Széchenyi 2020
Budapesti Corvinus Egyetem ×
Vissza a főoldalra

Mondd el a véleményed a Hallgatói Szolgáltatások vezetőjének!

Major Péter irányításával működő Hallgatói Szolgáltatások hosszú távú célja az Egyetem megújulási programja keretében az adminisztráció és hallgatói ügyintézés gördülékenyebbé tételén túl az, hogy hallgatóink minél értékesebben töltsék el az egyetemi éveiket.
Budapesti Corvinus Egyetem 
Nemrégiben kérdőíves kutatás keretében kértük meg hallgatóinkat, hogy mondjál el véleményüket a Hallgatói Iroda működéséről és a tanulmányi ügyintézésről. A kutatás következő szakaszában pedig a részletesebb álláspontjukra vagyunk kíváncsiak személyes, kiscsoportos beszélgetések formájában, melyet Major Péter vezet.

A beszélgetések során olyan kérdésekre keressük a részletesebb választ, mint az, hogy melyek a Hallgatói Iroda erősségei és gyengeségei és miért, mik a fejlesztendő területek, és milyen fejlesztések illeszkednének leginkább a hallgatói igényekhez, milyen a leginkább hallgatóbarát tanulmányi ügyintézés.

A kiscsoportos beszélgetésekre 2021. május 19-ig van lehetőség jelentkezni ezen a felületen, amihez mindössze a Neptun-kódot és az egyetemi e-mail címet szükséges megadni. A találkozók május végén, illetve június elején zajlanak le Teamsen.


A kérdőíves kutatás eredményei

A kutatásban összesen 505 fő vett részt, köztük képviseltették magukat mind az alap- mind a mesterszakos hallgatók, mind pedig a szakirányú továbbképzés résztvevői.

A legfőbb mutató, melyet vizsgáltunk, a tanulmányi ügyintézés Net Promoter Score-ja (NPS). Az érték arra a kérdésre keresi a választ, hogy mennyire szívesen ajánlaná a kérdezett az adott szolgáltatást, azaz esetünkben arra voltunk kíváncsiak, hogy szívesen ajánlanák-e hallgatóink Corvinus-t a tanulmányi ügyintés színvonala alapján. Az NPS értéke egy -100 és +100 közötti skálán mozoghat, a tanulmányi ügyintézés a kérdezettek véleménye alapján pozitív tartományban van.

A kutatás kvantitatív részéből az is kiderült, hogy a válaszadók többségükben elégedettek mind a személyes- (62%), mind pedig az online tanulmányi ügyintézéssel (58%). Az is egyértelműen látszik, hogy a hallgatók örömmel fogadják az olyan digitális fejlesztéseket, mint az Intézd Online rendszer vagy a MyCorvinus applikáció.

A tanulmányi ügyintés és a Hallgatói Iroda szolgáltatásai kapcsán digitalizációs folyamatok kiterjesztése, a gyorsaság és a szabályozás komplexitása merültek fel, mint fejlesztendő területek.

A Major Péterrel készült interjúnk, melyben a Hallgatói Szolgáltatások megújulásáról beszél, itt olvasható.
Vágólapra másolva
GEN.:2021.06.16. - 08:35:46