Főoldal Budapesti Corvinus Egyetem - Budapesti Corvinus Egyetem Ugrás a fő tartalomra
Vissza az elérhetőségekhez

Önéletrajz - Agárdi Irma

Adatok

Agárdi Irma

egyetemi docens
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 1998 - 2004
    Budapesti Corvinus Egyetem, Gazdálkodástani Doktori Iskola (F)
  • 1993 - 1996
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Marketing Szakirány (B)
  • 1994 - 1996
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Deutschsprachiger Studiengang (B)
  • 1990 - 1993
    Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola, Belkereskedelem (A)
Tudományos fokozatok, címek
  • 2005, PhD
    Budapesti Corvinus Egyetem
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 1996 - 1997
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Marketing Tanszék, tudományos segédmunkatárs
  • 1998 - 2000
    Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Marketing Tanszék, PhD hallgató
  • 2001 - 2005
    Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem, Marketing Tanszék, egyetemi tanársegéd
  • 2005 - 2011
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék, egyetemi adjunktus
  • 2011 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék, egyetemi docens
  • 2014 -
    Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing Tanszék, Kereskedelmi Kutatóközpont vezetője
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
  • 2019 - 2019
    Gazdálkodási Kar Kutatási Bizottság tag
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 1997, 1 év
    Passaui Egyetem (junior kutató)
  • 2003, 1 hónap
    HEC, Jouy-en-Josas (meghívott kutató)
  • 2001, 1 hét
    EDEN Doctoral Seminar on Building Models for Marketing Decisions, Brüsszel
  • 2008, 3 nap
    PLS modell szeminárium, Hamburg
  • 2011, 2 hét
    International Management Teaching Academy, CEEMAN Slovenia
  • 2014, 3 nap
    Zürich Alkalmazott Tudományok Egyeteme (vendégelőadó)
  • 2006, 1 hónap
    Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem (CEEPUS oktatói mobilitás)
  • 2007, 1 hét
    Babes-Bolyai Egyetem, Marketing Tanszék
  • 2015, 3 nap
    Zürich Alkalmazott Tudományok Egyeteme (vendégelőadó)
  • 2016, 3 nap
    Zürich Alkalmazott Tudományok Egyeteme (vendégelőadó)
  • 2015, 4 nap
    Babes-Bolyai Egyetem (vendégelőadó)
  • 2019, 1 hét
    Academic Teaching Excellence kurzus, British Council
  • 2018, 1 hét
    Babes-Bolyai Egyetem (vendégelőadó)
  • 2021, 1 hét
    Horizon Europe pályázati tréning
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2005, Harsányi István Díj
    Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság
  • 2010, Marketing-szakkönyv Díj
    MTA Marketingbizottság
  • 2017, EMOK 2017. konferencia legjobb előadás díj
    EMOK
  • 2015, Pro Scientia témavezetői oklevél
    Országos Tudományos Diákköri Tanács
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Médiaszereplést vállal-e rajta?
angol
felső
felső
felső
német
felső
felső
felső
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?:
  • Nyelv: német
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?:
Kutatás, szakértői tevékenység

KereskedelemgazdaságtanÉrtékesítési rendszerekÜgyfélérték-menedzsment (CRM)Customer Relationship Management (CRM)PhD Seminar on Developing Research Concepts and Models

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

NRC mobilfizetés elfogadása az X és Z generációbanDigitalizáció hatása a kiskereskedelemreRövid ellátási láncok mint társadalmi innovációk

