-corvinus.hu e-mail címen!

Információk

Időtartam 2 félév

Tagozat levelező

Képzés típusa hagyományos (jelenléti)

Nyelv magyar

Oktatás napjai havonta kétszer, pénteken 13.40-től 19.50-ig, szombaton 8.00-17.00 óráig.

Finanszírozási forma önköltséges

Felelős szervezet Fenntartható Fejlődés Intézet

Szakfelelős Dr. Jászberényi Melinda 

A szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése

  • Közgazdász végzettséggel rendelkezők esetén: Kulturális turisztikai szakközgazdász
  • Minden más alapképzés esetén: Kulturális turisztikai menedzser

Alumni és vállalati kedvezmény elérhető.*

*1. Alap- és mesterszakon végzett egykori hallgatóink alumni kedvezményre jogosultak. 2. Vállalati kedvezmény érvényesíthető, ha ugyanattól a szervezettől legalább három fő jelentkezik ugyanabban a beiratkozási időszakban, ugyanarra a képzésre. 3. Early bird kedvezmény bárki számára, aki a megadott határidő előtt jelentkezik. A kedvezmény mértéke minden esetben megegyezik az early bird kedvezménnyel.

Felvételi követelmények

Kulturális turisztikai menedzser szakon

 bármely képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél.

Kulturális turisztikai szakközgazdász szakon

gazdaságtudományok képzési területen legalább alapképzésben (korábban főiskolai szintű képzésben) szerzett oklevél és közgazdász szakképzettség.

Elérhetőség

jelentkezes.part.time@uni-corvinus.hu

30/145-7993

A jelentkezéshez szükséges dokumentumok

  • felsőfokú végzettséget igazoló oklevél magyar és (ha van) angol nyelvű oldala
  • motivációs levél
  • önéletrajz 

Szakfelelősi köszöntő

A Kulturális turisztikai menedzser szakirányú képzés során hallgatóink megismerkedhetnek a turizmus és marketing alapfogalmaival, a turisztikai termékfejlesztéssel, látogatómenedzsmenttel, a kulturális turisztikai termékekkel és azok marketingjével.

A hallgatóknak olyan vállalkozási és szervezési ismereteket és tudást kínálunk, amely képessé teszi őket a kulturális intézmények látogatóbarát kialakítására, sikeres pályázatok megírására.

A rendezvényszervezés és a médiakapcsolatok kialakítása is fontos szerepet kap a képzésünkben. A fesztiválszervezés és fesztiválturizmus témaköre is bekerült a választható tárgyak közé. Szeretettel várjuk a kedves jelentkezőket.

A szak tanterve

WP DataTables
Budapesti Corvinus Egyetem

A diploma elvégzése után

  • Álláshelyek, pozíciók: Turisztikai menedzser, kulturális menedzser, rendezvényszervező, létesítményvezető, marketing munkatárs.
  • A következő szervezetek, szervezettípusoknál lehetséges a képesítéssel rendelkezők elhelyezése: Települési – és intézményi kulturális szervezetek– ezen belül kiemelten: kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM szervezetek, stb.

A kulturális turisztikai szakközgazdász tudása:

  • rendelkezik a kulturális turizmus alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek ismeretével, a releváns turisztikai és gazdasági szereplőkre, funkciókra és folyamatokra vonatkozóan;
  • ismeri a kulturális turisztikai ágazat működésének elveit és annak kapcsolódó ágazatait, ismeri a kulturális turizmus hazai és nemzetközi piacát, a piac szereplőit, jellemzőit, sajátosságait és kapcsolódásaikat;
  • ismeri a különböző típusú kulturális turisztikai vállalkozások (kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, kiállítótermek, települési önkormányzatok, TDM szervezetek stb.) típusait, valamint azok működtetésére és piaci tevékenységeinek irányítására vonatkozó elveket és menedzsment módszereket;
  • ismeri a kulturális turizmus alágazatainak és tevékenységeinek működését, értékelését, döntési kritériumait, szakmai részterületeit és ágazati kapcsolódási pontjait;
  • ismeri a megvalósult hazai és nemzetközi kulturális és turisztikai projekteket, a kulturális intézmények sikeres kapcsolatát a médiával, a marketingkommunikációban rejlő lehetőségeket és a kulturális intézmények látogatóbarát szemléletét.

A kulturális turisztikai szakközgazdász képességei:

Képes:

  • kulturális turisztikai tevékenységet, projektet tervezni, szervezni, irányítani és ellenőrizni;
  • a kulturális turisztikai vállalkozások piaci tevékenységének szervezésére és irányítására;
  • kidolgozott szakmai javaslatok, vezetői beszámolók, marketingajánlatok (például programfüzetek, étlapok) készítésére a kulturális turizmus területén;
  • a kulturális turisztikai szolgáltatásokkal összefüggő problémák felismerésére és hatékony kezelésére;
  • a kulturális turisztikai vállalkozások tevékenységének részleges vagy teljes körű tervezésére, szervezésére, irányítására és ellenőrzésére;
  • a kulturális turizmus különféle területein jelentkező gazdasági problémák kezelésére és megoldására;
  • a települési és intézményi kulturális szervezetek – ezen belül kiemelten kastélyok, várak, múzeumok, színházak, koncerttermek, művelődési házak, továbbá különböző kulturális rendezvények mint fesztiválok, kiállítások stb., települési önkormányzatok, TDM szervezetek – menedzseri feladatai ellátására a kultúra és turizmus területén;
  • a kulturális turizmuspiac kommunikációs és marketing eszközei, ezen belül az online marketing eszközeinek használatára;
  • célirányos kapcsolatépítésre a médiával;
  • a kulturális turisztikai projektek menedzselésére.
Budapesti Corvinus Egyetem
Mutassuk meg a látogatóknak, mit adott a magyarság a világnak: a kulturális turizmusban még óriási tartalékok vannak

A múzeumok nem elefántcsonttornyok, ahol kizárólag a tudományos kutatás a fontos – persze az is –, de legfontosabb törekvésem, hogy alkalmazkodjunk a mai látogatók igényeihez, valós, hasznos és értelmes tudáshoz juttassuk őket” – összegezte leglényegesebb célját Dr. Zsigmond Gábor PhD, a Magyar Nemzeti Múzeum (MNM) tavaly nyáron kinevezett új főigazgatója.

Vágólapra másolva
×