Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

Megjelent a “Kvantitatív elemzési módszerek – SPSS használata a kutatási gyakorlatban” című könyv

2024-10-23 10:31:00

A kiadvány már e-könyv formában korlátozás nélkül elérhető.
Budapesti Corvinus Egyetem

A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak. 

A Mecenatura program támogatásával létrejött könyv célja a megkérdezéses kutatások adatainak elemzésére leggyakrabban használt kvantitatív vizsgálati módszerek bemutatása, a statisztikai módszerek lépéseinek gyakorlatorientált ismertetése, valamint az egyik legtöbbet használt statisztikai elemző szoftver, az SPSS használatának részletes, videóanyaggal segített leírása. 

A könyv a megkérdezéses vizsgálatok előkészítésével, a kérdőívszerkesztés módszertani aspektusaival, az egy- és kétváltozós elemzési módszerekkel, az összefüggésvizsgálattal, a többváltozós struktúrafeltáró módszerekkel és a preferenciavizsgálatok módszerével, vagyis a conjoint-elemzéssel foglalkozik. A módszerek tárgyalását és a szoftver alkalmazásának lépéseit egy, didaktikai és elemzési célú adatbázis segítségével mutatja be, gyakorlati példákon keresztül. 

A könyvnek a hozzáférhető szakkönyvek mellett az alábbi megkülönböztető jellemzői vannak: 

  • az elemzési módszerek gyakorlatközpontú bemutatásakor ugyanazon kérdőívet és a hozzá tartozó adatbázist elemzi; 
  • az egy-két és többváltozós adatelemzési módszerek közül a gyakorlatban leggyakrabban használtakat válogatták ki; 
  • a könyvben a mélységében és terjedelmében is legjelentősebb fejezet a conjoint módszertanát és gyakorlati alkalmazását mutatja be, ez egyedi és hiánypótló a magyar nyelven rendelkezésre álló szakkönyvekben található leírások között.  

A könyv szerzői a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a marketingkutatás oktatásában a különböző szintű (alap- mester és doktori) programokban. Az oktatás mellett mindnyájan foglalkoznak tudományos kutatással és publikációs tevékenységgel, valamint számottevő tapasztalatokkal rendelkeznek a gyakorlati piackutatásban is. Mindezen tevékenységünkben jelentős tapasztalatokra tettek szert a kvantitatív elemzési módszerek használatában, amelyben túlnyomórészt az SPSS programcsomag különböző verzióit használták. A könyv megírásában az egyik legfontosabb motivációjuk éppen annak a felhalmozódott oktatási és gyakorlati tapasztalatnak az összefoglalása volt, amivel, mint corvinusos szerzőcsapat rendelkeznek. 

Az e-könyv a Corvinus repozitóriumban elérhető minden érdeklődő számára (korlátozás nélkül). 

A Mecenatura támogatás segítségével nyomtatott könyvek is rendelkezésre állnak a Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetben, érdeklődés esetén az igényt a projekt vezetőjéhez kérjük eljuttatni: judit.simon@uni-corvinus.hu. 

A szerzők a könyv bemutatóját a téli Kutatási héten tervezik! 

Vágólapra másolva
X
×