Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

Gyakran ismételt kérdések

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK A TÁVOKTATÁSRÓL


Oktatással és számonkéréssel kapcsolatban:

Milyen módon bonyolítják le az oktatást és a számonkérést?

Moodle rendszerben elérhetőek a módosított tantárgyi adatlapok, amelyben az oktatók megadták a távoktatással kapcsolatos információkat (pld: a tananyagot, tantárgy teljesítésének feltételeit, a számonkérés formáját, az online jelenléttel kapcsolatos követelményeket, az on-line feladatokat, feldolgozandó anyagokat).

 

Várható online közvetített előadás és szeminárium, hogyan fog történni az oktatás?

Az oktatást a félévi heti órarendek szerint folytatják. Az adott óra idősávjában a tantárgyi adatlapon előírt módon lehet kapcsolatba lépni az adott kurzus oktatójával (élő közvetítés, egyéni és csoportos konzultáció, szóbeli vagy írásbeli beszámoló) a tájékoztatóban megadott platformon. 

 

Hogyan tudom elérni a távoktatásos tananyagokat?

A távoktatási anyagok eléréséhez szükség lehet a …….@stud.uni-corvinus.hu e-mail címre, ezen címekkel kerültek a hallgatók hozzárendelésre a kurzusokhoz.

NEPTUN Saját adatok – > Elérhetőségek -> Email címek menűpont alatt lehet megnézni. 

 

Milyen módon bonyolítják le a számonkérést, ZH-t?

A módosított tantárgyi adatlapon megjelöltek szerint lesz a számonkérés. A tavaszi szünet utáni héten már számíthatnak a hallgatók számonkérésre és feladat feldolgozásra.

 

A rendkívüli helyzet miatt változik-e a szorgalmi időszak vége, ezáltal a vizsgaidőszak is? 

Előreláthatólag nem változik, május 16-ig tart, azzal a módostással, hogy az intenzív hét május 11-ihétre kerül. A Vizsgaidőszak alsóbb éveseknek 05.18-06.20-ig, záróvizsgázóknak 05.18-06.13-ig tart.

 

Hogyan tudom teljesíteni a testnevelés tárgyat?

A Moodle rendszerben a kurzusához feltöltött ajánlások, gyakorlatanyagok végrehajtása vagy egyéb 30-40 perces testmozgás elvégzésével. A testnevelés tárgy félévi követelménye, hogy 4 alkalommal (4 hét) teljesítsék a megadott gyakorlatanyagot, a hátralévő 6 hét folyamán. Ennek igazolása a tevékenység kipipálásával tehető meg a Moodle rendszerben. Egy héten egy teljesítés fogadható el.

 

Szakdolgozattal, záróvizsgával, oklevéllel kapcsolatban:

Szakdolgozat, diplomamunka leadási határidejét megváltoztatják?

A szakdolgozat leadási határideje két héttel eltolásra került. BA/BSc: május 18., MA/MSc: május 19., Szakirányú továbbképzés: május 20.

Későbbi leadásra még késedelmi dj megfizetése mellett sincs mód. A leadás pontos módjáról/helyéről később kapnak információt a honlapon és Neptun üzenetben. 

 

Időben be lehet fejezni a tanulmányokat és le lehet diplomázni? Esetleg elképzelhető, hogy tolódik a záróvizsga?

A megváltozott egyetemi tanév időbeosztása szerint, időben be tudják fejezni tanulmányaikat, mivel a záróvizsga időszak BA/BSc: június 22-26, MA/MSc: június 29-július 03-ig tart. 

 

Hogyan oldható meg a konzultáció a konzulenssel, ebben a helyzetben?

Kérjük, hogy egyeztessenek szakszeminárium vezetőjükkel, melyik oktatási platformot használják a közös munkára.

 

A záróvizsga (államvizsga) is online lesz? Milyen formában fog megvalósulni?

A záróvizsga és a védés pontos módjáról később kapnak információt Neptun üzenetben és a honlapon. 