Kiskereskedelmi innovációÜzleti modellek a kiskereskedelembenCRM Panoráma: szolgáltató vállalatok CRM tevékenységeTöbbcsatornás értékesítés szervezeti képességeiÉrzékszervi marketing a kiskereskedelembenKompetitív hatások a kiskereskedelembenKiskereskedelem hazai és nemzetközi tendenciáiFogyasztói Bizalmi IndexPrivatizáció hatása a vállalatok marketingstratégiájára
Fontosabb kutatások
  • 1996 - 1998, A privatizáció hatása a vállalatok marketingstratégiájára
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: EU ACE projekt
    További információk a kutatásról:
  • 1996 - 2003, Fogyasztói Bizalmi Index
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Marketing Tanszék, Survey Center
    További információk a kutatásról:
  • 1997 - 2000, Hatékonyság és teljesítmény a kiskereskedelemben
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 1998 - 2000, A magyar lakosság értékrendje és munkahelyi értékek
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: OTKA
    További információk a kutatásról:
  • 2000 - 2000, Regionális attitűdök vizsgálata az EUROMOVE régióban
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: EU
    További információk a kutatásról:
  • 2001 - 2001, A magyar kereskedelempolitika megalapozása
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Gazdasági Minisztérium
    További információk a kutatásról:
  • 2001 - 2004, A horizontális stratégiai szövetségek hatása a kiskereskedelmi vállalatok
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Gazdálkodástani Ph.D. program
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2006, A vállalatközi kapcsolatok működtetése.
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Versenyképesség Kutatóközpont
    További információk a kutatásról:
  • 2006 - 2007, Kompetitív hatások a kiskereskedelemben
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: OMAI Posztdoktori ösztöndíj
    További információk a kutatásról:
  • 2011 - 2012, Marketing és vállalatközi kapcsolatok
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Versenyképesség Kutatóközpont
    További információk a kutatásról:
  • 2013 - 2015, Többcsatornás értékesítés szervezeti képességei
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Versenyképesség Kutatóközpont
    További információk a kutatásról:
  • 2010 - 2011, A haptikus érzékelés szerepe a fogyasztók csatornaválasztásában.
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról:
  • 2014 - 2016, CRM Panoráma: szolgáltató vállalatok CRM tevékenysége
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: A vevőkapcsolat-menedzsment (CRM – Customer Relationship Management) mintegy két évtizede jelent meg a vállalati gyakorlatban és ma már számos iparágban elterjedt üzleti megoldásként működik. Nem csupán új szektorok fedezték fel a CRM-tevékenységben rejlő lehetőségeket, hanem a CRM-megoldások köre is jelentősen bővült. A CRM Panoráma a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem Kutatóközpontjának és a L&P Solutions tanácsadó cég közös kutatása. A felmérés célja, hogy több iparágat átfogó körképet adjon a hazai vállalatok CRM-tevékenységéről. Megközelítésünk alapján a CRM tevékenység középpontjában az új ügyfelek megnyerése, a meglévő ügyfélkapcsolatok erősítése, továbbá az ügyfelek forgalomhoz és nyereséghez való hozzájárulásának növelése áll. A kutatás során feltáró szakértői interjúkat készítettünk, amelyek lehetővé tették iparágakon átívelő, illetve szektor-specifikus CRM-gyakorlatok tanulmányozását. Az interjúalanyok a vállalatok CRM terület vezetői voltak. Az interjúk az alábbi öt iparág vállalatai közül kerültek ki: banki szolgáltatások; biztosítás távközlés; kiskereskedelem; szállodaipar.
  • 2014 - , Kiskereskedelmi innováció
