Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

Második lett csapatunk az I. Business Case Battle esettanulmány-versenyen 

2023-05-09 10:10:34

Corvinus Consulting Club diákszervezet csapata a németországi Oestrich-Winkelben lett dobogós a European Business School versenyén.

Kapcsolódó hírek

Kapcsolódó események

A Corvinus Consulting Club diákszervezet csapata képviselte a Corvinust a németországi Oestrich-Winkelben tartott I. Business Case Battle esettanulmány-versenyen a European Business School szervezésében idén tavasszal. 

A helyi esetoldás és üzleti tanácsadás fókuszú diákszervezet, a James Consulting versenyén meghívásos alapon vehetett részt csapatunk. A háromnapos verseny alatt a résztvevők az egyes esetoldó blokkok során mélyebb betekintést nyerhettek a különböző tanácsadói területek munkájába. 

A csapatok három, entrepeneurship, stratégia és pénzügy témakörökben versenyeztek. Mindhárom témakörre neves multinacionális vállalatok adták az eseteket: az Orange Deutschland, a Deloitte Monitor és a Roland Berger.  

Az entrepeneurship esetben a csapatoknak megoldást kellett találniuk az Orange telekommunikációs cég fogyasztói szegmensének átállására B2B működésből B2C szegmensre. A Corvinus Consulting Club többnyire hazai közegből érkező egyetemek ellen versenyzett, így kezdetben kevesebb helyismerettel rendelkeztek. Az eset során IT tanácsadásra kellett fogyasztóiszegmens-csoportot választani, és olyan termékeket és mintákat keresni, amelyek a kliens cégek számára eladhatók. A forduló végén a csapat harmadik helyezést ért el. 

A stratégia fókuszú esetet a Deloitte Monitor adta. Az eset egy kitalált ruhamárka, a Flashfash stratégiájának kiépítésére irányult. A fő megoldandó kérdés az volt, hogy hogyan tud az egyre növekvő fenntarthatóság felé elkötelezett fogyasztói szegmens számára megfelelő értékajánlatot kínálni az említett ruhamárka.  A Consulting Club csapata erre a kihívásra egy új iparágra való belépést javasolt. A megoldás egy havi rendszerességű ruhacsomag megalkotása volt, melyek hónap végi visszaküldéssel működnének, a terméket pedig tisztítás után küldi tovább a vállalat. Az alapstratégiához hozzájárultak egyéb kiegészítő lehetőségek is, mint a 3D-s méretmodellezése a fogyasztóknak, egyénre szabott csomagok kialakítása öltözködési preferenciák alapján és a különleges alkalmakra való kölcsönzés is. Ennek a részletesen kidolgozott stratégiának köszönhetően ebben a körben egyetemünk csapata első helyen végzett. 

A Roland Berger volt az utolsó, pénzügyi eset adója. Ebben a fordulóban a csapatoknak a Cewe márka számára kellett egy eladási ajánlatot kidolgozni. A feladat során nem csupán egy értékesítési árajánlatot kellett adniuk a résztvevőknek, hanem potenciális felvásárlókról, illetve egy pitch deck-ről is kellett gondoskodniuk. Az eset megoldása során egyetemünk csapata kihangsúlyozta a vállalat helyét az iparágban, pénzügyi stabilitását, alkalmazkodását az iparági trendekhez, majd benchmark adatokat felhasználva a lehetséges felvásárlók számára a csapat az eladási ár intervallumát is meghatározta. Ezzel az átfogó megoldással a Corvinust képviselő csapat a második helyet nyerte el. 

Az egyes fordulókon nyújtott kiemelkedő teljesítménynek köszönhetően az eredményhirdetés során a Corvinus Consulting Club csapata az összesítetett második helyezettként léphetett fel a dobogóra a St. Gallen Egyetemet képviselő csapat után.  

Ezúton is gratulálunk a Corvinus Consulting Club csapatának az eredményes versenyzéshez! 

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.05.29. - 06:28:45