Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Új intézkedések a SARS-CoV-2 koronavírus világjárvány terjedésével kapcsolatos kockázatok csökkentéséről a Corvinuson

Megnyitnak nyárra a kollégiumok, újraindulhatnak a szakmai utazások, szabad 50 fő alatti rendezvényt tartani, de kötelező maszkviselés az épületekben.

Megnyitnak nyárra a kollégiumok, újraindulhatnak a szakmai utazások, szabad 50 fő alatti rendezvényt tartani, de kötelező maszkviselés az épületekben.

Corvinus

 
A járványügyi korlátozások enyhítésével a Budapesti Corvinus Egyetem Elnöki Testülete a hallgatókat és munkatársakat is érintő új rendelkezést hozott. Az Egyetem vezetése bízik abban, hogy fokozatosan vissza lehet térni a korábban megszokott normális működéshez, de addig is kérik minden egyetemi polgártól a most elfogadott átmeneti szabályok felelős betartását.

A 2020/2021-es tavaszi félév zárása változatlan

A 2020/2021-es tavaszi félév a kormányzati iránymutatásokkal összhangban változatlanul digitális formában zajlik, ebben a félévben személyes megjelenést igénylő oktatási esemény (bármilyen kurzus, konzultáció, vizsga) továbbra sem szervezhető. A 2020/2021-es tanév II. félévének zárásának szabályai továbbra sem változtak.

A 2021/2022-es új tanév oktatási rendje

A Corvinuson szeptemberben a 2021/2022-es tanév jelenléti oktatással indul, de a vezetés felkészül arra is, hogy ha a tanév során a vírushelyzet esetleges kedvezőtlenül alakul, online oktatásra állnak át. A Corvinus minden campusán az alábbi kurzusszervezési szabályok élnek ősztől:

  • Magyar nyelven a 150 főnél, angol vagy német nyelven a 60 főnél nagyobb előadások – KIZÁRÓLAG ONLINE
  • Magyar nyelven a 150 főnél, angol vagy német nyelven a 60 főnél kisebb létszámú előadások – TANTERMI
  • Szemináriumokat és egyéb gyakorlati órák -TANTERMI
  • Szakdolgozati konzultációk – ONLINE ÉS SZEMÉLYESEN
  • Szakirányú továbbképzések és az executive degree programok – TANTERMI
  • Non-degree programok – ONLINE ÉS TANTERMI
  • Levelező munkarendű képzések -TANTERMI

Az épületek használata, a belépés menete, nyitvatartás

Belépéskor továbbra is hőkamerával mérjük minden belépő testhőmérsékletét, ezért továbbra is csak egy-egy bejárat üzemel épületenként. Az Egyetem épületeibe nem léphet be olyan személy, akinek a testhőmérséklete meghaladja a 37,8 °C-t.


Az épületek nyitvatartása


  • Hétköznap 19.00-ig (a bent tartózkodás engedélyezett 22.00-ig)
  • Szombat, vasárnap ZÁRVA (az infrastruktúra üzemszerű működéséhez szükséges nyitvatartási időn túli benntartózkodást a kancellár engedélyezheti)

A büfék üzemelhetnek, kizárólag az Egyetem munkatársát, illetve hallgatóját szolgálhatják ki.

Az egyetemi sportlétesítmények kinyitnak, tornaórákon kívül csak védettséget igazoló igazolvány vagy igazolás (elektronikus vagy fizikailag előállított) birtokában lehet használni.

Kötelező maszkviselés

Ha több (védett és nem védett) személy zárt térben tartózkodik, továbbá az Egyetem minden oktatási és ügyintézési célú területén (termek, irodák, folyosók és egyéb terek) folyamatosan kötelező az orrot és a szájat egyaránt eltakaró maszk viselete. Várakozás közben (büfék, automaták stb.) be kell tartani a 1,5 méteres védőtávolságot. Az épület bejáratanál és főbb közlekedési csomópontjainál kézfertőtlenítő pontokat helyezünk ki, ezek használatát mindenki számára javasoljuk.

Corvinus

  
Klímaberendezések használata

Kérjük kerüljék az egyedileg, tehát az adott helyiségből vezérelhető, a belső levegőt kerengtető klímaberendezések használatát az irodai és oktatási helyiségekben.