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: A kutatási projekt nemzetközi kiskereskedelmi vállalatok innovációs tevékenységét elemzi. A projekt célja, hogy a szektor innovációs tevékenységének jellegzetes formáit feltárja, illetve megvizsgálja, hogy az innováció és a diverzifikáció hogyan befolyásolja a nemzetközi üzlethálózattal rendelkező, európai kiskereskedelmi vállalatok teljesítményét. A kutatás egyrészt a kiskereskedelmi innovációs tevékenység mélyebb megértéséhez járul hozzá, másrészt az innováció és a diverzifikáció kapcsolatát elemzi. A kutatás eredményei a vállalatok számára legjobb gyakorlatokat azonosítanak, illetve útmutatást adnak az innovációs és diverzifikációs tevékenység sikeresebb összehangolására.
  • 2014 - , Üzleti modellek a kiskereskedelemben
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: A vállalatok által alkalmazott üzleti modellek fontos szerepet játszanak az élelmiszer-kiskereskedelem változásaiban. Ennek ellenére az üzleti modell fogalmát a menedzsment és a kiskereskedelmi szakirodalom is általában nagyvonalúan kezeli, kevésbé törekszik más vállalatgazdasági fogalmakhoz, mint pl. a stratégia, vagy innováció, való viszonyának tisztázására. Az üzleti modellek vizsgálatát bonyolítja, hogy számos kiskereskedelmi vállalat egyidejűleg több üzleti modellt képviselő formátummal fedi le a keresletet. A kereskedelmi kutatások az üzleti modelleket gyakran kereskedelmi formátum fogalommal írják le, amely eltérő bolttípusokat (pl. hipermarket, kisbolt stb.), illetve boltnélküli kereskedelmet (házhozszállítás, e-kereskedelem stb.) jelent. A kutatás a magyar piacvezető élelmiszer-kereskedelmi vállalatok adatainak elemzésén keresztül az üzleti modelleket, azok alkotóelemeit mutatjuk be, melynek eredménye a fogalom pontosabb meghatározása és egy kibővített tipológia létrehozása.
  • 2018 - 2019, Rövid ellátási láncok mint társadalmi innovációk
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: EFOP-3.6.2-16-2017-00007
    További információk a kutatásról: A kutatás középpontjában az áll, hogy a hazai élelmiszer vonatkozású társadalmi innovációs hálózatokban mi jellemzi az értékláncokat, az egyes szerepeket elsősorban a termelők és disztribútorok szempontjából, valamint milyen tudásmegosztási megoldásokat (milyen tudást, milyen csatornán, kik, milyen motivációból) használnak. Kapcsolódó kutatási kérdéseink: Hogyan hozhatók helyzetbe a társadalmilag innovatív megoldások az élelmiszer ellátási láncokban? Milyen társadalmi jellemzőkkel és hatásokkal rendelkeznek a globális gazdaságban is sikeres társadalmilag innovatív ellátási láncok? Milyen tudásmegosztási megoldások szolgálják ezeknek az ellátási láncoknak a fenntarthatóságát? Várható eredmény: a helyi, regionális gazdaságot erősítő társadalmi innovációs hálózatok fejlesztése az ellátási lánc megoldások kritikai föltárása révén.
  • 2018 - 2019, Digitális innovációk a kiskereskedelemben
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
    További információk a kutatásról: A kiskereskedelmi technológiai változások legfőbb hajtóereje a digitalizáció. Napjainkra a folyamat felgyorsult, a digitalizáció átjárja a teljes kiskereskedelmi szektort és már a fizikai üzletek kosárértékének 56%-át is a digitális interakciók befolyásolják (Deloitte, 2018). A kutatás arra a kérdésre keresi választ, hogy az élelmiszer-kiskereskedők digitális innovációira milyen mintázatok jellemzők, hogyan alakítják át a digitális megoldások az üzletben zajló értékesítési tevékenységet, hogyan kapcsolódnak össze az online és offline kiskereskedelmi csatornák, valamint a megvalósított digitális innovációk összefüggésbe hozhatók-e a vállalatok teljesítményével és a válság alatti fejlődésével.A kutatás egyik fontos alappillérét adja az a kiskereskedelmi innovációkat és vállalati adatokat tartalmazó, 2007-2017 időszakot felölelő adatbázis, amely nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőket foglal magában.