 

A szakdolgozat leadása is online lesz?

A leadás pontos módjáról később kapnak információt a honlapon és Neptun üzenetben. 

 

Maga a TDK folyamat milyen változásokon fog keresztül menni? Tolódnak-e az időpontok?

Az OTDK változásaitól függ az egyetemi TDK folyamatainak a változása. 

 

Milyen új keretek között fognak zajlani az elhalasztott oklevélátadó?

Előreláthatólag a nyári diplomaosztón tudják átvenni ünnepélyes keretek között az oklevelet. 

 

Oklevél átvétele milyen formában valósul meg? Megoldás lehet a postázás vagy az online továbbítás?

A decemberben és januárban záróvizsgát tett hallgatók számára postai úton kiküldésre került az állandó lakcímükre az oklevelük hiteles másolata. Az eredeti oklevél átvételének módjáról illetve az ünnepség megtartásáról később dönt az Egyetem, amiről az érintettek tájékoztatást kapnak. 

 

Felvételivel kapcsolatban:

Az ősszel induló mester felvételik tervezett időpontjában lesz-e változás?

A felvételik időpontjában egyenlőre nincs változás. A változásokat szükség esetén a honlap felvételizőknek szóló oldalain kommunikáljuk. 

 

Nyelvi kurzussal, nyelvvizsgákkal kapcsolatban:

Mi lesz az eljárás a nyelvi kurzusok esetében?  

A nyelvi tárgyaknál is online folytatódik tovább a képzés. 

 

Mi várható a tervezett nyelvvizsgákkal kapcsolatban?

A nyelvvizsgák szervezése a Nyelvvizsga központok döntése alapján történik, kérjük tájékozódjanak honlapjukon. 

 

Duális képzéssel, szakmai gyakorlattal kapcsolatban:

Mi várható a folyamatban lévő duális képzéssel?

A duális képzés teljesítése a partnerrel egyeztetett formában folytatódhat. Probléma esetén vegye fel a kapcsolatot a partnerrel és írjon a hallgatói.iroda@uni-corvinus.hu-ra. 

Szakmai gyakorlatomat nem tudom befejezni, a cég megszakítja a munkaviszonyomat. Mit tegyek?

Jelezze problémáját a hallgatói.iroda@uni-corvinus.hu -ra, becsatolva a cég írásos tájékoztatását a döntésről. Minden bejelentett esetben egyedileg kivizsgáljuk a lehetőségeket. 

 

Ösztöndíjjal, pénzügyekkel kapcsolatban:

Az ösztöndíjak elbírálásának és kifizetésének rendjéről hol találok információt?

Erről az Ösztöndíj ügyek, diákhitel c. menüpontben talál információt.

 

Diákhitellel kapcsolatban:

Milyen változások történtek a diákhitel felvételével és törlesztésével kapcsolatban?

A Diákhitel törlesztési moratórium, igénylési határidők meghosszabbítása c. tájékoztatót itt tudják letölteni PDF formátumban:

Diákhitel törlesztési moratórium, igénylési határidők meghosszabbítása
Kollégiummal kapcsolatban:

A befizetett kollégiumi díjak visszafizetésre kerülnek-e?

A befizetett márciusi félhavi kollégiumi díj várhatóan a kaucióból kerül levonásra, a kaucióból így fennmaradó részt pedig legkésőbb a tanév végéig megkapják.

 

Végzett hallgatóként igazolással kapcsolatban:

Már végzett (hallgatói jogviszonnyal nem rendelkező) hallgatóként hogyan tudok tanulmányi igazolást, oklevelet, oklevél mellékletet, index kivonatot vagy ezen iratok hiteles másolatát kérni?

A beszerezni kívánt dokumentum megnevezésével, a szükséges személyes adatok megadásával írjon a Felsőoktatási Jogi Szolgáltatások Iroda részére, elérhetőségük: fjsz@uni-corvinus.hu vagy Tel: 482-7754.
Vágólapra másolva