Főoldal Budapesti Corvinus Egyetem - Budapesti Corvinus Egyetem
Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza az elérhetőségekhez

Önéletrajz - Dr. Simon Judit

Adatok

Dr. Simon Judit

Marketing Intézet / Turizmus Tanszék
Rektori Szervezet / Kutatóközpontok / Magyarországi IMP Kutatóközpont
professor emerita
1951
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 1969 - 1974
    Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, népgazdasági tervező-elemző gazdaságmatematikai szak (B)
  • 1994 - 1994
    Harvard Business School, Boston, Advanced Management Program (H)
Tudományos fokozatok, címek
  • 1976, dr. univ
    Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem
  • 1994, kandidátus
    Magyar Tudományos Akadémia
  • 2007, Dr.Habil
    Budapesti Corvinus Egyetem
MTA tagság
  • , Külső tag
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 2008 - 2016
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, intézetigazgató
  • 1997 - 2016
    a Budapesti Corvinus Egyetem Német Nyelvű Gazdálkodási Központ a Passaui Egyetemmel együttműködésben, Igazgató
  • 1989 - 2009
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketingkutatás és Fogyasztói Magatartás Tanszék (jogelődje: Marketing Tanszék), egyetemi docens
  • 1998 - 2000
    ACNielsen Piackutató Kft., ügyfélkapcsolati és értékesítési igazgató
  • 1993 - 1997
    az Osztrák-Magyar Akció Alapítvány, ügyvezető igazgató
  • 1988 - 1989
    Társadalomtudományi intézet, kutató
  • 1974 - 1988
    Országos Tervhivatal, főelőadó
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Kft. , kutatási igazgató
  • 2016 - 2021
    Budapesti Corvinus Egxetem, Marketing és Média Intézet, egyetemi tanár
  • 2014 - 2021
    Magyarországi IMP Kutatóközpont (hIMP) a Marketing és Média Intézetben, központvezető és tag
  • 2021 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing Intézet, Professor Emerita
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
  • 2008 - 2016
    intézetigazgató
  • 1997 - 2016
    igazgató, Német Nyelvű Gazdálkodástudományi Képzési Központ
  • 2004 - 2016
    Kari Tanács tag
  • 2010 - 2016
    Kari Kreditátviteli Bizottság tag
  • 2013 - 2016
    Kari Nemzetközi Kreditátviteli Bizottság tag
  • 2013 - 2016
    Kari Nemzetközi Bizottság tag
  • 2010 - 2018
    Gazdálkodástudományi Doktori Iskola Tanács tag
  • 2013 - 2018
    Gazdálkodástudományi Doktori Iskola Tanács törzstag
Felügyelőbizottsági és igazgatósági tagságok
  • 1993 - 2014
    , elnökhelyettes, képviselő
  • 2016 - 2018
    , elnök
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 1994, 3 hónap
    Harvard Business School, Boston
  • 1991, folyamatos
    Universität Passau
  • 1992, 2 hét
    Universität Hamburg
  • 1989, 3 hónap
    IIASA (International Institute for Applied Systems Analysis), Laxenburg, Austria
  • 1987, 2 hét
    Forschungsinstitut der Friedrich Ebert Stiftung, Bonn
  • 1988, 2 hét
    Forschungsinstitut der Friedrich Ebert Stiftung, Bonn
  • 1982, 1 hónap
    Wiener Institut für Internationale Wirtschaftsvergleiche (WIIW)
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2003, Egyetemért Emlékérem
    BKÁE
  • 2014, díszdoktori cím (Dr. rer. pol. h.c.)
    Passaui Egyetem
  • 2018, Aranyérem
    Budapesti Corvinus Egyetem
  • 2019, díszpolgári cím
    Passaui Egyetem
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Médiaszereplést vállal-e rajta?
angol
felső
felső
felső
Igen
német
felső
felső
felső
Igen
orosz
közép
közép
közép
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?: Igen
  • Nyelv: német
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?: Igen
  • Nyelv: orosz
    Beszéd: közép
    Írás: közép
    Olvasás: közép
    Médiaszereplést vállal-e rajta?:
Kutatás, szakértői tevékenység