  • 2019 - , Do generations differ in accepting mobile payment?
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: Consumers use increasingly their mobile phone to pay for products and services. Research on mobile payment assumed that the younger consumers are more likely to use the new payment method than older consumers because they have more affinity to new technology. Therefore, we aim to compare the mobile payment acceptance between different generations. We conducted an online survey among generation Z and X. The sample had been analysed with multi-group SEM. Our findings showed that the technology acceptance are driven mostly by perceived compatibility, usefulness, subjective norms, ease of use and enjoyment related to mobile payment. Surprisingly, only the ease of use showed difference between the two generations. Usefulness, compatibility, enjoyment and subjective norms revealed similar effects on the intended use of mobile payments of both generations.
  • 2020 - , Automatizált, élethelyzet alapú, valós idejű döntéstámogató keretrendszer
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: GINOP 2018-1.3.1-VKE Versenyképességi és Kiválósági Együttműködések
    További információk a kutatásról: A projekt célja egy mesterséges intelligencia vezérelt, élethelyzet alapú döntéstámogató keretrendszer, technológia kifejlesztése. A rendszer egy olyan, big data alapú vizsgálati, elemzési tevékenységet valósít meg, melynek eredményeként egy termelő, szolgáltató cég, közigazgatási egység vagy természetes személy az élethelyzetére szabott támogatást kap. Ez azt jelenti, hogy a rendszer belső és külső adatforrások előzetes és real-time elemzése, további adatokkal történő dúsítása és az élethelyzet figyelése alapján olyan javaslatokat tesz, amely az adott munkafolyamatot, szolgáltatást javítani, az ügyfélkiszolgálást illetve az értékesítést támogatni tudja.
  • 2019 - 2020, Élethelyzet-alapú magatartáselőrejelzés pénzügyi piacon
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: GINOP-2.2.1-18-2018-00010
    További információk a kutatásról:
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
  • 2003 - , tag,
    European Marketing Academy, nemzetközi
  • 2005 - , tag,
    MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, országos
  • 2003 - , Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért, tag
    , országos
Szerkesztőbizottsági tagságok és pozíciók
  • 2010 - 2019, szerkesztőbizottság titkára,
  • 2017 - 2018, , a szerkesztőség tagja, vezetője
    magyar nyelvű
  • 2018 - , szerkesztőség vezetője, a szerkesztőség tagja, vezetője
    magyar nyelvű
Szakértői tanácsadási tevékenységek
  • 2005 - 2005
    Malév ZRt., A Malév utasok utazási szokásainak modellezése.
  • 2006 - 2006
    T-Mobile, A fogyasztók várható reakciói a termékcsomagokra
  • 2007 - 2007
    Malév ZRt., A oneworld csatlakozás hatása a Malév márkaértékére és -imázsára
  • 2009 - 2009
    Magyar Posta, A Magyar Posta kétütemű lojalitásprogramjának tervezése
  • 2011 - 2011
    Magyar Telekom, KPI meghatározás 360 fokos marketing-megoldások esetében
  • 2013 - 2013
    Európai Bizottság, Kutatási és Innovációs Főigazgatóság, Kiskereskedelmi innováció az Európai Unióban
  • 2014 - 2014
    , CRM tréning az Uniqa biztosító számára
  • 2019 - 2019
    SPAR Magyarország Kft., A nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelem trendjei és benchmark lehetőségek
Elérhetőségek
Egyetemi tartózkodási hely
  • Épület: Központi épület - Fővám tér 8.
    Szobaszám: E355
    Mellék: 5275
    Fővonal: 482-5275
    Fax: 482-5236
    Belső fax: 5236
irma.agardi@uni-corvinus.hu

