Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×

“Hogyan tanítsunk társadalomtudományt?”

Hogyan tanítsunk társadalomtudományt? Elmélet a gyakorlat mögött.

Műhelykonferencia 

a BCE Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja és a BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet közös szervezésében

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem, Központi Könyvtár akvárium terme

Időpont: 2017. május 31. (szerda), 10.00-12.30 

Társrendező: BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet

Az eseményt Nagy Beáta Intézetvezető (BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet) és Kováts Gergely igazgató (Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja) nyitotta meg. A megnyitó után öt – témájában és megközelítésében eltérő – rövid előadás következett.

Daruka Magdolna (BCE Tanárképző és Digitális Tanulás Központ) a hibrid oktatásról, ezen belül is a tükrözött osztályterem módszeréről beszélt, bemutatva, hogy milyen előnyökkel és költségekkel jár egy ilyen gyakorlat bevezetése. A prezentáció letöltése:

#$1581778340094964727.738880419#$
Gáspár Judit (BCE Döntéselmélet Tanszék) és Toarniczky Andrea(BCE Szervezeti Magatartás Tanszék) az RRI (Responsible Research and Innovation; magyarul: Felelős Kutatás és Innováció) koncepciója kapcsán kiemelték az oktatási intézmények társadalmi felelősségvállalásának kérdését, valamint annak fontosságát, hogy kutatói szemszögből nézzünk a saját oktatási gyakorlatunkra.A prezentáció letöltése:
#$1581778596732127696.32535174572#$
Kovács Vilmos István (ELTE PPK Felsőoktatás-menedzsment Intézeti Központ) egy általános áttekintést adott a felsőoktatási gyakorlatokkal kapcsolatos diskurzusról, ugyanakkor felvetette, hogy érezhető egy elmozdulás a tanítás felől a tanulás felé, azaz abba az irányba, hogy az oktató a tanulók/hallgatók saját tudásának felépítését támogassa.A prezentáció letöltése:
#$1581778655107306617.88254198275#$
Glózer Rita (PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék) a médiatudomány oktatása kapcsán kiemelte a kreativitás fejlesztésének fontosságát, valamint, hogy ezen a területen nem mindig egyértelmű, hogy pontosan ki is a szakértő az oktató-hallgató kapcsolatban. A hallgatók ugyanis sokszor akár tájékozottabbak a legutolsó médiafogyasztási/használati trendekkel kapcsolatban, mint az oktatóik. Ez egy erőteljes átrendeződést von maga után, amely során az oktatói szerepet és az oktatási folyamatot is érinti

Gelei András (BCE Szervezeti Magatartás Tanszék) a szervezetfejlesztés oktatása kapcsán kiemelte a személyes transzformáció fontosságát, amely egy olyan tanulási környezetben lehetséges, ahol a hallgatók valós tapasztalatokat szerezhetnek, valamint lehetőséget kapnak a tévedéseik felismerésére, még ha ez egy érzelmileg terhelt folyamat is.A prezentáció letöltése:
#$1581778744230126820.49321331808#$
Az előadások után a közönség részéről több kérdés és megjegyzés is érkezett, amelyek az egészen konkrét oktatásmódszertani dilemmáktól, a hallgatói populáció képességeinek és motivációinak a változásán keresztül, a felsőoktatási keretrendszer innovációkat megnehezítő jellegéig terjedtek. A közönség részéről többen jelezték részvételi szándékukat további, hasonló tematikájú rendezvényeken.

Az esemény meghívója ide kattintva tölthető le:

#$1581778790315962642.5976218412#$
Vágólapra másolva