Marketingkutatás, Marketingkutatás és piacelemzés, A marketingkutatás kvantitatív módszerei, Egészségügyi marketing, Marktforschung, Marketing Management und Forschung

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

egészségügyi marketing, gyógyszermarketing, betegelégedettség mérés, hibrid vásárlói magatartás, marketingkutatás kvantitatív módszertana, értékkoncepciók a B2B marketingben,

A gazdasági fejlődés tényezőinek vizsgálata matematikai-statisztikai módszerekkelA gazdaság innovációs-adaptációs képessége és a piaci hatások
Fontosabb kutatások
  • 1996 - 1998, Das hybride Kaufverhalten: vergleichende Forschung in Ungarn und Deutschland
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: ACE
    További információk a kutatásról: A Passaui Egyetemen Prof. Helmut Schmalennel közös kutatás
  • 2001 - 2002, A vállalatok és és intézmények sikerességének mérése fogyasztói elégedettségi vizsgálatokkal
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2008, Az üzleti kapcsolatok értékének integrált elméleti modellje
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2013 - 2015, A fogyasztói elégedettség, lojalitás és érték integrált modelljének hatása a gazdasági teljesítményre
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról: A kutatás fő céljai: • az online fogyasztói elégedettség, lojalitás és ügyfélérték dimenzióinak és a köztük levő hatások részletes elemzése és integrált modellbe foglalása• az elégedettség, lojalitás, ügyfélérték hatásának, a gazdasági teljesítményre, valamint az e-kereskedelemmel (is) foglalkozó vállalkozás versenyképes működésére gyakorolt hatásának vizsgálata• Az online piacokra és azok sajátosságaira vonatkozó nemzetközi kutatási eredmények (különös tekintettel a mérési skálákra és a fogyasztói szegmensekre) adaptálása a magyar környezetre• további célunk, hogy a projektünk elvégzésével újabb kutatási irányvonalakat nevezzünk meg, mely a fogyasztói oldalt vizsgálva jelöli meg a gazdasági fejlődés lehetséges irányait.
  • 2012 - 2014, CLYMBOL: Role of health-related symbols and claims in consumer behaviour
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: FP7 THEME [KBBE.2012.2.1-01]
    További információk a kutatásról: A projekt vezetője: European Food Information Council (EUFIC), résztvevő 14 európai egyetem és intézmény. A projektről és a résztvevőkről bővebb információ a www.clymbol.eu honlapon található. A projekt kezdete: 2012. szeptember 1. Időtartama: 48 hónap
  • 2010 - 2014, A páciensek adherenciájának, a befolyásoló tényezőknek és a páciensek magatartásának vizsgálata
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: A kutatások az ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence) keretében történnek. Mivel Magyarország adatai gyengék a páciens adherenciára vonatkozóan, így a témának mind az elméleti, mind a gyakorlati relevanciája jelentős.
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
  • 2005 - 2009, titkár, vezető (elnök, igazgató stb)
    MTA IX. Osztály Marketingtudományi Bizottság, országos
  • 2009 - 2014, titkár, vezető (elnök, igazgató stb)
    MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság, országos
  • 2010 - 2016, elnökségi tag, alelnök, vezető (elnök, igazgató stb)
    ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence), nemzetközi
Szerkesztőbizottsági tagságok és pozíciók
  • 2010 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, a szerkesztőség tagja, vezetője
    idegen nyelvű
  • 2010 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, a szerkesztőség tagja, vezetője
    idegen nyelvű
  • 2013 - 2018, szerkesztőbizottsági tag, a szerkesztőség tagja, vezetője
    magyar nyelvű
  • 2010 - 2016, főszerkesztő, a szerkesztőség tagja, vezetője
Szakértői tanácsadási tevékenységek
  • 1998 - 2018
    Magyar Marketing Szövetség szakértője, marketing tanácsadás
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Kft., gyógyszeripari marketing tanácsadás és kutatás
  • 1998 - 2018
    S and T Marketing Szolgáltató Bt. , marketing tanácsadás, oktatás
Elérhetőségek
Egyetemi tartózkodási hely
  • Épület: Központi épület - Fővám tér 8.
    Szobaszám: 359
    Mellék: 5252, 5039
    Fővonal: 482-5252
    Fax: 482-5236
    Belső fax: 5236
  • Épület: Központi épület - Fővám tér 8.
    Szobaszám: 359
    Mellék: 5150, 5059
    Fővonal: 482-5150, 482-5059
    Fax: 482-5059
    Belső fax: 5059
judit.simon@uni-corvinus.hu