Kedd 14.30-16.00
Adatok

Agárdi Irma

egyetemi docens
Végzettségek, tudományos fokozatok
Felsőfokú végzettségek
  • 1998 - 2004
    Corvinus University of Budapest, Doctoral Programme of Faculty of Business Administration (F)
  • 1993 - 1996
    University of Economic Sciences Budapest, Marketing Major (B)
  • 1994 - 1996
    University of Economic Sciences Budapest, German Language Programme (B)
  • 1990 - 1993
    College for Commerce and Hospitality, Commerce (A)
Tudományos fokozatok, címek
  • 2005, PhD
    Corvinus University of Budapest
Szakmai életút
Korábbi és jelenlegi munkahelyek, munkakörök és beosztások
  • 1996 - 1997
    University of Economic Sciences Budapest, Marketing Department, research assistant
  • 1998 - 2000
    University of Economic Sciences Budapest, Marketing Department, PhD student
  • 2001 - 2005
    , assistant professor
  • 2005 - 2011
    Corvinus University of Budapest, Marketing and Media Institute, Marketing Department, senior lecturer
  • 2011 -
    Corvinus University of Budapest, Marketing and Media Institute, Marketing Department, associate professor
  • 2014 -
    Corvinus University of Budapest, Marketing and Media Institute, Marketing Department, Head of Retail Research Centre
Egyetemi közéleti tevékenységek (testületi tagságok, vezetői megbízatások)
  • 2019 - 2019
    Faculty of Business Administration, Research Committee member
Fontosabb tanulmányutak, kiküldetések
  • 1997, 1 year
    Universität Passau (junior researcher)
  • 2003, 1 month
    HEC, Jouy-en-Josas (research fellow)
  • 2001, 1 week
    Seminar on Building Models for Marketing Decisions, Brüsszel
  • 2008, 3 days
    Seminar on PLS Path Modeling, Hamburg
  • 2011, 2 weeks
    CEEMAN International Management Teaching Academy, CEEMAN Slovenia
  • 2014, 3 nap
    Zurich University of Applied Sciences (guest lecturer)
  • 2006, 1 month
    Vienna University of Economics and Business Administration (CEEPUS Teacher Mobility)
  • 2007, 1 week
    Babes-Bolyai University, Marketing Department
  • 2015, 3 days
    Zurich University of Applied Sciences (guest lecturer)
  • 2016, 3 days
    Zurich University of Applied Sciences (guest lecturer)
  • 2015, 4 days
    Babes-Bolyai University (guest lecturer)
  • 2019, 1 week
    Academic Teaching Excellence course, British Council
  • 2018, 1 week
    Babes-Bolyai University (guest lecturer)
  • 2021, 1 week
    Horizon Europe training
Díjak, címek, kitüntetések
  • 2005, Harsanyi Istvan Award
    Scientific Association for Organization and Management
  • 2010, Award for the Marketing book of the year
    MTA Marketing Committee
  • 2017, EMOK Conference 2017, Best Paper Award
    EMOK
  • 2015, Pro Scientia supervisor certificate
    National Council of Student Research Societies
Nyelvismeret
Nyelv
Beszéd
Írás
Olvasás
Médiaszereplést vállal-e rajta?
angol
felső
felső
felső
német
felső
felső
felső
Nyelvismeret
  • Nyelv: angol
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?:
  • Nyelv: német
    Beszéd: felső
    Írás: felső
    Olvasás: felső
    Médiaszereplést vállal-e rajta?:
Kutatás, szakértői tevékenység

Retailing ManagementDistribution channelsCustomer Relationship ManagementPhD Seminar on Developing Research Concepts and Models

Gazdálkodás- és szervezéstudományok

NRC mobile payment acceptance of Generation X and ZThe effect of digitalization on retailingShort supply chains as social innovations

