Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Térjünk a tárgyalásra!

Lehet-e negyvenen könyvet írni, szerkeszteni, tördelni, népszerűsíteni? A Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció- és médiatudomány végzős alapszakos hallgatói bebizonyították, hogy – sok-sok valós tárgyalási kör, problémamegoldás, változtatás, konfliktuskezelés árán ugyan, de – lehet. A Hatékony tárgyalási technikák kurzust a Corvinus kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatói tanulmányaik ötödik félévében végzik el. Az oktató, dr. Veszelszki Ágnes 2020. őszi kurzusán az elméleti ismeretek elsajátítása mellett a corvinusos „komm-médiások” a gyakorlatban is kipróbálták a tudásukat: 40 fős projektmunkában készítettek el egy közös tárgyalástechnika témájú könyvet.
Ambassador 
A kötet kilenc fejezetét a hallgatóink írták a szakirodalom és saját tapasztalataik felhasználásával. A tanulmánykötetnek mindössze a vázát: a témát és a fejezetcímeket kapták meg iránymutatásul a csoportok, ezen kívül és ezen belül teljes mértékben a diákok találták ki a fejezetek felépítését, a kiemelendő elemeket, az esettanulmányt, a hivatkozási rendszert, a sorrendet. A kilenc fejezetíró csoport mellett mátrixszervezetben öt projektcsoport dolgozott azon, hogy 2020 szeptembere és decembere között elkészüljön egy saját könyvük: a szerkesztők a beérkezett fejezeteket ellenőrizték (az elkerülendő plagizálás szempontjából is), javították, szerkesztették; a layout csapat felelt a vizuális arculatért, a könyv külleméért, a teljes tördelési folyamatért; a marketing csoport hozta létre a honlapot, illetve töltötte meg azt hasznos tartalommal; a közösségimédia-csapat hozta létre és futtatta fel a könyvhöz illeszkedő Facebook- és Instagram-oldalt; a projektmenedzsment fogta össze a másik négy csapat, illetve a fejezetírók munkáját, ügyelt a határidőkre, koordinálta a feladatokat. 

Mindeközben a hallgatók (akár észrevétlenül is) olyan ismeretekkel és készségekkel gyarapodtak, mint a mátrixszervezetben és projektmunkában való hatékony együttműködés, tárgyalási technikák és stílusok megismerése, konfliktuskezelés, kiadványszerkesztés, márkázás és márkakommunikáció. A kurzus tematikájának és munkamódszerének összeállításakor az oktató gyakorlati, a marketing, kommunikáció és média területén dolgozó szakemberekkel is konzultált: hangsúlyozták azt, hogy a kurzus mindezek és az elvégzett munkafázisok prezentációja által tényleg a valódi munka világára készít fel. Mindez kiegészül azzal, hogy a multivilágból ismert HR-módszerrel: a kurzus lezárultával a 360 fokos értékelés alapelvei alapján kapnak a hallgatók visszajelzést a munkájukra.

Értékes lett maga a sok résztvevős alkotás is, ám a lényeg a kész produktumhoz elvezető út volt, a hatékony tárgyalási technikák gyakorlati elsajátítása révén.

Térjünk hát a tárgy(alás)ra!

A projektről bővebb információ itt található, illetve az elkészült könyv is ezen az oldalon tölthető le.
Vágólapra másolva
GEN.:2021.06.20. - 04:05:56