Egészségügyi Szakszolgálat a Főépületben

Az Egyetem főépületében személyes egészségügyi szakszolgálat nyújt segítséget a tünetek észlelésével vagy az intézkedések végrehajtásával kapcsolatos egészségügyi kérdésekben. A szakszolgálat munkatársa az épület használatához igazodó nyitvatartási rendben érhető el, munkaidőn kívül telefonos ügyeleti elérhetőséget biztosítanak.

Az Egyetemi Könyvtár használata

Az Egyetemi Könyvtár budapesti és székesfehérvári telephelyein az olvasótermei csak védettséget igazoló igazolvány vagy igazolás (elektronikus, vagy fizikailag előállított) bemutatásával látogathatók. Az online szolgáltatások és az online igénybejelentésen alapuló kölcsönzés továbbra is adott a hallgatók és munkatársak számára. Az érvényes olvasójeggyel rendelkező látogatók (nem corvinusos hallgatók vagy munkatársak) csak online igénybejelentésen alapuló kölcsönzést vehetnek igénybe.

Hallgatói ügyintézés

Továbbra is hallgatóink rendelkezésre áll az “Intézd online”/”Self Care” platform és az e-mailes ügyintézés, magyar nyelvű képzés esetén a hallgatoi.iroda@uni-corvinus.hu, nem magyar nyelvű képzés esetén a student.office@uni-corvinus.hu elérhetőségeken. Indokolt esetben az időpontfoglaló-rendszerben történő előzetes egyeztetéssel lehetséges a személyes ügyintézés is. A felvételi ügyintézés a felvi.corvinus@uni-corvinus.hu e-mail címen keresztül zajlik.

Kollégium

Az egyetem kollégiumai a nyári használat rendje szerint kinyithatnak, védettséget igazoló igazolvánnyal vagy igazolással (elektronikus vagy fizikailag előállított) lehet igénybe venni a szolgáltatást. A 2021/2022-es tanévben a jelenleg ismert szabályozás szerint a kollégiumaink korlátozásmentesen üzemelhetnek.

Utazási korlátozások

A külföldről kezdeményezett egyetemi beutazások, valamint külföldi kiutazások korlátozása megszűnt. Kiküldetést csak védettséget igazoló igazolással, (elektronikus vagy fizikailag előállított) igazolvánnyal rendelkező utazó kezdeményezhet. A külföldi kiküldetésben résztvevő köteles tájékozódni (javasolt információ: https://konzuliszolgalat.kormany.hu/) az adott célország járványügyi besorolásáról, illetve az adott országban érvényben lévő, aktuális rendkívüli szabályokról.

Rendezvények szervezése

A személyes jelenlétet igénylő rendezvényeket 50 fő alatti meg lehet tartani, valamint a közös, nem oktatási célú utazásokat meg lehet szervezni, akkor is, ha azok az Egyetem épületeiben vagy az Egyetem szervezésében külső helyszínen rendezik azokat.

Az 50 fő feletti egyetemi rendezvények megrendezéséhez az Elnöki Testület engedélye szükséges.

Elsődlegesen irodai munkavégzés a munkatársaknak, marad a digitális beszerzési ügyintézés


Az irodai, személyes munkavégzés az elsődlegesen elvárt, de a vezetők engedélyezhetik a home office-t. Az otthoni munkavégzés munkarendje megegyezik a jelenlétivel, és különösen figyelni kell az adatvédelmi szabályok betartására: saját eszközön csak jelszóval védett fájlként menthető le és az egyetemi vagy Egyetemre vonatkozó adat, és csak addig kezelhető és tárolható ott, amíg a munkavégzéséhez feltétlenül szükséges.

Ahol lehetséges, fenntartjuk a korábbi veszélyhelyzet során sikeresen alkalmazott digitális kapcsolattartást, ügyintézést. Minden beszerzési igény kezdeményezhető elektronikus formában (Power Apps applikáción, ZEBRA Egyetemi Beszerzés és Raktárkezelő Alkalmazáson keresztül, e-mailen, vagy az utazások a Travel rendszerben), a rendelkezés hatálya alatt a szerződéskísérő lap használatától is eltekintünk.

Corvinus

 

Vágólapra másolva
GEN.:2021.08.05. - 11:05:51