Retail innovationBusiness models of grocery retailersCRM Panorama: CRM strategy of service companiesCapabilities of Multiple Channel IntegrationSensory marketing in retailingCompetitive Effects in RetailingDomestic and Interational Trends in RetailingConsumer Sentiment IndexThe Impact of Privatisation on the Marketing Strategy of Firms
Fontosabb kutatások
  • 1996 - 1998, The Impact of Privatisation on the Marketing Strategy of Firms
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: EU ACE Project
    További információk a kutatásról:
  • 1996 - 2003, Index of Consumer Sentiment
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Marketing Department, Survey Center
    További információk a kutatásról:
  • 1997 - 2000, Efficiency and Performance of the Hungarian Retail Sector
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Scientific Research Grant
    További információk a kutatásról:
  • 1998 - 2000, The Value System and Work-related Values of the Hungarian Population.
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Hungarian Scientific Research Grant
    További információk a kutatásról:
  • 2000 - 2000, Regional Attitudes in the EUROMOVE Region
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: EU
    További információk a kutatásról:
  • 2001 - 2001, Founding the Retail Policiy in Hungary.
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Ministry of Economics
    További információk a kutatásról:
  • 2001 - 2004, The Effect of Horizontal Alliances on the Performance of Grocery Retailers
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: PhD Programme of the Business Administration Faculty
    További információk a kutatásról:
  • 2005 - 2006, Managing Interfirm Relationships
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Competitiveness Research Centre
    További információk a kutatásról:
  • 2006 - 2007, Competitive Effects in Hungarian Grocery Retailing
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Post-doctoral Research Grant
    További információk a kutatásról:
  • 2011 - 2012, Marketing and Interfirm Relationships
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: Competitiveness Research Centre
    További információk a kutatásról:
  • 2013 - 2015, Capabilities of Multiple Channel Integration
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: Competitiveness Research Centre
    További információk a kutatásról:
  • 2010 - 2011, The Role of Haptic Exploration in Channel Choice of the Consumers.
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról:
  • 2014 - 2016, CRM Panorama: CRM strategy of service companies
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: For many companies, Customer Relationship Management (CRM) has become an important part of everyday business. Now, CRM is a widespread business activity in several industries. Not only new sectors have explored the opportunity in CRM but the range of CRM applications have been grown in the last 2 decade. The CRM Panorama is a research project of the Retail Research Centre in co-operation with the consulting firm, L&P Solutions Ltd. The objective of the research is to give a wide-angle view about the CRM activities of service companies operating in Hungary. During the research, we conducted expert interviews with 20 managers responsible for CRM in 5 different (bank, insurance, telecommunication, retailing, hotel) sectors.
  • 2014 - , Retail innovation
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: This work-in-progress project focuses on the innovation activity of the European retailers. The research aims to study how innovation and diversification affects the performance of international retail companies. Based on an 8-year longitudinal database, the research contributes to a deeper understanding of innovation patterns of retailers and it explores the interaction between innovation and diversification. Beside identifying innovation patterns of retailers, the findings will lead to implications how innovation and diversification activity can be harmonized in order to achieve higher performance.
  • 2014 - , Business models of grocery retailers
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: Business models play an important role in the evolution of the retail sector. However, the concept of business model is loosely defined in the management and retail literature. Clarification is needed to distinguish between concepts as strategy, business model, or business format. To make matters worse, retailers operate multiple formats representing different business models. Retail research often identify business formats as business models. This work-in-progress research project aims to find answers for the above dilemmas by identifying typical business models in the Hungarian grocery retail sector.
  • 2018 - 2019, Short supply chains as social innovations
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: EFOP-3.6.2-16-2017-00007