kedd 13-15
Adatok

Dr. Simon Judit

Professor Emerita
Institute of Marketing / Tourism Centre
Academic Organisation / Research Institutes / Hungarian IMP Research Centre
egyetemi tanár
1951
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 1969 - 1974
    Karl Marx University of Economic Sciences, Master program in Macroeconomics, specialization in business mathematics (B)
  • 1994 - 1994
    Harvard Business School, Boston, Harvard Business School, Advanced Management Program (H)
Tudományos fokozatok, címek
  • 1976, dr. univ
    Karl Marx University of Economic Sciences
  • 1994, kandidátus
    Hungarian Academy of Sciences
  • 2007, Dr.Habil
    Corvinus University of Budapest
MTA tagság
  • , Külső tag
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 2008 - 2016
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, head of institute
  • 1997 - 2016
    Corvinus University of Budapest, German Teaching Program in Business Administration in cooperation with the University of Passau, director
  • 1989 - 2009
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, Department of Marketing Research and Consumer Behaviour, associate professor
  • 1998 - 2000
    ACNielsen Market Research Ltd., client service and sales director
  • 1993 - 1997
    Research Foundation of Austria and Hungary, managing director
  • 1988 - 1989
    Institute of Social Sciences, researcher
  • 1974 - 1988
    National Planning Office, member of staff
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Ltd., research director
  • 2016 - 2021
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing and Media, Professor
  • 2014 - 2021
    Hungarian IMP Research Centre (hIMP) in the Institute of Marketing and Media, member and head of the research center
  • 2021 -
    Corvinus University of Budapest, Institute of Marketing, Professor Emerita
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
  • 2008 - 2016
    head of institute
  • 1997 - 2016
    director, German Education Program in Business Administration
  • 2004 - 2016
    member of the Faculty Council of the Faculty of Business Administration
  • 2010 - 2016
    member of the Committee of Credit Accreditation of the Faculty of Business Administration
  • 2013 - 2016
    member of the Committee of International Credit-accreditation of the Faculty of Business Administration
  • 2013 - 2016
    member of the Committee of International Affairs of the Faculty of Business Administration
  • 2010 - 2018
    member of the Doctoral Committee of the Faculty of Business Administration
  • 2013 - 2018
    special member of the Doctoral Committee of the Faculty of Business Administration
Felügyelőbizottsági és igazgatósági tagságok
  • 1993 - 2014
    , vice president, representative
  • 2016 - 2018
    , president
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 1994, 3 months
    Harvard Business School, Boston
  • 1991, persistent
    University of Passau
  • 1992, 2 weeks
    University of Hamburg
  • 1989, 3 months
    IIASA (International Institute for Applied Systems Analysis), Laxenburg, Austria
  • 1987, 2 weeks
    Research Institute of Friedrich Ebert Foundation, Bonn
  • 1988, 2 weeks
    Research Institute of Friedrich Ebert Foundation, Bonn
  • 1982, 1 month
    Vienna Institute of International Economic Comparison (WIIW)
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2003, pro University award
    University of Economic Sciences
  • 2014, honorary doctor (Dr. rer. pol. h.c.)
    University of Passau
  • 2018, Gold medal
    Corvinus University of Budapest
  • 2019, honorary citizen
    University of Passau
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Médiaszereplést vállal-e rajta?
angol
felső
felső
felső
Igen
német
felső
felső
felső
Igen
orosz
közép
közép
közép
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?: Igen
  • Nyelv: német
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?: Igen
  • Nyelv: orosz
    Beszéd: közép
    Írás: közép
    Olvasás: közép
    Médiaszereplést vállal-e rajta?:
Kutatás, szakértői tevékenység

