Ugrás a fő tartalomra
Vissza a főoldalra

A jövő marketingje – Lezárult a 2022-es EMAC konferencia 

2022-05-30 15:05:10

Idén a Corvinus Egyetem rendezte meg az európai tudományos marketing szakma legrangosabb eseményét, az EMAC konferenciát. A hatnapos rendezvény során az érdeklődők megismerhettek számos nívós nemzetközi kutatást és trendet.

Kapcsolódó hírek

Kapcsolódó események

2022. május 22–27. között adott otthont a Corvinus az 51. EMAC konferenciának. A résztvevők egy hét alatt doktori kollokviumokon, SIG előadásokon és poszter-prezentációkon vehettek részt, ahol a marketing szakma legkülönbözőbb területeit mutatták be, mint például a marketingkommunikációt, a digitális marketinget és a közösségi médiát, az innováció menedzsmentet, a marketingstratégiákat, valamint a társadalmi felelősségvállalást. 

A Corvinus Egyetem Marketing Intézetének munkatársai, valamint a külföldi kutatók is izgalmas, jövőorientált tanulmányokat prezentáltak, amelyek olyan fontos jelenségeket vizsgáltak, mint az online oktatás alatt felmerülő hallgatói igények vagy a természeti források kimerülése. 

Kenesei Zsófia, a Marketing Intézet tanára az online oktatás tanulságairól mesélt a How need for interaction and self-regulated learning influence the acceptance of online education in an UTAUT framework című előadásában. Halász Ágnes doktorandusz hallgatóval közösen a hallgatók online oktatás alatti igényeit vizsgálták egy UTAUT keretrendszerben. Az UTAUT egy technológiaelfogadási-modell, melynek célja, hogy megbecsülje egy új technológia bevezetés sikerességének valószínűségét. 

Shekhat Misra, a francia Grenoble Ecole de Management munkatársa a Does Marketing Experience in Corporate Board Make Firm Innovative? című kutatást prezentálta. Társszerzőivel, Byeonggwan (Ben) Lee és Christophe Haon kutatókkal azt elemezték, növeli-e egy cég sikerességét, ha marketing szakemberek is helyet kapnak a vezetőségben.  

Lisa Zäuner, a frankfurti Goethe-Universität kutatója Simone Wieszel készítette el The impact of innovation failures on brand sales című tanulmányukat. Munkájukban a napi fogyasztási cikkeket vizsgálták és arra keresték a választ, hogy egy új termék bevezetésének kudarca milyen hatással van a cég megítélésére. Megállapították, hogy egy új termék kudarca nem feltétlenül befolyásolja a cég egyéb eladásait. 

Moreno Frau, a Corvinus Egyetem tudományos munkatársa egy igazi nemzetközi együttműködés eredményeit mutatta be. Társszerzői Keszey Tamara kutatási rektorhelyettes, valamint Ludovica Moi és Francesca Cabiddu, az olasz Università degli studi di Cagliari kutatói voltak. The role of market pressure on nature-driven agility and sustainable food production című kutatásuk kiindulópontja az volt, hogy az egyre növekvő piaci kereslet túlságosan kimeríti a természeti erőforrásokat. Több esettanulmányból is dolgoztak, ezeken keresztól több nemzetközi céget tudtak megvizsgálni. 

Fekete Balázs, designer és Boros Kitti, egyetemi tanársegéd, a Corvinus Egyetem PhD-hallgatói,  a Marketing Intézet munkatársai, prezentálták a designkommunikáció (DIS:CO) és a desztinációmarketing határterületén folytatott „The appearance of digital dynamic visual identities in the marketing of tourist destinations„ című kutatásukat. Saját fejlesztésű generatív dinamikus vizuális rendszerük segítségével élőben demonstrálták hogyan képesek az úttörő turisztikai márkák élményt és értéket teremteni a digitalizáció segítségével.

Az 51. EMAC konferencia május 27-én zárult és nagyjából 800 fő vett részt a programokon. 

Vágólapra másolva
X
×
GEN.:2024.04.13. - 15:34:56