    További információk a kutatásról: The project focuses on the Hungarian short food supply chains. More precisely, it aims to explore how short food supply chains differ as value chain, what roles are fulfilled by manufactrers and distributors. It is especially interesting what type knowledge is shared within the channel. Related research questions: what innovative solutions can be observed in the short food supply chains, what are the social effects of these special distribution form in a global economy? Expected results: development of the local or regional innovation networks through the better understanding of short food supply chains.
  • 2018 - 2019, Digital innovations in the retail sector
    Részvétel formája: kutatásvezető
    Finanszírozó: EFOP-3.6.3.-VEKOP-16-2017-00007
    További információk a kutatásról: Digitalization has a widespread effect on the entire retail operation. Digital interactions are already affecting 56% of the in-store sales (Deloitte, 2018). The research aims to explore and analyze the patterns of digital innovations in the international grocery retail sector. More precisely, the research focuses on how digital solutions influence the retail sales activity, integrate online and offline channels, and whether digital innovations have an impact on the financial performance of the company. The research is based on panel database of International grocery retailers for the period 2007-2017.
  • 2019 - , Do generations differ in accepting mobile payment?
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó:
    További információk a kutatásról: Consumers use increasingly their mobile phone to pay for products and services. Research on mobile payment assumed that the younger consumers are more likely to use the new payment method than older consumers because they have more affinity to new technology. Therefore, we aim to compare the mobile payment acceptance between different generations. We conducted an online survey among generation Z and X. The sample had been analysed with multi-group SEM. Our findings showed that the technology acceptance are driven mostly by perceived compatibility, usefulness, subjective norms, ease of use and enjoyment related to mobile payment. Surprisingly, only the ease of use showed difference between the two generations. Usefulness, compatibility, enjoyment and subjective norms revealed similar effects on the intended use of mobile payments of both generations.
  • 2018 - 2020, Automated, life-stage-based, real-time decision support framework system
    Részvétel formája: a kutatócsoport tagja
    Finanszírozó: GINOP-2.2.1-18-2018-00010
    További információk a kutatásról: The goal of theproject is the development of an artificial intelligence driven, insight based decision making framework technology and system. The system represents a big data based investigation and analysis activity where as a result of that a production or service company or an administrative unit or a human individual gets support tailored to its life situation. It means that the based on the preliminary and real-time analysis of internal and external data sources enriching them with further data and based on the identification of insights the system make suggestions which can improve the given workflow stage and service and can support the sales. The insight is the preliminary defined and identifiable behavior and status of the participants in the given production, service and sales process. The system is applicable for several segments: industry, private individuals, administration and services. In the framework system there is a self-learning capable modul, which provides the insight based support.
Tagság tudományos vagy szakmai szervezetben, testületben
  • 2003 - , member,
    European Marketing Academy, nemzetközi
  • 2005 - , committee member, tag
    Hungarian Academy of Science, Business Administration Committee, országos
  • 2003 - , Marketing Education and Research Association, tag
    , országos
Szerkesztőbizottsági tagságok és pozíciók
  • 2010 - 2019, secretary of the editorial committee,
  • 2017 - 2018, , a szerkesztőség tagja, vezetője
    magyar nyelvű
  • 2018 - , chief editor, a szerkesztőség tagja, vezetője
    magyar nyelvű
Szakértői tanácsadási tevékenységek
  • 2005 - 2005
    Hungarian Airlines, Modelling the Travelling Behavior of Passengers
  • 2006 - 2006
    T-Mobile, Expected Consumer Reactions to Product Bundles of Double and Triple-play Telecommunication Services
  • 2007 - 2007
    Malev (Hungarian Airlines), Measuring the Impact of Joining the oneworld Alliance on the Brand Value of the Hungarian Airlines
  • 2009 - 2009
    Hungarian Post, Development of Two-Phase Loyalty Program
  • 2011 - 2011
    Hungarian Telekom, KPI Measurement of 360-degree Marketing Communication Programs
  • 2013 - 2013
    Research and Innovation DG, European Commission, Retail Innovation in the European Union
  • 2014 - 2014
    , CRM training for the insurance company Uniqa
  • 2019 - 2019
    SPAR Hungary Ltd., Trends and benchmark opportunities of international grocery retailers
Elérhetőségek
Egyetemi tartózkodási hely
  • Épület: Main Building - Fovam ter 8.
    Szobaszám: E355
    Mellék: 5275
    Fővonal: +36 1 482 5275
    Fax: +36 1 482-5236
    Belső fax: 5236
irma.agardi@uni-corvinus.hu

Tuesday 14.30-16.00
Vágólapra másolva
X
×