Ugrás a fő tartalomra
Vissza a hírekhez2025.07.08.

A Corvinus is segít kitalálni, hogyan aknázhatja ki a legjobban az MI-t az európai felsőoktatás

Nemrég zajlott le annak az Erasmus+ BIP projektnek az első sikeres workshopja, amelyben 13 partnerintézmény és 11 további társult egyetem néz szembe a kihívásokkal és lehetőségekkel, amelyeket a mesterséges intelligencia (MI) jelent a felsőoktatásban. A Corvinus szempontjait is beépítik a munkaközösség első fehér könyvébe.
Budapesti Corvinus Egyetem

A MI integrációjának fenntartható stratégiáit kereső konzorciumot az EM Normandie francia üzleti iskola vezeti, és a Corvinus mellett tagja az ELTE, a Maastrichti Egyetem, a norvég BI, az Észt Üzleti Iskola Tallinból, két dublini intézmény a Műszaki Egyetem és a Trinity College , a varsói Kozminski Egyetem, a madridi ESIC, a Zágrábi és Ljubjanai Egyetemek, valamint egy Európán kívüli partner, a dél-afrikai Stellenbosch Üzleti Iskola. A projekt fontosságát a workshopon részt vevő Fehér Péter, a Corvinus nemzetközi kapcsolatokért felelős vezetője hangsúlyozza: “Megtiszteltetés, hogy a Corvinus hozzájárulhat ehhez az együttműködéshez – megismerhetjük a nemzetközi legjobb gyakorlatokat, és közösen kereshetünk innovatív megközelítéseket az MI sikeres integrációjához.” 

A konzorciumi tagok első, párizsi workshopján, június 16-20. között nem csak az MI területén érintett döntéshozók, stratégiaalkotók és pedagógiai tapasztalatokkal rendelkező oktatók vettek részt, hanem felsőoktatási intézmények adminisztratív területein dolgozó szakemberek is. Így az ötnapos tanácskozás témái is a legtágabban ölelték fel az MI integrálásának intézményes területeit: a tantervek fejlesztési lehetőségeitől az MI használatáig az oktatásban és pedagógiai munkában, a kutatási projektek MI-támogatott fejlesztésétől az MI elsajátításáig a hallgatói közösségben. Sőt, a konzorcium azt is vizsgálta, milyen segítséget várhatunk a mesterséges intelligenciától az adminisztratív folyamatok optimalizálásában. 

A Corvinus szakértői arról tartottak előadást a tanácskozáson, hogyan érdemes a generatív mesterségesintelligencia-alkalmazásokra vonatkozó szabályozási keretrendszert létrehozni a felsőoktatásban. Javaslataikkal arra biztatták a társult egyetemek képviselőit, hogy az MI-t egyszerre kezeljék eszköznek és társadalmi jelenségnek, hogy a szabályozást tervezve irányelvekből induljanak ki, ne a kockázatok elkerülésének igényéből, és építsenek intézményeik meglévő erősségeire.  

A kísérletezés jelentőségét Csáki Csaba, a Corvinus mesterséges intelligenciáért felelős dékánja is tanulságként hozta magával a tanácskozásról: „Amit ezen a héten láttunk, megerősíti, hogy a leginspirálóbb MIalkalmazások a felsőoktatásban a közösségből magából erednek – bátran kell új, kísérleti irányokat felfedeznünk.” 

A konzorcium munkája egy, a felsőoktatási intézményeknek ajánlásokat is tartalmazó fehér könyv megszövegezésével folytatódik a következő hónapokban.  

Vágólapra másolva
×