A Budapest Design Week nyitóeseményeként október 7-én adták át a Magyar Formatervezési Díjakat, ahol a vizuális kommunikáció kategóriát a Budapesti Corvinus Egyetem arculatfejlesztése nyerte meg. A nyertes arculat a Salt Communications Kft. munkája, az alkotók Balogh Lőrinc, Burus Botond, Nagy István és Serflek Máté.
A Corvinus arculatváltásának folyamata 2020 nyarán indult meg, több körös versenyeztetési eljárásban választotta ki az Egyetem a nyertes koncepciót. A döntési folyamatban az egyetem elnöke és rektora mellett intézetvezetők, és a Corvinus kommunikációs és marketing szakemberei is részt vettek.
A győztes arculati koncepciót a Salt Communications Kft. készítette. A tervező csapat vezetői és hallgatói interjúk, valamint több mint 30 hazai középiskola bevonásával készült márkakutatás eredményeire alapozva dolgozta ki koncepcióját. A teljes tervezési folyamat az egyetem szakembereivel együttműködésében zajlott.
A vizuális rendszer központi eleme a csőrében arany gyűrűt tartó holló, mely hazánk egyik legsikeresebb uralkodójának, Hunyadi Mátyásnak címerállata. A motívum nemcsak hazánk egyik legvirágzóbb korszakát, Hunyadi Mátyás korát idézi meg, de a tudás mint kincs megszerzésének szimbolikája is. A teljes arculati rendszer a hitelesség, professzionalizmus, időtállóság elvárásainak felel meg.
A díjazottak és a legkiemelkedőbb pályázók munkáit bemutató kiállítás október 17-ig látogatható a Budapest Design Week központi helyszínén, a Société Budapest rendezvényközpontban.
Hamarosan egy másik rangos szakmai megmérettetésen is szurkolhatunk a Corvinus arculatának, ugyanis shortlistes lett nagyarculat kategóriában a Kreatív magazin RGB Kreatív Design Award versenyében is. A díjátadó október 20-án lesz, a shortlistesek itt tekinthetők meg.