Marketing research, Quantitative methods of marketing research, Health care marketing, Marktforschung, Marketing Management und Forschung

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

health care marketing, pharmaceutical marketing, methods of measurement of patient satisfaction, hybrid consumer behaviour, quantitative methods ig Marketing research, B2B marketing

Investigation of influencing factors of economic developmentThe innovation and adaptation capability of economy and the influence of market
Fontosabb kutatások
  • 1996 - 1998, Hybrid buying behaviour, comparison of Germany and Hungary
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: ACE
    További információk a kutatásról: joint research with the University of Passau, with Prof. Dr. Helmut Schmalen
  • 2001 - 2002, The measurement of company and institution success with satisfaction of consumers
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OTKA (National Hungarian Research Fund)
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2008, The integrated theoretical model of business relationships
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2013 - 2015, The Impact of the Integrated Model of Consumer Satisfaction, Loyalty and Value on the Economic Outcome
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2012 - 2014, LYMBOL: Role of health-related symbols and claims in consumer behaviour
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: FP7 THEME [KBBE.2012.2.1-01]
    További információk a kutatásról: www.clymbol.eu
  • 2010 - 2014, Research on patient adherence, on influencing factors and the analysis of patients' behaviour
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: www.espacomp.eu
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
  • 2005 - 2009, secretary, vezető (elnök, igazgató stb)
    Marketing Commission of the 9th Department of the Hungarian Academy of Sciences, országos
  • 2009 - 2014, secretary, vezető (elnök, igazgató stb)
    Marketing Subcommission of the Commission of Business Administration of the 9th Department of the Hungarian Academy of Sciences, országos
  • 2010 - 2016, member of board, vice president, vezető (elnök, igazgató stb)
    ESPACOMP (European Society of Patient Adherence, Compliance and Persistence), nemzetközi
Szerkesztőbizottsági tagságok és pozíciók
  • 2010 - 2018, member of editorial board, a szerkesztőség tagja, vezetője
    idegen nyelvű
  • 2010 - 2018, member of editorial board, a szerkesztőség tagja, vezetője
    idegen nyelvű
  • 2013 - 2018, member of editorial board, a szerkesztőség tagja, vezetője
    magyar nyelvű
  • 2010 - 2016, deitor-in-chief, a szerkesztőség tagja, vezetője
Szakértői tanácsadási tevékenységek
  • 1998 - 2018
    expert of the Hungarian Marketing Association, consultancy in marketing
  • 2003 - 2010
    LHS Consulting Ltd. , consultancy and research in pharmaceutical marketing
  • 1998 - 2018
    S and T Marketing Szolgáltató Bt. , consultancy in marketing, teaching
Elérhetőségek
Egyetemi tartózkodási hely
  • Épület: Central Building - Fővám tér 8.
    Szobaszám: 359
    Mellék: 5252, 5039
    Fővonal: +36-1-482-5252, +36-1-482-5039
    Fax: +36-1-482-5236
    Belső fax: 5236
  • Épület: Central building - Fővám tér 8.
    Szobaszám: 359
    Mellék: 5150, 5059
    Fővonal: +36-1-482-5150, +36-1-482-5059
    Fax: +36-1-482-5059
    Belső fax: 5059
judit.simon@uni-corvinus.hu

Tuesday 1-3 p.m.
Vágólapra másolva
X